Deze kwam in het E36 topic voorbij. Klein beetje afdingen en dan dailyen, schrijft niks af natuurlijk

Enige wat ik nog mis in je stukje zijn modificaties, de kosten van modificaties terugbrengen naar origineel mag je ook aftrekken als schade, dus als ie op aftermarket velgen staat, mag je al 4x nieuwe velgen met banden rekenen, GT spoiler? nieuwe achterklep + spuiten etc, dus hoeft niet altijd meteen schade te zijn met lage bpm, ik zoek bijv express aangepaste autos om zo aan lage bpm kom, en als het parts zijn die ik zelf lelijk vind verkoop ik ze weer, win win win!Will F. schreef: 03 feb 2022, 12:25Je hebt rest bpm (wat je nog terugkrijgt bij export) en bruto bpm wat op het kenteken vermeld wordt. Die laatste is verlaagd op import auto's al is het maar omdat ze hem op de koerslijst handelswaarde geimporteerd hebben, dan zie je al een korting op de originele bpm zoals die bij een 1e NIEUWregistratie in NL zou zijn geweest. Dit kan echter nooit veel meer dan 1/3 lager zijn. Meestal gaat het op taxatiebasis dat is koerslijst en krasjes of schades. in het laaste geval kan die bruto bpm veel lager uitvallen. Wat je moet doen is een hem door xray.nl tool (=koerslijstafschrijvingtaxatie) halen en kijken wat er nu bij import nog betaald zou moeten worden; is dat 2x 4-5k rest bpm dan weet je dat ie iig schade gehad moet hebben.Hsp schreef: 03 feb 2022, 10:22Zelfs op een auto zonder schade kan je de BPM al lager krijgen, hetzij door taxatie of gewoon door een koerslijst te gebruiken. Onlangs hier thuis ook nog gehad, auto helemaal netjes, nooit schade gehad, en altijd in een wrap gezeten dus ook geen krassen etc, maar gebruik maken van een koerslijst scheelde 3100 euro, en in geval van taxeren zelfs 3300. Die is toch maar mooi in de pocket, dat zullen de meeste bedrijven niet laten liggen.Emilio schreef: 03 feb 2022, 09:37 Gisteren kwam weer een mooie online. Net even gebeld maar ook hier weer bpm naar beneden getaxeerd. Iets van 4-5k rest bpm. Dan zal de bruto nog 10 zijn ipv 30?
Er staat oprecht geen 1 geïmporteerde m2 competition in nederland met een normaal bpm bedrag. Misschien bij dealers voor 70k..
Arthur schreef: 03 feb 2022, 19:39Eeuwe, vandaag een grote stap gemaakt om eens wat Italiaans te bekijken. Ben zowaar een half uur tot drie kwartier bij Wim Prins in Nunspeet in de showroom geweest. Heb het overleefd!Eeuwe schreef: 26 dec 2021, 18:28
Zonder 't verder persoonlijk te willen maken stoor ik mij mateloos aan de manier hoe jij je aversie tegen het merk zegeviert inderdaad. Bot, uitgesproken, speaken word. Met de punten die je opnoemt relativeer je 't wel en kan ik je ook wel begrijpen. Maar ik vraag mij dan altijd oprecht af; heeft Arthur er al eens eentje gereden? Zeker een recente Alfa Romeo. Je hoeft er echt niet eentje te kopen, maar come on Arthur, iedereen verdient een tweede kans. Rij er eens met eentje, en herzie je mening. Een Alfa Romeo verdient oprecht beter dan dit.
![]()
![]()
*proest*allen schreef: 04 feb 2022, 08:07 Het idee dat je voor dat geld een Guilia Quadrifoglio kan bezitten en in plaats daarvan toch een oud geel hok kopen…
Ah, dus naar de hoeren geweest voor 'n goed gesprekArthur schreef: 04 feb 2022, 15:14 Geen deal gemaakt daar, ik moest iemand mentaal ondersteunen en heb gelijk m’n eigen angst maar overwonnenLeuke speelgoedwinkel moet ik zeggen
![]()
Ik denk minimaal proefrijden in een Alfa Romeo
Als de Alfa dat al haalt
Gebruikers op dit forum: Rob33 en 6 gasten