Niet zozeer proefrijders. Mijn specifieke auto is meegegeven aan YouTubers zoals Sem Meijer en is mee geweest op auto meetings (courtesy of BMW Amsterdam). Die jongens denken echt niet na over de remmerij of whatever. Na 2000KM gaat de auto gewoon mee met dit soort gasten. Zie hier video van mijn specifieke auto (mijn kenteken): https://www.youtube.com/watch?v=7lzYgLw07RIBamiesGTA schreef: 29 okt 2019, 14:34Dat de remmen verkloot zijn door proefrijders lijkt mij onzin. Dan zouden er geen talloze M5 eigenaren met dit probleem (ook vorig type M5 lees ik.. Weinig van geleerd dus bij BMW) rondrijden en dat is dus wel het geval.idutchman schreef: 29 okt 2019, 13:15 Momenteel balletje opgegooid bij SPBA https://spba.nl/nl/.
Wat terecht wel aangegeven en natuurlijk ook klopt, is dat deze M5C een demo was van BMW A'dam. Dat verschaft een hoge korting maar zorgt er ook voor dat allerlei 'lui' de remmerij verkloot heeft bij het 'inremmen' van de remmen. Ze zullen dus vanaf begin flink op hun donder gehad hebben. Dit heeft tot gevolg meer geluidsoverlast vanwege eigenlijk incorrect inslijten. Enfin, niks aan te doen.
Setje aftermarker remblokken schijnt bij de meesten de oplossing te zijn.
Nu (video van 1 dag geleden) overigens hebben ze weer net een splinternieuwe M5C mee (nieuwste type kenteken) waar ze ook weer mee gaan gummen:
https://www.youtube.com/watch?v=DQ1gw1ykA5c
Dit vind ik allemaal geen probleem (auto was immers ook ruim 50k goedkoper als nieuw), maar dit speelt zeker een rol in hoe de remmen nu klinken.
Ik dank allen voor de reacties, wordt oprecht zeer gewaardeerd. Ik zal laten weten wat de terugkoppeling is van SPBA.
Voor degene die voorstellen om nogmaals met BMW AMS te praten, de auto heeft er meerdere dagen gestaan. Ik heb dat traject al behandeld en uitgespeeld. They won't budge.