ohje ik voel een motorswap aankomenM-bitious schreef:Ik vermoed dat dit een heel duur kitje is. Ik hou me even aan Mosselman vast.
Dat liften van de motorkap was bizar, maar het is nooit eerder of daarna voorgekomen. Misschien is het wel leuk om er M3 roostertjes in te maken, helpt de koeling ook nog. Zal alleen relatief duur worden denk ik. Ik heb trouwens wel al ergens zo'n motorkap gezien. Moet eens diep nadenken........
Vriend Manhart biedt voor de einser een M3 E92 V8 blok met kompressor aan![]()
Het houdt daar maar niet op. Je kunt in de grotere BMW's zelfs de V12 biturbo met 900pk krijgen.
135i coupe project, eindresultaten tuning
- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
gaaf spul maken ze daar...V8 in die einser is uber porno.
qua motorkap zou je zoiets kunnen doen maar dan in kleur gespoten zodat ie niet zo opvalt, er zijn ook nog andere types maar kwam deze net tegen, weet niet eens of die op zoiets van jou 135i past.
Seibon GTR Style Carbon Fiber Hood - BMW 1 SERIES 2DR (E82) 2008-2009

http://www.evasivemotorsports.com/merch ... N-HOOD-BMW" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
je hebt bv ook nog zoiets>>

http://www.visionautodynamics.com/product.php?pid=2839" onclick="window.open(this.href);return false;
net duur 570 dollar in carbon.
qua motorkap zou je zoiets kunnen doen maar dan in kleur gespoten zodat ie niet zo opvalt, er zijn ook nog andere types maar kwam deze net tegen, weet niet eens of die op zoiets van jou 135i past.
Seibon GTR Style Carbon Fiber Hood - BMW 1 SERIES 2DR (E82) 2008-2009
http://www.evasivemotorsports.com/merch ... N-HOOD-BMW" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
je hebt bv ook nog zoiets>>
http://www.visionautodynamics.com/product.php?pid=2839" onclick="window.open(this.href);return false;
net duur 570 dollar in carbon.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Gevonden: Icarbon maakt ze in carbon met m roosters en powerbulge. Wel wat duurder en de shipment he.
http://www.shopicarbon.com/ProductDetai ... S%2DCF%2DH" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.shopicarbon.com/ProductDetai ... S%2DCF%2DH" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
wel heel fraai en passend zo jij je auto tuned.
inderdaad de vrachtkosten/vervoer zal duur zijn, onhandig groot ding...
als je net een auto uit de US haalt via een container kan ie zo mee
maar anders ist prijzig denk.
inderdaad de vrachtkosten/vervoer zal duur zijn, onhandig groot ding...
als je net een auto uit de US haalt via een container kan ie zo mee

maar anders ist prijzig denk.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
M-bitious schreef:Ik vermoed dat dit een heel duur kitje is. Ik hou me even aan Mosselman vast.
Dat liften van de motorkap was bizar, maar het is nooit eerder of daarna voorgekomen. Misschien is het wel leuk om er M3 roostertjes in te maken, helpt de koeling ook nog. Zal alleen relatief duur worden denk ik. Ik heb trouwens wel al ergens zo'n motorkap gezien. Moet eens diep nadenken........
Vriend Manhart biedt voor de einser een M3 E92 V8 blok met kompressor aan![]()
Het houdt daar maar niet op. Je kunt in de grotere BMW's zelfs de V12 biturbo met 900pk krijgen.
Wat is het gewicht van de 6 cilinder TT t.o.v. de V8?
Ben wel even benieuwd wat er op de vooras drukt...............
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Meer tellerfilmpjes aub !
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
romo schreef:M-bitious schreef:Ik vermoed dat dit een heel duur kitje is. Ik hou me even aan Mosselman vast.
Dat liften van de motorkap was bizar, maar het is nooit eerder of daarna voorgekomen. Misschien is het wel leuk om er M3 roostertjes in te maken, helpt de koeling ook nog. Zal alleen relatief duur worden denk ik. Ik heb trouwens wel al ergens zo'n motorkap gezien. Moet eens diep nadenken........
Vriend Manhart biedt voor de einser een M3 E92 V8 blok met kompressor aan![]()
Het houdt daar maar niet op. Je kunt in de grotere BMW's zelfs de V12 biturbo met 900pk krijgen.
Wat is het gewicht van de 6 cilinder TT t.o.v. de V8?
Ben wel even benieuwd wat er op de vooras drukt...............
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de v8 maar 23 kg zwaarr is.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
M-bitious schreef:Zojuist nog even een drop in luchtfiltertje besteld bij Burger Motor Sport in de good ol' US of A. Schijnen een goede flow te hebben. Ik zat maandag de CBR vliegen van de auto te wassen en deed een interessante ontdekking. Als je kijkt naar het BMW honingraat plastic wat voor de intercooler zit, dan is dat uiterst links en rechts helemaal niet open! Ze dekken dus een deel van de intercooler af. Ik ga deze week eens aan de slag met mijn dremeltje om de gaatjes open te maken. Alle beetjes helpen.
wat een klus zeg die rooster vakjes open maken. Ik heb nu 1 van de 4 rijen open gemaakt en afgewerkt. Dat spul is erg dik en bij warmte wordt het plakkerig. Secuur werkje ook. Ik denk dat ik elke dag een rijtje doe. Nu maar hopen dat het straks nog werkt ook.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Oh balen, ik heb precies hetzelfde gepland voor komend weekend. Stuk van de oliekoeler zit achter het dichte gaas.
Mooie 135si
Mooie 135si

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
lol, ik heb zoiets ook ooit gedaan bij een getunede Nissan Sunny GTI-R daar zat de oliekoeler hoofdzakelijk achter de nummerplaatstefan740 schreef:Oh balen, ik heb precies hetzelfde gepland voor komend weekend. Stuk van de oliekoeler zit achter het dichte gaas.
Mooie 135si

dus heb ik die volledig geboord met een 9mm boor (Uzi kogel)


met een V8 hoeft die inderdaad niet echt zwaarder te worden, daarbij ligt de motor ook nog eens 2 cillinders verder naar achter...
eventueel kun je mocht ie iets zwaarder zijn al met al bv de motorkap en of wat andere delen vervangen door lightweight stuf.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Ik heb nu 2 van de vier rijtjes gaas open gemaakt. Ziet er niet eens slecht uit voor een amateur. Dit weekend de laatste 2 nog even doen. Ik heb het idee dat bij wat hogere snelheden mijn butt dyno meer pk's registreert en de olietemperatuur blijft nu al 5 graden lager.
Wat wel heel raar is, is dat bij een kickdown bij 100 km/h de auto sneller lijkt te gaan als ik de dct uitzet. Ik heb alleen op een droge weg met ingeschakeld dct nooit een lampje zien flikkeren. Misschien de v-box maar eens uit de kast trekken.
Wat wel heel raar is, is dat bij een kickdown bij 100 km/h de auto sneller lijkt te gaan als ik de dct uitzet. Ik heb alleen op een droge weg met ingeschakeld dct nooit een lampje zien flikkeren. Misschien de v-box maar eens uit de kast trekken.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Even een kleinigheidje opbiechten. Tijdens het laatste stuk van cbr11 sprong het motorstoringlampje aan. Ik wilde dat niemand vertellen, behalve mijn passagier, omdat de auto net klaar was en ik eerst naar Mosselman terug wilde. Het was immers de eerste rit nadat de tuning gereed was. En als je niet weet wat het is, dan breng je een bedrijf misschien ten onrechte schade toe.
Welnu, op een avond (dat dat nog bestaat) naar mosselman terug gegaan, alwaar zowel leon als wouter op me stonden te wachten. Zij zijn gaan rijden met de auto, omdat de storing ook erger werd. Onrustige koude start, hikken bij acceleratie vanaf 100 km/h, en daar werd ik weer onrustig van.
Al snel bleek dat de motor zijn boost waardes niet haalde. Er werd eesrt gedacht aan problemen met de race kats en/of de octaan verhoger. De software leek echter goed te zijn. Na niet zo heel lang zoeken, bleek dat de slangetjes van de Forge diverter valves licht waren gesleten op een polyester kap en er zelfs kleine gaatjes in zaten. Maar ja die onderdelen waren niet door mosselman geplaatst. Geen probleem voor de heren: valves andersom gemonteerd en nieuwe slangetjes erop en rijden weer. Gelijk de goede boost en geen storingen meer. Dat geeft toch veel vertrouwen in Mosselman hoor.
Tja dan zelf naar huis rijden en gas geven. Hallo zeg, wat een verschil, wat een power. Ik heb ook direct de schakellampjes van mijn nieuwe performance stuur van 6300 naar 6700 gezet, want er is veel meer power. Heb ik toch tijdens cbr11 ook met te weinig boost gereden. De mannen die met mij meereden weten hoe goed de auto eigenlijk al ging, maar nu.......... Bizar gewoon.
En nu maar afwachten totdat de heren de aanvullende tuning klaar hebben, ikke hebbe, hebbe.
Welnu, op een avond (dat dat nog bestaat) naar mosselman terug gegaan, alwaar zowel leon als wouter op me stonden te wachten. Zij zijn gaan rijden met de auto, omdat de storing ook erger werd. Onrustige koude start, hikken bij acceleratie vanaf 100 km/h, en daar werd ik weer onrustig van.
Al snel bleek dat de motor zijn boost waardes niet haalde. Er werd eesrt gedacht aan problemen met de race kats en/of de octaan verhoger. De software leek echter goed te zijn. Na niet zo heel lang zoeken, bleek dat de slangetjes van de Forge diverter valves licht waren gesleten op een polyester kap en er zelfs kleine gaatjes in zaten. Maar ja die onderdelen waren niet door mosselman geplaatst. Geen probleem voor de heren: valves andersom gemonteerd en nieuwe slangetjes erop en rijden weer. Gelijk de goede boost en geen storingen meer. Dat geeft toch veel vertrouwen in Mosselman hoor.
Tja dan zelf naar huis rijden en gas geven. Hallo zeg, wat een verschil, wat een power. Ik heb ook direct de schakellampjes van mijn nieuwe performance stuur van 6300 naar 6700 gezet, want er is veel meer power. Heb ik toch tijdens cbr11 ook met te weinig boost gereden. De mannen die met mij meereden weten hoe goed de auto eigenlijk al ging, maar nu.......... Bizar gewoon.
En nu maar afwachten totdat de heren de aanvullende tuning klaar hebben, ikke hebbe, hebbe.
- Booooh
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Mooi dat het opgelost is, vertrouwen in de auto is heel belangrijk bij tuning anders rijd je altijd met een soort van rem er op en dat kan/mag niet de bedoeling zijn
...
Mijn EVO is ook door Wouter afgesteld, ik herken de pragmatische aanpak in je verhaal wel, hij zal echt niet opgeven voordat het probleem gelokaliseerd is, of het dan direct aangepakt kan worden ligt er natuurlijk aan, maar vaak is dat wel het geval gelukkig...
Mooi resultaat tot nu toe en benieuwd naar het volgende uiteraard
...
Ben

Mijn EVO is ook door Wouter afgesteld, ik herken de pragmatische aanpak in je verhaal wel, hij zal echt niet opgeven voordat het probleem gelokaliseerd is, of het dan direct aangepakt kan worden ligt er natuurlijk aan, maar vaak is dat wel het geval gelukkig...
Mooi resultaat tot nu toe en benieuwd naar het volgende uiteraard

Ben
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
ikke hebbe, hebbe.


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
mooi opgelost
dus nog wat meer power, lekkah

dus nog wat meer power, lekkah

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Keurig opgelost hoor! Je staat mooi op de film Frank!
http://www.driving-fun.com/2-2105/tv/Vi ... obahn.aspx
http://www.driving-fun.com/2-2105/tv/Vi ... obahn.aspx
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Hoe staat het er voor Frank?
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
+1 lang niks gehoord.........er is toch niks kapot hoop ik?romo schreef:Hoe staat het er voor Frank?
Grtz, Hanz06

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
als ie maar niet, in 1 of ander turbo gat is gevallen 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Lees dit verhaal nu pas, maar mooi dat ze dat op hebben gelost, was niet echt een leuk gezicht om zo'n icoontje te zien verschijnen.M-bitious schreef:Even een kleinigheidje opbiechten. Tijdens het laatste stuk van cbr11 sprong het motorstoringlampje aan. Ik wilde dat niemand vertellen, behalve mijn passagier, omdat de auto net klaar was en ik eerst naar Mosselman terug wilde. Het was immers de eerste rit nadat de tuning gereed was. En als je niet weet wat het is, dan breng je een bedrijf misschien ten onrechte schade toe.
Welnu, op een avond (dat dat nog bestaat) naar mosselman terug gegaan, alwaar zowel leon als wouter op me stonden te wachten. Zij zijn gaan rijden met de auto, omdat de storing ook erger werd. Onrustige koude start, hikken bij acceleratie vanaf 100 km/h, en daar werd ik weer onrustig van.
Al snel bleek dat de motor zijn boost waardes niet haalde. Er werd eesrt gedacht aan problemen met de race kats en/of de octaan verhoger. De software leek echter goed te zijn. Na niet zo heel lang zoeken, bleek dat de slangetjes van de Forge diverter valves licht waren gesleten op een polyester kap en er zelfs kleine gaatjes in zaten. Maar ja die onderdelen waren niet door mosselman geplaatst. Geen probleem voor de heren: valves andersom gemonteerd en nieuwe slangetjes erop en rijden weer. Gelijk de goede boost en geen storingen meer. Dat geeft toch veel vertrouwen in Mosselman hoor.
Tja dan zelf naar huis rijden en gas geven. Hallo zeg, wat een verschil, wat een power. Ik heb ook direct de schakellampjes van mijn nieuwe performance stuur van 6300 naar 6700 gezet, want er is veel meer power. Heb ik toch tijdens cbr11 ook met te weinig boost gereden. De mannen die met mij meereden weten hoe goed de auto eigenlijk al ging, maar nu.......... Bizar gewoon.
En nu maar afwachten totdat de heren de aanvullende tuning klaar hebben, ikke hebbe, hebbe.
Maar je wilt dus zeggen dat hij nog sneller is dan toen? Holy f...
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Ja ik heb nu ongeveer .2 bar meer druk, dus dat gaat schofterig hard.
Binnenkort een race tegen een 360 modena. Ben erg benieuwd. Het wordt gefilmd.
Ik heb verder nog niets gedaan, het wachten is op mosselman totdat ze het kompressortje klaar hebben.
biturbo, single supercharger, mmmm.
Binnenkort een race tegen een 360 modena. Ben erg benieuwd. Het wordt gefilmd.
Ik heb verder nog niets gedaan, het wachten is op mosselman totdat ze het kompressortje klaar hebben.
biturbo, single supercharger, mmmm.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
360 Spider, geen Modena
Qua geluid ga je het wel verliezen, maar ben heel benieuwd of ik je bij kan houden!

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Mooi, de spider is zwaarder.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
zo`n 360 is geen partij voor je joh.........zijn trage hokkenM-bitious schreef:Mooi, de spider is zwaarder.

- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Heb ook nog een 997 MK2 Turbo S staan, en een F430 mocht de 360 helemaal kansloos zijn 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Cuprafan_123, EvdP, Fabian, Google [Bot], L5S1, Majestic-12 [Bot], Murena, RJK, Sidney en 10 gasten