BMW 1 Serie M Coupé
-
Andre
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dan wordt ie dus steeds harder hoe meer die in de veren komt. Ik hou daar persoonlijk niet zo van.
That s all. Misschien vindt jij het wel wat.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Dan wordt ie dus steeds harder hoe meer die in de veren komt. Ik hou daar persoonlijk niet zo van.
Kan ik zo niet zeggen, eerst maar proberen en voelen...............heb zowel met Eibach als H&R goede ervaringen......
Op de Eibach site zie ik staan dat een Pro Kit setje ook uit progressieve veren bestaat...FWIW
-
Andre
we wachten even af waarmee ze komen.
- Tristan
In de US hebben ze een trackday gedaan met de 1M maar conclusie was dat de temperatuur allemaal onder controle bleef:
http://axisofoversteer.blogspot.com/201 ... -data.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://axisofoversteer.blogspot.com/201 ... -data.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Here is the bonus, there were no overheating issues at all despite the 95 degree, 100% humidity day and the brakes held up fine. Great news for the lucky 1 M owners!
- GTRene
die M coupe (Z3) daar doet nog mooi mee 
- RVV
Tristan schreef:In de US hebben ze een trackday gedaan met de 1M maar conclusie was dat de temperatuur allemaal onder controle bleef:
http://axisofoversteer.blogspot.com/201 ... -data.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Here is the bonus, there were no overheating issues at all despite the 95 degree, 100% humidity day and the brakes held up fine. Great news for the lucky 1 M owners!
Ik hoorde gisteren toch echt wat anders...richting de 125 graden.
-
steve smith
Als je ooit gas gegeven had op een baan met je M3 CS of je M5 wist je dat 125 doodgewoon is en je met bijvoorbeeld een CSL 135gr ook nog wel haalt.RVV schreef:Tristan schreef:In de US hebben ze een trackday gedaan met de 1M maar conclusie was dat de temperatuur allemaal onder controle bleef:
http://axisofoversteer.blogspot.com/201 ... -data.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoorde gisteren toch echt wat anders...richting de 125 graden.
-
Andre
steve ik vindt het hoog.
Ik heb afgelopen weekend geraced in een bmw. Olie werd 80 a 90 graden dat klinkt met toch lekkerder in de oren dan 125 a 135 graden olie temps.
Maar misschien zijn de nieuwe type oliën wel beter bestand tegen hoge temps.
Ik heb afgelopen weekend geraced in een bmw. Olie werd 80 a 90 graden dat klinkt met toch lekkerder in de oren dan 125 a 135 graden olie temps.
- RVV
Inderdaad is mij bekend Steve
Maar als de olie in 1M op 95 graden blijft is daar ook "pussy like" mee gereden.
Vind de vervolg conclussie van die yanks discutabel.
Vind de vervolg conclussie van die yanks discutabel.
-
Andre
95 dregree is volgens mij niet de motor temp.
http://www.weather.com/maps/maptype/cur ... large.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.weather.com/maps/maptype/cur ... large.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
steve smith
95 graden loopt dat ding voorbij voor het einde van de straat....
- Robertdj
Yep buitentemp, dus 35 graden celsius.
-
steve smith
Ik ook. Wat zit er in die 1M eigenlijk? Dat zal geen TWS zijn... Zelfs 760li loopt op richting 135 gr olie maar begint dan wel serieus vermogensverlies te krijgen. De rede waarom weet ik ook niet, heb het idee dat de nieuwere (geblazen) motoren gewoon veel heter mogen lopen. Zie ook de gewijzigde schaalverdelingAndre schreef:steve ik vindt het hoog.
- Sperdy
De olietemp van de 1M / 135i zit bij 'volle polle' op 120gr +. Lekker belangrijk ..
-
steve smith
Voor jou niet. Voor de rest van de wereld wel.FerdiACS1 schreef:De olietemp van de 1M / 135i zit bij 'volle polle' op 120gr +. Lekker belangrijk ..
- Sperdy
Voor niemand niet. Alleen voor BMW (M). Als het anders moest, dan hadden ze het wel gedaan. Zo denk ik dan.steve smith schreef:Voor jou niet. Voor de rest van de wereld wel.FerdiACS1 schreef:De olietemp van de 1M / 135i zit bij 'volle polle' op 120gr +. Lekker belangrijk ..
-
Andre
5W 30 castrol long life.
Bmw zegt dat zelfs 140 graden kortstondig geen probleem zal zijn.
Waarom de olie zo heet is tegenwoordig heeft ook met de uitstoot te maken meende ik.
Waarom de olie zo heet is tegenwoordig heeft ook met de uitstoot te maken meende ik.
-
steve smith
Als je met die auto doet waar hij voor bedoeld is hoef je er niet naar te kijken. Als je regelmatig op trackdays rond gaat en een beetje aan de randjes van de ontwerp grenzen zit zal je er wel degelijk op moeten letten en is het wel boeiend. Zo boeiend dat een GTS een grotere koeler heeft dan een M3, en als je nu een nieuwe koeler voor een M3 bestelt krijg je een GTS koeler + 2 leidingen. Omdat M overal al aan gedacht had natuurlijkFerdiACS1 schreef:Voor niemand niet. Alleen voor BMW (M). Als het anders moest, dan hadden ze het wel gedaan. Zo denk ik dan.steve smith schreef:Voor jou niet. Voor de rest van de wereld wel.FerdiACS1 schreef:De olietemp van de 1M / 135i zit bij 'volle polle' op 120gr +. Lekker belangrijk ..
Nogmaas Ferdi, ik zeik je niet af. Maar er zijn lui die wel echt met zo'n ding gaan knallen en wel warmteissue's krijgen. Die daar geen dikke schade van willen hebben, en dus zelf opletten.
- Sperdy
Ha Steve,
Als het een probleem is, dan is het niet goed. Jazeker, ben het met je eens. Maar - inderdaad - ik denk dat BMW M dat wel getest heeft voor het n54 blok, zeker voor de 1M. En het is inderdaad zo dat het vermogen terugvalt bij het n54 blok, als je knalhard doorpoeierd. Dat merk je snel genoeg. Is dat fout? Of is dat het concept? Ik denk het laatste.
Wij hebben toen bij Schnitzer een hele ochtend met 3x een 1M lopen knallen. Olietemp. stijf 120gr of meer. Het deerde 'm niet, dingen vertoonde geen enkel probleem. Gisteren een hele middag gereden met 1M en mijn acs1 - leuk vergelijk! - beide op 120gr. +, beide auto's geen enkel probleem.
Maar ben het direct met je eens, als het wel een probleem is bij intensief gebruik, dan is dat gewoon slecht. Ik doe inderdaad geen trackdays met mijn auto.
Als het een probleem is, dan is het niet goed. Jazeker, ben het met je eens. Maar - inderdaad - ik denk dat BMW M dat wel getest heeft voor het n54 blok, zeker voor de 1M. En het is inderdaad zo dat het vermogen terugvalt bij het n54 blok, als je knalhard doorpoeierd. Dat merk je snel genoeg. Is dat fout? Of is dat het concept? Ik denk het laatste.
Wij hebben toen bij Schnitzer een hele ochtend met 3x een 1M lopen knallen. Olietemp. stijf 120gr of meer. Het deerde 'm niet, dingen vertoonde geen enkel probleem. Gisteren een hele middag gereden met 1M en mijn acs1 - leuk vergelijk! - beide op 120gr. +, beide auto's geen enkel probleem.
Maar ben het direct met je eens, als het wel een probleem is bij intensief gebruik, dan is dat gewoon slecht. Ik doe inderdaad geen trackdays met mijn auto.
- markk
Had ik niet verwacht. Juist in een turbo had ik dikkere olie verwacht. Bij lage toeren en veel druk/koppel heeft een dunnere olie het niet makkelijk...Andre schreef:5W 30 castrol long life.
- Hielke
Kan me niet voorstellen dat hitte een issue bij de 1M is.
Er is al veel langer bekend dat BMW die motoren vanwege gunstiger uitstootwaarden op hogere temps wil laten lopen. De gevallen van noodloop bij de 135i en 335i tijdens trackdays bij hele hoge buitentemperaturen zijn slechts heel sporadisch voorgekomen. Er zijn gevallen bekend van trackdayrijders die hun motoren tot over de 400 pk hebben laten tunen en ook geen enkel probleem hebben. Dat blok is gewoon beresterk. En zeg nou eerlijk, wat stelt een "literleistung" van 100 of 120 pk voor een turboblok nou voor?!
Er is al veel langer bekend dat BMW die motoren vanwege gunstiger uitstootwaarden op hogere temps wil laten lopen. De gevallen van noodloop bij de 135i en 335i tijdens trackdays bij hele hoge buitentemperaturen zijn slechts heel sporadisch voorgekomen. Er zijn gevallen bekend van trackdayrijders die hun motoren tot over de 400 pk hebben laten tunen en ook geen enkel probleem hebben. Dat blok is gewoon beresterk. En zeg nou eerlijk, wat stelt een "literleistung" van 100 of 120 pk voor een turboblok nou voor?!
- Bert ///M3
Dat beetje extra door die turbodruk staat in geen verhouding met wat er op die drijfstangen komt als een motor even 8000 RPM draait. Dat komt er vele malen harder op aan.markk schreef:Had ik niet verwacht. Juist in een turbo had ik dikkere olie verwacht. Bij lage toeren en veel druk/koppel heeft een dunnere olie het niet makkelijk...Andre schreef:5W 30 castrol long life.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hielke schreef:Kan me niet voorstellen dat hitte een issue bij de 1M is.
Ik ken een ingenieur bij BMW die de turbo`s voor de N54 heeft ontwikkeld.............toen die motor bij BMW op de "prüfstand" stond deed ie gelijk al +400PK...........dat was teveel, dus moest ie verplicht geknepen worden. Dat blok kan standaard die +400 paarden dus makkelijk aan, idd bij 150-200PK/L begint het ergens op te lijken.
Van hem heb ik ook de reden dat de N54 er uit moest en de N55 er in kwam.........puur kosten technisch, 2 turbo`s zijn duurder dan 1.........
Momenteel valt me op dat de kar heel langzaam op temperatuur komt, bij 90 gr ga ik wat meer serieus gassen, dan stijgt ie wel door naar rond de 120 gr
- Chris van S.
@Romo: Wat is langzaam op temperatuur?? 10min? half uur?? Olie temp. neem ik aan....
- Apolo2
Lijkt me ook geen prob, de Audi 2L 272pk (S) en 2,5L 340pk (RS) hebben beiden 136pk/L en dat komt mooi overeen met 400+ pk voor de 1M. 113pk/L voor de 1M stelt tegenwoordig toch niet veel meer voor....veilige setup lijkt me.romo schreef:Ik ken een ingenieur bij BMW die de turbo`s voor de N54 heeft ontwikkeld.............toen die motor bij BMW op de "prüfstand" stond deed ie gelijk al +400PK...........dat was teveel, dus moest ie verplicht geknepen worden. Dat blok kan standaard die +400 paarden dus makkelijk aan, idd bij 150-200PK/L begint het ergens op te lijken.