wordt toch haast onbetaalbaar 35.000km rijden met een dikke motor.... denk dat de 320i wel wat langer blijft

Dit is natuurlijk maar een klein select groepje in NL.alt schreef: 25 apr 2018, 18:19 Ik betaal ook liever geen extra geld voor het mogen rijden met mijn auto.
Maar als je 20.000 km per jaar rijdt & 1 op 10, gebruik je 2000 ltr brandstof, als die €. 0.25 duurder wordt betaal je per jaar €. 500.- meer.
Als men bij het kopen van een nieuwe auto vindt men een extra optie van €. 2000.- of € 5.000.- geen probleem.
Toen ik nog een peutertje was kosten benzine fl. 0.28 per liter, of te wel €. 0.127 in 1950.
tomgtr schreef: 25 apr 2018, 11:03Het is ook echt wel een stuk duurder om 102 te maken. Vroeger kon je met lood zo hoog gaan als je wilde voor bijna niks. Toen werd lood verboden en werd er geblend met oxygenates (MTBE/ETBE/TAME). Dat is nou ook niet zo fijn voor millieu omdat die componenten makkelijk in grondwater oplossen. Ook hoog aromatische componenten zoals reformate hebben een hoog octaangetal maar aromaten verbranden minder schoon dus de hoeveelheid aromaten die toegestaan zijn in benzine is dalend. Het wordt dus steeds duurder om hoog octaan benzine te maken. Daarbij komt nog dat de hoeveelheid auto's die graag 98 drinken afneemt wat de logistiek relatief ook duurder maakt. Niet zo raar dus dat het erg duur is. Ongetwijfeld is de winstmarge op dat spul hoger dan op 95. Als dat niet zo zou zijn zouden ze uberhaupt niet de moeite nemen denk ik. Anyway, enjoy it while it lasts, binnenkort zijn alle firezone's Esso en dan is het klaar.Riceaux schreef: 25 apr 2018, 10:19 Jup, vanaf het begin af aan zijn de prijzen van comp 102 al achterlijk hoog t.o.v. 95 en 98.
Yep. In Duitsland.....
Klopt. En Salland ouwt alles om naar Esso. Firezone is Salland. Ook Tezaco is Salland.Riceaux schreef: 28 apr 2018, 18:15 Competition 102 wordt toch verspreid door Salland Olie en niet door Firezone zelf?
Ik weet het, maar moet toch weer een beetje grinniken dat er nu al geklaagd wordt dat de CO2 uitstoot verhoogt vanwege minder diesel/meer benzine gebruik. Dat wordt dus het volgende........
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten