M135i //Macboy
-
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
+1.000 zelfs. Heeft alle te maken met de persoon en niet met de eigen persoonlijke smaak betreffende de auto.

- Martijn_bmw
inderdaad volledig mee eens ik zou persoonlijk voor dit budget ook zeker iets anders kiezen en vind de 1 serie niet mooi maar dat maakt biet uit.
het gaat om de beleving die beschreven wordt dat is echt super en gewoon heel gaaf als iemand zo zijn droom waar kan maken!
het gaat om de beleving die beschreven wordt dat is echt super en gewoon heel gaaf als iemand zo zijn droom waar kan maken!
- GTRene
hier vind ik hem ook wel mooi op staan, een beetje een bullebak, helemaal in combo met de power en wat je er nog meer uit kan halen.
een bullebak is dan esthetisch wellicht geen schoonheid, maar de combinatie maakt hem 'mooi'

een bullebak is dan esthetisch wellicht geen schoonheid, maar de combinatie maakt hem 'mooi'

- Petrolhead Tom
Je hebt volgens mij ook behoorlijk last van tunnel visie als je niet in kunt zien dat dit topic om zoveel meer gaat dan het kopen van een M135i. Macboy laatt zijn alcantara stiksel droom uitkomen en als je zulke dingen bewerkstelligt dan zijn lelijke koplampen van ondergeschikt belang.
- HansD
LOL lees pas net het ophaalverhaal en ik krijg de indruk dat je er wel blij mee bent Ilja
.
Het is je van harte gegund, heel veel plezier en fijne kilometers ermee.

Het is je van harte gegund, heel veel plezier en fijne kilometers ermee.
- Mikie
Wat geen mooie auto?!?! Is toch een geweldig rij-ijzer!
Afgezien van de iets minder geslaagde koplampen welke in het echt ook wel weer mee vallen... (Hebben zelf nog een 118i staan en valt echt mee afhankelijk van de hoek dat je er naar kijkt
)
Hooligan auto eerste klas

Afgezien van de iets minder geslaagde koplampen welke in het echt ook wel weer mee vallen... (Hebben zelf nog een 118i staan en valt echt mee afhankelijk van de hoek dat je er naar kijkt

Hooligan auto eerste klas

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Van achteren bekeken vallen de koplampen nog wel mee ja.... 

- Downforce Hans
Kijk maar uit dadelijk denken ze hier weer dat je hem de auto niet gunt.......Andre schreef:Toen Robin er een had besteld was het een scheel konijn. Maar de meningen veranderen hier net zo snel als de draairichting van een natte wind.

- Snipe
Vandaag moest ik in Apeldoorn zijn, dus ik stuurde Macboy maar eens een berichtje. Oneindig stom natuurlijk, ik had zelf ook wel kunnen bedenken dat hij bij de wasstraat was. Na het obligate bandjesschoppen en koplampbewonderen even een rondje gemaakt met Mac en Tom; een briljante kar. Met automaat was ik er niet bijzonder enthousiast over (zie de test van een paar maanden terug), maar met handbak is 'ie veel leuker. Als je een standaard 130i een lekkere auto vond, kun je hier ook zeer gelukkig mee worden.
Tot zover deze iPhone-post.
Tot zover deze iPhone-post.
- Tom van H.
Gaaf Smacboy, wat een autopassie! Als ik je niet kende zou ik bijna denken dat het satire was
Het is je van harte gegund, geniet ervan!

- Sperdy
Ilja, superfeli met je nieuwe auto!!!
- VLA
Wow vette wagen hoor. Gefeliciteerd en veel rijplezier ermee.
-
Rij je door Soest en wat zie je? Een witte 1, verlaag, mega glimmend, het zou toch niet? Wat was het kenteken? Nee man, dat moet Ilija zijn geweest. En slim als ik ben heb ik mijn telefoon natuurlijk niet bij mij. Jammer Ilija dat ik er niet was!
Wat een auto!
Wat een auto!
-
O by the way, 5 deurs ftw! 

-
Van harte ... !!
Moet daar zelf binnenkort ook maar eens mee gaan rijden ... staat als toekomstige lease-auto op de shortlist.
Moet daar zelf binnenkort ook maar eens mee gaan rijden ... staat als toekomstige lease-auto op de shortlist.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Gefeliciteerd met je nieuwe auto Ilija!
Ontzettend veel Drivingfun met deze heerlijke auto!
Snel maar eens een toertochtje organiseren denk ik!
Ontzettend veel Drivingfun met deze heerlijke auto!
Snel maar eens een toertochtje organiseren denk ik!
-
Gister even met Ilija afgesproken. Hoor al maanden vrijwel dagelijks z'n bevindingen van de zoektocht naar een opvolger van de GTD, dus erg benieuwd naar z'n nieuwe kar.
Uiterlijk: in de basis blijf ik een 1 serie gewoon niet mooi vinden. Koplampen vind ik lelijk, daar ga ik ook niet aan wennen denk ik. Het M uiterlijk maakt de auto wel dikker en dat doet em goed. Kleurencombi met wit + blauw is erg geslaagd. Velgen horen er natuurlijk onder maar qua model heeft BMW in het verleden veel mooiere velgen gemaakt. Voor de looks zou ik de 1er niet kopen.
Interieur: erg fraai. Bij de stap van de E naar F series vond ik het interieur soms wat te druk en rommelig geworden. Maar in Ilija's spec erg fraai, zwarte hemelbekleding, zwart interieur met op de juiste plek wat blauwe accenten zonder dat het too much is. Alleen het visnet over de stoelen vind ik wat goedkoop ogen in zo'n premium auto. Ik had dat liever zwart stof + alcantara + blauwe stiksels + M kleurtjes in de bies gezien.
Rijden: goede zitpositie is zoals gewend bij BMW direct gevonden... echt top. Stuurtje is heerlijk... die M sturen zijn echt super. Rijden zelf ook geweldig... perfecte mix van comfort en sportief. Het is een rijdersauto zonder dat het sportieve irriteert. Herken wel beetje m'n 330i erin maar dan zonder het gewicht (ondanks dat ze exact hetzelfde wegen, de 1er voelt lichtvoetiger). Motorvermogen ook geweldig, overal wel power. Op snelweg in 6 gas in en je zit zo op 180 km/u (en vast harder maar niet geprobeerd). Handbak ook absoluut must in deze auto. Denk dat qua rijden elke DFer zich hierin zal thuisvoelen.
Leaseperiode is 2,5 jaar maar ik gok dat (ondanks het snelle wisselen van auto's) Ilija dit ding over 2,5 jaar nog niet verveeld
Uiterlijk: in de basis blijf ik een 1 serie gewoon niet mooi vinden. Koplampen vind ik lelijk, daar ga ik ook niet aan wennen denk ik. Het M uiterlijk maakt de auto wel dikker en dat doet em goed. Kleurencombi met wit + blauw is erg geslaagd. Velgen horen er natuurlijk onder maar qua model heeft BMW in het verleden veel mooiere velgen gemaakt. Voor de looks zou ik de 1er niet kopen.
Interieur: erg fraai. Bij de stap van de E naar F series vond ik het interieur soms wat te druk en rommelig geworden. Maar in Ilija's spec erg fraai, zwarte hemelbekleding, zwart interieur met op de juiste plek wat blauwe accenten zonder dat het too much is. Alleen het visnet over de stoelen vind ik wat goedkoop ogen in zo'n premium auto. Ik had dat liever zwart stof + alcantara + blauwe stiksels + M kleurtjes in de bies gezien.
Rijden: goede zitpositie is zoals gewend bij BMW direct gevonden... echt top. Stuurtje is heerlijk... die M sturen zijn echt super. Rijden zelf ook geweldig... perfecte mix van comfort en sportief. Het is een rijdersauto zonder dat het sportieve irriteert. Herken wel beetje m'n 330i erin maar dan zonder het gewicht (ondanks dat ze exact hetzelfde wegen, de 1er voelt lichtvoetiger). Motorvermogen ook geweldig, overal wel power. Op snelweg in 6 gas in en je zit zo op 180 km/u (en vast harder maar niet geprobeerd). Handbak ook absoluut must in deze auto. Denk dat qua rijden elke DFer zich hierin zal thuisvoelen.
Leaseperiode is 2,5 jaar maar ik gok dat (ondanks het snelle wisselen van auto's) Ilija dit ding over 2,5 jaar nog niet verveeld

- duifjes.com
Velgen vond ik klein ogen en niet mijn smaak....verder best dikke auto om te zien...
ps. ik zag al een folder liggen tijdens het poetsen van de opvolger.......dus dat worden 845 pagina's en 3.450.000.000 whatsapp berichtjes denk ik
ps. ik zag al een folder liggen tijdens het poetsen van de opvolger.......dus dat worden 845 pagina's en 3.450.000.000 whatsapp berichtjes denk ik

-
2.5 jaar.
Tijd voor een nieuw topic!
Tijd voor een nieuw topic!
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Joop
Topic even een paar dagen gemist; maar inmiddels staat hij voor de deur.
Gefeliciteerd. Uit het stukje
tekst blijkt wel genoeg enthousiasme. Dat dat ook maar minimaal 2,5 jaar mag duren. Nu tijd om 'm snel in te rijden en vervolgens beter te leren kennen... 
Gefeliciteerd. Uit het stukje

-
PreciesJoop schreef:Nu tijd om 'm snel in te rijden en vervolgens beter te leren kennen...

Het is gisteren toch nog helemaal goed gekomen. Nadat ik Ilija was misgelopen belde die rond etenstijd opnieuw of ik zin had om in Barneveld een kippetje te gaan eten. Ik was net zelf aan het koken dus Ilija uitgenodigd om een hapje mee te eten. Gezellig Ilija!
Daarna even naar de auto gelopen en rondje gaan rijden. Ik vergelijk de auto uiteraard met mijn ervaringen met de 130i. Een waardige opvolger met het 3 liter blok met turbo. Gestart in eco pro mode. Het eerste wat me opviel is de rust in het interieur. Het motor en uitlaatgeluid is minder aanwezig dan in 130i zover ik me kan herinneren. Het geluid van de motor is ook anders. Het 3 liter blok met turbo klinkt volwassener, daar waar de 130i meer de hoogte in gaat qua geluid. Maar het geheel klinkt mijns inziens volwassener icm de rust in het interieur. Ook het interieur zit ruimer. Je zit minder schouder aan schouder en de stoelen zitten heerlijk. Daar waar ik de stoelen van de 130i de beste stoelen tot nu toe vond, heeft BMW met deze stoelen er weer een schep boven op gedaan. Net wat comfortabeler (voelde het vooral in mijn onderrug), zonder minder sportief te zijn.
Dan het rijden. Gewoon maar voelen wat de auto doet, alhoewel ik een beperking van 5500 toeren per minuut kreeg

Uiteindelijk wat binnendoorweggetjes gereden en een stuk snelweg. Beetje gekeken wat de verschillende standen doen en uiteindelijk erop uitgekomen, net zoals Ilija zelf, dat de comfort modus de lekkerste stand is. In sport (alleen de gaspedaalrespons en het sturen worden aangepast zover ik heb begrepen) voel je de besturing duidelijk zwaarder worden, maar de feedback wordt niet beter. Persoonlijk vind ik de elektrische besturing in comfort modus het heerlijk doen en ik denk dat voor mij elektrische besturing geen probleem vormt in een auto, als het maar goed afgesteld is. Ik heb dezelfde ervaring in de nieuwe Focus ST, dus ik ga er vanuit dat bijvoorbeeld Porsche dit ook voor elkaar heeft.
Persoonlijk ben ik meer van de ondersteltechniek en hoe het chassis aanvoelt. Helaas werd ik bij het eerste bochtige stukje door de weilanden teruggeroepen door Ilija.. Ik zou beloofd hebben het rustig aan te doen...

Maar goed, de auto van Ilija heeft dus de gewone dempersetup. Op een boerenlandweg met straattegels/klinkers had er wat mij betreft wat meer comfort in mogen zitten, maar dat is dan ook het enige punt van kritiek. Verder houdt de auto de voetjes netjes aan de grond op een soepele maar niet indirecte manier. Ik denk dat je er mooi mee kan spelen en kijk dan ook uit naar de eerste rit met Ilija (wie weet op de Macboy route!) in attackmode. Ilija is qua eigen auto's natuurlijk alleen voorwielaandrijvers gewend, maar zover ik de rijkwaliteiten van Ilija ken zal ie snel de karaktereigenschappen van een achterwielaandrijver onder de knie hebben en zal ik vanouds kunnen genieten van een ronde naast Ilija op de passagiersstoel. Dat die dag maar snel mag komen.
De remmen met specs van 340 mm voor en 345 mm achter had ik ook graag nog even grondig getest met minimaal een abs stop, maar hier heb ik in dit geval gezien de eerder opgelegde beperking maar vanaf gezien. Ik denk dat dit icm de Michelin Super Sports zeker ook ruim voldoende zal zijn.
Verder qua uiterlijk. De auto is een stuk groter geworden, maar de auto klopt in mijn ogen zoals de auto gespec'd is. Ik had sterk mijn twijfels bij de keuze om niet voor leer te gaan, maar in real life is het interieur top. Prachtig het alcantara met stiksels, helemaal goed, verder geen opmerkingen over. Qua exterieur was ik in de eerste ontmoeting waar we elkaar misliepen al onder de indruk en Ilija heeft me daarnaast ook het een en ander uitgelegd en laten zien. Daar waar de gewone 1 serie zonder m pakket een beetje druilerige blik kan hebben, daar heeft BMW met het m pakket niet alleen de bumpers aangepast, maar ook wat lijntjes toegevoegd in de carrosserie, waardoor je in mijn ogen net dat scherpe randje hebt wat de auto nodig heeft. Het design is wat anders en dat is met de Bangle modellen al ingezet, maar icm de vormgeving van de koplampen, zowel de buitenkant als de binnenkant van de koplampen, vind ik de neus zwaar ok.
Zelfde geldt min of meer voor de achterkant. Ilija had niet voor een betere kleur dan wit kunnen kiezen. In deze kleur komen alle accenten van het m pakket en de m135i prachtig uit. De achterlichten zijn mooi donker en dat contrasteert weer mooi met de witte carrosseriekleur. De donkere velgen zijn prachtig en gelukkig niet groter dan 18 inch (daar was ik enigszins over verbaasd, omdat de trend voor mijn gevoel alleen maar groter en groter is). En de lange lijn die over de zijkant van de auto loopt geeft de auto een mooie gestrekte look die misschien de groei van de auto tov de oude 1 wel benadrukt, maar tegelijkertijd de auto ook daar een volwassener aanblik geeft.
Al met al vind ik de auto geslaagd en zeker als dailydriver met het nodige comfort en het koppel om met de auto gewoon in zijn drie van een kruising weg te kunnen rijden als je niet volledig tot stilstand komt, absoluut een topper.
Persoonlijk had ik misschien wel een andere keuze gemaakt qua speclist. Ik heb niet gereden met de automaat, helaas, maar ik denk dat die mijn persoonlijke voorkeur zou genieten, ondanks dat wat ik Ilija en Perry daarover heb horen zeggen.
Daarnaast was ik persoonlijk voor donkere interieurlijsten gegaan, maar Macboy is van mening dat dat een no go is met het alcantara. En een schuifkanteldakje (alhoewel een prijzige optie) zou de auto voor mij helemaal af maken.
- Knot
Mooi stukje tekst.
Balans kan goed kloppen omdat de auto net wat groter is dan een 130i natuurlijk. Zelf heb ik liefst nog een stuk kofferbak achte de achterwielen (sedan drift het mooiste), dan heb je wat om mee te zwiepen.
Balans kan goed kloppen omdat de auto net wat groter is dan een 130i natuurlijk. Zelf heb ik liefst nog een stuk kofferbak achte de achterwielen (sedan drift het mooiste), dan heb je wat om mee te zwiepen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ff poosje afwezig geweest maar je hebt hem dus, mooi ding! Veel plezier ermee.
Heb niet alles teruggelezen maar waar ligt Hoogenveen?

Heb niet alles teruggelezen maar waar ligt Hoogenveen?