Dacht ook dat ik m'n bibliotheek standaard op m'n nas had staan, maar iets is hier gigantisch fout gegaan. Niet leuk met 7.000 foto's in 2012.
Fotografie
-
allen
Re: Fotografie
Aperture hier, maar sinds gisteren aardig in de stress. Eerst bijna 1.300 duplicates. Duplicate Annihilator oid er overheen laten gaan en nu weet ik helemaal niet meer hoe m'n bibliotheek in elkaar steekt.
Dacht ook dat ik m'n bibliotheek standaard op m'n nas had staan, maar iets is hier gigantisch fout gegaan. Niet leuk met 7.000 foto's in 2012.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Nu eerst je aperture Library op de nas gooien en daar niet meer aankomen. Vervolgens option en command tegelijk indrukken en Aperture opstarten(Aperture moet eerst afgesloten zijn) Beginnen met de bovenste optie en daarna de optie eronder, en als dat niet werkt de onderste proberen. Succes!
- Michele
Ter info: Lightroom doe je niet NADAT je de boel door PS hebt gehaald maar VOORDAT je PS gebruikt. Lightroom is namelijk een RAW-converter met PS mogelijkheden en geen BEwerkingsprogramma maar ene VERwerkingsprogramma. De Tiff's die je met Lightroom produceert kan je desgewenst nog door PS halen voor beeldbewerking.
Ik gebruik zelf Lightroom voor 90% van de verwerking van mijn RAW beelden, met name vanwege de snelheid. Photoshop is voor de finishing-touch indien nodig of voor het betere zwartwit werk (niet het sterkste punt van lightroom naar mijn mening) en werken in lagen (kan niet met LR). Als je weet wat Lightroom 4 kan en daar goed gebruik van maakt, is het echter bijna niet meer nodig om de boel ook nog door PS te trekken.
Ik gebruik zelf Lightroom voor 90% van de verwerking van mijn RAW beelden, met name vanwege de snelheid. Photoshop is voor de finishing-touch indien nodig of voor het betere zwartwit werk (niet het sterkste punt van lightroom naar mijn mening) en werken in lagen (kan niet met LR). Als je weet wat Lightroom 4 kan en daar goed gebruik van maakt, is het echter bijna niet meer nodig om de boel ook nog door PS te trekken.
Laatst gewijzigd door Michele op 25 nov 2012, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Basis Lightroom
Met name voor clone werk Photoshop
Voor HDR Photomatix
Voor finishing touch Snapseed
Vandaag naar Amstelveen geweest en weer wat extreem HDR werk gedaan. Heerlijk over-the-top.
[1]

[2]

(En uiteraard direct weer iemand in m'n nek. Wat doet u ? Waarom maakt u foto's ? etc. Soms wordt ik daar zoooo moe van...)
Mark.
Met name voor clone werk Photoshop
Voor HDR Photomatix
Voor finishing touch Snapseed
Vandaag naar Amstelveen geweest en weer wat extreem HDR werk gedaan. Heerlijk over-the-top.
[1]

[2]

(En uiteraard direct weer iemand in m'n nek. Wat doet u ? Waarom maakt u foto's ? etc. Soms wordt ik daar zoooo moe van...)
Mark.
-
Xave30
I feel ya.markk schreef: (En uiteraard direct weer iemand in m'n nek. Wat doet u ? Waarom maakt u foto's ? etc. Soms wordt ik daar zoooo moe van...)
Mark.
- dvh
Ik heb lightroom4 nu, naast photoshop cs6.
Ben vooral geinteresseerd in het kwalitatief beter maken van pixels. Dus minder ruis ect.
Zal me er eens in gaan verdiepen... Want ik ben er helemaal nieuw mee.
@Mark, foto 2 is lekker helder en scherp.
Maar dat is niet mijn zaak hoor
Ben vooral geinteresseerd in het kwalitatief beter maken van pixels. Dus minder ruis ect.
- markk
Lightroom ruisonderdrukking vind ik erg goed...dvh schreef:Ik heb lightroom4 nu, naast photoshop cs6.
Mark.
- MartijnGizmo
Wat betreft zelfgemaakte foto's: zoveel mogelijk in Lightroom, als het echt niet anders kan in Photoshop (dingen wegklonen, foto's samenvoegen, etc).
-
allen
Thnx! Gelijk maar even mee beginnen dan.maarten22 schreef:Nu eerst je aperture Library op de nas gooien en daar niet meer aankomen. Vervolgens option en command tegelijk indrukken en Aperture opstarten(Aperture moet eerst afgesloten zijn) Beginnen met de bovenste optie en daarna de optie eronder, en als dat niet werkt de onderste proberen. Succes!
- dvh
Zondagfoto's v/d storm.
Gemaakt met iphone4
Edit cs6 en lightroom4.

Gemaakt met iphone4
Edit cs6 en lightroom4.
- markk
Onderste is erg mooi. Ik zou 'em alleen vanaf onderen nog wat oplichten, is nu wel erg donker...
Mark.
Mark.
- Peric
Ik hou wel van die over the top HDR-foto's van jou Mark. Erg gaaf.
- KW
@Martijn: cool, gefeli 
En 35 is zeker niet erg wide nee. M'n oude compact deed eq 36mm en kan daar binnen amper foto's mee maken en buiten bv van een auto moest ik al vrij ver weg gaan staan om hem er helemaal op te krijgen. Heb nu eq 24 mm en dat is al een heel stuk prettiger.
Dus een 12 mm gewone wide lens geeft niet hetzelfde beeld als een 12 mm fisheye? Ok duidelijk, thanx.frankv schreef:In het algemeen wordt wijder dan 24mm (FF) gezien als groothoek. Dus 35mm is gewoon een beetje een wijdere standaardlens, maar is geen groothoek.
En @KW, er zit een verschil tussen een ultra groothoek en een fisheye. Ik kan bv op het wijdst gaan tot 14mm (FF), maar het is gewoon een rectilineaire lens, net zoals alle normale lenzen.
Het zijn verschillende manieren van projecteren, net zoals je de aarde van een globe projecteert op een vel papier, daar zijn ook verschillende manieren voor. Een fisheye lens geeft een andere afbeelding van het licht op de sensor dan een normale rectilineaire lens.
Dus een rectilineaire ultra groothoek geeft geen fisheye beeld, hoe groot de hoek ook is. Je krijgt alleen een fisheye beeld met een fisheye lens.
Oh ja @martijn, stoer zo je foto's in een echt blad!
En 35 is zeker niet erg wide nee. M'n oude compact deed eq 36mm en kan daar binnen amper foto's mee maken en buiten bv van een auto moest ik al vrij ver weg gaan staan om hem er helemaal op te krijgen. Heb nu eq 24 mm en dat is al een heel stuk prettiger.
-
Rebel
Wederom een fraaie opdracht Martijn 
- dvh
Deze kerel zie ik regelmatig zijn werk posten.. Begin er fan van te worden !
Elke keer een hoge kwaliteit. Uiteraard flink geshopt, waar ik persoonlijk totaal geen moeite mee heb en zelfs waardeer.
Deze zag ik op GOT

( de lucht komt me inmiddels bekend voor :p )
Goed.. Genoeg haters ook. Maar ik vind dit echt geweldig.
Mooi genoeg om te sharen dacht ik zo
Elke keer een hoge kwaliteit. Uiteraard flink geshopt, waar ik persoonlijk totaal geen moeite mee heb en zelfs waardeer.
Deze zag ik op GOT

( de lucht komt me inmiddels bekend voor :p )
Goed.. Genoeg haters ook. Maar ik vind dit echt geweldig.
Mooi genoeg om te sharen dacht ik zo
- Petrolhead Tom
Zeker! Thanks. Ik heb je pb trouwens gisteren beantwoord DVH.
- dvh
Ja zag hem 
Neem het in overweging.
Maar ook ik lijdt aan cognitieve dissonantie en geef graag meer geld uit aan een nieuwe, omdat het dan 'goed' is..
Maar hij blijft op de list
Neem het in overweging.
Maar ook ik lijdt aan cognitieve dissonantie en geef graag meer geld uit aan een nieuwe, omdat het dan 'goed' is..
Maar hij blijft op de list
- Petrolhead Tom
Prima!
- markk
Geweldig, vooral 1 en 2.
Mark.
Mark.
- KW
1 vind ik iets over the top, maar allemaal erg gaaf 
- markk
Ik kwam #1 gisteren nog tegen op 500px.com. Kleine wereld 
Mark.
Mark.
- dvh
Mooie plaatjes.

Dat wordt nog een hele uitdaging om hierbij ook maar in de buurt te komen
Dat wordt nog een hele uitdaging om hierbij ook maar in de buurt te komen
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Afgelopen weekend in de AWD[Amsterdamse Waterleiding Duinen] de vossen aldaar gefotografeerd.

- MartijnGizmo
Prachtig!