En een binnestebuitengekeerde koe op het dash
Het begint wel af te raken die impreza

Roman: waar staat die auto? Zoektochten via de subaru website zijn triest (0)Roman schreef:Staat hier een blauwe met zwarte pro drive velgen in de showroom. Beauty![]()
De auto zelf is een maandje of 8 oud. Vragen er 40K voor.
Zou het zo neerleggen als ik het had. Evo is ietsje duurder. Focus RS daarintegen een dikke 8k goedkoper.
Sjef schreef:Roman: waar staat die auto? Zoektochten via de subaru website zijn triest (0)Roman schreef:Staat hier een blauwe met zwarte pro drive velgen in de showroom. Beauty![]()
De auto zelf is een maandje of 8 oud. Vragen er 40K voor.
Zou het zo neerleggen als ik het had. Evo is ietsje duurder. Focus RS daarintegen een dikke 8k goedkoper.
Alleen Vreede biedt een witte aan tot zover ik weet maar das een demo.
De Subaru WRX STI is in Europa en Nederland de grootste FAIL van het nieuwe millenium. Aangezien de auto niet wordt verkocht zal je inderdaad weinig probleemgevallen tegenkomenSjef schreef:Ik probeer hier in Europa of iig Nederland te zoeken (al geprobeerd via Subaruclub ook) maar ik kom hier geen directe probleemgevallen tegen.
Rico, 35-40k zijn WRX prijzen. Een STI heeft altijd hoger gezeten kwa aanschaf, dat weet jij ook. Blijft erbij dat ie voor rond de 50 reeel geprijsd zou zijn. 57k voor een kale STI, 65 voor een volle is gewoon overprijsd en mijns inziens dan ook niet interessant, prijzen van de EVO zijn helemaal over de top en de RS daarvan is niet leverbaar in NL. Ben een beetje aan het kijken via Duitsland van een jaartje oud, dan zitten ze rond de 30.Rico schreef:Voor 35000 tot 40000 euro is het een mooie auto, maar voor 65000 euro, compleet buiten elke realiteit van een autokoper.
65k en dan komt chippie en uitlaat er ook gewoon nog bij...Sjef schreef:Rico, 35-40k zijn WRX prijzen. Een STI heeft altijd hoger gezeten kwa aanschaf, dat weet jij ook. Blijft erbij dat ie voor rond de 50 reeel geprijsd zou zijn. 57k voor een kale STI, 65 voor een volle is gewoon overprijsd en mijns inziens dan ook niet interessant, prijzen van de EVO zijn helemaal over de top en de RS daarvan is niet leverbaar in NL. Ben een beetje aan het kijken via Duitsland van een jaartje oud, dan zitten ze rond de 30.Rico schreef:Voor 35000 tot 40000 euro is het een mooie auto, maar voor 65000 euro, compleet buiten elke realiteit van een autokoper.
Dat denk ik niet Rico.Rico schreef: Vind het gewoon wel jammer, had graag gezien dat ze veel werden verkocht.. En voor 400000 euro was dat ook wel gebeurd..
Heb je gelijk in, de meerwaarde snapt de leek echt niet. Voor dat geld pak je een "dikker" merk dan Subaru. Marketingtechnisch kan Subaru er niet eens veel aan doen. De WRX moest gewoon van de Nederlandse markt af vanwege de emissie-eisen omdat procentueel het merk daardoor een gigantische toeslag zou krijgen van de groenen. Ik vind de Hatchback eigenlijk wel handig. Achterbankje plat en sleuren maar. In de WRX nu past niet zoveel in de koffer vanwege dat achterlijke scharnieren van de kofferbakophanging.Rico schreef:Sjef ik weet wel wat de meerwaarde van een STI is, maar dan moet die meerwaarde ook afgespiegeld kunnen worden tov een model die er onder zit. Zoals je zelf ook zegt een WRX variant is er niet meer.
Maar wat is dan nog die meerwaarde van een STI afgezet tegen zijn concurrenten ? Zoals een Audi S3, een Golf R 32 een Focus RS... Wij kunnen die meerwaarde er mischien wel uitfilteren, maar hoe zit het met de "normale" klant ? Die ziet gewoon een Japanse hatch die 20000 euro te duur is.
Marketingtechnisch een grote Fail van Subaru.. En vergeet niet.. Een sedan zoals de vorige STI word toch wel als iets meer auto gezien als een hatch.
Vind het gewoon wel jammer, had graag gezien dat ze veel werden verkocht.. En voor 400000 euro was dat ook wel gebeurd..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten