Je zult je er maar druk om moeten maken met 340pk RWD en sper en de mogelijkheid om te driften öhne ende..
De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- RVV
Re: De Volkswagen Up!
Jeuh wat een kutbende op DF #transvetten/MIIFucks/wollensokken/BMWswaarhondeninmoeten/flikflakinhetpaars#
Je zult je er maar druk om moeten maken met 340pk RWD en sper en de mogelijkheid om te driften öhne ende..
- Luco
Als we daar naar moeten kijken mag jij in geen enkel draadje meer komenRVV schreef:
Luco wat moet jij in een miiupdraadje? Jouw hond is zo groot die past niet eens achter het stuur, hup snel naar http://www.gaspedaal.nl/bmw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ErikS
Dat zeg je nu, over 4 jaar rij jij dat ding allang niet meer, en ik ook niet.RVV schreef:Maakt ook niet uit, deze Miiiup neuk ik helemaal af.. daar blijf ik in rijden totdat de lak er van af stroopt.. totdat de onderdelen er af flikkeren en in BMW grills worden gezogen..
Overigens is het wel de auto die ik het langs heb gehad. Ik heb 'm nu bijna anderhalf jaar alweer, en weg gaat ie absoluut nog niet.
Aan de andere kant; Die 14% bijtelling blijft nog wel ff lekker zo, en dat is wel gunstig.
Ik kan je wel vertellen, dat als de Up zo 2200 duurder word in de uitvoering die ik rijd, dat we nóg goedkoper rijden dan we al deden!
- RVV
.Dat zeg je nu, over 4 jaar rij jij dat ding allang niet meer, en ik ook niet
Gaan ze zo lang mee dan?
- Sjoerd MP BMW
Ik snap niet waarom men zo'n A-klasse autootje zo dik aankleed. Wilde eigenlijk zo kaal mogelijk, maar vanwege inruil en gemak dient de mens wat opties aangekruist maar voor de rest bespaar ik die centen liever voor de (volgende) grote auto of hobby auto.
Dus als Rico 15 matrassen in een kwartaal verkoopt voor 1000,- excl BTW heeft hij een omzet van 15000,-
De klant betaalt bij Rico niet 1000,- maar 121% = 1210,- per matras. Eind van het kwartaal moet er dus 3150,-aan omzetbelasting (BTW) naar de fiscus.
How how roept Rico dan! Ik heb dit kwartaal een auto voor de zaak gekocht. De kostte mij 8000,- excl. BTW maar de garagist moet ook de BTW erbij optellen zoals Rico dat moet met de matrassen. Dus Rico moest 8000,- + 1680,- = 9680,- pinnen.
Rico boekt dus naar de fiscus 3150,- -/- 1680,- = 1470,-
We wonen niet allemaal in de Randstad... maar ik snap wat je bedoelt. Sommige momenten moet je bijvoorbeeld niet richting Ede/Wageningen willen over de A12 vanaf Arnhem.RutgerK schreef: De armsteun is omdat er steeds meer met de up op de snelweg wordt gereden. Dat gaat ook meer dan prima. Het verkeer op de snelweg rijdt wel heel anders dan 3-4 jaar geleden. Gisteravond nog reed ik met 110 op de teller op de A12 en haalde de één na de ander in. Ook treintje van auto's die achter een vrachtwagen blijven hangen zie ik steeds vaker. De 75pk is toereikend voor het huidige verkeer.
Vermeld er dan ook bij dat je ook BTW moet afdragen over de matrassen die verkoopt.RVV schreef:ik bedoel je zou anders bv na een jaar die kar voor hetzelfde geld kunnen verkopen aan een 'gewone' partikulier? of moet die dan de btw weer betalen oid?
Ja dus. Die particulier koopt dan de auto inclusief BTW. De 21% BTW moet je dan als bedrijf weer terug betalen aan de belastingdienst. Dus stel ik verkoop volgend jaar de auto voor 8500 euro. Dan moet ik 21% van die 8500 euro aan de belastingdienst afdragen.
Dus als Rico 15 matrassen in een kwartaal verkoopt voor 1000,- excl BTW heeft hij een omzet van 15000,-
De klant betaalt bij Rico niet 1000,- maar 121% = 1210,- per matras. Eind van het kwartaal moet er dus 3150,-aan omzetbelasting (BTW) naar de fiscus.
How how roept Rico dan! Ik heb dit kwartaal een auto voor de zaak gekocht. De kostte mij 8000,- excl. BTW maar de garagist moet ook de BTW erbij optellen zoals Rico dat moet met de matrassen. Dus Rico moest 8000,- + 1680,- = 9680,- pinnen.
Rico boekt dus naar de fiscus 3150,- -/- 1680,- = 1470,-
- Sjoerd MP BMW
Kijk er wel naar uit om de onze te verwelkomen. Nu zeker, gezien men de wegen langzaamaan begint te strooien...
- Ahmed
Net geen 13k voor de Citigo Elegance.
- RVV
Dat lijkt me niet relevant Sjoerd in de discussie over de aanschaf van de Mii als bedrijfsauto. De auto is van business tot business aangeschaft. Dan is het gebruikelijk in alles ex BTW qua waarde te beoordelen. Dit geld voor inkoop, inventaris, auto's etc. EX BTW is er voor de Mii 7820,- betaald. Zo staat ie ook op de balans. Mijn inkoopwaarde van goederen staat ook ex btw op de balans.Vermeld er dan ook bij dat je ook BTW moet afdragen over de matrassen die verkoopt.
- Luco
En bij verkoop gaat die ook ex btw op de balans, dus in principe heb je niks met de btw te maken.
Maar Rene, de btw moet wel betaald worden hoor
bij aankoop krijg je die terug
Bij verkoop moet je die afdragen
En om het lastig te maken, BPM krijg je ook terug als je een auto op grijs kenteken aanschaft.
En om het lastig te maken, BPM krijg je ook terug als je een auto op grijs kenteken aanschaft.
- RVV
Andre, bestel nou gewoon zo'n ding

- Arthur
- Auto: Nr.51
Een Up! wordt 500,- tot 800,- duurder is me verteld. Gewoon nu een voorraad auto kopen, kenteken aanvragen en begin januari registreren. Dan bespaar je die euro's toch en heb je ook gewoon een 2014 auto. Is me verteld

- RVV
Heeft het iets met BPM te maken? Of blijven ze BPM vrij?
- Arthur
BPM idd.
- JP
Hoe meer opties, hoe meer bpm je volgend jaar mag doneren aan vadertje staat.
- RVV
RVV schreef:Heeft het iets met BPM te maken? Of blijven ze BPM vrij?
- Fernando
Collega vertelde vandaag dat hij een VW Up-abonnement heeft genomen waardoor hij voor rond de €230 per maand in een gloednieuwe Move Up rondrijdt. Dan zit ik me toch af te vragen wie van ons beter af is. Ik die 10k heeft afgetikt voor zo'n zelfde Move-Up maar zelf de verzekering, onderhoud, reparatie en banden moet betalen terwijl dat bij hem in die €230 zit. Snap wel dat hij na 3 a 4 jaar die Up moet inleveren of kan overkopen maar toch... 
- Arthur
Verzekering en belasting is samen een kleine 50,- p/m. Blijft er 180,- p/m over voor de rest, ook afschrijving niet vergeten. Tja, zal krap worden na 4 jaar. Maar is geen gekke deal denk ik. Kun je die tien mille op de bank laten tegen 1,8% rente 
- GTRene
oke, maar stel, je koopt een auto van ex btw (na terug gave van) 100KLuco schreef:En bij verkoop gaat die ook ex btw op de balans, dus in principe heb je niks met de btw te maken.
en je buurman koopt net zo'n auto incl btw van 121K
na 4 jaar verkopen beide personen hun auto weer voor 40K
de bedrijfsman moet dan nog 21% over die 40K betalen zeg + 8.400 = 31.600,-euro
100.000 min die 31.600 = 68.400,-
wat hem het aan afschrijving heeft gekost?
de buurman 120.000 min 40.000 = 80.000,-euro
gewoon een voorbeeld natuurlijk, maar zo te zien behoud de bedrijfsman zeg maar, toch nog een aardig voordeel zo uit mijn voorbeeld dacht ik? (11.600,-euro) ben er niet in bekend dat wereldje
@Fernando, idd zeer interessant lijkt me...weinig zorgen en geruster rijden
- Luco
Ja is gunstiger rene, maar die bedrijfsman verdient ook geld voor de belasting met dat bedrijf.
En dan kan die hem ook nog afboeken in een paar jaar, en prive kan je dat ook niet.
Nog twee jaar dan ga ik weer bijtelling betalen voor de patrol, 35% tegen een dagwaarde van 3 k
en dan lekker een diesel erbij en tanken en onderhoud van de tweede diesel op de zaak
lalalalalalalalalala
En dan kan die hem ook nog afboeken in een paar jaar, en prive kan je dat ook niet.
Nog twee jaar dan ga ik weer bijtelling betalen voor de patrol, 35% tegen een dagwaarde van 3 k
en dan lekker een diesel erbij en tanken en onderhoud van de tweede diesel op de zaak
lalalalalalalalalala
Laatst gewijzigd door Luco op 22 nov 2013, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
68400 vs 80k euro René.
Gaat 't over 'n Up V8 waarschijnlijk lol:)
Gaat 't over 'n Up V8 waarschijnlijk lol:)
- Arthur
Nee, een W8Up! 
- RVV
4 uitlaten RWD en SPERUP! 
- GTRene
das wel een up-grade 
- RVV
Beste Rene, dat voordeel waar jij het over hebt, daar hebben ze de bijtelling voor uitgevonden in Den Haag. Zakelijk rijden bied inderdaad voordeel, op meerdere punten. Luxe auto's in de prijsklasse die jij opnoemt worden zakelijk gekocht, maar de gebruiker/eigenaar van het bedrijf betaald 25% fiscale bijtelling over de nieuwwaarde als hij er prive in gaat rijden. Die buurman die 121000 euro prive heeft afgetikt betaald weer geen bijtelling. Die fiscale bijtelling over de nieuwwaarde is ook weer niet fair. Omdat de auto ook afschrijft. Een dikke auto kopen is fors afschrijven en toch heull veull bijtelling blijven betalen. Het is om die reden ook helemaal niet meer leuk om zakelijk een dikke bak te rijden met 25% fiscale bijtelling. Stel je voor dat je er plezier van zou hebben. Daarbij komt het gevoel ook nog eens dat je dubbel betaald als ondernemer.. EN de aanschaf waarde.. en dan mag je daar ook nog eens elke maand een bedrag ter waarde van de uitkering van een bijstandstrekker over maken aan de fiscus.GTRene schreef:oke, maar stel, je koopt een auto van ex btw (na terug gave van) 100KLuco schreef:En bij verkoop gaat die ook ex btw op de balans, dus in principe heb je niks met de btw te maken.
en je buurman koopt net zo'n auto incl btw van 121K
na 4 jaar verkopen beide personen hun auto weer voor 40K
de bedrijfsman moet dan nog 21% over die 40K betalen zeg + 8.400 = 31.600,-euro
100.000 min die 31.600 = 68.400,-
wat hem het aan afschrijving heeft gekost?
de buurman 120.000 min 40.000 = 80.000,-euro
gewoon een voorbeeld natuurlijk, maar zo te zien behoud de bedrijfsman zeg maar, toch nog een aardig voordeel zo uit mijn voorbeeld dacht ik? (11.600,-euro) ben er niet in bekend dat wereldjemaar zo ik dat nu ongeveer hier lees dan.
@Fernando, idd zeer interessant lijkt me...weinig zorgen en geruster rijden
De oplossing?
Een Miifuckup kopen
- GTRene
ah, dus dat is bijtelling, wat een ingewikkeld gedoe allemaal
je kan eigenlijk beter een oud leuk karretje van je eigen
magoed denk dat de handige rekenaars/papiermensen wel weer oplossingen hebben voor bepaalde zaken.
of zoiets als zo'n leuke lease oplossing, alles in 1 voor weinig, dan misschien niet de ultieme kar maar ook veel minder zorgen denk
ben wel benieuwd wat het verschil zou zijn over zeg een periode van 4 jaar, zelfde auto, 1 koop op zaak en ander zo'n goedkoop all in lease iets voor bv de Up of miiiii (wellicht kun je dan ook nog lease kosten aftrekken?)
dus totale kosten en voordeeltjes enz identieke auto's.