Porsche 718 Boxster / Cayman
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat rood zou ik ook alleen nemen in combinatie met zwart. Bij volleder bedoel ik. Dan is alles leder maar bovenkant alles zwart en onderkant alles rood. Net zoals bij de 911. Daar zijn voor de 718 helaas nog geen plaatjes van te vinden. Wel de zwart met rode accenten maar dat is dus niet de volleder uitrusting. Dash en deuren zijn daar dus niet bekleed met leder en dat verschil voel en zie je (hoewel voor mij niet van belang).
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zo werd er getest:Macboy schreef:Daar zijn voor de 718 helaas nog geen plaatjes van te vinden.

-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Grijs met rood interieur: smullen!
Vorige week een 981 S in GT silver met rood interieur bekeken. Ik was altijd anti-rood maar het geeft je wel het idee dat je in iets bijzonders zit. Zeker met dat natuur volleder
Vorige week een 981 S in GT silver met rood interieur bekeken. Ik was altijd anti-rood maar het geeft je wel het idee dat je in iets bijzonders zit. Zeker met dat natuur volleder
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Tja, combo is mooi imho, maar ook nog 'n rood stuurwiel? Daar mag wel iets meer zwart bij als je 't mij vraagt.GTRene schreef:mooi rood is niet lelijk, maar je kan ook teveel rood hebben![]()
nu is die in de foto's nog een redelijk accent rood, maar wel wat veul.
Ben dan meer van de buitenkant fel geel/oranje/rood/groen/blauw en dan binnenin gewoon alles 'normaal' donker/zwart.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Is zo'n Lotus Evora 400 of GTE oid niet wat voor jou Romo? zitten ook die fijne recaro's in





en ook best dik

hm, kan die foto's schijnbaar niet hotlinken, nah hier dan>
http://www.getpalmd.com/2015/12/first-d ... evora-400/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.getpalmd.com/wp-content/uplo ... ra-400.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.getpalmd.com/wp-content/uplo ... sunset.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.getpalmd.com/wp-content/uplo ... rofile.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
klinkt nog lekker ook. luister bv vanaf 2.18
en ook best dik
hm, kan die foto's schijnbaar niet hotlinken, nah hier dan>
http://www.getpalmd.com/2015/12/first-d ... evora-400/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.getpalmd.com/wp-content/uplo ... ra-400.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.getpalmd.com/wp-content/uplo ... sunset.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.getpalmd.com/wp-content/uplo ... rofile.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
klinkt nog lekker ook. luister bv vanaf 2.18
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat meer zwart heb je dus in die combinatie die ik noem en op het plaatje hierboven te zien is. Dan dus dash en stuur en bovenkant deuren zwart. De rest allemaal rood.Robin schreef:Tja, combo is mooi imho, maar ook nog 'n rood stuurwiel? Daar mag wel iets meer zwart bij als je 't mij vraagt.
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Is inderdaad wel wat minder in your face dan alles rood. Als je alleen het stuur zwart hebt is dat ook geen gezicht.
Overigens is IRL het rood een stuk mooier! Op de foto moeilijk te vangen
Overigens is IRL het rood een stuk mooier! Op de foto moeilijk te vangen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat interieur holy moly



romo schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7qiBwfNh ... e=youtu.be[/youtube]
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Volgens mij werkt die gast van Autogefühl voor Porsche AG. Trap er niet in:)
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Vanavond een spontaan onderonsje gehad met een nieuwe Porsche Boxster 718 2.0. Een toerritje gedaan met de eigenaar richting Westkapelle en af en toe van auto gewisseld om indrukken op te doen.
Gelijk even in de Porsche gestapt. Het is een eenvoudig samengestelde auto (78k) waarbij er geen onnodig dure opties zijn geselecteerd. De rode kleur staat 'm super. De donkere accenten en het zwarte interieur vallen zo mooi op hun plaats. Goede stoelen trouwens, het zijn de standaard zetels en deze geven voldoende steun. Wellicht net iets te weinig bolster bij de benen maar verder prima.
De zitpositie heeft Porsche toch altijd goed voor elkaar. Het vrij dunne stuur (die in de M3 vind ik eigenlijk te dik) staat rechtop en je zit gelijk goed. Er zijn flinke zijspiegels voor overzicht naar achter, de kap haalt wel wat zicht weg naar opzij. En door de lage zit zie je de neus niet. Ook bij inhaalpogingen merk je dat je niet voorbij je voorganger kunt kijken zonder een stukje naar links te gaan.

De motor gestart en de typische Porsche roffel is nog altijd aanwezig. Je kan merken dat Porsche daar flink aan heeft zitten sleutelen. De sportuitlaat ploft en rommelt al flink.
Deze 718 is voorzien van een 7-traps automaat. Kan ik kort over zijn, prima bak. Schakelt zeer vlot en is altijd bij de les. Met de pook of de flippers handmatig te bedienen dus voldoende controle over de schakelmomenten. De sportknop zorgt voor hogere toeren en slaat de 7e versnelling over.
In de 1e bocht weet je weer waarom dit een sportwagen is en de M3 in de basis een personenauto met een sportmotor. Het directe stuurhuis zorgt voor eenvoudige controle, je voelt de massa laag in de auto liggen en samen met het weinig overhellen geeft dit een oersolide gevoel. Bij hogere bochtsnelheden blijkt de auto heel gevoelig te zijn voor input met het stuur, rem en gas. De auto roteert constant met het draaipunt gevoelsmatig onder je kont. Heel plezierig rijgedrag, je kunt meerdere keren in de bocht je koers bijstellen.
De respons van de M3 laat langer op zich wachten wanneer je bijvoorbeeld het gas loslaat in een bocht. De massa van de M3 is ook duidelijk voelbaar in de neus. De uiteindelijke grip ontloopt elkaar niet veel, het is meer de manier waarop.

Het standaard onderstel lijkt me eigenlijk prima. Drempels zijn geen probleem en het veercomfort is nog goed.
Het stabiliteitssysteem laat veel toe en zit eigenlijk nooit in de weg.
De remmen van de Boxster zijn goed doseerbaar met de typische rustige bite. Het dak is zeer goed geïsoleerd, geeft totaal niet de indruk van een cabriolet.

Dan hetgeen waar iedereen het alsmaar over heeft, de motor. Het gaat hier om de 2.0 met 300 pk, de basismotorisering dus.
Prestaties: vrijwel gelijk aan de M3 E46. Alleen op de snelweg gaat de M3 weglopen en staat de M3 bijv op 285 en de Boxster op 265. Maar goed dat is niet echt interessant verder. De Boxster heeft meer koppel bij lage toeren en de snelle automaat zorgt ervoor dat je altijd direct acceleratievermogen tot je beschikking hebt. De M3 moet veel meer in de toeren worden gereden. Dus in de praktijk heb je in de M3 meer werk om bij te blijven dan andersom.
Geluid: het is geen 6-cilinder maar toch heeft het wel wat. Het in- en uitlaatgeluid is flink door de geluidstechnici onder handen genomen en hoewel je dit hoort is het geen vervelend geluid. Voornamelijk het middengebied is een beetje matig qua kwaliteit. Van buiten is de auto overigens met sportuitlaat al best aanwezig.
Karakteristiek: voor een turbomotor verraste het me een beetje dat ie tussen 6 en 7,5k omwentelingen juist het hardste loopt. Het gekke is dat in de toerenopbouw van 3 naar 6k de motor een licht pulserend gevoel geeft in vermogensafgifte. Niet helemaal vloeiend om dan bij 6k ineens volledig vrij aan te voelen. Net of Porsche dit softwarematig heeft gedaan om het atmosferische karakter van de oude motor te behouden. Dat mag er van mij wel uit. Met gas los net onder de 2k komen en vervolgens vermogen vragen geeft wat turbolag. Hoort er nu eenmaal bij. Verder een prima blok.
Verbruik: tussen 1 op 9 en 1 op 13. Best puik voor zoveel vermogen.

Kortom, prima ding. Ik zou zo een motor gewoon bestellen ondanks mijn atmosferische voorkeur. In Cayman vorm wellicht nog iets aantrekkelijker en dan net zo eenvoudig samenstellen als deze Boxster. Dan is het eigenlijk gewoon een heel scherp aanbod.
Gelijk even in de Porsche gestapt. Het is een eenvoudig samengestelde auto (78k) waarbij er geen onnodig dure opties zijn geselecteerd. De rode kleur staat 'm super. De donkere accenten en het zwarte interieur vallen zo mooi op hun plaats. Goede stoelen trouwens, het zijn de standaard zetels en deze geven voldoende steun. Wellicht net iets te weinig bolster bij de benen maar verder prima.
De zitpositie heeft Porsche toch altijd goed voor elkaar. Het vrij dunne stuur (die in de M3 vind ik eigenlijk te dik) staat rechtop en je zit gelijk goed. Er zijn flinke zijspiegels voor overzicht naar achter, de kap haalt wel wat zicht weg naar opzij. En door de lage zit zie je de neus niet. Ook bij inhaalpogingen merk je dat je niet voorbij je voorganger kunt kijken zonder een stukje naar links te gaan.
De motor gestart en de typische Porsche roffel is nog altijd aanwezig. Je kan merken dat Porsche daar flink aan heeft zitten sleutelen. De sportuitlaat ploft en rommelt al flink.
Deze 718 is voorzien van een 7-traps automaat. Kan ik kort over zijn, prima bak. Schakelt zeer vlot en is altijd bij de les. Met de pook of de flippers handmatig te bedienen dus voldoende controle over de schakelmomenten. De sportknop zorgt voor hogere toeren en slaat de 7e versnelling over.
In de 1e bocht weet je weer waarom dit een sportwagen is en de M3 in de basis een personenauto met een sportmotor. Het directe stuurhuis zorgt voor eenvoudige controle, je voelt de massa laag in de auto liggen en samen met het weinig overhellen geeft dit een oersolide gevoel. Bij hogere bochtsnelheden blijkt de auto heel gevoelig te zijn voor input met het stuur, rem en gas. De auto roteert constant met het draaipunt gevoelsmatig onder je kont. Heel plezierig rijgedrag, je kunt meerdere keren in de bocht je koers bijstellen.
De respons van de M3 laat langer op zich wachten wanneer je bijvoorbeeld het gas loslaat in een bocht. De massa van de M3 is ook duidelijk voelbaar in de neus. De uiteindelijke grip ontloopt elkaar niet veel, het is meer de manier waarop.
Het standaard onderstel lijkt me eigenlijk prima. Drempels zijn geen probleem en het veercomfort is nog goed.
Het stabiliteitssysteem laat veel toe en zit eigenlijk nooit in de weg.
De remmen van de Boxster zijn goed doseerbaar met de typische rustige bite. Het dak is zeer goed geïsoleerd, geeft totaal niet de indruk van een cabriolet.
Dan hetgeen waar iedereen het alsmaar over heeft, de motor. Het gaat hier om de 2.0 met 300 pk, de basismotorisering dus.
Prestaties: vrijwel gelijk aan de M3 E46. Alleen op de snelweg gaat de M3 weglopen en staat de M3 bijv op 285 en de Boxster op 265. Maar goed dat is niet echt interessant verder. De Boxster heeft meer koppel bij lage toeren en de snelle automaat zorgt ervoor dat je altijd direct acceleratievermogen tot je beschikking hebt. De M3 moet veel meer in de toeren worden gereden. Dus in de praktijk heb je in de M3 meer werk om bij te blijven dan andersom.
Geluid: het is geen 6-cilinder maar toch heeft het wel wat. Het in- en uitlaatgeluid is flink door de geluidstechnici onder handen genomen en hoewel je dit hoort is het geen vervelend geluid. Voornamelijk het middengebied is een beetje matig qua kwaliteit. Van buiten is de auto overigens met sportuitlaat al best aanwezig.
Karakteristiek: voor een turbomotor verraste het me een beetje dat ie tussen 6 en 7,5k omwentelingen juist het hardste loopt. Het gekke is dat in de toerenopbouw van 3 naar 6k de motor een licht pulserend gevoel geeft in vermogensafgifte. Niet helemaal vloeiend om dan bij 6k ineens volledig vrij aan te voelen. Net of Porsche dit softwarematig heeft gedaan om het atmosferische karakter van de oude motor te behouden. Dat mag er van mij wel uit. Met gas los net onder de 2k komen en vervolgens vermogen vragen geeft wat turbolag. Hoort er nu eenmaal bij. Verder een prima blok.
Verbruik: tussen 1 op 9 en 1 op 13. Best puik voor zoveel vermogen.
Kortom, prima ding. Ik zou zo een motor gewoon bestellen ondanks mijn atmosferische voorkeur. In Cayman vorm wellicht nog iets aantrekkelijker en dan net zo eenvoudig samenstellen als deze Boxster. Dan is het eigenlijk gewoon een heel scherp aanbod.
Laatst gewijzigd door Joy op 29 jul 2016, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4127
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heeft macboy z'n nieuwe leasewagen binnen 

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Het is toevallig wel een leaseauto. 

- sitechris
- Berichten: 4883
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Leuk verslag 

-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Mooi verhaal Joy, twee dingen:
-M3 E46 chassis = > 15 jaar geleden ontwikkeld tov 718. Beetje appels peren:)
-<2000rpm turbolag bij 718.Wat gebeurt er bij 2000rpm in E46 M3: Nul komma nul (heb er 1 gehad
)
Ik had verwacht dat de Boxster de M3 qua accelleratie om de oren zou vliegen, maar dat dus ook weer net niet.
-M3 E46 chassis = > 15 jaar geleden ontwikkeld tov 718. Beetje appels peren:)
-<2000rpm turbolag bij 718.Wat gebeurt er bij 2000rpm in E46 M3: Nul komma nul (heb er 1 gehad

Ik had verwacht dat de Boxster de M3 qua accelleratie om de oren zou vliegen, maar dat dus ook weer net niet.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wel fijn, gewoon een verslag van iemand met een open mind.
Daardoor lijkt het niet alleen maar negatief te zijn, maar het is dus gewoon nog steeds een fijn sportwagentje.
Top, thnx!
Blijft voor mij de vraag; Voor bijna 80K zou ik 'n Z435i bestellen, denk ik. toch vanwege de R6......
Daardoor lijkt het niet alleen maar negatief te zijn, maar het is dus gewoon nog steeds een fijn sportwagentje.
Top, thnx!

Blijft voor mij de vraag; Voor bijna 80K zou ik 'n Z435i bestellen, denk ik. toch vanwege de R6......

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Lijken me twee compleet verschillende auto's. Meer cilinders hebben voor mij nooit toegevoegde waarde gehad. Zonder nadenken de Porsche. Navi mogen ze houden, velgen zwart. Helemaal af.
Evt. in dat mooie Flip de kikker groene kleurtje ipv rood.
Evt. in dat mooie Flip de kikker groene kleurtje ipv rood.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Geweldig verslag
Heb je toevallig nog interieur fotos ? Standaard interieur stoelen met alcantara middenbaan is in Nederland helaas nog nergens te zien voor zover ik weet. Kan jij anders die kennis van je vragen een paar fotos te maken van de stoelen ?
Hij heeft trouwens de sportuitlaat erop. Dure optie !

Heb je toevallig nog interieur fotos ? Standaard interieur stoelen met alcantara middenbaan is in Nederland helaas nog nergens te zien voor zover ik weet. Kan jij anders die kennis van je vragen een paar fotos te maken van de stoelen ?
Hij heeft trouwens de sportuitlaat erop. Dure optie !
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Het is mijn appel en zijn peer en de daarbij horende verschillen zijn duidelijk. Het zijn 2 aan elkaar gewaagde auto's met een compleet andere filosofie ten basis. Dat is leuk om te voelen.Robin schreef:Mooi verhaal Joy, twee dingen:
-M3 E46 chassis = > 15 jaar geleden ontwikkeld tov 718. Beetje appels peren:)
-<2000rpm turbolag bij 718.Wat gebeurt er bij 2000rpm in E46 M3: Nul komma nul (heb er 1 gehad)
Ik had verwacht dat de Boxster de M3 qua accelleratie om de oren zou vliegen, maar dat dus ook weer net niet.
De M3 heeft geen por onder de 2000 toeren maar geeft wel gelijk reactie op het gas. Bij de Boxster kom je dan heel even in een stukje waar de motor niet oppakt. Vooral in een wat hoger verzet. Even wachten en de turbo begint weer te spoelen en het hele zaakje gaat dan weer aan de gang, gewoon een motoreigenschap die opvalt.
De automaat past denk ik het beste bij dit soort motoren.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
De uitlaat is eigenlijk meer gekozen op de looks. De standaard driehoek werd niet mooi bevonden.Macboy schreef:Geweldig verslag![]()
Heb je toevallig nog interieur fotos ? Standaard interieur stoelen met alcantara middenbaan is in Nederland helaas nog nergens te zien voor zover ik weet. Kan jij anders die kennis van je vragen een paar fotos te maken van de stoelen ?
Hij heeft trouwens de sportuitlaat erop. Dure optie !
Ik zal wat foto's vragen.

-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wel jammer dat hij geen Sport Chrono heeft. Het is een dure optie, maar daarmee verwacht ik dat je geen turbolag hebt. Ik rijd nu in een Boxster en het verschil tussen Sport Chrono ingedrukt of niet, is echt groot. De auto pakt dan echt veel sneller op. 718 heb ik nog niet mee gereden, maar ik verwacht dat het verschil daar ook groot is tussen Sport Chrono aan of uit.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
mooi verslag Joy.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Fantastisch !!
Ik ken de karren, beide gereden, de M3 wat meer dan de 718, maar pracht auto`s!
M3 is wat zwaar op de neus, gietijzeren blok, maar wel een toerenjanker uiteraard, de 718 van onderuit veel sterker natuurlijk.
Maar mooi lees en kijkboer zo, top !
Ik ken de karren, beide gereden, de M3 wat meer dan de 718, maar pracht auto`s!
M3 is wat zwaar op de neus, gietijzeren blok, maar wel een toerenjanker uiteraard, de 718 van onderuit veel sterker natuurlijk.
Maar mooi lees en kijkboer zo, top !
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zo jammer, die CO2 hype.......
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... uar-f-type" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... uar-f-type" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Je zou bijna zo'n WW2 Saurer bus die ze voor zeer kwalijke zaken gebruiktenromo schreef:Zo jammer, die CO2 hype.......
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... uar-f-type" onclick="window.open(this.href);return false;



aan de andere kant, Romo jij roert(nog) met je handbak; ik ben ont-roerd

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast