Gisteren voor het eerst met de 130i naar de Nürburgring geweest. Wat een fantastische ervaring!
De dag begon al vroeg....
Voor mij is de ring zo'n kleine 3,5 uur rijden jammer genoeg
Eerste stop gemaakt 15 kilometer over de grens bij Venlo bij de Aral. Intussen hadden we er al bijna 2 uur op zitten. De Bimmer even lekker sap gegeven (Ultimate 102) en mezelf een ontbijtje. Vervolgens doorgereden naar Adenau. Op de weg was het er toch nog wel wat verkeer te zien, vooral aan de andere kant heel veel motoren die naar de TT in Assen gingen.
Eenmaal aangekomen bij ingang Breidscheid de auto daar geparkeerd en naar boven gelopen en een klein uurtje toegekeken.
Wat opviel is dat het erg rustig was op de ring! De baan droogde snel op dus dat betekende maar 1 ding, vandaag ga ik echt mijn eerste rondes hier rijden!
Vervolgens een 4 ronden ticket gekocht en gaan met dat ding!
Ik kende de baan al vrij goed door het spelen van Assetto Corsa e.d., maar je mist daar echt de hoogteverschillen, hoe je in je stoel wordt gedrukt op sommige plekken, dat eerste gevoel bij Flugplatz etc. Het eerste rondje ging prima. De BMW gaf erg veel vertrouwen en eigenlijk achteraf had ik het rustiger aan moeten doen, maarja hou je zelf maar eens in bedwang als je eenmaal op de baan bent!

In toch wel een zeer respectabele tijd van ongeveer 10.30 minuten rond gegaan!
Gelukkig was het erg rustig en ben ik slechts een enkele keer ingehaald.
Uiteraard zijn we ook gespot door de ring-fotograven, weliswaar later op diezelfde dag
Natuurlijk kon ik het niet laten om even een tijdje te kijken bij Adenauer Forst. De slagboom stond open, maar ik durfde de gok niet aan en we hebben het stuk toch maar gelopen, en gisteren was het wel heel erg warm!!!
éénmaal daar even lekker uitgepuft en op ons stoeltje gaan zitten. Paar Lamborghini's en een mooie Ferrari 458 Italia gezien.
En waar we voor kwamen natuurlijk: er waren toch een paar coureurs die de welbekende fout maakten en in het gras raakten. Gelukkig ging alles goed en geen schades!
Vervolgens wat gaan eten en om 14.00 onze 2e ronde gereden. Teruggekomen op de parkeerplaats de boel een beetje laten afkoelen en 5 minuten later de 3e ronde ingezet. Slechts 1x ingehaald en we gingen de 3e ronde niet echt heel hard! Ik had zo'n vermoeden dat er een baansluiting was. Toen we terugkwamen bleek dat inderdaad het geval. Heeft ons doen besluiten om terug te rijden naar huis.
Kortom: een fantastische dag gehad en zeldzaam rustig als ik het hier zo lees! Hier ga ik vaker terug komen!
Ps. In de video van Witje hierboven ben ik te zien op 19.44 min! Mooi dat je toch nog een glimp van me opgevangen hebt!