Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door romo » 26 nov 2012, 19:41

Marc Faber aka Dr. doom..............ben niet snel een fan van iemand, maar de man denkt zoals ik;

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ts___.html

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2012, 19:55

ik zag hem vandaag op RTL, heb niet alles kunnen volgen wat die vertelde, doch wat ik mee kreeg begreep ik het meeste goed qua inzichten e.d. en kon ik me goed in vinden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 nov 2012, 20:06

romo schreef:Marc Faber aka Dr. doom..............ben niet snel een fan van iemand, maar de man denkt zoals ik;

kan niet het hele artikel lezen :(

kan je hem niet posten??

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 nov 2012, 21:19

Mega inflatie(tja kan ik niet mee zitten, integendeel eigenlijk) en pensioengelden naar de filistijnen(idem), maar wel weer slecht voor de koopkracht. En die armere lagen van de (wereld)bevolking:Dat is.was ook zo als er eens een keer géén crisis is.

Tja.

mark123

Bericht door mark123 » 26 nov 2012, 21:25

Usa, onkopen thanksgiving bijna 60 miljard, isbijna 500 dollar per hoofd vd bevolking...hoezo crisis?

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 21:31

mark123 schreef:Usa, onkopen thanksgiving bijna 60 miljard, isbijna 500 dollar per hoofd vd bevolking...hoezo crisis?
Ze hadden gerekend op 750 per hoofd, dus toch een tegenvaller.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 nov 2012, 22:01

romo schreef:Marc Faber aka Dr. doom..............ben niet snel een fan van iemand, maar de man denkt zoals ik;

Griekenland wordt er volgens Faber bij gehouden omdat Europa bang is dat de Grieken anders de Chinezen een militaire bases geven.

:hmmm:

Next please.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 nov 2012, 22:06

Tja waarom niet? De Amerikanen zitten ook in Turkije en de Russen in Syrië met een basis. China is militair in opkomst. Las vandaag dat ze een zelfgebouwde straaljager hebben laten landen op een eigenbouw carrier. Best indrukwekkend wat daar op militair gebied aan de gang is. Als een land als Griekenland een bod krijgt..

Hielke

Bericht door Hielke » 26 nov 2012, 22:22

Wouter81 schreef:Tja waarom niet? De Amerikanen zitten ook in Turkije en de Russen in Syrië met een basis. China is militair in opkomst. Las vandaag dat ze een zelfgebouwde straaljager hebben laten landen op een eigenbouw carrier. Best indrukwekkend wat daar op militair gebied aan de gang is. Als een land als Griekenland een bod krijgt..
Een dergelijk verzoek van China zou tegen iedere logica ingaan. Welk strategisch belang hebben ze met een militaire basis in Europa? Welk belang denken ze ermee te verdedigen? Amerika zit in Turkije omdat Turkije lid van de NAVO is. En dat is al decennia zo. Er was zelfs een tijd dat Amerika kernwapens in Turkije gestationeerd had. Dat was ten tijde van de heetste periode in de Koude Oorlog. Als reactie wilden de Russen raketten op Cuba plaatsen. We weten wat daar bijna het gevolg van was.

Mocht het verzoek wel komen en gaat Griekenland akkoord dan kan China z'n economische groei op z'n buik schrijven. Dan trekken alle multinationals zich uit China terug. Dat doen ze dus nooit.

China heeft trouwens ook in het totaal geen imperialistische traditie. Het land is altijd op naar binnen gericht geweest. Het conflict met Japan over de eilanden is volledig door de mogelijke exploitatie van mogelijk aanwezige olievelden ingegeven.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 nov 2012, 15:31

Hielke, Google Marc Faber eens............

Zal je verbazen........

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 16:24

Wouter81 schreef:Tja waarom niet? China is militair in opkomst. Las vandaag dat ze een zelfgebouwde straaljager hebben laten landen op een eigenbouw carrier. Best indrukwekkend wat daar op militair gebied aan de gang is..

Zelfgebouwde straaljager en eigenbouw carrier. Ik snap 'm niet. Iets als Te Land Ter Zee En In de Lucht? Een mogendheid/cultuur door revolutie en schade en schande 'groot' geworden met meer dan 1 miljard onderdanen. Ze hebben de Lange Muur op hun konto eeuwen terug. En de bami. Vraag Marco Polo maar.
En nu komt de macht opeens niet uit de loop van een geweer, maar van 'n eigenbouw straaljager?ROFLMAO :kikker:

Ik dacht wel dat ze Migs en Sukhois in licentie bouwden overigens.(?)

EDIT: Deze dus? de Chengdu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20

romo

Bericht door romo » 27 nov 2012, 17:35

Een jaar of 5 geleden (plus of min een paar) haden alle Amerikaanse havens een groot probleem, de cashflow was gone. Die rare Chinezen hadden dat in de peiling en hadden het briljante plant opgevat om al die havens een financiële rode peper in de reet te stoppen, waardoor ze volledig zeggenschap zouden hebben gehad over wat in en uit the good old USA zou gaan.

Het plan is op het nippertje getorpedeerd door de Amerikaanse overheid.................Chinese at the gate of America was toch iets to close blijkbaar.

Kijk zo doen ze dat in China, geen oorlog voeren, maar simpel opkopen...........de vraag is hoe lang de USA dit nog kan tegen houden.

Ik zal het antwoord geven; niet, tenzij de geldpersen aan gaan ( en die staan reeds roodgloeiend met QE 1t/m3) waardoor Amerikaanse buitenlandse schulden simpelweg weg geïnflateerd worden..........m.a.w. schulden worden afbetaald met een Dollar die geen fuck meer waard is.......zo hebben ze het altijd gedaan die Yanks.........

Dit is dus exact wat Marc Faber voorspelt (heeft wel eens wat meer en goed in de glazen bol gekeken); Hyper/Mega inflatie..........wat je maar wil.................die Amerikanen hebben ook geheel geen andere keuze als ze willen overleven..........

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2012, 18:25

Nou ik ervaar geen crisis de laatste weken.
Het is bizar druk en het lijkt wel hysterisch koopgedrag.

Maar zoals altijd, zal dat volgend jaar wel weer over zijn :coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2012, 18:44

dvh schreef:Nou ik ervaar geen crisis de laatste weken.

Maar zoals altijd, zal dat volgend jaar wel weer over zijn :coffee:
denk dat dat door de crisis komt...
mensen gaan/willen de kleine lettertjes goed kunnen lezen in contracten e.d. om niet weer de boor in te gaan en gaan dan voor een (nwe) bril oid :ongeveer als: :mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 27 nov 2012, 18:56

Ik heb gehoord dat "de chinezen" jouw zaak gaan overnemen......pas maar op ;-)

Dr. Doom(denker) vult gewoon zijn zakken met wat lezingen over chinese militaren in Griekenland LOL
Niks nieuws onder de zon.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2012, 19:05

Robin schreef:
Wouter81 schreef:Tja waarom niet? China is militair in opkomst. Las vandaag dat ze een zelfgebouwde straaljager hebben laten landen op een eigenbouw carrier. Best indrukwekkend wat daar op militair gebied aan de gang is..

Zelfgebouwde straaljager en eigenbouw carrier. Ik snap 'm niet. Iets als Te Land Ter Zee En In de Lucht? Een mogendheid/cultuur door revolutie en schade en schande 'groot' geworden met meer dan 1 miljard onderdanen. Ze hebben de Lange Muur op hun konto eeuwen terug. En de bami. Vraag Marco Polo maar.
En nu komt de macht opeens niet uit de loop van een geweer, maar van 'n eigenbouw straaljager?ROFLMAO :kikker:

Ik dacht wel dat ze Migs en Sukhois in licentie bouwden overigens.(?)

EDIT: Deze dus? de Chengdu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-15

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2012, 19:33

Rebel schreef:

Ik heb gehoord dat "de chinezen" jouw zaak gaan overnemen......pas maar op ;-)
Goed zo ! Kan ik alvast de volgende vakantie boeken :kikker:

ErikS

Bericht door ErikS » 28 nov 2012, 08:48

Lusten chinezen ook kaas? :lol:

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2012, 09:49

Thanks.
Hier staat:
While the J-15 appears to be structurally based on the Su-33, the indigenous fighter features Chinese technologies as well as avionics from the J-11B program.[2]
Dat dacht/zei ik al. 'Basis'is eigenlijk 'n Su-33(wat weer eigenlijk 'n Sukhoi Su 27 Flanker derivaat is)

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2012, 15:52

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2012, 16:16

wat een idioten!!
mega... als ze zo doen/denken verdienen ze niet om te leven dat soort klein zielige geloofs fanaten, laat dat soort extremistische creeps lekker naar hun Allah reizen met de groeten van Geert :angel:

PD power

Bericht door PD power » 28 nov 2012, 19:23

Tja, hoeveel bevestiging wil je hebben......., als de SGP iets roept, staan alle D66, SP en pvda"érs meteen klaar om het te veroordelen, maar nu hoor je ze niet, zo eng is het al...... :goodnight:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 nov 2012, 11:57

mark123 schreef:Usa, onkopen thanksgiving bijna 60 miljard, isbijna 500 dollar per hoofd vd bevolking...hoezo crisis?
Hmmmm, Europa.... Amerika..... ik zie verschillen van een paar duizend kilometer :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 29 nov 2012, 12:31

Scheelt dat deze mensen niet in Egypte wonen, dus ze zullen deze straf nooit krijgen.

Behalve als er een paar extremisten de opdracht krijgen ze van kant te maken in het land waar ze wél zitten..... Ze zullen ze helaas altijd vinden.

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2012, 16:22

Dat het überhaupt de aandacht krijgt.. dat is nou net wat ze willen.

Plaats reactie