BMW 1 Serie M Coupé
- Bert ///M3
Re: 1 ///M Coupe
Dual mass word gedaan om trillingen naar de bak te dempen, dan heb je vaak een starre koppelingsplaat. Andersom kan ook, een enkelmassa vliegwiel, dan heb je vaak een koppelingsplaat met torsieveren ipv een starre plaat.
- Leen
Tjezus , Bert daar zou je wat mee moeten doen met al die automotive kennis 8)
(ik geniet van al die super parate kennis , en geen vraag lijkt te moeilijk )
Bertikipedia knows it all
(ik geniet van al die super parate kennis , en geen vraag lijkt te moeilijk )
Bertikipedia knows it all
- Sperdy
Wat staat die 1M eigenlijk hoog op zijn poten tov. mijn ACS1. En ik heb alleen maar een sportonderstel van Schnitzer, geen verstelbaar 'track-onderstel'.
Of 'zakt' de 1M nog omdat 'ie - zeg maar - van de oplegger komt.

Of 'zakt' de 1M nog omdat 'ie - zeg maar - van de oplegger komt.
-
Per definitie is de 1 ///M coupe gewoon perfect. De rijhoogte, het vermogen, de prijs, het gewicht, de remmen, de motor, het uiterlijk, de achterbank wel of niet, prima! En alles wat niet goed is bedekken we met de mantel der liefde of de bekende DF cognitieve dissonantie.
////Marketing wie heeft er geen BMW door gekocht?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die moet je inzenden! Goede slogan voor een nieuwe reclameShakes schreef:////Marketing wie heeft er geen BMW door gekocht?

- dvh
Niet alles valt onder het kopje marketing te schuiven.Shakes schreef:Per definitie is de 1 ///M coupe gewoon perfect. De rijhoogte, het vermogen, de prijs, het gewicht, de remmen, de motor, het uiterlijk, de achterbank wel of niet, prima! En alles wat niet goed is bedekken we met de mantel der liefde of de bekende DF cognitieve dissonantie.
Noem nou eens 3 waardige altenatieven uit dezelfde klasse als deze 1mcoupe ?
........
.
.
Die zijn er niet.
Dus binnen zijn klasse, is dit gewoon een puik wagentje.
Niemand beweerd ook dat het een diehard raceauto is.
Het is een doodnormale auto , waarmee je naar je werk kan elke dag, er redelijk behouden uitziet, en toch sportief rijdt.
Er wordt hier gesproken over een 1m alsof het de verlossen van BMW moet zijn, dan moet je gewoon een GT3 kopen, die rijdt als dagelijkse auto vrij waardeloos, maar goed... dan heb je een diehard sportauto

-
Volgens mij is een GT3 als daily goed te doen maar ik kan daar niet echt over oordelen. Never tried.
Alternatief? Ik zou een tweedehands C63 AMG toch wat hoger inschatten eigenlijk. Misschien niet helemaal te vergelijken maar het is wel een auto die staat en die hetzelfde zal kosten.
Verder denk ik dat de 135 van Fer ook een mooi alternatief is. En verder ach ik kan me er niet echt druk om maken. Misschien dat BMW weer eens wat knaps neerzet na het GTS debacle
Zo'n renault R26R ofzo met halve kooi lijkt me ook wel wat eigenlijk. Ook geen alternatief denk ik maar goed. Audi heeft vast ook wat snels (TT-R ofzo weet ik het)
Alternatief? Ik zou een tweedehands C63 AMG toch wat hoger inschatten eigenlijk. Misschien niet helemaal te vergelijken maar het is wel een auto die staat en die hetzelfde zal kosten.
Verder denk ik dat de 135 van Fer ook een mooi alternatief is. En verder ach ik kan me er niet echt druk om maken. Misschien dat BMW weer eens wat knaps neerzet na het GTS debacle

Zo'n renault R26R ofzo met halve kooi lijkt me ook wel wat eigenlijk. Ook geen alternatief denk ik maar goed. Audi heeft vast ook wat snels (TT-R ofzo weet ik het)
- duifjes.com
Je praat alsof je ziekt thuis zit ;-pShakes schreef:Volgens mij is een GT3 als daily goed te doen maar ik kan daar niet echt over oordelen. Never tried.
Verder denk ik dat de 135 van Fer ook een mooi alternatief is. En verder ach ik kan me er niet echt druk om maken. Misschien dat BMW weer eens wat knaps neerzet na het GTS debacle![]()
-
Valt het op? 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Het valt idd op dat je vaak ziek bent 

-
Ach 2 keer per jaar met wat ik vraag van dat oude lijf valt me nog mee
Iig weer wat actie op het forum

Iig weer wat actie op het forum

- Sperdy
Dit is precies waar ///M zich op concentreert op de cosumentenmarkt, haar concurrentieposititie tov. het 'umfelt'. Deze 1M wordt natuurlijk daarop aan de tand gevoeld (dus prijs/prestatie en doel van de auto). En daar moet 'ie de winnaar zijn en dat is genoeg. En dat is wat ///M steeds weer doet en in slaagt. Dat is wel goed natuurlijk. We klagen wel maar BMW's en ///M's zijn natuurlijk hele goede auto's.dvh schreef:Noem nou eens 3 waardige altenatieven uit dezelfde klasse als deze 1mcoupe ?
........
.
.
Die zijn er niet.
...
Ben zo ontzettend benieuwd naar de prijs van dit ding, ik voorspel boven de 75k. We zouden er een polletje op kunnen zetten, hoe doe je dat?
-
boven de 70k is absurd voor deze auto ferdi. Er is bijna niks nieuws ontwikkeld aan deze auto. Alles komt of van AG of van een M3 af. Dus de ontwikkelings kosten zijn allang door M3 rijders betaald. Wil de auto status krijgen onder de ///M s dan zullen ze zo n actie moeten uithalen als destijds de subaru 555. Niemand wou een subaru maar een 555 voor 49995 gulden wou iedereen. Dit zou voor bmw een hele leuke auto zijn om ook zo n actie uit te halen. Een 1 serie ///M voor een ongelooflijke scherpe prijs. Zetten ze op deze auto een idiote prijs dan zal het een auto worden als de GTS een kaarsje die lijkt op te lichten maar door verkeerde marketing beslissingen toch langzaam maar zeker uit lijkt te gaan.
-
Dre wat heb jij tegenwoordig in de garage staan eigenlijk? Heb je een GTS(T) besteld? of een GT3 oid?
- Sperdy
Denk je Andre?Andre schreef:boven de 70k is absurd voor deze auto ferdi. Er is bijna niks nieuws ontwikkeld aan deze auto. Alles komt of van AG of van een M3 af. Dus de ontwikkelings kosten zijn allang door M3 rijders betaald. Wil de auto status krijgen onder de ///M s dan zullen ze zo n actie moeten uithalen als destijds de subaru 555. Niemand wou een subaru maar een 555 voor 49995 gulden wou iedereen. Dit zou voor bmw een hele leuke auto zijn om ook zo n actie uit te halen. Een 1 serie ///M voor een ongelooflijke scherpe prijs. Zetten ze op deze auto een idiote prijs dan zal het een auto worden als de GTS een kaarsje die lijkt op te lichten maar door verkeerde marketing beslissingen toch langzaam maar zeker uit lijkt te gaan.
Je gedachte kan ik wel helemaal volgen de je argumenten over de ontwikkelingskosten kloppen ook, maar dat gaat BMW nooit in het voordeel van de consument inzetten, nee, dat zet BMW in voor haar eigen portomonnaie. BMW heeft ook helemaal geen marktaandeel te winnen, welnee, M/// is alleenheerser in haar segment met bestaande hoge prijzen. Dat is knap gedaan, en die positie gooien ze niet te grabbel. De massaconsument - jij dus niet - heeft er geen benul van dat de ontwikkelingskosten al zijn gemaakt. Het opgebouwde imago van BMW is niet gelijk aan die van Subaru (en concorten). Ik voorspel dus wel een hoge prijs. Een prijs die een behoorlijk tikkie boven een fully loaded standaard 135i zal liggen, maar wel een behoorlijk stuk lager dan een M3E92. Dus romdom de 75K dus (met i-drive en wat basis opties). O jee ja, reken daar maar op. Vanafprijs dan 70K, maar dan moet er nog lak op etc. Zo richting de 75
Als je voor een M/// gaat, dat koop je het beste dat BMW offers en die is nu eenmaal duur. Op die manier loopt de BMW koper door de showroom te likkbaarden. Eindelijk, na al die jaren, trekt zijn poeplap een ///M-car. Het was een onbereikbare jongensdroom .... BMW zou haar ///M imago te grabbel gooien om van de 1M een prijsknaller te maken, ookal gaat de huidige 1 serie er uit.
Voorbeeld: Mini Cooper S Works GP. De opvolger stond al te trappen, en toen kwam BMW nog eens met de Works GP, the ultimate Mini R53, als slotknaller van dit model. Nou, voor de GP betaalde je bij BMW dik de hoofdprijs, geen probleem. Werden allemaal verkocht.
-
Ehm ja leuk maar kijk even naar de verkoopaantallen E92/93 M3 en de E46. Behoorlijk verschil in het voordeel van de E46. Het zou zomaar kunnen lijken (extreem voorzichtig uitgedrukt) dat B///MW niet meer zo belangrijk is en bv de 320D de auto is waar de pijlen op gericht gaan worden!
Zo dat moet me een ban opleveren.....
- Sperdy
Shakes schreef:Ehm ja leuk maar kijk even naar de verkoopaantallen E92/93 M3 en de E46. Behoorlijk verschil in het voordeel van de E46. Het zou zomaar kunnen lijken (extreem voorzichtig uitgedrukt) dat B///MW niet meer zo belangrijk is en bv de 320D de auto is waar de pijlen op gericht gaan worden!

-
hahaah een prius rijder krijgt nooit een ban.
- Hielke
Ik vind het Ferdi eigenlijk toch wel mooi zeggen allemaal.
BMW denkt bij de verkoop van de M's niet aan die 1% hardcore rijders. Hoeven ze ook niet te doen wanneer dit alleen maar geld zou gaan kosten.
De echte purist weet wel wat ie met een standaard auto moet doen om hem hardcore achtig te maken. Verkoop je de auto dan haal je de lekkere spullen er weer af. Simpel.
BMW denkt bij de verkoop van de M's niet aan die 1% hardcore rijders. Hoeven ze ook niet te doen wanneer dit alleen maar geld zou gaan kosten.
De echte purist weet wel wat ie met een standaard auto moet doen om hem hardcore achtig te maken. Verkoop je de auto dan haal je de lekkere spullen er weer af. Simpel.
- WJ
En met een beetje geluk verdienen ze daar ook nog wat aan.Hielke schreef: De echte purist weet wel wat ie met een standaard auto moet doen om hem hardcore achtig te maken.
- Snipe
Top 10 Reasons Why The 1M Will Rock Your World
One of the most hyped and rightfully so upcoming BMW, is the new 1 Series M Coupe. Recently semi-unveiled at the Oktoberfest 2010, the 1M, as many of us calls it, has moved up to the number 1 spot in the wishlist of BMW enthusiasts.
The new car takes us back to the “M roots” when the company focus mostly on lightweight execution, coupled with incredible driving dynamics and extreme handling. Based on what we have seen or heard through official and unofficial channels, the 1M is built for purists and its true value will be appreciated by those that live and breathe BMW. The car goes to the soul of every BMW driver that became attached to the brand, not because of the image or status, but rather due to the “Ultimate Driving Machine” experience.
This last group includes the folks at BMWBLOG and we decided to give our top 10 reasons why the 1M will rock our world, and why not, yours also.
1. BMW M went back to its roots
2. It’s a manual (or so we say…)
3. It was built under the codename Pyrate. Shall we say more?
4. First turbo inline-six M engine
5. It’s a smaller, angrier M3.
6. Because the 135i is already amazing.
7. …and we thought 135i was a baby M car
8. Because a loaded M3 is $73K and this will be sub $60K
9. Because the 1///M represents a new direction for ///M in advance of the new ///M1
10. Because BMWBLOG says so and we are rarely wrong.
http://www.bmwblog.com/2010/09/07/top-1 ... our-world/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rare jongens, die Amerikanen.
One of the most hyped and rightfully so upcoming BMW, is the new 1 Series M Coupe. Recently semi-unveiled at the Oktoberfest 2010, the 1M, as many of us calls it, has moved up to the number 1 spot in the wishlist of BMW enthusiasts.
The new car takes us back to the “M roots” when the company focus mostly on lightweight execution, coupled with incredible driving dynamics and extreme handling. Based on what we have seen or heard through official and unofficial channels, the 1M is built for purists and its true value will be appreciated by those that live and breathe BMW. The car goes to the soul of every BMW driver that became attached to the brand, not because of the image or status, but rather due to the “Ultimate Driving Machine” experience.
This last group includes the folks at BMWBLOG and we decided to give our top 10 reasons why the 1M will rock our world, and why not, yours also.
1. BMW M went back to its roots
2. It’s a manual (or so we say…)
3. It was built under the codename Pyrate. Shall we say more?
4. First turbo inline-six M engine
5. It’s a smaller, angrier M3.
6. Because the 135i is already amazing.
7. …and we thought 135i was a baby M car
8. Because a loaded M3 is $73K and this will be sub $60K
9. Because the 1///M represents a new direction for ///M in advance of the new ///M1
10. Because BMWBLOG says so and we are rarely wrong.
http://www.bmwblog.com/2010/09/07/top-1 ... our-world/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rare jongens, die Amerikanen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja, Turbo en grondeffect komen in 2013 terug in de Formule 1 hoorde ik van Dutch.
BMW bouwde 14 jaar vóór de M3 E30 al turbo's, de 2002 en de Turbo, zoals we nu wel weten hier he.....
Niet dat ik 't met die lijst totaal eens ben, maar het ding wordt wel de lekkerste BMW in tijden voor normaal(...) geld.
BMW bouwde 14 jaar vóór de M3 E30 al turbo's, de 2002 en de Turbo, zoals we nu wel weten hier he.....
Niet dat ik 't met die lijst totaal eens ben, maar het ding wordt wel de lekkerste BMW in tijden voor normaal(...) geld.
- Sperdy
betere sjop dit. komt m.i. beter in de buurt.
die amerikanen zijn duidelijk niets gewend met hun Hummer-cultuur..
die amerikanen zijn duidelijk niets gewend met hun Hummer-cultuur..
- GTRene
wow...zo is die mooi
ziet er beter uit zo.

ziet er beter uit zo.