Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Hielke

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Hielke » 06 mei 2015, 21:52

Kijk, daar heb je de eerste twee slachtoffers al.

Punto Powerrrrr!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 06 mei 2015, 22:10

Hielke schreef:
JP schreef:
Hielke schreef:Idd, goeie optie.

Niet dat ik zolang had kunnen wachten waarschijnlijk :tooth:
Wou je zeggen dat je die brommer kon bijhouden met je Punto ?
Jij wilt niet weten wie en wat ik allemaal kan bijhouden met die Punto :tooth:

Maar serieus, we hebben het nu over inhalen en een eventueel ongeluk. Volgens de geldende Strassenhuppeldepup mag die auto die motorhuis gewoon inhalen. Als het maar aan de linker kant is. Wederom volgend de regels van de wet hoort de motorrijder rechts te blijven rijden, mits de situatie een alternatief toelaat. Dat alternatief was er niet want de auto zat al links (keurig, daar waar het hoort) naast 'm. Dat ie toch probeerde te komen was omdat ie niet oplette, niet in de spiegels had gekeken, en aldus niet wist dat die auto aan het inhalen was. Of zie ik iets verkeerd?
Waarom in de spiegels kijken hij is niet aan het wisselen van rijstrook. Maar jij helpt hem liever het hoekje om in plaats van de bocht door.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2015, 22:49

Dus omdat er op De Ring geen rijstroken zijn hoef je niet in de spiegels te kijken?

Fabian

Bericht door Fabian » 06 mei 2015, 23:10

Je kan er alle theorieen op los laten Hielke, maar feit is dat in 98% van de gevallen de inhaler aansprakelijk is volgens de Poliziei als er zoiets gebeurd op de Ring met Touristenfahrten. Of het om auto's of motoren gaat maakt daarin niets uit. En dst soort gedoel wil je niet in betrokken worden, dus gewoon even geduld opbrengen en je kan s avonds weer lekkr maar huis ipv bij de Polizei te zitten.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 07 mei 2015, 00:29

Hielke schreef:Dus omdat er op De Ring geen rijstroken zijn hoef je niet in de spiegels te kijken?
Dat zeg ik niet maar als jij op de motor in je spiegel gaat kijken terwijl je een bocht maakt heb je weinig kans dat je het einde van de bocht haalt. Op het rechte stuk heeft hij ook niet gekeken, dat moge duidelijk zijn. Dan ben je toch niet goed wijs als je hem er toch naast zet, je auto krijgt er niets van maar als je als motorrijder een gekke val maakt is het zo afgelopen met je.

Dan kan je het wel volgens de regels doen, maar dit is dan alsnog artikel 5 waardig mijn inziens. Theorie en praktijk zijn heel verschillend en al helemaal als je verkeers regels op een circuit wil toepassen... Volgens verkeersregels word je ook geacht voldoende afstand te houden dat zie ik nou ook niet zomaar gebeuren op de ring.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 07 mei 2015, 05:52

Hielke schreef:Dus omdat er op De Ring geen rijstroken zijn hoef je niet in de spiegels te kijken?
Duidelijk geen motorrijder, probeer maar eens in je spiegels te kijken als je plat in een bocht hangt. ;)

Ben met je eens dat je dan op het rechte stuk misschien beter had moeten kijken maar met een motor ben je rechtuit en vaak ook met remmen een heel stuk vlotter.

Dat je links mag inhalen heb je helemaal gelijk in, maar ik hoop jou nooit tegen te komen als ik je zo hoor, op straat of op de ring....

JP

Bericht door JP » 07 mei 2015, 07:42

Dat eerste rechte stuk is toch Schwedenkreuz? Al geeft de motor je daar de ruimte, daar wil je toch niet inhalen. Anders lig jezelf of samen met de motorrijder in het edelstaal......

Martijn M

Bericht door Martijn M » 07 mei 2015, 18:59

Dit weekend die kant op. Zaterdag en zondag aanwezig met de Rallye en met een maatje met een 206 GTI.
Even kijken wat het weer doet... to semi or not to semi :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2015, 19:41

Joopieboy schreef:
Duidelijk geen motorrijder, probeer maar eens in je spiegels te kijken als je plat in een bocht hangt. ;)

Ben met je eens dat je dan op het rechte stuk misschien beter had moeten kijken maar met een motor ben je rechtuit en vaak ook met remmen een heel stuk vlotter.

Dat je links mag inhalen heb je helemaal gelijk in, maar ik hoop jou nooit tegen te komen als ik je zo hoor, op straat of op de ring....
Bullshit Joopieboy, we hebben het over een gast die in 2 minuten film geen enkele keer in z'n spiegel kijkt. Niet voor een bocht, in een bocht of na een bocht. Bij 1.47 rijdt die auto 'm vol de spiegel in terwijl ie door de aankomende bocht al geforceerd wordt de kant van die spiegel op te kijken: en nog wil ie 'm niet zien.

Maar je hebt gelijk, als jij als motorrijder (ik heb m'n papiertje trouwens ook) gelijk die gast als een blind paard je meters wilt maken, dan wil je me niet tegenkomen. Dat gezegd hebbende, in de 33 jaar sinds het behalen van m'n rijbewijs staat de teller vwb aanrijdingen nog steeds op de startstand. Het zal daarmee waarschijnlijk wel een ander worden die je buiten z'n eigen schuld van de fiets rijdt.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 07 mei 2015, 21:19

Buikschuivers zie je niet veel in de spiegels. Let er maar eens op op de snelweg, die gasten draaien vaak hun hele lichaam omdat ze het niet in de spiegels kunnen zien.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 07 mei 2015, 21:33

Ben met je eens dat het een hardnekkige blinde vink is, maar rijd maar eens een rondje op mijn GSX, ik zie niet veel meer dan mijn ellebogen in de spiegel zoals Eric zegt, ik moet mijn arm opzij doen wil ik wat zien. Een R is nog erger aangezien je meer voorover ligt...

Gaat mij er meer om dat je rekening moet houden met motorrijders in de bochten, dat is mijn hele punt. Vandaar dat ik ook zo, gezien je nogal starre opmerking dat ik je liever niet tegenkom als ik in de bocht zit. Slechte herinneringen aan gastjes en kerels met een bepaald type BWM of Golfje die zich moeten bewijzen en achter me blijven plakken in bochten en mijn ruimte de bocht levensgevaarlijk maken.

Chopperen is heel wat anders. ;)
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 07 mei 2015, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 07 mei 2015, 21:37

Ik rij op een fazer, net wat sportiever als een tour fiets maar zeker geen buikschuiver. Wanneer iemand dicht achter me rijd moet ik of over mn schouder kijken of mn ellebogen voor mn buik draaien om het in de spiegel te zien.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 07 mei 2015, 21:39

Zelfde als ze schuin achter je zitten, buiten de spiegel en dode hoek heb je niet echt...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 07 mei 2015, 23:23

Mijn mening ; als het echt zo lastig is om achter je te kijken of te spiegelen en je wilt je desondanks niet aanpassen aan de situatie moet je je afvragen of je überhaupt wel op de Nordschleife wilt rijden. Ik vind niet dat je dat als excuus moet gebruiken, je weet dat het geen kaffeefahrt/sightseeing is tegenwoordig en het neemt nogal wat risico met zich mee als je zo gaat rijden zoals de 2 heren in de video.

Natuurlijk zou het niet verstandig zijn om de auto er zomaar naast te zetten, dat is heel dom zelfs. Maar het begint toch echt bij je eigen rijgedrag. Als je geen baankennis hebt en/of je doet rustig aan en/of je kunt niet spiegelen of zien wat achterop komt, blijf dan zoveel mogelijk rechts rijden ?

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 08 mei 2015, 07:38

Misschien moeten ze vaker aparte motordagen doen. Was vorig jaar volgens mij wel een succes.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 mei 2015, 07:49

Discussie ging niet over hoe dom de motorrijder is. Dat ziet een blinde vink ook wel. Maar hoe slecht die bestuurder anticipeert. Dat je Hielke niet wenst tegen te komen op welke baan dan ook mag ook geen nieuws heten :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2015, 09:45

Hielke kan het lekker vertellen vanuit zijn bureaustoel. Maar als je ziet dat de bestuurder in het filmpje eerst bijna die achterste motorrijder van zijn fiets af rijd en vervolgens op het einde nog een keer bijna die voorste, dan heeft die bestuurder ook gewoon een steekje los zitten.

Het zijn gewoon acties die dusdaning risicovol zijn dat ze niet op een TF dag thuis horen. Je gaat op je vrije dag naar de ring en een rondje doen voor 27 euro, met een beetje pech eindigt zo'n actie in een politiecel. Waar zit je verstand dan.

Trouwens, ik vraag me serieus af wat een verzekering gaat doen als het daadwerkelijk tot een aanrijding gekomen was. Aangezien die inmiddels niet zo happig meer zijn op dekking voor de Ring.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 08 mei 2015, 10:03

Oplossing is simpel; Auto's en motoren gescheiden.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2015, 10:54

Macboy schreef:Discussie ging niet over hoe dom de motorrijder is. Dat ziet een blinde vink ook wel. Maar hoe slecht die bestuurder anticipeert. Dat je Hielke niet wenst tegen te komen op welke baan dan ook mag ook geen nieuws heten :)
Met jouw mate van geluk hoef je tot het eind der dagen niet meer in de achteruitkijkspiegel te kijken. Wat zeg ik, breek ze er maar uit, totaal onnuttige accessoire.

Erminio

Bericht door Erminio » 08 mei 2015, 11:54

Was weer een leuk dagje vandaag, begon wat minder met direct 45 minuten de baan dicht, een Lexus RDF tegen een GT3RS, auwwa :\
Daarna lekker kunnen rijden en na een paar rondjes wennen er even voor gaan zitten ;)
Zoals altijd zeer leuk spul aanwezig, GT-R met 900pk, diversen VLN auto's, Porsches (die krijg je in Duitsland volgens mij als je genoeg zegeltjes spaart :)), McLaren 650, diversen Ferraries 458, Radicals, Corvettes, KTM's en nog veel meer :q

Hier de filmpjes van 2 rondjes;

Andre

Bericht door Andre » 08 mei 2015, 11:57

welke verzekeringen sluiten de ring uit en welke niet?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 08 mei 2015, 12:13

Nice :df:
Geluid is nou niet echt om enthousiast van te worden, maar je gaat iig lekker rond.
Ik zie als "leek" her en der nog wel wat verbeterpuntjes zoals Miss-Hitt-Miss, Breidscheid en Bergwerk, maar vrees dat die er bij mij ook nog tig zijn ondanks dat ik wel wat rondjes heb gereden :)

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2015, 13:02

Paskal schreef:Nice :df:
Geluid is nou niet echt om enthousiast van te worden, maar je gaat iig lekker rond.
Ik zie als "leek" her en der nog wel wat verbeterpuntjes zoals Miss-Hitt-Miss, Breidscheid en Bergwerk, maar vrees dat die er bij mij ook nog tig zijn ondanks dat ik wel wat rondjes heb gereden :)
Ja, waar blijft die video Paskal.

Hele mooie rondes Erminio. Lekker veel aanvalsdrift, actieve ABS, bandjes die hun grenzen kortstondig laten horen. Zo hoort het.

Ook relatief lekker rustig op de baan. Ik schrik dan weer van het abominabele tempo dat sommige (net wat teveel) bestuurders van wildbestikkerde, sportieve en hoog vermogende auto's laten zien. En dan, terwijl er alle tijd en reden voor is, ook nog slecht spiegelen.

Joost

Bericht door Joost » 08 mei 2015, 14:22

Was een topdag gisteren.

En wat gaan die echte racers (Aston Martins, AMG's, Porsches ed) toch verschrikkelijk hard die baan over.

De Glickenhaus Ferrari die aan het testen was voor de 24H spande de kroon. Wat een apparaat is dat. Is net een LMP1 auto, en reed ook op dat tempo rond zo leek het.

Organisatie bedankt :thumbup:

Erminio

Bericht door Erminio » 08 mei 2015, 15:26

Paskal schreef:Nice :df:
Er zijn altijd verbeter puntjes, maar had de ESP nog aan staan en die voelde ik regelmatig ingrijpen.
Ik hou graag een beetje marge op de ring en laat hem daarom aan staan :blink:

Die Merc die me voorbij komt in het filmpje, jesus, drie bochten later zie je hem niet meer :shock:

Had nog wel een leuk momentje in de pits :D

Ben na die ronde met die "circuit prepared E46 M3 beamer" (sorry bmw boys :wink: ) in de pits er naast gaan staan met een draaiende motor, ik zag ze kijken en denken "...ist das eine Straße Auto mit Dieselmotor..."

Plaats reactie