Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 apr 2007, 22:42

romo schreef:Lijkt het stuur nu zo groot, of gezichtsbedrog?

Weet iemand toevallig of er verschil zit in afmeting tussen een E46 M3 en E92 M3 stuur?

In de 335i coupe vond ik het stuur wel lekker, ook lekker klein in diameter.

Romo dat heb je goed gezien.

Het komt omdat, je nu aan het roer moet draaien.

Wouter81
Berichten: 9428
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 04 apr 2007, 22:49

Hahaha

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 04 apr 2007, 22:51

Allemaal goede punten. Mijn kant van het verhaal is net een tik anders.
Ik zoek niet naar 500/600 pk op 1600 kilo, ik zoek naar 300 pk op 1200 kilo.

BMW gaat de pk wedloop aan en gaat daarmee direct de concurrentie aan met een AMG of Quattro. Wat mij betreft hebben deze laatste twee een iets andere doelgroep dan ///M, of wellicht heb ik andere verwachtingen van ///M dat kan ook.

Al geven ze de E92 M3 500 pk, ik heb er geen interesse in vanwege:

Het gewicht
De V8, een M3 hoort wat mij betreft een 6 in lijn te hebben.
Kosten

In deze volgorde.

Mijn M3 vind ik nog net op het randje, liever zag ik 100 kilo minder op de weegschaal. Dit is dus de laatste M die ik zal kopen, eenvoudigweg omdat BMW in het huidige aanbod voor mij niets interessants heeft op de 1 serie na en dat ding is behoorlijk overpriced.

De vergelijking met de Z06 was een beetje gechargeerd maar eigenlijk zo gek nog niet. De Z06 laat de M3 en de GT3 in de kou staan en is een stuk goedkoper op alle gebieden. Puurder, meer focused, imo mooier, mijn keus.
Het verhaal van luxe en dergelijke is aan mij niet besteed. Heb een aantal keer in een kale golf in de file gestaan op de terugweg van de Ring en vergeleken daarmee is een Z06 echt een limo :wink:

N.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 04 apr 2007, 22:51

LOL @ Dre.

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 23:22

Bert ///M3 schreef:1. Laat er eerst maar eens een M komen op die serie.

2. Jij wou toch nooit meer van de E46 M3 af? ;)
Dat zeg ik toch ook niet Bert, die touring zal ook eens vervangen moeten worden.

Kees wat betreft S3/Cooper S ben ik altijd oprecht en duidelijk geweest. Cooper S heb ik nooit afgekamt en zal ik nooit doen, S3 was een superauto totdat ik de Cooper S kreeg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 23:57

Nog even voor alle duidelijkheid, want sommige hiero lezen iets wat ik niet schrijf, en dat is dat mijn conclussie is: een e46 M3 is beter dan een e92 M3, vooral omdat ik zelf die e46 heb.

Ik weet niet welke auto beter is, ik ga er ook niet van uit dat de e46 M3 beter is. BMW zou BMW niet zijn als dit geen overtreffende trap zou wezen.

Alleen datgene wat BMW M uit de kast moet halen om de auto "beter" te moeten maken staat mij in de basis gewoon niet aan.

Dat drijft BMW M gewoon hard richting AMG en ook RS van Audi. Allemaal goede auto's ik ga geen AMG of een RS4 afkammen in de zin dat het geen goede auto's zouden wezen, alleen dat is wat ik gewoon niet zoek in een auto.

Verder slaat het "Adje kan zo goed rijden verhaal dus hij heeft recht van spreke en Rico kan amperan inparkeren verhaal dus wat zeurt ie nou" natuurlijk nergens op.

Niemand weet hier hoe ik het auto rijden ervaar, is ook mijn ervaring hé :wink: Maar ik weet na mijn ervaringen in een aantal dikke bakken dondersgoed wat ik wel of niet prettig vind. Daar hoef je geen 130i cupracer voor te zijn om dat te kunnen beoordelen voor jezelf.

En voor de 78e keer een e46 M3 zit gewoon op de grens van wat ik wil/zoek. Ik zou geen e92 M3 willen rijden om te verwachten dat die grens naar beneden bijgesteld kan worden.

Ik snap ook wel de oohhh en aaahhs over deze e92 M3, het hoort er ook een beetje bij.

1 serie M coupe variant, 1500 kilo (1400 kg RDW) 6 in lijn 330pk, bring it on.

Dat is de spirit van M imho, de Z4 M coupe vertegenwoordigd het nog in de huidige modellenreeks, de M5 en M6 allang niet meer, de e92 krijgt de voordeel van de twijfel.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 apr 2007, 00:07

Romo wist je dat ze de navi ook hebben aangepast in de e92 m3.

Vrouwen stem schreeuwt nu na 100 meter stuurboord. En dan geef je toch een zwenk aan het roer en dan gaat ie vanzelf de bocht door.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 05 apr 2007, 00:07

Als ik de fotos zo bekijk, kan ik niet anders constaren dan dat de Nieuwe M3 een geslaagde wagen is, maar kwa looks vind ik de E46 vele malen mooier. Eigenlijk moeten we nog een vergelijking doen tussen de E92 M3 en 335coupe. Vind de nwe M3 te agressief gestyled. Kan me goed voorstellen de Rico het niet warm krijgt van de nieuwe M modellen. Persoonlijk vind ik het beulen van wagens, maar de styling is, hoe moet ik het noemen, te scherp. Moeilijk te verwoorden, maar de vorige M5 en M3 straalden ook iets speciaals uit. Zeker het interieur, daar heeft BMW de plank misgeslagen vind ik. Het dashboard dat naar de bestuurder gericht stond was PERFECT. De Z4M coupe vind ik dan wel weer een pracht van een wagen. Veel meer rijders auto. Dus als ik het geluk mocht hebben een BMW M te mogen uitzoeken dan zeker de Z4M, mede door de heerlijke traditionele 6-inlijn.

Dit is wat ik ervan denk 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 apr 2007, 00:45


Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 05 apr 2007, 00:51

Zeker mooi vergelijk. E46 verdiend de voorkeur. Dat nieuwe hondehok heeft wel een gave kont. Aber weiter... M = mainstream, ik kan er maar niet aan wennen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 apr 2007, 00:57

Andre schreef:Romo wist je dat ze de navi ook hebben aangepast in de e92 m3.

Vrouwen stem schreeuwt nu na 100 meter stuurboord. En dan geef je toch een zwenk aan het roer en dan gaat ie vanzelf de bocht door.
En als oom agent je aanhoud vragen ze of je wel een groot vaarbewijs hebt? :lol:

Ontopic waar is de schatting van 1610 KG eigenlijk op gebaseerd. (Andre noemt di en het word maar meteen voor waar aangenomen) Is dit volledig rijklaar of leeg kentekengewicht? Want met dat laatste zit je rijklaar eerder aan 1700 KG en dan zit je wel zomaar 130 KG boven de E46 M3.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 apr 2007, 07:26

LOL

Mischien ga ik nog wel overstag............................. :lol:

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 apr 2007, 08:53

Ik vind de E92 M3 met z'n ditjes en datjes en spoilertjes eigenlijk helemaal niet zo mooi. Ik vind een E92 helemaal niet zo mooi.... :shock:

Over een M3 hoort een 6 ipv een 8 pitter te hebben: De E30 had een 4 pitter. :P

En dat 't ding prima(in de bochten) gaat rijden, komt goed, het wordt geen Donkervoort ofzo. Dat was ook een E36 M3 al niet en een E30 M3 mist standaard 50% vermogen... :(

Kortom. Ik wacht de E90 M3 af. En dan naar een 235i of M2 als dat niks wordt. Voor alledag is 't qua compromis de koning natuurlijk. Ik zit niet dagelijks op Assen. :P

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 apr 2007, 09:35

Rico, maak er nu niet zoveel woorden aan vuil. Robin heeft wel degelijk een punt en dat weet jij ook.

Vind je het niks, prima. Maar blijf niet tot in den treure het ding afkraken/je eigen auto ophemelen, want zo komt het wél over namelijk.

Zo ging het precies met bijvoorbeeld je 130i toen je die net had en een rondje in je huidige M3 reed die Andre toen wilde gaan verkopen ("wat een boot, ik weet genoeg, dit is niks, gewicht bla bla bla")

Dus, laat het lekker zitten anders moet je weer zo door het stof als dat schip over een tijdje bij je huis ligt afgemeerd 8)

Bovendien: ik wil wel eens zien wat die M versie van de 1 Coupe dan gaat brengen. Die zal ook zeker 1400kilo wegen en veel meer dan 350pk zie ik ze bij BMW ook niet zo maar uit een turboloze en betrouwbare 6-in lijn persen. Oftewel: bijna gelijke pk-kilo ratio als de E46M3, alleen is het ding dan waarschijnlijk wat korter. En minder dan 70 mille (basisprijs) zal die ook niet kosten, geloof ik niks van.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 apr 2007, 10:56

Robin schreef:Ik vind de E92 M3 met z'n ditjes en datjes en spoilertjes eigenlijk helemaal niet zo mooi. Ik vind een E92 helemaal niet zo mooi.... :shock:

Over een M3 hoort een 6 ipv een 8 pitter te hebben: De E30 had een 4 pitter. :P

En dat 't ding prima(in de bochten) gaat rijden, komt goed, het wordt geen Donkervoort ofzo. Dat was ook een E36 M3 al niet en een E30 M3 mist standaard 50% vermogen... :(

Kortom. Ik wacht de E90 M3 af. En dan naar een 235i of M2 als dat niks wordt. Voor alledag is 't qua compromis de koning natuurlijk. Ik zit niet dagelijks op Assen. :P
Daar ben ik het dus helemaal mee eens..................................

De puist, die rare ventilatie gaten, net iets te ruige voorspoiler..............hmm :?
Allemaal net iets te veel van het goede IMO; maar ja, mischien IRL wel weer erg mooi, we gaan het beoordelen de komende tijd.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 apr 2007, 12:04

romo haal dat ding gewoon. Je hebt gewoon mega jeuk. :)

Gooi het roer om man.


:)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 apr 2007, 12:21

Bert ///M3 schreef:Hm moet je nog maar afwachten of dat een pluspunt is.

De M5 is met een 6 bak een aardig stukje langzamer als de 7 spd SMG omdat de gearspacing bij de 6 bak te lang is, en niet uit komt met dat blok.

Met een V8 afgeleid van de M5 V10 zit de kans er dus dik in dat de karakteristiek bijna gelijk is.
Denk dat dat wel mee valt,
De V10 is behoorlijk gepiekt ivm de V8. De V8 heeft een heerlijk mooi vlak koppelverloop, de V10 trekt pas (echt) goed vanaf zo'n 5000tpm.
Joop schreef:
Bert ///M3 schreef:Hm handbak op de foto's? Ik meen dat SMG III de standaard bak zou gaan worden.
Vlgs Car en Driver komt deze bak (een variant op het DSG van de VAG group) later als optie ter beschikking. In eerste instantie een echt ouderwetse handbak. IMO een pluspunt t.o.v. de M5/M6.
quote]

Wordt waarschijnlijk de ZSG-bak voor de M3

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 apr 2007, 12:25

En hoe weten wij dat zonder gegevens van dat ding? :)

Met een hogere output per L bij ongeveer dezelfde redline en dezelfde technologie er achter denk ik namelijk dat dat niet het geval is.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 apr 2007, 12:29


Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 apr 2007, 12:32

In dat geval heb ik niks gezegd :oops: :wink:

Ik had deze nog niet gezien :) Dat is een hele dikke koppel curve.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 apr 2007, 12:35

;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 apr 2007, 12:38

Andre schreef:romo haal dat ding gewoon. Je hebt gewoon mega jeuk. :)

Gooi het roer om man.


:)
Bij jeuk ga ik altijd krabben :wink:

Ik ga het allemaal rustig bekijken, ik rijd voorlopig nog goed, de 1er coupe komt ook in september, dus alternatieven zat, ik laat me voorlopig de kop niet gek maken, dit in tegenstelling tot wat jij denkt Andre :wink:

Overstag gaan kan altijd.......................... :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 05 apr 2007, 12:47

Gekielhaald zul je bij de dealer altijd worden!

:D

Vind de E46 M3 op de foto's trouwens lekkerder smoelen dan de nieuwe M3. Maar irl vond ik de E92 ook 10x mooier dan op de foto's. Hoe dan ook, er zitten me via de foto's net even wat teveel frutsels op.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 apr 2007, 13:00

Feit is gewoon dat Bangle-BMW's gewoon niet fotogeniek zijn.

Dat BMW daarnaast kennelijk ook nog eens het slechtste fotopersbureau in de arm heeft genomen maakt het er natuulijk ook niet beter op.

Vrijwel iedere foto 'in the wild' van een Bangle-BMW door een n00b (met een HTK-camera) geschoten ziet er beter uit dan die rommel die BMW de media inwerpt.

Dat afzichtelijke rood van de E92M3 is overigens ook weer exemplarisch, hoeveel beter ziet die auto er alleen al uit in de kleur van de Concept die in Genève stond.

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 apr 2007, 13:01

Test vanaf nokia e65 gr.Berend Botje :P

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten