Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%

Totaal aantal stemmen: 149

Macboy

Bericht door Macboy » 04 apr 2007, 16:16

@Rico nu ben je tenminste wat duidelijker :)

Die trend van steeds groter is natuurlijk wel een geheel andere discussie dan zoals jij deze in dit draadje hebt gevoed. Maar goed, heldere post en natuurlijk is iedereen het wel met je eens.

Dat maakt de E92 M3 voor mij natuurlijk niet minder begerenswaardig.

Vergelijk het maar met een vrouw met een heerlijk kontje, maar geen tieten. Na een geslaagde operatie zijn de tieten weliswaar wat groter, maar met de leeftijd zal ook de kont wat groeien en iets van haar heerlijkheid verliezen. In essentie blijft het natuurlijk wel dezelfde vrouw waar je vroeger op verliefd bent geworden. Hoewel de vlinders verdwijnen, zal de liefde er voor mij niet minder om zijn.

Tom

Bericht door Tom » 04 apr 2007, 16:18

Rico v Velzen schreef: Omdat die onderklasse verplicht opschuift moet de middenklasse ook verplicht opschuiven en ben je als klant ook verplicht om daar in mee te gaan. Wil je een nieuwe M3 ? Dan moet je ook een flink grotere en zwaardere auto accepteren. En dat is nou net waar voor mij de kneep zit. Ik accepteer dat niet ik ga niet in die verplichte vaart der volkeren mee die de fabrikanten ons opleggen. Daarom vind ik het ook geen vooruitgang. Een V8 in een middenklasser ala 3 serie is dat vooruitgang Ja als je realiseert dat diezelfde 3 serie zo bijna groot is geworden als de vorige 5 serie. Nee als je die V8 alleen maar nodig hebt om te compenseren tov het gewicht/grote en vooral tov de concurrentie.
Dat verhaal klopt, maar er is meer als BMW natuurlijk. Ik snap je voorliefde, maar kijk dan eens verder of bij andere merken wat ze te bieden hebben. Een sportauto van 1100kg waar vier man inpast met een hoogtoerige 6 cilinder die ook comfortabel te rijden is bestaat niet. Ja, misschien een 1 serie straks, maar dat verhaal kennen we onderhand. Klagen dat het er niet is is jammer, ik wil ook wel een betaalbare McLaren F1 maar dat is er ook niet ;)
Verder zie je die strategie bij elk merk terug.

Wat ik (we) niet begrijpen is waarom je de E46 M3 helemaal geweldig vind (anders kocht je em niet, ook niet als deze auto al aan het maximum zit qua gewicht, er zijn geen keiharde grenzen qua gewicht waarop een auto wel/niet lekker stuurt) en de E92 je ineens niets doet.
Feitelijk is het verschil niet groot, terwijl je de E46 M3 geweldig vind en de E92 M3 je al vanaf het begin niets doet. Die tegenstelling is zo groot.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 apr 2007, 16:38

Macboy schreef:Vergelijk het maar met een vrouw met een heerlijk kontje, maar geen tieten. Na een geslaagde operatie zijn de tieten weliswaar wat groter, maar met de leeftijd zal ook de kont wat groeien en iets van haar heerlijkheid verliezen. In essentie blijft het natuurlijk wel dezelfde vrouw waar je vroeger op verliefd bent geworden. Hoewel de vlinders verdwijnen, zal de liefde er voor mij niet minder om zijn.
:lol: :lol: :lol: dat vergelijk is echt iets voor jou!!

Zoek jij in de vrouw de equavilent van een Audi S8 :lol:

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 04 apr 2007, 16:41

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 17:12

Tom schreef:Dat verhaal klopt, maar er is meer als BMW natuurlijk. Ik snap je voorliefde, maar kijk dan eens verder of bij andere merken wat ze te bieden hebben. Een sportauto van 1100kg waar vier man inpast met een hoogtoerige 6 cilinder die ook comfortabel te rijden is bestaat niet.

Wat ik (we) niet begrijpen is waarom je de E46 M3 helemaal geweldig vind (anders kocht je em niet, ook niet als deze auto al aan het maximum zit qua gewicht, er zijn geen keiharde grenzen qua gewicht waarop een auto wel/niet lekker stuurt) en de E92 je ineens niets doet.
Feitelijk is het verschil niet groot, terwijl je de E46 M3 geweldig vind en de E92 M3 je al vanaf het begin niets doet. Die tegenstelling is zo groot.
Tom ik hoef ook geen 4 zitter van 1100 kilo, maar ook geen 4 zitter van 1600 kilo. 1350/1450 kilo is prima. Overigens is het RDW gewicht van de e46 M3 1470 kilo. Een Golf R32 of Audi A3 3.2 is zwaarder :shock:

Tom 1 van de allersterkste punten van de e46 M3 zijn de looks/uitstraling. Er zijn maar heel weinig mensen, waarschijnlijk zware BMW haters die een e46 M3 niet mooi vinden. De e92 is qua uiterlijk een auto die 2 kampen heeft, mooi of lelijk, dat werkt door in de M3 variant, ik behoor tot het kamp dat hem niet zo mooi vind. Niet dat ik hem bij voorbaat kansloos lelijk vind, maar als ik zo de eerste officiële persfoto's zie zoals de rode in deze draad, dan komen er bij mij nergens warme gevoelens van begeerte los bij deze auto. proportioneel kloppen er bepaalde lijnen niet van deze auto. En dat geld niet alleen voor het uiterlijk maar ook voor het interieur, want ik zie al dat je als M3 koper verplicht bent om het oerlelijke satnav systeem te moeten nemen (2e kamelen bult), want dat zal wel standaard wezen straks.

Verder is het vooral een conceptuele voorkeur, een V8 hoort thuis in supercars of grote limo's, niet in een middenklasser, maar omdat fabrikant A dat vind moet fabrikant B ook mee. Feitelijk word het je dus door de strot gedrukt door diezelfde fabrikanten, wil ik een M3 blijven rijden dan moet ik concept van de fabrikant accepteren en mijn persoonlijke voorkeur opzij zetten. En dat is van oudsher en dan praat ik al over eind jaren 60 de heerlijke straight six.. DAT is voor mij het BMW motor/modelconcept, en niet zoiets als een gecastreerde V10 in een tussenmodel.

Dat de tegenstelling zo groot is komt omdat BMW die tegenstelling zelf veroorzaakt.

Oorspronkelijk zou BMW de e92 coupe reeks ook de 4 serie noemen voor meer aansluiting bij de huidige 5 serie, de neuzen lijken niet voor niets zo op elkaar, alleen de marketing voorzag toch problemen met het wegblijven van klanten die een 3 serie zochten ipv een 4 serie. Ikzelf behoor tot de catagorie die de 3 serie coupe gewoon als een 4 serie coupe is gaan beschouwen.

Nogmaals zoas ik al eerder schreef is het nioet zo dat ik de e92 helemaal niks vind, hij krijgt een eerlijke kans, maar hij moet hard zijn bet doen.

Verder even een kleine opmerking over Hielke en zijn mening over de e46 M3, dat is natuurlijk zijn mening en niet de waarheid hé :wink: De mening is vooral en voornamelijk ingeven door zijn persoonlijke voorkeur voor kleine agile autootjes zoals een Smart roadster, elise achtige dingetjes en 1 keer een ritje in een GT3 op een verlaten industrieterrein. Niks mis mee hoor. Maar ik basser mijn mening liever op mijn eigen ervaring nu 14000 kilometer in de M3 en elke meter trekt die auto me bij de haren bij het rijden en dan heb ik niet over loze snelweg ritjes, 17000 kilometer in de 130i en daarnaast een proefrit in een 335i coupe. Als de M3 CS de zon is dan is de 335i coupe de schaduw. En een 130i is de boom. Heb het over standaard auto's en geen getweaked uitvoeringen zoals de 130i dre editon.

Oja voor de duidelijkheid Hielke vond een M3 CSL ook niks en een EVO vind ie ook niks. Dus tot zover de objectieve mening van Hielke :wink: Hielke even goeie vrienden natuurlijk :wink: maar dat snap je wel :lol: Want een mening mag je hebben, alleen onstaat er soms een beetje een troebel beeld vanwege ooit wat snelle rondjes op lelystad bij sommige mensen :wink:

Wat betreft het op de bok zit gevoel in een E46 dat komt niet omdat je werkelijk op de bok zit, want de zitpositie is gewoon erg laag in te stellen en alles behalve op de bok, maar dat komt doordat de 1 serie hele hoge raamkanten heeft waardoor je nog meer het gevoel hebt diep in de auto te zitten. Soort boerenbedrog dus ingegeven door stylingtrucjes. effectief zit je net zo laag in een e46 M3 dan in een 1 serie.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2007, 17:38

Als ik mij niet vergis heeft Andre al een dikkere voorstabi op die M3 gezet om onderstuur problemen tegen te gaan Rico. Dus logisch dat jij daar minder last van hebt als Hielke zou hebben in een standaard E46 M3.

Ik ondervind namelijk hetzelfde met E36 M3's en bijvoorbeeld Knot ook, zelfde als wat de E46 M3 plaagt qua rijden. Maar ik zeg er ook bij dat je heel hard moet rijden om er tegenaan te lopen.

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 17:41

Klopt zit een CSL voorstabi op die 4 mm dikker is, maar zover ik weet is Hielke zijn mening ook gebasseerd op de ritjes in de M3 toen Andre hem nog had.

Maakt ook verder niks uit, als Hielke dat vind, dikke prima. Je moet een M3 gewoon niet willen rijden als een smart roadster.

Andre

Bericht door Andre » 04 apr 2007, 17:43

Mooi geschreven rico.

De coupe zou inderdaad als 4 serie op de markt komen.

Ik laat me inderdaad ook niet verleiden tot het aankopen van een e39 M5 coupe:)

De coupe 1 serie die aan het einde van jaar komt is eigenlijk weer zoals een 3 serie coupe had moeten zijn. Alleen bmw wil jullie centjes liever voor een m3 v8 uit de zak trekken groter duurder etc. En dat doen ze goed op deze manier, want het gaat bij de meeste wel werken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 apr 2007, 17:51

ik voel de massa op de minrotondes en klaverbladen ook wel.

Maar dit ding gaat goedkomen als vlotte GT en binnen nu en 'n paar jaar heeft Rico z'on ding en is 't haleluja :P

Prima post Hylke. Ik snap Andre ook. M2 zou ook mijn idee zijn, maar ik krijg dit ding niet uit m'n kop.

Ding gaat trouwens rondjes rijden om de E46 M3. Dat doet de 335i bijna al :twisted:

Anyway. Het was me een waar genoegen niet te posten en nu de verslagjes te lezen. Prachtig.

IEDEREEN wil zo'n ding(Behalve Andre en die heeft wat dat betreft een punt) , laten we eerlijk wezen jongens(of een RS4 of een C63 whatever)

:D

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 17:56

Ik kan wel heel goed begrijpen dat men de nieuwe M3 fantastisch vind.

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 17:57

En Robin tussen nu en een paar jaar heb ik een M op basis van de 1 serie/2 serie, :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2007, 18:11

1. Laat er eerst maar eens een M komen op die serie.

2. Jij wou toch nooit meer van de E46 M3 af? ;)

k33z

Bericht door k33z » 04 apr 2007, 18:11

Leuk om over een paar jaar dit draadje terug te lezen :)

Net als de S3 / Cooper S draadjes ;)

Doet me denken aan gummen deze discussie, heerlijk!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 apr 2007, 18:31

Rico lieverd, jij vind de E92 M3 ook fantastisch, of straks de E90 voor mijn part. Jij bent OOK de doelgroep. Ik ook. Al snap ik je wel, je verwoordt het gebeuren wat zuurtjes. De E46 M3 was een puike kar en is dat nog steeds. En de E92/90 M3 wordt dat ook, op vele onderdelen puiker(bijna alle, behalve de prijs, hij kan hogere G's trekken in de bocht dan de huidige, is(relatief) zuiniger. Ongeveer even zwaar, we praten hier niet WTCC jongens aub)

Jij houdt van jouw kar. Prima, maar van de daken schreeuwen dat z'n opvolger minder/slechter whatever is(at least, zo zie/lees ik 't ) is natuurlijk de grootste onzin. Had jij nu een E46 330i, 330d, Audi S3/4, 335i oid gehad had je positiever geweest. 100% zeker, maar 't is een intruder die nieuwe en daar reageer jij op af.

Ik was ''tevreden'' met de 330i, maar hij was tammer dan verwacht. 335i kwam en een 330i vond ik toen het dus 'net niet'meer. Dat heb jij nu ook. Alleen is dat fokking prijsverschil tussen 330/335 nog te doen, maar tussen E46 en E92 M3 is klote....

En jij bent geen Andre, ik ook niet. Dus. En ik haal zeker weten meer uit die 7er van mij dan jij uit je CS :P

Hielke

Bericht door Hielke » 04 apr 2007, 19:32

Rico v Velzen schreef: Oja voor de duidelijkheid Hielke vond een M3 CSL ook niks en een EVO vind ie ook niks. Dus tot zover de objectieve mening van Hielke :wink: Hielke even goeie vrienden natuurlijk :wink: maar dat snap je wel :lol: Want een mening mag je hebben, alleen onstaat er soms een beetje een troebel beeld vanwege ooit wat snelle rondjes op lelystad bij sommige mensen :wink:
Ho ho, laat één ding heel duidelijk zijn aub. Die rondjes op Lelystad hebben mij natuurlijk een status verschaft, daar valt nu niet meer aan te tornen. Fangio, Stewart, Senna, Schumacher, Kerstma. Alles wat ik vanaf toen over auto's vertelde klopte!

:lol:

Nee, zonder gekheid, mijn mening is mijn mening en ik zal nooit en te nimmer pretenderen vwb auto's en hun rijkwaliteiten een absolute, algemeen geldende waarheid uit te spreken. Ik denk er natuurlijk ook wel eens over na of ik iemand voor het hoofd stoot als ik een negatieve mening over zijn auto uitspreek. Dat risico neem ik voor lief want ik heb het over auto's. Dooie stukken blik. Ik kan me voorstellen dat een jong ventje zijn persoon nog aan zijn autokeuze wil laten koppelen, maar met de jaren en de toegenomen kennis mbt het automobiel zou die koppeling nooit zo sterk mogen zijn dat je je beledigd gaat voelen. Ik denk dat jij er ook zo over denkt Rico. In mijn optiek kun je wel wat hebben :wink:

En de illusie hebben door een mening een M3 minder populair te maken heb ik absoluut niet. Die auto heeft zo'n status, bijna niks kan 'm raken. Da's heel knap, da's ontzettend knap, want van zulke auto's bestaan er slechts enkelen.

Joop

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 20:14

Een M met een AMG vergelijken dat kan natuurlijk al helemaal niet. Bij AMG draait het alleen maar om veel vermogen en loeihard gaan (in een rechte lijn), voor de rest helemaal niets. Dat je daar uiteindelijk een wat exclusievere auto aan over houdt is mooi meegenomen. Comfort is voor Mercedes te belangrijk om overboord te gooien. Wat dat aangaat zijn de RS'sen van Audi een betere vergelijking met de M-producten.

Voordat we nu de E92 M3 op voorhand afbranden is het zaak dat je precies weet van de basisprincipes van een M nou daadwerkelijk zijn.

Als we de basisprincipes van een M nog even op een rijtje zetten:
1. Motor: Aan de basis van een M-Car ligt een hoogtoerige motor, N/A, voor een turbine-achtige loopkarakteristiek met een vloeiend verloop van de koppelcurve tot gevolg hebbend. Waarbij deze het gevoel moet geven dat je nooit power te kort komt
2. Agiliteit: Precies sturen en perfect gebalanceerd onderstel (50:50). Een van de aspecten om deze twee punten te verbeteren is het verbeteren van de vermogen/gewicht verhouding. Door gebruik te maken van nieuwere lichtere materialen moet het zwaartepunt om laag komen te liggen met een nog betere wegligging tot gevolg. (Ultieme stuurauto dus.)
3. Feedback and Response: Auto moet direct reageren op de commando's die je geeft en daarentegen moet de auto in staat zijn om weginformatie ook terug te geven (bijvoorbeeld via het stuur).
4. Innovatie: Proberen twee of meerdere uiteenliggende doelen via innovatie tot één doel terug te brengen: een compromisloze sportwagen voor dagelijks gebruik welke gebruik op een circuit niet schuwt.

Wanneer je nu naar bovenstaande punten kijkt. Lijkt de E92 M3 daar prima in te passen.
1. Hoogtoerig concept klopt nog steeds; 420PK bij 8400rpm/min. Over het verloop van de koppel- en vermogenskromme hebben we al het een en ander voorbij zien komen: verloopt vloeiend en max. koppel over een breed toerental uitgespreid
2. Je kunt je natuurlijk wel afvragen of bijvoorbeeld: het reeds aangehaalde verschil in ledig gewicht van +40kg nu moet worden opgevangen door een V8 met nog meer vermogen (+80PK).
Daarentegen is de wellicht uiteindelijk zwaardere V8 (met alles erop en eraan) wel compacter waardoor deze vrij te verplaatsen is in het vooronder om zo de balans van de auto te verbeteren (50:50).
3. Onderstel is aangepast t.o.v. de E46. Is reeds merkbaar in standaard 1er en 3er modellen. Dit levert tot nu toe al een strakker sturende auto op met communicatief onderstel
4. Innovatie. Dit is nou zo'n punt waarbij de marketing iets te veel om de hoek komt kijken bij de nieuwe M3. Bijvoorbeeld wat wordt er nou uiteindelijk toegepast van "het gebruik van lichtgewicht materialen". We weten allemaal dat het gebruik van lichtgewicht materialen aan de koets en onderstel (afgeveerd gewicht) en met name lichtgewicht materialen in de wielen en wielophanging (onafgeveerd gewicht) maken dat o.a. het zwaartepunt naar beneden verplaatst en daar door de auto beter in balans en vaster op de weg komt te liggen waardoor de handling om hoog zou moeten gaan. Dit gaat mijns inziens toch vaak de verkeerde kant op doordat vaak toch de balans richting comfort geschoven wordt en dat dit boven sportiviteit gesteld wordt, terwijl een M nou net om sportiviteit begonnen is. In het geval van de E46-M3 moest een CSL versie dit alles weer recht trekken, maar wordt door mensen die een M als exclusieve auto zien toch vaak als een te hardcore sportwagen gezien.

Bekijkend op bovenstaande punten lijkt de E92 M3 de verkeerde kant op te gaan, maar dit is enkel met zekerheid te zeggen wanneer het definitieve ontwerp op de IAA staat in september.

Tot nu lijkt de Z4M Coupe uit de huidige M-reeks het meest te voldoen aan de M-basisprincipes. Een eventuele M-versie van de 1er (of:2er) zal in de basis al een hit zijn op basis van de M-principes, wanneer je de huidige 130i M-sport als uitgangspunt ziet.
Op basis van de basisprincipes zou er natuurlijk ook nooit een M-versie van bijvoorbeeld een 7er, een X3/X5 kunnen komen. Simpelweg omdat dit soort auto's van begin af aan niet als sportief bedoeld zijn. Dat ze sportieve aspiraties hebben is totaal iets anders dan het ook daadwerkelijk zijn.

Joop

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 21:37

Laatst gewijzigd door Joop op 12 apr 2007, 01:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 21:45

Uitgelekte foto's, heb ze even uit de slideshow gevist van Car and Driver:
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 458292.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 458710.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 457783.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 453604.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 452994.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 450596.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 455136.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 459647.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 457582.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 456892.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 456305.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 454951.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 459561.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 450004.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 455536.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 450809.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 457867.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 454364.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 453522.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 458702.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 455551.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 465284.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 467283.jpg[/img]
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 468630.jpg[/img]'
[img:450:275]http://www.caranddriver.com/assets/imag ... 462778.jpg[/img]

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 apr 2007, 21:51

Wederom die lelijke asymetrische KM teller indeling....................das toch wel jammer IMO :?

Loopt ook niet lineair door, slaat toch nergens op. De huidige M3 is op dat vlak veel beter; klok tot 300km/h, precies boven in de klok dus 150, simpel as that; mooi, strak, niet verbeterbaar.......................
Laatst gewijzigd door romo op 04 apr 2007, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 22:04

romo schreef:Wederom die lelijke asymetrische KM teller indeling....................das toch wel jammer IMO :?
Als ie dan maar in hetzelfde tempo rond blijft gaan als van 0-120 dan heb ik er geen problemen mee... :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 apr 2007, 22:11

Lijkt het stuur nu zo groot, of gezichtsbedrog?

Weet iemand toevallig of er verschil zit in afmeting tussen een E46 M3 en E92 M3 stuur?

In de 335i coupe vond ik het stuur wel lekker, ook lekker klein in diameter.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2007, 22:18

Hm handbak op de foto's? Ik meen dat SMG III de standaard bak zou gaan worden.

Joop

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 22:24

Bert ///M3 schreef:Hm handbak op de foto's? Ik meen dat SMG III de standaard bak zou gaan worden.
Vlgs Car en Driver komt deze bak (een variant op het DSG van de VAG group) later als optie ter beschikking. In eerste instantie een echt ouderwetse handbak. IMO een pluspunt t.o.v. de M5/M6.

romo schreef:Lijkt het stuur nu zo groot, of gezichtsbedrog?

Weet iemand toevallig of er verschil zit in afmeting tussen een E46 M3 en E92 M3 stuur?

In de 335i coupe vond ik het stuur wel lekker, ook lekker klein in diameter.
'k Denk gezichtsbedrog, het stuur lijkt net zo groot als het sportstuurtje in de E90/E92. Was immers in de E46 ook zo (M-stuurwiel was gelijk in grote als het normale sportstuur (375mm)).

Remy

Bericht door Remy » 04 apr 2007, 22:30

In de catogerie lekker belangrijk. BMW doet gvd zo z'n best om zo'n auto neer te zetten, en waar gaat het over, ja hoor de snelheidsmeter........ whaha.
Gaaf ding is het. Misschien wat lomp, maar als je gewoon 1 auto nodig hebt is dit erg lekker.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2007, 22:31

Hm moet je nog maar afwachten of dat een pluspunt is.

De M5 is met een 6 bak een aardig stukje langzamer als de 7 spd SMG omdat de gearspacing bij de 6 bak te lang is, en niet uit komt met dat blok.

Met een V8 afgeleid van de M5 V10 zit de kans er dus dik in dat de karakteristiek bijna gelijk is.

Gesloten