Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robertdj

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robertdj » 03 jun 2013, 11:42

wtf...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 jun 2013, 11:54

Hoe haal je het in je achterlijke hoofd zeg :wtf: :stom: :(

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2013, 11:56

Ter plekke doodschoppen zulke lui.

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2013, 11:59

Eerst dezelfde behandeling anders is het te makkelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jun 2013, 12:03

die zijn wel verknipt dat soort lieden.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 03 jun 2013, 12:34

Robin schreef:Ar, you kidding!?
Ik zou het ook vragen. :tooth:
Even serieus. Ik zie genoeg offertes voorbij komen in het bedrijfsleven voor onderzoeken, waardoor dit vrij normaal klinkt.

Rutger

Bericht door Rutger » 03 jun 2013, 15:21

Kan iemand dit topic even renamen aub? Want Nederland gaat nier naar de haaien maar is dat al lang.

Dat stel schuimbekkende josties in Den-Haag ben ik echt wel zo extreem spuugzat. Wat een stel kansloze faalhazen. Ook schaam ik mij de pleuris dat ik mijn stem aan de VVD heb gegeven. Nog nooit een groteren clown gezien dan Mark Rutte.

Van December op Januari ruim 10% van mijn netto salaris weg. En wat krijg ik ervoor terug? HELEMAAL NIETS!

Nivelleren is een feest.

Koop nog een Fyra treintje. Faalhazen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 03 jun 2013, 16:15

Rutger schreef:Kan iemand dit topic even renamen aub? Want Nederland gaat nier naar de haaien maar is dat al lang.

Dat stel schuimbekkende josties in Den-Haag ben ik echt wel zo extreem spuugzat. Wat een stel kansloze faalhazen. Ook schaam ik mij de pleuris dat ik mijn stem aan de VVD heb gegeven. Nog nooit een groteren clown gezien dan Mark Rutte.

Van December op Januari ruim 10% van mijn netto salaris weg. En wat krijg ik ervoor terug? HELEMAAL NIETS!

Nivelleren is een feest.

Koop nog een Fyra treintje. Faalhazen.
+1000

(behalve dan die stem aan de VVD, heb mijn stem aan niemand gegeven want vertrouw niemand daar meer)

350 Z

Bericht door 350 Z » 03 jun 2013, 19:01

Ach volgende keer stemt iedereen toch weer braafjes PvdA en VVD doordat ze weer in de gladde praatjes trappen ipv eens een verkiezingsprogramma lezen.

TLRS

Bericht door TLRS » 03 jun 2013, 21:51

Stem blanco :D

En als je afgeeft op de politiek moet je i.m.o. ook afgeven op de media. En anders eigenlijk ook.. :roll:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 jun 2013, 22:03

Geweld is natuurlijk nooit de beste oplossing, maar in dit soort gevallen, als iemand nog anderhalve maand brommen tegoed heeft en er met (natuurlijk) de hele familie een drama van maakt, kan ik er echt geen traan om laten.

Dat raam wat aan stukken knalt is wel hilarisch trouwens :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 03 jun 2013, 22:46

350 Z schreef:Ach volgende keer stemt iedereen toch weer braafjes PvdA en VVD doordat ze weer in de gladde praatjes trappen ipv eens een verkiezingsprogramma lezen.
Denk dat dat nogal een beetje gaat tegenvallen. Heb zo het idee dat mensen geleerd hebben..
Waar we wél op moeten stemmen weet ik niet, maar het wordt zéker geen VVD meer..

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jun 2013, 23:07

met zoveel kleine partijen in NL krijg je niet snel of wellicht nooit alles achter 1 man die krachtige besluiten kan maken...(lijkt me)
het zal dus zo goed als meestal bij zoiets blijven, als iedereen het goed heeft e.d. zal je mensen niet zo snel horen en leven gewoon hun eigen gang door, maar als er her en der getrokken gaat worden bv ook in hun 'wereldje' e.d. tja...dan komt er wel eens wat los en als je dan denkt ik stem op die of die want die heeft....
tja, dan kom je meestal bedrogen uit omdat die ene man/partij niet de alleen 'macht' heeft.

we leven in een democratie, meeste stemmen gelden lijkt me? dat schijnt dus niet zo te werken :mrgreen:
voorbeeldje, 100 mensen willen ergens een flat bouwen maar 2 mensen vinden een marmot zogenaamd en hup...de boel gaat niet door of wordt jaren uitgesteld (stom voorbeeld)

:duck:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jun 2013, 15:34

Wiki zegt:
Winston Churchill zei tegen critici van de democratie: Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried. (Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na). Hij was zelf ook geen onverdeeld voorstander gelet op zijn - even bekende - uitspraak: The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter. (Het beste argument tegen democratie is een gesprek van vijf minuten met de gemiddelde kiezer.)

Rutger

Bericht door Rutger » 04 jun 2013, 15:38

Robin,

Nog los daarvan gaat het er nu om dat deze overheid gewoon compleet onbetrouwbaar is. Ze draaien plannen die extreem belangrijk zijn (zorgstelsel/hypotheekafschaffing etc) net zo vaak totdat niemand er meer iets van begrijpt.

Kijk naar de hypotheekrenteaftrek-compromis. Daar moet de doorsnee geldschieter van huilen en het is een debiel duur product. De Blok-hypotheek. Gefeliciteerd Blok-lul, nu koopt niemand meer een huis/krijgt een financiering.

Ik snap best dat de overheid niet altijd alle wetten en regels in mijn voordeel uitrolt. Maar als ik dan zie dat mijn netto loonstrookje gewoon verkracht is door de PVDA en ik een paar maanden later weer hoor wat zo'n Fyre-faal-festijn weer kost dan zakt de moed mij echt in de schoenen. Er zitten mensen met jouw en mijn geld te spelen die nog te incompetent zijn om zelfstandig op hun werk te komen.

Robin

Bericht door Robin » 04 jun 2013, 15:55

Rutger, waarom denk JIJ dat ik als 'altijd VVD stemmer' dit keer wat anders heb gestemd? Een gok? Nou ja beetje, maar ik was Rutte voordien al zat, die gast wordt door de PvdA(rmoe) gemarionetteerd(...?) met staalkabels en 'niemand' heeft 't in de gaten. Ik had gedacht dat dit kabinet al voor 't voorjaar zou zijn gevallen. Maar 't is ook nog geen voorjaar geweest dus 't kan nog:)

(ok nu is 't wel lekker weertje)

Robin

Bericht door Robin » 04 jun 2013, 16:10

Maar heel heel soms heeft de PvdA 'n ingeving, wel 'n beetje laat, maar ze 'doen' in ieder geval wat in theorie:
http://www.nu.nl/politiek/3491488/winke ... srand.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rutger

Bericht door Rutger » 04 jun 2013, 16:11

Hahahahahaha.

Zeg het maar, hoe diep wil je 'm hebben?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... n-de-plank" onclick="window.open(this.href);return false;

"Het lijkt een slecht grap, maar bij een nieuwe aanbesteding bestaat er zelfs een kans dat Fyra-bouwer AnsaldoBreda weer als beste naar voren komt, zegt Veeneman. „De twee belangrijkste kandidaten zijn de Franse TGV van Allstrom en de Duitse ICE van Siemens. Maar ook AnsaldoBreda heeft in de tussentijd niet stilgezeten. Samen met een andere grote fabrikant, Bombardier, hebben ze de Fyra doorontwikkeld en ze zijn die opvolger nu ook actief aan het verkopen. Bij een nieuwe Europese aanbesteding voor een snelle trein kunnen zij gewoon weer meedoen. Als hun bod het beste is en aan alle eisen voldoet, dan zitten we dus weer aan de Italianen vast.”

:lollerdelol:

Het zou grappig zijn als 't allemaal niet zo triest was.

Een stuk spoor van 7.2 miljard met niet rijdende treinen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 16:16

@linkje Robin,

hey...Almelo :duck:

dat kan idd een goed idee zijn, al veranderd er nog we wat meer zodat het Internet shoppen vast nog iets gaat groeien, maar wellicht dat en de combo van nog iets veranderen/meegroeien met die digitale wereld zou het weer wat draaiende kunnen maken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jun 2013, 17:22

Rutger schreef:Hahahahahaha.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... n-de-plank" onclick="window.open(this.href);return false;

"Het lijkt een slecht grap, maar bij een nieuwe aanbesteding bestaat er zelfs een kans dat Fyra-bouwer AnsaldoBreda weer als beste naar voren komt, zegt Veeneman. „De twee belangrijkste kandidaten zijn de Franse TGV van Allstrom en de Duitse ICE van Siemens. Maar ook AnsaldoBreda heeft in de tussentijd niet stilgezeten. Samen met een andere grote fabrikant, Bombardier, hebben ze de Fyra doorontwikkeld en ze zijn die opvolger nu ook actief aan het verkopen. Bij een nieuwe Europese aanbesteding voor een snelle trein kunnen zij gewoon weer meedoen. Als hun bod het beste is en aan alle eisen voldoet, dan zitten we dus weer aan de Italianen vast.”

Het is idd te triest voor woorden, waar we al jaren behoefte aan hebben; pragmatisch leiderschap en een lange termijn visie, het ontbreekt aan beide.

En wat krijg je dan, zoals reeds hier vaker voorspeld;

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/04/kan ... t-grootst/" onclick="window.open(this.href);return false;

Langzamerhand wordt het 2 voor 12..........

een herhaling van;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rampjaar" onclick="window.open(this.href);return false;

het volk redeloos, het land reddeloos en de regering radeloos

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 21:37

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 04 jun 2013, 21:54

Rutger schreef:Hahahahahaha.

Ja leuk he die verplichte europese aanbestedingsregels.

TLRS

Bericht door TLRS » 05 jun 2013, 01:24

De beeldvorming, Nederland gaat naar de haaien, wordt in stand gehouden door media die schrijft wat de gemiddelde lezer wil.

En sommige lezers hier laten niets te raden over hetgeen ze willen lezen :goodnight:

328Ti

Bericht door 328Ti » 05 jun 2013, 07:59

Luco schreef:
Rutger schreef:
Het zou grappig zijn als 't allemaal niet zo triest was. Een stuk spoor van 7.2 miljard met niet rijdende treinen.
Ja leuk he die verplichte europese aanbestedingsregels.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 31 mei 2013 somde Descheemaecker de problemen met de Fyra-treinen op. De stellen waren onder de loep genomen door de ingenieursbureaus Mott MacDonald en Concept Risk en zij waren onder andere op de volgende problemen gestuit:

- Grootschalige problemen met waterindringing.

- Roestvorming op de as, met als voorbeeld een as van een trein met roestplekken na slechts enkele kilometers rijden.

- Slechte montage van hydraulische en elektrische kabels, aan de onderkant van de trein, waardoor deze gevoelig zijn voor schade door ballast.

- Een afgerukte retourstroomkabel.

- Technische verschillen tussen de stellen, doordat de monteurs de stellen op eigen wijze gefabriceerd hebben.

- De hoorn (deel van het veiligheidssysteem) was niet beschermd en werd bij sneeuwval onbruikbaar, doordat sneeuw zich in de tyfoon ophoopte.

- Problemen met het remsysteem. Het gebruikte remsysteem is ontworpen voor 160 km/h, en niet door de UIC gehomologeerd voor 250 km/h, de toegestane maximumsnelheid voor de V250. Bovendien is tijdens winterse omstandigheden een nog lagere maximumsnelheid nodig, omdat de remweg anders te lang wordt.

- De batterijen (die zich onder de reizigerscabine bevinden) kunnen vlam vatten. Er zijn foto’s van zichtbare schade na een batterijbrand in Watergraafsmeer. Eén beeld toont schroeiplekken in het tapijt van het rijtuig.

Bron: http://www.fyraal.nl/ns-en-nmbs-stoppen-met-fyra/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom, het gaat er niet meer om wat je kan maar wie je kent....

Dat is de teneur van de nieuwe generatie management / directie wat de laatste jaren is opgestaan. Behoorlijk generaliserend deze mening c.q. visie, al wordt het met deze praktijken vies vaak bevestigd. Management "uit de heup" en met "gevoel" vanuit professie is uit den boze. (verneukte) rapportages en mooie cijfertjes, daar worden de beslissingen de laatste tijd op gemaakt door deze spreadsheet-tijgers... o'nee sorry onze leiders...
Laatst gewijzigd door 328Ti op 05 jun 2013, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.

328Ti

Bericht door 328Ti » 05 jun 2013, 08:09

Ik ben de laatste die van Franse makelij houd (al gaat de Mégane van me vriendin gewoon niet kapot), de TGV hang ik apart. Vanaf 1981! al in dienst en tot aan de dag van vandaag doorontwikkeld. Heerlijk, echt de Michelin onder de treinen (en ik denk dat ze dat ook wel weten, lees aanbesteding)

Reguliere inzet
De eerste reguliere inzet van de TGV was op 27 september 1981 op de Ligne à Grande Vitesse (LGV) Sud-Est tussen Parijs en Lyon, nadat de trein vijf dagen eerder officieel in gebruik was gesteld door president François Mitterrand. Op deze eerste lijn haalden de TGV's snelheden tot 270 kilometer per uur in de reguliere dienst. Later is deze snelheid verhoogd tot 300 km/h. Ook op andere LGV's rijden de TGV's 300 km/h. Sinds 2004 rijden de TGV's op een klein stukje op de LGV Méditerranée zelfs 320 km/h in de normale dienst. Ook op de in 2007 geopende LGV Est wordt 320 km/h in de normale dienst gereden.
De TGV's rijden echter ook op "klassieke" spoorlijnen, met snelheden tot 220 km/h.

Testritten
In het verleden zijn er diverse testritten met zeer hoge snelheid gehouden. Op 13 februari 2007 heeft een ingekort TGV-treinstel een snelheid van 559 km/h gereden in een onofficiële test. Het snelheidsrecord van 515,3 km/h dat een TGV-Atlantique op 18 mei 1990 had gehaald, werd hiermee verbroken. Op 3 april 2007 werd een snelheid behaald van 574,8 km/h op het traject LGV-Est met een speciaal geprepareerde TGV duplex in het kader van het V150-programma (een snelheid van 150 m/s = 540 km/h). De TGV is hiermee de snelste (conventionele) trein ter wereld, alleen met een magneetzweeftrein zijn hogere snelheden behaald

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Train_%C3% ... de_Vitesse" onclick="window.open(this.href);return false;

Verleden (heerlijk die oranje kleur!)

Afbeelding

Afbeelding

Heden

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 328Ti op 05 jun 2013, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie