Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robertdj

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door Robertdj » 24 apr 2013, 16:55

Als je nu een auto koopt, is hij 2 keer zo zuinig vergeleken met tien jaar geleden.
Right...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 apr 2013, 16:57

Robertdj schreef:
Als je nu een auto koopt, is hij 2 keer zo zuinig vergeleken met tien jaar geleden.
Right...
:lol: ik dacht precies hetzelfde... misschien op papier maar in de praktijk vergeet het maar ;-)

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2013, 17:06

Martijn_bmw schreef:
Robertdj schreef:
Right...
:lol: ik dacht precies hetzelfde... misschien op papier maar in de praktijk vergeet het maar ;-)

Met de alpine reed ik gemiddeld, dus echt gemiddeld, hard, zacht, snelweg, stad rond de 1 op 12, 1300 kilo en 200pk.
Ik vraag me af welke moderne auto met ongeveer dezelfde specs 1 op 24 haalt :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2013, 17:58

lijkt Knot wel die daar staat te tanken :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 apr 2013, 20:06

Het begint te rommelen in het op voorhand uiteraard gespannen en onnatuurlijk huwelijk tussen de 2 politieke opponenten VVD - PvdA

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... meer.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... teit.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zal het kabinet het zomerreces halen?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 apr 2013, 20:27

Ik hoop het niet. Andere partijen / coalities zijn waarschijnlijk ook niks maar dit is wel zo diep treurig. VVD een ondernemerspartij? Yeah right.... moet je als DGA eens op je loonstrook kijken na 1 januari dit jaar.

dvh

Bericht door dvh » 24 apr 2013, 20:28

Ja..
Was een leuke verassing.... :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 apr 2013, 09:52

dvh schreef:Ja..
Was een leuke verassing.... :bag:

Je loonstrook in de hens steken inderdaad:)

:coffee:

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2013, 09:57

Op m'n loonstrook stond ook wat te weinig, net als in het woord verrassing ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 apr 2013, 11:26

Aangezien de schoolkinderen al in de feeststemming zijn als ik alle oranje aluhoedjes in de straat mag geloven, dan ga ik ook maar proberen om de positieve stemming erin te krijgen, door positieve berichten te delen:

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... steren.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
De industrie denkt meer te gaan investeren. Goed nieuws!

Britse economie heeft nipt een triple dip weten te voorkomen. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat de bezuinigingen waar ik zo op tegen ben, tóch blijken te werken. Men verwacht zelfs dat ze op de lange termijn meer goeds, dan slechts zullen brengen. Wie ben ik dan om daaraan te twijfelen? Go Rutte! :tooth:

Meer kan ik nu ff niet vinden. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 apr 2013, 19:59

Verplicht leesvoer, want dit lees je niet in het nieuws:

http://m.rollingstone.com/entry/view/id ... 8231c8eb62" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna mag je gratis vingerwijzen. Bonussen van bankiers en een hoop ander geneuzel valt hierbij in het niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 apr 2013, 21:08

idd, grote zooi en sommigen worden er heel rijk van over de rug van anderen via smerige streken.
ik snap ook niet dat als sommige gepakt worden er met alleen een boete onderuit komen en ze gaan lekker door met hun spelletjes immers they are in control en veel is makkelijk te manipuleren.

vind ook dat aandelen e.d. minimaal een jaar in bezit moeten zijn eer je ze mag/kan verkopen, de korte? handel moet er ook uit en zo nog vele mogelijkheden meer, die lui halen veel geld uit de markt en drijven prijzen zo ook nog eens omhoog enz enz. :ongeveer als:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2013, 09:29

Oud nieuws van die Libor manipulatie.

Over die aandelenhandel dat is inderdaad 1 grote poppenkast. Eigenlijk moet je die beurs gewoon 1 keer per week open doen en elke vorm van derivatenhandel verbieden.

Het gaat nergens over maar dat is nog niet eens zo erg, pensioenfondsen etc zitten er ook in. HFT/algoritmic trading bijvoorbeeld ontrekt een hoop geld uit die handel en eigenlijk ben je als gewone burger die netjes zijn pensioen betaald dus eigenlijk de sigaar.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2013, 10:27

Martijn_bmw schreef:
Robertdj schreef:
Right...

Kleine nuance: Als je een auto koopt van +- 15 jaar terug dan kon je met een hele zuinige rijstijl een hele kleine verbetering in het verbruik realiseren. Als je met een moderne auto een hele zuinige rijstijl aanmeet, dan kun je absoluut een verbruik realiseren dat ik 15 jaar terug voor onmogelijk had gehouden. Blijf je een zware rechtervoet houden, dan mag je blij zijn dat het 'behapbaar' blijft met de brandstofkosten.

Maar fabrieksopgaven zijn nooit realistisch. Dat staat buiten kijf.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 10:55

ze zouden elke auto door een onafhankelijk coureur bv 15 rondjes voluit over bv de Ring moeten testen en dan dat verbruik meten.
en dat als vaste maatstaf moeten meenemen. :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2013, 12:33

Wedden dat ze dan een blokje onder het gaspedaal leggen?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 14:12

beste zou wellicht zijn dat alle auto's in originele aflever toestand eerst worden aangeboden aan een erkend test bedrijf en dan alle soorten en types aan een testbank hangen.
waar ze bv een testcyclus moeten doorlopen en dat die gegevens dan bv als verbruik kunnen worden gebruikt.

dus testcyclus constant bv 30 en 70 en 100 en 130 en dan overal het gebruik van bij die vaste snelheden.
dan kun je zien wat al die auto's verdoen bij constant houdend gaspedaal.
natuurlijk incl. rij-omstandigheden incl de onzichtbare muur (luchtweerstand e.d.)

dan kom je waarschijnlijk ook achter dat bv zo'n M3 bij bv 130 zuiniger of net zo zuinig kan zijn dan een auto die dat maar net red.

het stadsgebeuren e.d. hangt te veel af van je rechtervoet en anticiperen e.d. en dus alleen die testcycles met vaste snelheden onder zoveel mogelijke 'gelijke' omstandigheden.

dat zou in elk geval een reëler beeld geven dan tot nog toe.

PD power

Bericht door PD power » 29 apr 2013, 17:07

@dennis:

Bij benzine heb je een punt, alleen ligt de praktijk vaak anders.

Bij diesels ligt het verhaal anders, die waren 10 jaar geleden zuiniger dan nu, behalve als je bij de huidige diesels het ro(e)tfilter verwijdert, dan worden ze wel flink zuiniger.

HJ2

Bericht door HJ2 » 29 apr 2013, 17:54

Zooo, morgen een NL brede DDOS attack. Een vaatje vol olie op het smeulende (of laaiende?) vuur van de cisis...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2013, 19:13

Hoe bedoel je? Is dat aangekondigd, of wordt dat verwacht door inlichtingendiensten oid?

Vandaar dat mijn laptop zo aan 't ratelen is. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2013, 19:16

Meer werkloosheid = minder bezoekers op Facebook? :)

http://tweakers.net/nieuws/88788/onderz ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 19:34

ik moest vanmiddag ff naar het winkelcentrum en de Gamma op de woonboulevard...

Maandag dus, ik denk Were The Fiets komen al die mensen vandaan :shock:

op de woonboulevard ook bijna geen parkeerplekken meer zo druk, waren ook veel aanbiedingen en kortingsbonnen (me too :mrgreen: ) maar dan nog...tis toch geen vakantie?
anyways, erg druk :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2013, 19:40

Het is én payday geweest én meivakantie én mensen die geen vakantie hebben genomen, hebben wel een (maan)dag vrij genomen zodat ze een lekker lang weekend hebben, want morgen is iedereen vrij. Of ze zijn allemaal werkloos en tikken de WW even af.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 19:57

het viel me in elk geval op, zo op een normaal erg rustige maandag :D

ik moest nog 2 pakketjes wegbrengen naar PostNL en verwacht morgen zelf ook wat, tot ik zag dat ze morgen schijnbaar niet leveren...ik men auto onderdelen en boorsteun (toch maar 1 aangeschaft ivm recht boren) morgen dus niet krijg en die mensen mijn onderdelen ook niet morgen :?

dacht owja...Koning-en Maxima dag...zal de post schijnbaar ook niet werken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mei 2013, 09:40

De kroningstoestand gisteren:
Maxima zag er beeldschoon uit. Maar dat vrouwtje van Felipe van Spanje spande de kroon imo. En zo waren en nog wel 'n paar leuke dametjes. Trix was redelijk emo in de kerk en dat deed me eerlijk gezegd wel iets...Wim Lex is 'n aardige gast denk ik, maar echt geen uitstraling. De hele poppenkast was wel aardig en ik ben verre van monarchistisch ingesteld, dus dat zegt wel wat.

Toch bekroop me een gevoel van 'moet dat nou anno 2013' als je het totaal crisisloze vertoon zag en niet alleen alle hoogwaardigheidsbekleders die kerk binnenstroomden , maar ook de 'anderen', honderden onbekende
figuren/uitvreters die ook allemaal die kerk binnen moesten.

Verder blij dat het redelijk rustig is verlopen, maar dat oppakken van die 2 rustige demonstranten was niet netjes(understatement). Ook heb ik 't idee dat dametje Amalia , hoe leuk en lief en aardig allemaal , over 'n 30 jaar de troon niet meer zal bestijgen.

Kortom, als semi republikein vond ik 't niet onaardig, maar dit is uit de tijd, helemaal met de crisis waarin we zitten imo.

edit: We zijn ook nog 'maar' 200 jaar een koninkrijk, dit terwijl in 1789 Frankrijk al begon aan 'n omwenteling , Napoleon etc etc, en de VS ook al in 1776 dus 35 jaar ofzo daarvoor al onafhankelijk was. Dat geeft wel weer te denken toch?

Plaats reactie