Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 31 jul 2021, 12:43

Veel acteurs/trices laten een percentage van de franchise verwerken in het contract als salaris als ze de kans krijgen.
Dat is een beetje een gok, want hoe beter de film het doet, hoe beter jij het doet, ipv alles naar de filmmaatschappij.

Die trend is geloof ik ingezet door Keanu Reeves ten tijde van de Matrix films.
Dat is weer compleet de andere kant opgeslagen. De films samen deden 1 miljard omzet, en Keanu liep weg met 250 miljoen.
Zo bont in % maken de maatschappijen het nu niet meer in de contracten uiteraard :mrgreen:

Kadett

Bericht door Kadett » 31 jul 2021, 12:44

Toch jammer dat ze dr borsten heeft laten verkleinen, en nog belangrijker. Dat de regisseur van The Island (2005) niets zag in een bloot scene terwijl ze het zelf voorstelde... bummer :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 jul 2021, 12:45

:tooth:

smiley

Bericht door smiley » 31 jul 2021, 12:59

Als ik er zo naar google, zou het gemiste bedrag iets van 50 miljoen zijn.
Das wel de moeite om je druk om te maken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 jul 2021, 13:28

Kadett schreef: 31 jul 2021, 12:44 Toch jammer dat ze dr borsten heeft laten verkleinen, en nog belangrijker. Dat de regisseur van The Island (2005) niets zag in een bloot scene terwijl ze het zelf voorstelde... bummer :tooth:
Serieus joh? :dood:

Wat een trieste dag weer.

https://www.betrendsetter.com/scarlett- ... c-surgery/

Kadett

Bericht door Kadett » 31 jul 2021, 13:55

Robin schreef: 31 jul 2021, 13:28
Kadett schreef: 31 jul 2021, 12:44 Toch jammer dat ze dr borsten heeft laten verkleinen, en nog belangrijker. Dat de regisseur van The Island (2005) niets zag in een bloot scene terwijl ze het zelf voorstelde... bummer :tooth:
Serieus joh? :dood:

Wat een trieste dag weer.

https://www.betrendsetter.com/scarlett- ... c-surgery/
Afbeelding
:lol:
Zijn ook genoeg meme's te vinden over dat The Island verhaal :)

Robin

Bericht door Robin » 31 jul 2021, 14:06

Tja. Het is niet zozeer een oogverblindende schoonheid(gezicht) zoals IMHO een Charlize Theron , Olivia Wilde, Megan Fox(gezichten dus), maar ze heeft iets ordinair geils over zich. IMHO!

Arthur

Bericht door Arthur » 01 aug 2021, 11:50

Het genderneutrale gaat maar door, of beter gezegd, slaat maar door. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1787474 ... re-vrouwen

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 01 aug 2021, 12:51

Robin schreef: 31 jul 2021, 11:28 Dan dit. Ze is natuurlijk een hottie, maar ook een bloody Kenau. Trutje.
https://www.nu.nl/film/6148895/vrouwenr ... nsson.html

Doe mij nu maar Margot Robbie en nog steeds Charlize Theron(ja er komt wel degelijk wat goeds uit (Zuid) Afrika)
https://www.rte.ie/entertainment/2019/0 ... available/

Charlize staat 10 jaar droog. Vreselijk feministisch gehalte.

Lieve deze Suid Afrikaanse : https://iv1.lisimg.com/image/22933565/7 ... morton.jpg

https://www.google.nl/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAa

Arthur

Bericht door Arthur » 01 aug 2021, 13:19

Gezien de leeftijd van beide dames; dan toch maar Theron :)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 aug 2021, 14:10

Crookie schreef: 01 aug 2021, 12:51 Lieve deze Suid Afrikaanse : https://iv1.lisimg.com/image/22933565/7 ... morton.jpg
Daar zou ik wel een paar weekjes ruzie voor over hebben. :tooth:

Afbeelding

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 01 aug 2021, 14:55

...een paar weken maar ? Al was ze het laatste avondmaal :hungry:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 aug 2021, 14:57

Ach vooruit, doe er nog maar een weekje bij. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2021, 10:08

https://nos.nl/collectie/13870/artikel/ ... fghanistan

Onze politiek correcte Biden wil de vredesstichter uithangen. Door deze chaos daar nu worden Afghaanse uitgeprocedeerden even niet Nederland uitgezet, en dat schept een precedent voor andere Afghanen die daar in het thuisland in nood zitten en NATUURLIJK NIET door buurlanden daar worden opgevangen/verwelkomd.....

Nee als Agenda 21 (Soros etc)wil dat we wereldwijd gaan nivelleren en de 'rijkdom' komt niet naar Afghanistan(in dit geval), dan komt Afghanistan wel naar de rijkdom......

Dank Biden.....

smiley

Bericht door smiley » 12 aug 2021, 10:32

Gezien 90% van de coke uit Afganistan komt, zal die prijs wel flink omhoog gaan als de Taliban zich weer heeft gesetteld.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2021, 10:38

smiley schreef: 12 aug 2021, 10:32 Gezien 90% van de coke uit Afganistan komt, zal die prijs wel flink omhoog gaan als de Taliban zich weer heeft gesetteld.
Opium/heroine bedoel je denk ik?

smiley

Bericht door smiley » 12 aug 2021, 10:56

Juistem.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 12 aug 2021, 13:50

Prijs omhoog ? Der wordt over een jaar 20x zoveel op de markt gebracht.... zowel de coke als herione wordt goedkoper ben ik bang. Soort van marktwerking.

En Biden doet toch niet zoveel verkeerd? Ze moeten het daar zelf oplossen. Europa moet alleen gaan uitdragen dat er hier niets is te krijgen of te halen. En iedereen die vind dat deze mensen allemaal geholpen moeten worden mogen dat daar op de plek des onheils zelf gaan doen.

Gr Ron

Elise

Bericht door Elise » 16 aug 2021, 08:14

Ik las ergens dat Amerika iets van 85mld in de afgelopen jaren heeft uitgegeven om het leger in Afghanistan te trainen en van wapens voorzien. Wat daar mis is gegaan met die opleiding/bewapening is mij even een vraagteken want de Taliban is bezig met Blitzkrieg 2.0 want die ondervinden nul komma nul weerstand.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 aug 2021, 08:16

Idd bizar zo snel… volgens mij zijn ze al klaar.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 16 aug 2021, 09:25

Elise schreef: 16 aug 2021, 08:14 Ik las ergens dat Amerika iets van 85mld in de afgelopen jaren heeft uitgegeven om het leger in Afghanistan te trainen en van wapens voorzien. Wat daar mis is gegaan met die opleiding/bewapening is mij even een vraagteken want de Taliban is bezig met Blitzkrieg 2.0 want die ondervinden nul komma nul weerstand.
Ik las ergens dat men bij de taliban gemiddeld 2x zoveel loon krijgt dan bij Afghaanse politie/leger. Dat icm achterstallige uitbetaling van loon maakt het wel duidelijk waarom het land, zonder slag of stoot, binnen 3 weken terug bij af is.

Robin

Bericht door Robin » 16 aug 2021, 09:38

Tja. Wat Ron zegt. Daar zélf oplossen. Hier 'valt niks te halen'...Maar dus wél.

In WW1 en WW2 en daarna zagen we geen Noord Afrikaans/MO /Moslimland ons (West/EU) de helpende hand bieden. Dat volk hoort hier gewoon niet.

Str8Six
Auto: eBike

Bericht door Str8Six » 16 aug 2021, 10:00

RS-Ron schreef: 12 aug 2021, 13:50 Prijs omhoog ? Der wordt over een jaar 20x zoveel op de markt gebracht.... zowel de coke als herione wordt goedkoper ben ik bang. Soort van marktwerking.

En Biden doet toch niet zoveel verkeerd? Ze moeten het daar zelf oplossen. Europa moet alleen gaan uitdragen dat er hier niets is te krijgen of te halen. En iedereen die vind dat deze mensen allemaal geholpen moeten worden mogen dat daar op de plek des onheils zelf gaan doen.

Gr Ron
Beetje kort door de bocht. Hoewel ik ook geen aanhanger ben van opvang oplossingen, is Afghanistan wel een goed voorbeeld van een land dat is verprutst door westerse invloeden, historisch gezien.

Normaal worden landgrenzen getrokken door culture verschillen, strijdjes, oorlogen etc etc, maar in Afghanistan hebben de Britten dat pakweg 100 jaar geleden rechttoe-rechtaan gedaan (wat je in Afrika ook vaak ziet). Daarom zijn er hele grote verschillen, en is het eigenlijk geen land/eenheid. Besturen lukt dan ook niet. Daarnaast is de koude oorlog daar in het klein uitgevochten (inval van Sovjets, Amerika die de oppositie voorzag van wapens --> die later tegen zichzelf werden gebruikt).

Maar inderdaad, een volgende missie lost niks op, ze moeten het daar zelf doen. We vergeten weleens dat Europa ook niet in 1 dag is ontstaan, daar zijn ook honderden jaren van kleine/grote oorlogen voor doorgemaakt. Maar je kan het mensen niet kwalijk nemen om een land in oorlog te ontvluchten, waar opvang in de regio dan voorkeur heeft imo.

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2021, 10:51

Wat mij betreft is dit het zoveelste bewijs dat iets niet 'maakbaar' is. En in dit geval gaat het vooral om westerse waarden v.s. Islam. We hebben het daar westers willen maken, en er iets iets van verlichting geweest, maar die bevolking bestaat gewoon uit moslims. En de één strenger dan de ander, van een gematigde moslim tot Taliban tot Al Qaida... uiteindelijk leven ze daar met de koran in de hand. Als ze zich zo gemakkelijk verloren geven zit dat toch dieper dan die verlichting die we probeerden te brengen.

Zolang het Al Qaida gedachtengoed geen voet aan de grond krijgt (als Amerika slim is blijven ze er nu ook weg) heb ik er ook geen probleem mee. Jammer voor de vrouwen daar die geen rechten hebben maar in Rusland moet je ook geen homo zijn, dat accepteren we ook. Die selectieve verontwaardiging die ik nu op de socials lees vind ik wat hypocriet. Grote mond over hoe slecht de Taliban is maar hier kritiekloos zijn over de Islam. En het is prachtig dat we hier vrijheid van geloofsovertuiging hebben maar de schoen wringt keer op keer met de Islam, ik geloof gewoon niet langer in dat multiculturele sprookje met een geloof dat zo ver achter loopt. Probeer het over 100 jaar nog eens en houd moslims tot die tijd lekker in Islamitische landen. Dan kunnen we hier weer genieten van westerse vrijheden; zorgen dat homo's hand in hand over straat kunnen en meisjes in rokje niet meer voor hoer uitgemaakt worden.

Geertmans

Bericht door Geertmans » 16 aug 2021, 10:54

En dan hoor je een deskundige zeggen: de cultuur daar is niet te vergelijken met een westerse democratie.
No shit...

Dat is in mijn ogen de grootste oorzaak: VS (en EU) smeden een plan om het midden-oosten wel even te hervormen, naar westerse democratieën.

Edit: eigenlijk wat Tom zegt.

Plaats reactie