Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
-
Re: Eurlings stelt kilometerheffing uit
Bezit wordt nog steeds belast tenzij je een kruiwagen met een elec. staartmixer motor in de garage zet. Waar je nog niet eens een vouw caravan mee kan trekken. Laat staan je familie mee op vakantie nemen.
Dus we worden weer genaaid. Ook voor aanschaf en bezit alleen is de BPM omgetoverd in CO2 tax. Komt alleen nog even km heffing bij. Dubbel genaaid zeg maar.
Kijk maar bij nieuwe autoprijzen.nl auto met een knappe motor gaat de bpm eraf en co2 tax erbij dus maw we schieten er geen reet mee op en met km heffing erbij wordt het duurder en zijn we controleerbaar.
Dus we worden weer genaaid. Ook voor aanschaf en bezit alleen is de BPM omgetoverd in CO2 tax. Komt alleen nog even km heffing bij. Dubbel genaaid zeg maar.
Kijk maar bij nieuwe autoprijzen.nl auto met een knappe motor gaat de bpm eraf en co2 tax erbij dus maw we schieten er geen reet mee op en met km heffing erbij wordt het duurder en zijn we controleerbaar.
- Dennis Cavallino
Een Bentley is vanaf 1 januari 90.000 euro goedkoper, een gratis trekhaak voor je tabbert kun je er misschien nog wel bij lullen. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
104 Teletekst vr 13 nov
Kilometerheffing verdeelt kabinet
` Binnen het kabinet is een conflict
ontstaan over de kilometerheffing.
Volgens de plannen moet met de heffing
in 2012 worden begonnen.De ministers
Bos en Eurlings zijn het niet eens over
de financiële gevolgen.
Bos vindt de plannen financieel niet
verantwoord.Daardoor staat voorlopig
niet vast wat de tarieven worden.
Verwacht wordt dat mensen minder gaan
autorijden door de heffing,waardoor de
staat mogelijk geld misloopt.Bos wil
dat Eurlings dat compenseert door te
bezuinigen op wegen,maar Eurlings wil
dat niet.Ook een hoger tarief per
kilometer is voor Eurlings geen optie.
Je lacht je toch werkelijk kapot...............
Kilometerheffing verdeelt kabinet
` Binnen het kabinet is een conflict
ontstaan over de kilometerheffing.
Volgens de plannen moet met de heffing
in 2012 worden begonnen.De ministers
Bos en Eurlings zijn het niet eens over
de financiële gevolgen.
Bos vindt de plannen financieel niet
verantwoord.Daardoor staat voorlopig
niet vast wat de tarieven worden.
Verwacht wordt dat mensen minder gaan
staat mogelijk geld misloopt.Bos wil
dat Eurlings dat compenseert door te
bezuinigen op wegen,maar Eurlings wil
dat niet.Ook een hoger tarief per
kilometer is voor Eurlings geen optie.
Je lacht je toch werkelijk kapot...............
- Maus335i
Wat?! 90.000 euro?! Zullen de huidige eigenaren leuk vinden, die zijn even gruwelijk genaaid dan. M3 coupe wordt 6k duurder met daarbovenop de kilometerheffingDennis Cavallino schreef:Een Bentley is vanaf 1 januari 90.000 euro goedkoper, een gratis trekhaak voor je tabbert kun je er misschien nog wel bij lullen.

Mooie baan heb je trouwens als politicus. Je mag het volk "legaal" regelrecht oplichten.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Golf 6 GTI wordt volgend jaar 600 euro goedkoper 

- Michel P
Idd Romo, het belastingsysteem in NL is pervers, en daardoor komt de aap uit de mouw, men wil alleen maar plukken van de burger, fuck het milieu en de files.......
Wat een verrassing!
Michel
Wat een verrassing!
Michel
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
'Verwacht wordt dat mensen minder gaan
staat mogelijk geld misloopt'
De Nederlandse politiek :fy:
staat mogelijk geld misloopt'
De Nederlandse politiek :fy:
- RVV
Ja daar hadden ze even geen rekening mee gehouden.. de massa heeft namelijk niet veel met autorijden..die laten net zo makkelijk de auto staan, want als je niks met autorijden hebt stap je ook niet voor je plezier in de auto. De KM heffing maakt de kosten ook nog eens heel inzichtelijk, waardoor een grote groep er een sport van zal maken om minder te gaan rijden en direct te besparen op het huishoudboekje.
- Hans
Als er minder gereden word, gaat de kmheffing omhoog om toch het beoogde geld binnen te halen.
-
ja cav de exoten worden iets goedkoper. Dat mag ook want die zijn wel zo extreem asociaal belast dat het gewoon crimineel is.
Maar de driving fun auto s voor de gewone man (geen exoten) die wij hier leuk vinden worden allemaal duurder.
Maar de driving fun auto s voor de gewone man (geen exoten) die wij hier leuk vinden worden allemaal duurder.
-
Andre schreef:ja cav de exoten worden iets goedkoper. Dat mag ook want die zijn wel zo extreem asociaal belast dat het gewoon crimineel is.
Per saldo vangt de staat dus gewoon weer meer....
- Hans
Akkoord kilometerheffing
Den Haag - Het kabinet heeft een akkoord bereikt over de kilometerheffing.
Wat precies is afgesproken, is nog onduidelijk. Volgens bronnen rond het kabinet is er overeenstemming over hoeveel een automobilist straks per kilometer moet betalen. Mensen met een vervuilende auto gaan in ieder geval meer betalen dan automobilisten met een 'schone' auto.
Minister Bos (Financiën) en Eurlings (Verkeer) waren het donderdag nog oneens over de financiële consequenties van de kilometerheffing.
Eerder is al afgesproken dat weggebruikers niet duurder uit mogen zijn in de nieuwe opzet. Het CDA heeft altijd gezegd dat dat een harde voorwaarde is en dat het de plannen anders niet steunt. Een andere randvoorwaarde is dat er een verband is tussen de kilometerprijs en de aanleg van en het onderhoud aan infrastructuur, terwijl ook mee moet tellen hoe milieubelastend een auto is.
De heffing per gereden kilometer moet in de plaats komen van de vaste autokosten zoals de aanschaftaks en motorrijtuigenbelasting. Volgens de laatste plannen zou op zijn vroegst in het najaar van 2012 kunnen worden gestart met een heffing voor vrachtwagens. De personenauto's zijn later aan de beurt.
Meer concrete informatie volgt tegen 18.00 uur.
- RVV
Nou mooi, daar sta je met je V10Wat precies is afgesproken, is nog onduidelijk. Volgens bronnen rond het kabinet is er overeenstemming over hoeveel een automobilist straks per kilometer moet betalen. Mensen met een vervuilende auto gaan in ieder geval meer betalen dan automobilisten met een 'schone' auto.

- Joop
Er worden op het journaal bedragen van gemiddeld €0,03 per gereden kilometer genoemd... Tot 2018 in stappen oplopend richting de €0,065 per kilometer
Uiteraard variërend laag voor een 'schone en zuinige' auto en hoog voor een 'vervuilende onzuinige bak'...
Uiteraard variërend laag voor een 'schone en zuinige' auto en hoog voor een 'vervuilende onzuinige bak'...
-
Voor kilometerheffing moet je toch zo'n kastje in de auto?
Is daar al wat over bekend.
Die kosten boeien mij niet, aangezien dat kastje er bij mij toch niet in komt. volgende stap is snelheid ermee controleren. Belgie of duitsland is voor mij vlakbij en daar bouwen ze ook huizen begreep ik.
Die kosten boeien mij niet, aangezien dat kastje er bij mij toch niet in komt. volgende stap is snelheid ermee controleren. Belgie of duitsland is voor mij vlakbij en daar bouwen ze ook huizen begreep ik.
- duifjes.com
Idd. daar zijn ook huizen.....alleen is het daar veel beter met de overheid....denk het niet? We hebben hier toch idd geval wat Belgen zitten......Tom schreef:Voor kilometerheffing moet je toch zo'n kastje in de auto?
En tsja gek misschien maar ik voel me wel thuis in dit land *(voorlopig) kijk ik doe gewoon mn eigen ding.....Je kan je heel druk gaan maken maar ik heb de indruk dat je daarmee niet de wereld veranderd.....dus lekker mijn ding doen op mijn manier......voelt prima

-
idd Belgie kent dikkere boetes, maar ook minder flitsers. En autorijden is voor mij een ideale vorm van ontspanning.
Na een drukke dag in de auto stappen, muziekje op en lekker binnendoor rijden zonder een bestemming, heerlijk... even alles vergeten.
Als dat niet meer kan en de overheid met een kastje 24/7 bij gaat houden waar, hoelaat en hoe hard met automatisch de bonnen op de mat, dan is het voor mij toch echt afgelopen in dit land. :fy:
Na een drukke dag in de auto stappen, muziekje op en lekker binnendoor rijden zonder een bestemming, heerlijk... even alles vergeten.
Als dat niet meer kan en de overheid met een kastje 24/7 bij gaat houden waar, hoelaat en hoe hard met automatisch de bonnen op de mat, dan is het voor mij toch echt afgelopen in dit land. :fy:
- Maus335i
+1Tom schreef:idd Belgie kent dikkere boetes, maar ook minder flitsers. En autorijden is voor mij een ideale vorm van ontspanning.
- Sander
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Draadjes even samengevoegd, was al een hoop over gezegd 
Ben benieuwd naar het volledige overzicht met prijzen/co2 uitstoot zodat je alvast kan berekenen hoeveel je genaaid word..

Ben benieuwd naar het volledige overzicht met prijzen/co2 uitstoot zodat je alvast kan berekenen hoeveel je genaaid word..

- GTRene
prijzen zijn al bekend geloof ik, was op het nieuws...snap niet dat ze er mee doorgaan...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? veel ellende en veel geld over de balk maar wel werkgelegenheid, maja waar werk je dan aan mee
ik hoop dat ze nog zullen stoppen maar denk van niet een gedeelte van het net zullen ze gebruiken voor andere zaken...
land of the free...euh yeah right

ik hoop dat ze nog zullen stoppen maar denk van niet een gedeelte van het net zullen ze gebruiken voor andere zaken...
land of the free...euh yeah right

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik zie nog steeds niet gebeuren hoe ze dit technisch waterdicht denken te realiseren. Ik heb 2 bedrijfswagens rondrijden met een GPS kastje erin, voor de ritregistratie en planning. Hiermee kunnen we realtime kijken waar de auto's zijn en wat voor ritten ze hebben gereden. Via GPS meet het kastje de positie, de locatie wordt verstuurd via een GPRS SIM kaartje van Vodafone. Nu geeft deze laatste nog wel eens problemen, zodat er soms gaten zitten in de ritregistratie. Al paar keer gebeurd de afgelopen maanden. En dan hebben we nog maar 2 auto's met zo'n systeem. Laat staan als straks 8 miljoen auto's zo'n systeem hebben. Dan zal het aan de orde van de dag zijn, dat er technische problemen zijn bij een deel van de gebruikers. Ik weet nu al wat de overheid dan zegt: blijkbaar heb je gefraudeerd, hier een extra naheffing omdat niet alle ritten geregistreerd zijn.
Enne, wie betaalt die kastjes? Eigenlijk een retorische vraag natuurlijk...
En 2012 nadert al snel, geloof er niets van dat ze het voor die tijd technisch voorelkaar hebben. Het is te hopen dat we dan een kabinet hebben die dit Sovjet-style plan hard afschieten en begrafen. Nu nog maar snel een leuke auto gaan rijden, straks hoeft het niet meer.
Enne, wie betaalt die kastjes? Eigenlijk een retorische vraag natuurlijk...

En 2012 nadert al snel, geloof er niets van dat ze het voor die tijd technisch voorelkaar hebben. Het is te hopen dat we dan een kabinet hebben die dit Sovjet-style plan hard afschieten en begrafen. Nu nog maar snel een leuke auto gaan rijden, straks hoeft het niet meer.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb begrepen dat;
-gehandicapten voertuigen
-motoren
-taxi`s
-oldtimers
-bussen openbaar vervoer
worden vrijgesteld van heffing...............
-gehandicapten voertuigen
-motoren
-taxi`s
-oldtimers
-bussen openbaar vervoer
worden vrijgesteld van heffing...............
- Hans
Naheffing? Als je fraudeert met dat kastje van ze, staat er een straf op tot 4 jaar cel en 67.000 Euro boete.Wouter81 schreef:Ik weet nu al wat de overheid dan zegt: blijkbaar heb je gefraudeerd, hier een extra naheffing omdat niet alle ritten geregistreerd zijn.
- GTRene
enorm fraude gevoelig en wie wil het nou? ...als ze dit onder het volk lieten stemmen en eerlijk erover praten en niet dat gelul van wat een deel waar is dan denk ik dat de meesten zeggen stop nu het nog kan, ga niet iets doordrijven want je zinkt uiteindelijk.
- romo
Ik snap er niets van......................
105 Teletekst vr 13 nov
Reacties km-prijs redelijk positief
` De transportwereld staat achter het
kabinetsplan met de kilometerprijs.Ook
de werkgevers zijn positief.Wel vinden
ze dat de heffing geen extra lasten mag
opleveren voor het bedrijfsleven.
De ANWB ziet positieve aspecten in het
kabinetsvoorstel,maar wacht met een
reactie tot is nagerekend of de cijfers
van het kabinet kloppen.
Om de files terug te dringen moet vanaf