EG schreef:Ik begrijp niet wat jullie bedoelen met MK4 enzo, ik begrijp het wel, maar wat het verschil precies is ? ?
Maat van me had een 2003 530d edition met veel opties derop, had 6 cd wisselaar + 16:9 navigatie met casette derachter. Wat voor MK is dat ?MK3 ofzo ?
Wat zijn precies de verschillen MK4 met MK3 ?
mk3 is nog met cd's en oude menustructuur, mk4 werkt met dvd's waarbij de looks op het scherm een beetje lijken op het navi-systeem uit de eerste e60's.
TV functie is in beide gevallen nog analoog.
Een 2003 moet volgens mij een mk4 hebben.
@Paskal,
Dus met mk4 kan je het scherm ook dimmen t.o.v. je overige interieur verlichting? mijn mk3 zet ik altijd uit als het donker is. gek word ik van die lichtbalk.
Geloof best dat het mk4 wat meer te bieden heeft dan mijn mk3 uitvoering, maar ik gebruik de auto amper 5.000 km per jaar, en de navi heb ik echt nog nooit nodig gehad.
Wat kost het ongeveer om van mk3 naar mk4 over te stappen?
Probleem met alle ingebouwde navi's is dat ze gewoon heel snel verouderen. Na 2,5 jaar E60 gereden te hebben lijkt zo'n systeem uit de e38/e39 gewoon vooroorlogs. Nu rijd ik een facelift A6 met navi-plus met o.a. 3d weergave en rijbaanadvies...en dan lijkt het systeem uit de e60 weer ouderwets.
Feit is wel, ieder navi-systeem went. Toen ik S80 reed, vond ik dat RTI systeem absoluut de top. i-drive in de opvolger zat nog vol met kinderziektes dus eigenlijk na heel veel updates en vlak voor het inleveren van die 5 serie kon ik het systeem pas een waarderen. Nu navi-plus in de A6...in het begin vond ik het veel te druk met al die kleurtjes op het scherm...zou nu niet anders meer willen 8)
In onze e90 bewust geen navi genomen. Voor die paar keren naar vreemde bestemmingen werkt een eenvoudige tom-tom Go buitengewoon prima.