Je zult je er maar druk om moeten maken met 340pk RWD en sper en de mogelijkheid om te driften öhne ende..

Als we daar naar moeten kijken mag jij in geen enkel draadje meer komenRVV schreef:
Luco wat moet jij in een miiupdraadje? Jouw hond is zo groot die past niet eens achter het stuur, hup snel naar http://www.gaspedaal.nl/bmw" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zeg je nu, over 4 jaar rij jij dat ding allang niet meer, en ik ook niet.RVV schreef:Maakt ook niet uit, deze Miiiup neuk ik helemaal af.. daar blijf ik in rijden totdat de lak er van af stroopt.. totdat de onderdelen er af flikkeren en in BMW grills worden gezogen..
.Dat zeg je nu, over 4 jaar rij jij dat ding allang niet meer, en ik ook niet
We wonen niet allemaal in de Randstad... maar ik snap wat je bedoelt. Sommige momenten moet je bijvoorbeeld niet richting Ede/Wageningen willen over de A12 vanaf Arnhem.RutgerK schreef: De armsteun is omdat er steeds meer met de up op de snelweg wordt gereden. Dat gaat ook meer dan prima. Het verkeer op de snelweg rijdt wel heel anders dan 3-4 jaar geleden. Gisteravond nog reed ik met 110 op de teller op de A12 en haalde de één na de ander in. Ook treintje van auto's die achter een vrachtwagen blijven hangen zie ik steeds vaker. De 75pk is toereikend voor het huidige verkeer.
Vermeld er dan ook bij dat je ook BTW moet afdragen over de matrassen die verkoopt.RVV schreef:ik bedoel je zou anders bv na een jaar die kar voor hetzelfde geld kunnen verkopen aan een 'gewone' partikulier? of moet die dan de btw weer betalen oid?
Ja dus. Die particulier koopt dan de auto inclusief BTW. De 21% BTW moet je dan als bedrijf weer terug betalen aan de belastingdienst. Dus stel ik verkoop volgend jaar de auto voor 8500 euro. Dan moet ik 21% van die 8500 euro aan de belastingdienst afdragen.
Dat lijkt me niet relevant Sjoerd in de discussie over de aanschaf van de Mii als bedrijfsauto. De auto is van business tot business aangeschaft. Dan is het gebruikelijk in alles ex BTW qua waarde te beoordelen. Dit geld voor inkoop, inventaris, auto's etc. EX BTW is er voor de Mii 7820,- betaald. Zo staat ie ook op de balans. Mijn inkoopwaarde van goederen staat ook ex btw op de balans.Vermeld er dan ook bij dat je ook BTW moet afdragen over de matrassen die verkoopt.
RVV schreef:Heeft het iets met BPM te maken? Of blijven ze BPM vrij?
oke, maar stel, je koopt een auto van ex btw (na terug gave van) 100KLuco schreef:En bij verkoop gaat die ook ex btw op de balans, dus in principe heb je niks met de btw te maken.
Maar Rene, de btw moet wel betaald worden hoor
bij aankoop krijg je die terug
Bij verkoop moet je die afdragen
En om het lastig te maken, BPM krijg je ook terug als je een auto op grijs kenteken aanschaft.
Beste Rene, dat voordeel waar jij het over hebt, daar hebben ze de bijtelling voor uitgevonden in Den Haag. Zakelijk rijden bied inderdaad voordeel, op meerdere punten. Luxe auto's in de prijsklasse die jij opnoemt worden zakelijk gekocht, maar de gebruiker/eigenaar van het bedrijf betaald 25% fiscale bijtelling over de nieuwwaarde als hij er prive in gaat rijden. Die buurman die 121000 euro prive heeft afgetikt betaald weer geen bijtelling. Die fiscale bijtelling over de nieuwwaarde is ook weer niet fair. Omdat de auto ook afschrijft. Een dikke auto kopen is fors afschrijven en toch heull veull bijtelling blijven betalen. Het is om die reden ook helemaal niet meer leuk om zakelijk een dikke bak te rijden met 25% fiscale bijtelling. Stel je voor dat je er plezier van zou hebben. Daarbij komt het gevoel ook nog eens dat je dubbel betaald als ondernemer.. EN de aanschaf waarde.. en dan mag je daar ook nog eens elke maand een bedrag ter waarde van de uitkering van een bijstandstrekker over maken aan de fiscus.GTRene schreef:oke, maar stel, je koopt een auto van ex btw (na terug gave van) 100KLuco schreef:En bij verkoop gaat die ook ex btw op de balans, dus in principe heb je niks met de btw te maken.
Maar Rene, de btw moet wel betaald worden hoor
bij aankoop krijg je die terug
Bij verkoop moet je die afdragen
En om het lastig te maken, BPM krijg je ook terug als je een auto op grijs kenteken aanschaft.
en je buurman koopt net zo'n auto incl btw van 121K
na 4 jaar verkopen beide personen hun auto weer voor 40K
de bedrijfsman moet dan nog 21% over die 40K betalen zeg + 8.400 = 31.600,-euro
100.000 min die 31.600 = 68.400,-
wat hem het aan afschrijving heeft gekost?
de buurman 120.000 min 40.000 = 80.000,-euro
gewoon een voorbeeld natuurlijk, maar zo te zien behoud de bedrijfsman zeg maar, toch nog een aardig voordeel zo uit mijn voorbeeld dacht ik? (11.600,-euro) ben er niet in bekend dat wereldjemaar zo ik dat nu ongeveer hier lees dan.
@Fernando, idd zeer interessant lijkt me...weinig zorgen en geruster rijden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten