De E38 heeft alleen een erg gevoelig onderstel aan de voorzijde en enorm trillingsgevoelig. Ik heb mijn vorige E38 - met alle energie en kosten met OE A kwaliteit onderdelen (TRW Lemforder, Até, Brembo) - eigenlijk nooit 100% trillingsvrij gereden ( vooral met inremmen, hard remmen etc).
De E38 PFL die ik (we, pa en ik) nu hebben, had tot voor kort geen centje pijn van bovenstaande. En in één keer schudden als big momma met billen van wat heb ik jou daar..... Echt, uit het niets... Gewoon 4 pots Brembo,s 75% rempads en remschijven z.g.a.n. Toch wéér gezeik.
Ben er echt klaar mee. Heb 750i ankers aangeschaft (334mmx32mm ipv 316mmx28mm) Vooral de dikte van de remschijf richt ik mijn hoop op. Verder vervang ik gelijk (TIP!) de wielnaven links en rechts. Dat doet nooit iemand als de lagers geen speling hebben. Maar geen speling hebben, zegt in dit geval niets. Deze fuckers kunnen met gemak ook krom trekken.... Of niet Richard?
Dus, hopelijk straks weer lekker ankeren na een rustige inremsessie (mocht iemand nog een inremprocedure hebben....) De HAWK procedure heb ik niet zulke goede ervaringen mee.
Op dit moment rijd ik dagelijks een 320IA Touring en never nooit trillende remmen....