Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Kadett

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Kadett » 17 okt 2025, 15:41

Elise schreef: 16 okt 2025, 08:30 Amersfoort had een paar jaar geleden al een streng boetesysteem ingevoerd voor de binnenstad, om deze autoluw te maken, en heeft recent een nieuw parkeerbeleid ingevoerd wat er ook neerkomt dat je nergens in de gehele gemeente meer gratis op straat kunt parkeren.
Voor de binnenstad en winkelgebieden ben je dus aangewezen op parkeergarages en daar zullen de tarieven binnenkort wel stevig verhoogd worden schat ik zo in. Verder zal het er wel toe leiden dat mensen hun boodschappen in de randgemeenten gaan doen :coffee:

https://www.amersfoort.nl/bezoeken-en-parkeren

Dit zal wel de toekomst zijn voor veel gemeentes vermoed ik.
Overigens geen discriminatie, dus geen korting voor EV's :tooth:
Ik ga nog wel is in Amersfoort het winkelgebied bij Emiclaer in nadat ik kids aan moeders had afgegeven.

Dat wordt dus ook betaald parkeren?

Elise

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 17 okt 2025, 17:35

^^
Dat noordelijke deel (Kattenbroek, Nieuwland, Vathorst) wat tegen Hoogland en Hooglanderveen aan ligt is volgens mij het enige deel waar (nog) geen betaald parkeren is.
Zelfs op de industrieterreinen (Isselt, de Hoef) is het van 23:00 ~ 06:00 uur betaald parkeren, het zal wel een stuk rustiger worden op de camperplaatsen aan de Nijverheidsweg.
Vraag me ook af hoe dat gaat met trailers van vrachtwagens die daar vaak langs de kant van de weg staan op het industrieterrein, die hebben een eigen kenteken dus dat zal ook wel betalen worden :coffee:

Maar wil je het zeker hebben voor jezelf, kijk op die interactieve kaart.
https://kaart.amersfoort.nl/?@Wonen+en+parkeren&v=5

Plaats reactie