Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 16:04

Ik ken bijna niemand tussen de 20-55 die er last van heeft gehad, het grootste gedeelte paar dagen met hoofdpijn, moe en lusteloos en dat was het.

Maar het gaat niet alleen over corona, het gaat om de principiële keuzes die een keer gemaakt moeten worden, je kan namelijk niet ten koste van alles maar proberen om iedereen in leven te houden.
Dat is niet houdbaar.

JP

Bericht door JP » 26 okt 2020, 16:16

Dus als je pech hebt en corona krijgt of een andere ziekte zoals kanker, dan heb je pech gehad ? Nu heb je bij kanker ook dat 80% van de mensen die overlijden ouder is dan 65 jaar. Je zult het maar krijgen. Heb je dan mooi 45 jaar hard gewerkt en dan mag je geen zorg verwachten.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 16:25

JP schreef: 26 okt 2020, 16:16 Dus als je pech hebt en corona krijgt of een andere ziekte zoals kanker, dan heb je pech gehad ? Nu heb je bij kanker ook dat 80% van de mensen die overlijden ouder is dan 65 jaar. Je zult het maar krijgen. Heb je dan mooi 45 jaar hard gewerkt en dan mag je geen zorg verwachten.
Nee dat zeg ik niet JP, ik zeg dat we er niet alles aan moeten doen om iedereen in leven te willen houden, dat lukt niet.
Dus als je bv kanker hebt en het is uitzichtloos, dus al uitgezaaid en aflopende zaak, dan niet toch nog zoveel mogelijk medicijnen en kuren erin duwen om het maar te rekken.
De huidige instelling is gewoon niet vol te houden en des te langer je wacht met dit soort keuzes des te rigoureuzer moeten ze in de toekomst zijn.

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 17:49

“Laten we er niet meer alles aan doen om iedereen in leven te houden” lijkt me een mooi partij standpunt/verkiezingsslogan ... wie durft? Ik zou niet in zo’n samenleving willen wonen. Daarbij dat jij bijna niemand kent in die leeftijdscategorie die het heeft gehad zegt (mij) dus echt heel erg weinig. Ik ken er helaas een aantal, zowel overleden als na weken/maanden nog niet fit of nog steeds op verpleeg afdeling na IC (zelfs meerdere keren besmet). In die relatief jonge(re) leeftijd dus.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2020, 18:09

En deze huisarts zegt ongeveer het tegenovergestelde van wat jij zegt MarkS:-)

http://www.janbhommel.com/post/brief-va ... kuAoNGB8Hc

Ik heb geen idee welke kant t op moet, maar ik wil geen totale lockdown. Punt!

En Pol Pot verwijt de Ketel....

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 18:15

Robin schreef: 26 okt 2020, 18:09 En deze huisarts zegt ongeveer het tegenovergestelde van wat jij zegt MarkS:-)

http://www.janbhommel.com/post/brief-va ... kuAoNGB8Hc

Ik heb geen idee welke kant t op moet, maar ik wil geen totale lockdown. Punt!

En Pol Pot verwijt de Ketel....
Ach Robin, er zijn hier een aantal mensen die zich beter (verheven voelen) boven de rest en vinden dus ook dat hun mening verheven is.
Die krijgen vanzelf een wake up call.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 okt 2020, 18:20

Robin schreef: 26 okt 2020, 18:09 En deze huisarts zegt ongeveer het tegenovergestelde van wat jij zegt MarkS:-)
In april had ik er ook zo'n dwaze zelfingenomen troela toen ik met mondkap opliep in de supermarkt. ''Ja die kapjes werken niet hoor ik kan het weten want ik ben assistent huisarts'' :lol:

Enfin, dat gaf ik dus al aan. Veel mensen weet tegenwoordig alles en zijn expert. En wil daar dan natuurlijk ook z'n mening weer over geven. Af en toe denk je echt STFU nou eens. Je krijgt zoveel tegenstrijdige info dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien.

@Luco :)
1200px-Dunning–Kruger_Effect_01.svg.png
1200px-Dunning–Kruger_Effect_01.svg.png (58.52 KiB) 1479 keer bekeken
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 26 okt 2020, 18:23, 3 keer totaal gewijzigd.

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 18:21

Joh een brief van een (huis)arts ... ik zag hem net op Facebook voorbij komen ... als alle (huis) artsen toch brieven gingen schrijven, dan kunnen we allemaal wel stoppen met werken. Wat zegt deze huisarts dan precies Robin? Hij kent die mensen die ik ken met Corona ook? Nee serieus, laat maar.

En Luco. Daarom hebben dit soort discussies ook zo weinig zin. Kom je er met de discussie niet uit dan ben je ineens verheven boven de rest. Heel apart dat jij mij verheven noemt maar goed. Maar inhoudelijk reageer je niet (meer). Jij kent niemand die, ik ken er wel enigen. Jongens succes ermee hier, ik haak hier af en richt me op de topics waarvoor ik me ooit hier had aangemeld.
Laatst gewijzigd door MarkS op 26 okt 2020, 18:31, 3 keer totaal gewijzigd.

flieger

Bericht door flieger » 26 okt 2020, 18:22

En sommige mensen voelen zich als God en zeggen: laat die Corona patiënten maar (over)lijden.

Stel dat je mensen moet laten overlijden, zoals je zegt Luco. Hoe maak je de keus welke patiënt wel en welke niet? Enig idee hoe een ernstig verloop van Corona eruit ziet en moet voelen?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 okt 2020, 18:25

flieger schreef: 26 okt 2020, 18:22 Hoe maak je de keus welke patiënt wel en welke niet?
unnamed.png
unnamed.png (29.95 KiB) 1468 keer bekeken
:bag:

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 18:30

flieger schreef: 26 okt 2020, 18:22 En sommige mensen voelen zich als God en zeggen: laat die Corona patiënten maar (over)lijden.

Stel dat je mensen moet laten overlijden, zoals je zegt Luco. Hoe maak je de keus welke patiënt wel en welke niet? Enig idee hoe een ernstig verloop van Corona eruit ziet en moet voelen?
@Flieger, nee die antwoorden heb ik niet, maar als je naar het hele stelsel kijkt (niet specifiek corona) dan is dit niet vol te houden, we worden steeds ouder, daardoor lopen de ziektekosten exorbitant op, en steeds minder mensen moeten dit ophoesten, dat is niet vol te houden, of kan jij over een paar jaar een premie van 400 euro pp ophoesten, of nog meer.
Het zou al helpen als we accepteren dat de dood erbij hoort en mensen die ten dode zijn opgeschreven ook waardig laten gaan ipv het leven eindeloos proberen te rekken.
Natuurlijk zijn het hele vervelende keuzes, maar des te langer gewacht wordt des te harder de uiteindelijke keuzes gaan worden.
Dan kunnen alleen de rijken zich nog fatsoenlijke zorg permitteren.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 18:32

MarkS schreef: 26 okt 2020, 18:21 Joh een brief van een (huis)arts ... ik zag hem net op Facebook voorbij komen ... als alle (huis) artsen toch brieven gingen schrijven, dan kunnen we allemaal wel stoppen met werken. Wat zegt deze huisarts dan precies Robin? Nee serieus, laat maar.

En Luco. Daarom hebben dit soort discussies ook zo weinig zin. Kom je er met de discussie niet uit dan ben je ineens verheven boven de rest. Heel apart dat jij mij verheven noemt maar goed. Maar inhoudelijk reageer je niet (meer). Jij kent niemand die, ik ken er wel enigen. Jongens succes ermee hier, ik haak hier af en richt me op de topics waarvoor ik me ooit hier had aangemeld.
De tekst Joh een huisarts en nee serieus laat maar, noem jij inhoudelijk.
Maar wie de schoen past trekt hem aan he, dus ik was spot on.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 okt 2020, 18:35

Grootste probleem niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is dat alles gericht is op genezen ipv voorkomen. Reactief handelen ipv proactief.

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2020, 18:37

Inderdaad Luco.

Lees de tekst MarkS. Dan behoeft het geen uitleg verder:-)

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 okt 2020, 18:38

MarkS schreef: 26 okt 2020, 18:21 Joh een brief van een (huis)arts ...
Idd Mark. Weer zo'n expert die moet laten weten wat hij er allemaal van vindt. Een substantieel aantal naieve mensen gaat hierin mee. Deze professionals zijn onderdeel van het probleem - en ik noem dat maar even; de overweldigende en wurgende informatiestroom naar de burger. Complottheorieen floreren onder een weer kleiner deel van de burgers wanneer er berperkende regels worden opgelegd in hun bestaan. Best wel veel mensen kunnen het niet ''handle-en'' wanneer dit plaatsvindt, zo blijkt. Stel je voor dat je een vakantie mist, of een weekendje de kroeg/club in. :bag:
Riceaux schreef: 26 okt 2020, 18:35 Grootste probleem niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is dat alles gericht is op genezen ipv voorkomen. Reactief handelen ipv proactief.
Voorkomen wil helaas best wel een deel van de wereldbevolking niet aan mee werken.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 26 okt 2020, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 18:39

Riceaux schreef: 26 okt 2020, 18:35 Grootste probleem niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is dat alles gericht is op genezen ipv voorkomen. Reactief handelen ipv proactief.
Ja, hoe pak je dat dan aan, want iemand met overgewicht of een roker weigeren kan ook niet, en die mensen gaan door een spotje van postbus 51 echt niet veranderen.

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 18:39

Luco schreef: 26 okt 2020, 18:32
MarkS schreef: 26 okt 2020, 18:21 Joh een brief van een (huis)arts ... ik zag hem net op Facebook voorbij komen ... als alle (huis) artsen toch brieven gingen schrijven, dan kunnen we allemaal wel stoppen met werken. Wat zegt deze huisarts dan precies Robin? Nee serieus, laat maar.

Dat was een reactie op Robin, Luco. Als Robin vindt dat ik ook niet inhoudelijk reageer of “verheven” ben dan is hij mans genoeg om dat te zeggen denk ik, kom maar door hoor Robin ... ;-)

Het ging mij erom hoe jij jouw argument “ik ken niemand” gebruikte, volgens mij ook niet voor het eerst in dit topic, daar reageerde ik namelijk wel inhoudelijk op maar daar draai jij nu omheen. Maar dat had je zelf al in de gaten.

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2020, 18:41

Waar zeg ik dat jij niet inhoudelijk reageert MarkS en dat ik jou verheven vindt? Heb ik dat gezegd

Waar dan?

Maar je zou toch uit deze draad eventjes. Lijkt me goed plan:)

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 18:43

Robin schreef: 26 okt 2020, 18:37 Inderdaad Luco.

Lees de tekst MarkS. Dan behoeft het geen uitleg verder:-)
Ik kan die tekst al bijna dromen Robin ... ik heb die teksten afgelopen periode wel vaker gezien. Diegene die het post of doorstuurt zegt meestal ook al iets over de inhoud. Feit dat een (huis) arts het zou hebben geschreven betekent imho niet zo veel. Als alle andere (huis) artsen die een andere mening zijn toegedaan dat ook zouden opschrijven ...

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 18:44

Robin schreef: 26 okt 2020, 18:41 Waar zeg ik dat jij niet inhoudelijk reageert MarkS en dat ik jou verheven vindt? Heb ik dat gezegd

Waar dan?

Maar je zou toch uit deze draad eventjes. Lijkt me goed plan:)
Ik heb het idee dat zowel luco als jij het niet meer helemaal scherp volgt Robin.
Wonen jullie toevallig samen? Elkaar voorzetjes geven maar niet in de gaten hebben op wie ik precies reageer.

Ik vind het nu net wel weer leuker worden ... ;-) hoeveel pagina’s zitten we nu?

Peric

Bericht door Peric » 26 okt 2020, 18:45

Nee Mark, jij zou hier effe niet meer komen... :P

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 18:46

Oke, fair point, ben effe weg ... :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2020, 18:47

Als dat jouw tegenargumentatie is? :-)

Daar kan ik wat mee!

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2020, 18:48

MarkS schreef: 26 okt 2020, 18:39
Luco schreef: 26 okt 2020, 18:32

Dat was een reactie op Robin, Luco. Als Robin vindt dat ik ook niet inhoudelijk reageer of “verheven” ben dan is hij mans genoeg om dat te zeggen denk ik, kom maar door hoor Robin ... ;-)

Het ging mij erom hoe jij jouw argument “ik ken niemand” gebruikte, volgens mij ook niet voor het eerst in dit topic, daar reageerde ik namelijk wel inhoudelijk op maar daar draai jij nu omheen. Maar dat had je zelf al in de gaten.

Jij noemt dat zegt mij niks inhoudelijk, dat jij wel mensen kent die het wel hebben gehad zegt mij niks, das net zo inhoudelijk.
Jij reageert op 1 of 2 zinnen uit een stuk tekst die verband houdt met elkaar, maar jij trekt die uit elkaar en reageert dan zogenaamd inhoudelijk op wat jouw uitkomt.

Maar zoals sommige hier dan zeggen als je niet in zon samenleving wil wonen kan je altijd emigreren :mrgreen:

MarkS

Bericht door MarkS » 26 okt 2020, 18:50

Voorlopig woon ik volgens mij nog in de goede samenleving, die ik wel wil ... dus wie moet er precies emigreren nu? :tong:

Shit, verkeerde topic weer ... lastig ... :angel:

Plaats reactie