Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Richard430 » 07 sep 2013, 14:15

Misschien dat het aan de schaduwen op de foto ligt hoor. Maar bij die S4 hier boven..
Foto recht van voren en dan even kijkend naar de naden boven en onder de koplampen. Als je dat links en rechts vergelijk, lijkt dat toch wat te verschillen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43173
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Arthur » 07 sep 2013, 14:20

Ff goed naar kijken maar is desondanks een bezichtiging waard lijkt het.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28625
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2013, 15:39

Arthur schreef:9k bieden op een auto van 10k kan best. Hoef je niet hard weg te rennen. Tenzij je hem juist niet wilt :)
ErikS schreef:
tuurgtt schreef:Dit nix?

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/s4/10204483" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel km maar ziet er nog kek uit.
Hé, das een 'nieuwe'. Stond nog niet te koop van de week!
Ziet er goed uit, maar ik verwacht dat de prijs zo meteen te hard keldert eigenlijk.........

Kan natuurlijk altijd 9K bieden en wegrennen.... Uitvoering is wel precies goed....... :love:
+1 prima bod toch zeker op zo'n incourante auto (zwaar, zuipt, veel km)

Wel een mooie bak zo'n s4 van dit type!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Niels » 07 sep 2013, 17:51

Misschien toch nog maar weer eens Audi rijden :) Vergelijk die prijs eens met die van een M3 uit 2005 :gek:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Robin Hartog » 08 sep 2013, 00:32

Niels schreef:Misschien toch nog maar weer eens Audi rijden :) Vergelijk die prijs eens met die van een M3 uit 2005 :gek:
Is niet helemaal eerlijk lijkt mij, M3 moet je toch eerder vergelijken met een RS4? En een 2006 RS4 gaat alsnog voor 29k weg zie ik.. :)

En een beetje 2005/2006 M3 gaat weg voor zo rond de 20k, zit er dus mooi tussenin. :tooth:

Robin
Berichten: 55276
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Robin » 08 sep 2013, 10:57

Robin Hartog schreef:
Niels schreef:Misschien toch nog maar weer eens Audi rijden :) Vergelijk die prijs eens met die van een M3 uit 2005 :gek:
Is niet helemaal eerlijk lijkt mij, M3 moet je toch eerder vergelijken met een RS4? En een 2006 RS4 gaat alsnog voor 29k weg zie ik.. :)

En een beetje 2005/2006 M3 gaat weg voor zo rond de 20k, zit er dus mooi tussenin. :tooth:
Dat zijn dan wel E46 6 cylinders natuurlijk, maar ok. Die prachtige S4 is natuurlijk spotgoedkoop met de redenen hier al genoemd , zuipschuit, km stand en zwaar loeder. De heerlijke V8 is natuurlijk de icing on the cake, de RS4 van Leonard toen was top, maar niet zo bruut qua power als wat ik had verwacht.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43173
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Arthur » 08 sep 2013, 11:15

Maar ja, wat verwacht je van een 8 cilinder als speeltje erbij? Dat het 950kg weegt een nieuwprijs had van 10k en 1:18,3 loopt? Dan moet je wat anders zoeken :tooth:

Robin
Berichten: 55276
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Robin » 08 sep 2013, 11:22

Arthur schreef:Maar ja, wat verwacht je van een 8 cilinder als speeltje erbij? Dat het 950kg weegt een nieuwprijs had van 10k en 1:18,3 loopt? Dan moet je wat anders zoeken :tooth:
oh ja joh?:)

Daarom is de titel van dit draadje ook redelijk verneukeratief.

Een 'betaalbare' V8 heeft altijd een hoop manco's zoals we zien.

En 'n onbetaalbare (458, SLS, MP4-12C) maar ééntje:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43173
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Arthur » 08 sep 2013, 11:27

Nou ja, je komt meestal bij een sloep uit. Dat betekent hoge vaste lasten per maand. Benzine ligt aan jezelf. Hoe vaak gebruik je hem en hoe :df: Maar die vaste lasten zie je steeds weer terug. Zijn er wel, relatief, lichte 8 cilinders zonder meteen een half huis kwijt te zijn mbt de aanschaf?

Robin
Berichten: 55276
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Robin » 08 sep 2013, 11:28

Arthur schreef:Nou ja, je komt meestal bij een sloep uit. Dat betekent hoge vaste lasten per maand. Benzine ligt aan jezelf. Hoe vaak gebruik je hem en hoe :df: Maar die vaste lasten zie je steeds weer terug. Zijn er wel, relatief, lichte 8 cilinders zonder meteen een half huis kwijt te zijn?
Lotus 49, maar die kost 'n flatgebouw inderdaad:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43173
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Arthur » 08 sep 2013, 11:31

LOL! Die moest ik opzoeken... Is niet zo praktisch, weet niet of dat een rol speelt :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door GTRene » 08 sep 2013, 11:49

de meeste wegen idd wel wat en gezien de dan geldende belastingen en minder leuke pk gewichts verhoudingen, kan je beter (vind ik dan) een leuke conversie kopen van iets met een leuke V8 in een lichtere carros...

of een TVR V8 kopen, eigenlijk te gek voor woorden dat je sommige voor zo weinig kan aanschaffen, oke weliswaar de leukere (Griffith en Chimaera) zijn dan RHD als je onder de 12K wat zoekt, maar dan heb je wel wat leuks wat bovendien vrij zeldzaam is en echt veel fun geeft.

die dingen wegen iets van 1080kg met vermogens tussen de 240pk en 340pk licht eraan welke motor je uitzoekt, bv vanaf 4.0 naar 4.3 of 4.5 of zelfs 5.0 TVR rover motor.

gegarandeerd dat je fun hebt, tis geen luxe ala bmw of audi oid maar nog echt mannenwerk qua rijden, geen ikredjehulpjes oid en een geluid om van te dromen.
zelfs dikke fun al rijd je maar 20 of 30km/u bewijze van, bovendien te rijden als cabrio of targa en waardevast.

voorbeeldje van wat ik me nog herinner van mijn Griffith, deze Chimaera 4.6 (4.5) heeft hetzelfde vermogen iets van 280pk als mijn destijds Griffith 4.3 BV, zo rijd dat ongeveer, net een AC Cobra bewijze van maar met iets meer comfort (nouja)



en hier bv wat je er ook mee zou kunnen doen, tis net een Cobra achtige qua bruutheid als je dat wil, hier weer een Chimaera (Griffith is zo goed als gelijk aan)


Robin
Berichten: 55276
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Robin » 08 sep 2013, 12:09

Of dit. Echt 'n beginnerswagen:)

Hoor dat lachje van de eigenaar. Vanaf 3:40 ongeveer. Eerst had ie 'n lockup achterwielen van 3 naar 2 en daarna beetje 'driften'...:)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door GTRene » 08 sep 2013, 12:30

bij die hebben ze denk iets met of zonder de dempers gedaan qua geluid.

bij mijn eerste echte testrit nadat ik hem op kenteken had gezet had ik ook bijna zo'n leuk momentje...
en idd niet een auto voor beginners al denk ik dat de set-up van die griffith uit de video niet helemaal goed was.

mijn eerste echte testrit destijds ging ook als volgt, dacht zo...eens lekker een stukje gassen en toen een eindje verderop de snelweg oprit kwam gas los en afremmen op de motor...
maar zo'n ding is zo niets/rap met die motor en vrij licht aan de achterkant, dus bij terug schakelen liet ik iets te vlot de koppeling opkomen oid en voelde de wielen blokkeren :shock: en dacht wow...dus snel weer de koppeling ingetrapt :mrgreen: en dacht dat moet anders bij deze, das niet een simpele BMW M3 bv...

na dat momentje niet weer gehad en dikke fun beleeft met dat ding, de stoelen zijn wel wat minder bij snel bochtenwerk, dan heb je betere huggy stoelen nodig.
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 sep 2013, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door dvh » 08 sep 2013, 12:30

Geweldig :-)
Wat een geluid ook...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door GTRene » 08 sep 2013, 12:40

als je zo'n auto erbij kunt kopen voor de fun en plezier ritjes en of evenementen e.d. dan moet je echt eens zoiets kopen, mijn hart gaat van zo'n kar nog steeds sneller kloppen zeg maar.
heb heel wat auto's gehad in mijn auto-tijd en een TVR met V8 staat nog steeds ergens boven aan.

ze zijn niet als een Lotus Elise qua rijden maar meer bruut doch ook heel relaxed en je rijd er minder snel mee hard dan in een M3 omdat zo'n TVR al bij lage snelheden heel veel communicatie satisfaction afgeeft.

echt een soort avontuur auto met een mooie tijdloze uitstraling en veel duimpjes up :thumbup:
bovendien een wat 'beschaafde' (nouja) AC Cobra achtige zonder zijn 'nadelen'

als je een leuke TVR V8 treft en een tijdje rijd wordt je besmet met het TVR virus dus pas op :D

een echte mannen auto :df:

sturen doen ze goed (natuurlijk als alles nog goed in de rubbers zit) en schakelen ook al gaat dat door die zeer korte pook wat 'zwaar' ivh tot bv een Jap car, maar is prachtig om te doen, je arm ligt dan op die vrij hoge middenconsole en vanuit de pols schakel je je voelt echt alles :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Niels » 08 sep 2013, 14:48

Robin Hartog schreef:
Niels schreef:Misschien toch nog maar weer eens Audi rijden :) Vergelijk die prijs eens met die van een M3 uit 2005 :gek:
Is niet helemaal eerlijk lijkt mij, M3 moet je toch eerder vergelijken met een RS4? En een 2006 RS4 gaat alsnog voor 29k weg zie ik.. :)

En een beetje 2005/2006 M3 gaat weg voor zo rond de 20k, zit er dus mooi tussenin. :tooth:
Qua vermogen vergelijkbaar (344pk om 343pk) al was de M3 10K duurder nieuw. RS4 van dit type zit op 420pk.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Tim N » 08 sep 2013, 15:28

Wat René zegt..

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... ng/1652739" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi mooi mooi. Geweldige auto's die lijn en voorkomen echt super. Tel daarbij het geluid op en je hebt een winnaar.

(mapje met rekeningen moet je ff buiten beschouwing laten LOL)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door steve smith » 08 sep 2013, 16:11

allen schreef:
GTRene schreef:jeuj wat een gewicht...
ik liet het dan mooi staan :D
als particulier niet te betalen qua gewicht, bovendien blijft er dan niet veel over van de gewicht/pk verhouding.
Verhouding gewicht / luxe is anders erg goed. 2.200 Kilo is niet weinig, maar als ik een luxe Duitser voor niet teveel geld wilde stond de Pheaton bovenaan m'n lijstje.
Dan moet je vast goede vriendjes worden bij de VW boer. Het hele onderstel is berekend op een aluminium A8 van 1800-1900 kg en niet op een Phaeton van 2200-2400kg dus werkelijk alles gaat in hoog tempo kapot. Rubbers, kogels, etc maar ook veerpootjes. Had ik al gezegd dat het standaard luchtvering is? Rooitje per hoek komt eerst. Verder is de automaat aan de lichte kant, er had eigenlijk best een modelletje ZF steviger onder gemogen. Met de late (344pk) 4.2 ervoor kun je er op wachten dat de bak ploft, vervanging kost €11k in NL, €8k bij ZF incl inbouw. Gelukkig viel die onder de garantie :) Voor de rest nog wat usual VAG gezeik van een motorruimte die bijzonder slecht bereikbaar is, een front wat voor elk wissewasje gedemonteerd moet worden om ergens bij te kunnen en een ICE systeem wat uit de begintijd van dit model stamt. Wat je ook moet gebruiken voor aircobediening en onderstel dus je kunt het er niet uit gooien, tewijl het echt antieke matrix bende is. Oja, en brandstofverbruik is heel bijzonder!

Verder is het wel een fijn orgel ;)

Richardt.
Berichten: 6766
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door Richardt. » 08 sep 2013, 16:19

Wat weet je het weer briljant te verwoorden Steve :blink: :clap:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door steve smith » 08 sep 2013, 16:21

PS voor wat betreft de S4 V8jes, ik kom er steeds meer tegen met ketting problemen. 1 van de net-niet oplossingen die Audi gehanteerd heeft om deze motor is de A4 te krijgen is het verplaatsen van de distributieketting naar de achterzijde van de motor. Lijkt grappig, maar was leuker geweest als ze een DEUGDELIJKE ketting gebruikt hadden met DEUGDELIJKE geleiders. Nu is de ketting wat aan de dunne kant en de geleiders aan de zwakke kant. Resultaat? Ofwel motor wijlen omdat de ketting breekt ofwel preventief ff wisselen. Puntje is alleen dat door de montage aan de achterzijde de hele bende er onderuit moet om dat te kunnen doen...

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door raymondw » 08 sep 2013, 16:37

steve smith schreef:PS voor wat betreft de S4 V8jes, ik kom er steeds meer tegen met ketting problemen. 1 van de net-niet oplossingen die Audi gehanteerd heeft of deze motor is de A4 te krijgen is het verplaatsen van de distributieketting naar de achterzijde van de motor. Lijkt grappig, maar was leuker geweest als ze een DEUGDELIJKE ketting gebruikt hadden met DEUGDELIJKE geleiders. Nu is de ketting wat aan de dunne kant en de geleiders aan de zwakke kant. Resultaat? Ofwel motor wijlen omdat de ketting breekt ofwel preventief ff wisselen. Puntje is alleen dat door de montage aan de achterzijde de hele bende er onderuit moet om dat te kunnen doen...
Klopt; een goede kennis van mij heeft sinds een jaar of vijf z'on ding uit DLD gehaald. Een met weinig kilometers en met VVS garantie. Een poosje geleden vroeg hij mij of het kwaad kon dat de motor een beetje ratelde. Hij gaf aan dat Pouw zei dat dit aan de spanners lag.

Mijn antwoord was simpel. Wil je vroeg of laat een plof in je vooronder hebben ? Zo ja, moet je doorrijden. Zo nee, ben je het haasje. In zijn geval betekende dat het torretje eruit moest...... omdat bij Audi alles om de quattro is heen gebouwd is dat een leuke klus. Pouw heeft dat wel heel netjes uitgevoerd (mag ook gezegd worden) en het schijnt dat er nog wat coulance gegeven is.

Al met al moest hij nog wel wat bijbetalen, maar dat is gezien de leeftijd (10jaar) best reëel. De kilometerstand was nog aan de lage kant, ik dacht zo rond de 120k km. Desalniettemin blijft z'on S4-V8 een geweldig leuk hok. Brandstof verbruik is hoog, maar WB valt nog wel mee voor een benzine-orgel. Een beetje 530d kost twee keer zoveel in de maand en mijn eigen 530i Touring is niet veel goedkoper dan een S4-V8, maar met deze laatste rijdt je weer geen 1:10 !

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door tuurgtt » 08 sep 2013, 17:38

steve smith schreef:PS voor wat betreft de S4 V8jes, they sorta suck dead donkey d*ck
Ja maar, ja maar.... Wat is dan wel ooit duur geweest en nu in aanschaf goedkoop en daarna iig reliable?
Even afgezien van hoog benzineverbruik en MRB, gewoon iets semi-exotisch wat ôf niet stuk gaat ôf als het toch stuk gaat niet gelijk het bruto nationaal product van Zwitserland kost om te fixen.
Bring it to me gently Steve. Er moet toch wel iets leukers zijn dan een Toyota Camry en toch betrouwbaar? :please:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door raymondw » 08 sep 2013, 18:11

tuurgtt schreef:
steve smith schreef:PS voor wat betreft de S4 V8jes, they sorta suck dead donkey d*ck
Ja maar, ja maar.... Wat is dan wel ooit duur geweest en nu in aanschaf goedkoop en daarna iig reliable?
Even afgezien van hoog benzineverbruik en MRB, gewoon iets semi-exotisch wat ôf niet stuk gaat ôf als het toch stuk gaat niet gelijk het bruto nationaal product van Zwitserland kost om te fixen.
Bring it to me gently Steve. Er moet toch wel iets leukers zijn dan een Toyota Camry en toch betrouwbaar? :please:
Tja; een S4-V8 is heel erg leuk, maar gezien de bouwwijze van die apparaten ben je het haasje als er wat misgaat en Steve benoemt gewoon een groot risico bij die dingen.... het is dan aan diegene die z'on apparaat wil kopen om te bepalen of hij dat risico wil nemen.... Tja en bij Audi heeft dat meer consequenties dan bij bijv BMW of Mercedes omdat Audi alles om de quattro heen bouwt.... err nee zelfs ontwikkeld. Het is quattro eerst en dan de rest.

Voorbeeld: Op dit moment heb ik een ur-S4 van mijn broer op de brug staan. Dat is maar een simpele AAN, ofwel een vijf-pitter met twintig klepper en turbo. Een heel leuk ding, maar heeft wat aandacht nodig. En de uren die er reeds inzitten om een keer-ringetje en een pakking of twee te vervangen zijn inmiddels meer dan de tijd die ik nodig had om de M88/3 motor uit mijn E28 te krijgen....... En dat allemaal omdat bij Audi die hele voorkop eraf moet. Als alles klaar is, dan heeft mijn broer er een hele leuke auto aan..... maar als je alle uren moet betalen tegen zelfs maar specialisten tarief...?!

Verder heb je wel gelijk hoor. Elke auto heeft zo zijn issues, maar BMW en Mercedes zijn nou eenmaal heel wat reparatie vriendelijker dan een Audi.

Mijn tip: Een late E39 540i touring of een MB W124 400E (Die hebben nog goed staal). Die laatste is gewoon een kleine 500E, maar zonder de 25k pricetag.
Laatst gewijzigd door raymondw op 08 sep 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 766
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis

Re: Het grote betaalbare 8 cilinder occasion draadje!

Bericht door HarryC » 08 sep 2013, 18:16

Lexus GS430!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, Martijn M, SlowCo en 1 gast