De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik viel jou niet aan hoor. Wat jij zegt is ook gewoon een feit. Maar goed je snapt me wel denk ik.
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Dit. Maar naast elkaar zie je dus het enorme verschil in grootte, dat had ik minder verwacht.Joop schreef:Ik zie het zeker niet als iets negatief, maar het is gewoon een feit.
Het blijft wel knap dat de auto na 50 jaar nog steeds herkenbaar blijft als een 911, zelfs voor een leek.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
In de breedte en lengte gegroeid, maar nog altijd even hoog(!) als toenRobin schreef:Dit. Maar naast elkaar zie je dus het enorme verschil in grootte, dat had ik minder verwacht.Joop schreef:Ik zie het zeker niet als iets negatief, maar het is gewoon een feit.
Het blijft wel knap dat de auto na 50 jaar nog steeds herkenbaar blijft als een 911, zelfs voor een leek.

Je zou de 911 van toen, eens naast de Cayman van nu moeten zetten.
Wedden? Zelfs de Cayman is breder.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ja hallo Sperdy, een Cayman is marginaal kleiner dan een moderne 911 ...
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
http://www.autogespot.nl/911-club-coupe ... che-centreIn juni 2012 kondigde Porsche de 911 Club Coupé aan, een model bestemd voor twaalf van de 181.000 leden van de 640 Porscheclubs wereldwijd. Dankzij een loting werden de exemplaren toegekend, waarvan één exemplaar aan een gelukkige verzamelaar uit de Luikse streek die het model mocht bestellen. Zijn exemplaar staat al een aantal dagen tentoongesteld bij dealer Penders in Luik.
Dit model is gekenmerkt door zijn unieke kleur, het Brewster Green, en zijn 20 inch Sport Techno-velgen die deels in dezelfde kleur geverfd zijn. Verder beschikt de 911 Club Coupé over het Sport Design Package met een sportievere voorbumper en een ducktail, zoals het hoort. Het interieur is bekleed met lichtbruin leer met contrasterende beige stiksels. Op technisch vlak is de auto uitgerust met de PDK-versnellingsbak en met carbon-keramische remklauwen. Daarnaast is de 3,8 liter flatsix goed voor 430 in plaats van 400 pk. Hopelijk zullen we die binnenkort bij één of ander evenement kunnen bewonderen!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wat een fenomenaal porno ding 
Wel een gigantische prutser om geen fotos van de binnenkant te maken, het raampje staat immers open.

Wel een gigantische prutser om geen fotos van de binnenkant te maken, het raampje staat immers open.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wow 
Ik vond eerder donkergroen altijd een verschrikkelijke boswachterskleur voor een auto, maar de laatste tijd, sinds ik een E36 GT heb gezin irl ben ik echt weg van die kleur. Wat staat het deze 911 ook fenomenaal zeg! Echt heel apart en heel mooi.

Ik vond eerder donkergroen altijd een verschrikkelijke boswachterskleur voor een auto, maar de laatste tijd, sinds ik een E36 GT heb gezin irl ben ik echt weg van die kleur. Wat staat het deze 911 ook fenomenaal zeg! Echt heel apart en heel mooi.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
mooi hoor, prachtig diep groene kleur, ook die velgen mooi gespoten, mooie laklaag.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Over 2 weken Carrera 4 rijden. Ik blijf het nog even proberen. 

-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Nou maar hopen dat 't dan nog sneeuwt Ferdinand:)
Ik kreeg deze 'n paar weken terug in m'n mail van EVO, vast 'n repost ergens 'n paar pagina's terug hier, maar nog maar eens dan:
Ik kreeg deze 'n paar weken terug in m'n mail van EVO, vast 'n repost ergens 'n paar pagina's terug hier, maar nog maar eens dan:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
ik had hem al gezien, doch gewoon nogmaals helemaal gekeken omdat ie zo goed is...
prachtige techniek en wat een grip in de sneeuw
hoef ik met mijn kar niet te doen.
ook mooie blips and bangs qua geluidjes
prachtige techniek en wat een grip in de sneeuw

hoef ik met mijn kar niet te doen.
ook mooie blips and bangs qua geluidjes

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ja precies Robin, leuk filmpje. Zou mooi zijn als de 4 lekkerder - met meer feedback - stuurt. Zij zeggen dus van wel. Nou ja, t is EVO maarRobin schreef:Nou maar hopen dat 't dan nog sneeuwt Ferdinand:)
Ik kreeg deze 'n paar weken terug in m'n mail van EVO, vast 'n repost ergens 'n paar pagina's terug hier, maar nog maar eens dan:

.
Nee, dan is een gay-boulevard-witte Spyder pas echt begeerlijk. Misschien daarmee dus wel direct de leukste Porsche gekocht, misschien dus ook wel mijn laatste..
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Boswachtergroen en een grote vleugel is weer helemaal in...
...al zou het niet mijn keuze zijn. Maar goed het is een special edition.
Doet me wel weer denken aan een 930 (die deze kleur daarentegen wel prima kan hebben)...:

...al zou het niet mijn keuze zijn. Maar goed het is een special edition.
Doet me wel weer denken aan een 930 (die deze kleur daarentegen wel prima kan hebben)...:
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Dit. Nog een fotootje van de velgen. Heerlijke kleur.///Joost schreef:Wow
sinds ik een E36 GT heb gezin irl ben ik echt weg van die kleur. Wat staat het deze 911 ook fenomenaal zeg! Echt heel apart en heel mooi.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Zit ik me ff suf te klikken op die configurator, maar ik ken geen goeie kleur kiezen voor die 911
Warempel niet. Uiteindelijk is een lekker glimmende zwarte* nog de beste.
Ok, nou ben ik ook MacBoy Avant la Lettre !
*Droomt mijn vriendin ook van, zegt ze ..

Ok, nou ben ik ook MacBoy Avant la Lettre !
*Droomt mijn vriendin ook van, zegt ze ..
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Er dromen meer vrouwen van mij Ferdi ...
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Met deze vooropMacboy schreef:Er dromen meer vrouwen van mij Ferdi ...

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Enfin, vanmiddag gereden: Porsche 911 Carrera 4S pdk 430(!).
Het was een witte, met een duck-tail, sportspoilers en van die donkergrijze af-fabriek Posche velgen, erg mooi gedaan!
Leuk, met een powerkit erop. Een 4, zo'n brede. Verlaagd en verbreed (spacers). En met een technisch vernuftig systeem erop zo van: 'ik hou 'm horizontaal in de bochten'.
De 991 2S van de vorige keer ontbrak het wat mij betreft aan 'soul', gebrek aan karakter, gebrek aan betrokkenheid. Die slappe servo-stearing+ deed nog eens een extra duit in het zakje. Kortom, ik was er klaar mee.
Dan deze 4S.
Deze auto weegt 1.500kg, en da's dan weer zwaar. Hoe zwaarder, hoe minder agile. Volgens mij is dat een soort van wetmatigheid. De Spyder danst meer, simpelweg, omdat hij lichter is. En, omdat de motor in 'het midden ligt', is de balans gewoonweg beter voor elkaar. Maar, wat vind ik dan van die 4S (met 430 pk)?
Nou, daar kan ik kort over zijn. Deze 4S is wél geweldig. Allejezus, wat een sportauto is dit zeg. Het sturen voelt een stuk vleziger aan, zo veel beter dan de 2. Het electrische sturen is nog steeds een grote(!) stap terug tov. de Spyder, maar is nu gewoon wel te doen in de 4S. Zwaar genoeg, en zodra je gaat rijden ben je er niet meer mee bezig. In de 2S zat ik mij voortdurend te ergeren, in deze 4S niet meer.
Het rijden:
Nee, de balans is niet zo mooi als in de Spyder, maar O, wat ligt de grens ver weg. En O, wat is dit wél een sportauto met een hoofdletter S. Geen idee hoe ze het hebben gedaan, maar deze 4 (verlaagd én verbreed) voelde veel meer 'middenmotor' aan dan de 2S. Misschien komt 4 wd, dat zal, maar de auto hoekt van links naar rechts - blijft mooi horizontaal - bijna zo mooi als de Spyder dat doet. Geweldig. Als je 'm echt gaat pushen, wordt de achterkant ineens wat nerveus, die gaat 'wat wringen'. Maar dat is het concept, en ook wel heel erg gaaf. Dit onderstel, z'n extreem brede achterwerk met dito sloffen, zorgen voor een sensationele rijbeleving. Woow. De traktie is echt ongekend.
Het blok,
Tja, geweldig. Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar wat zijn die Porsie atmo's toch altijd geweldige blokken. Sinds ik vreemd ben gegaan (ergo, geen BMW meer rijd
ervaar ik dat toch steeds als het mooiste dat er is. Op de een of andere manier zijn die blokken zo goed, qua vermogensopbouw én krachtopbouw. En dan deze 430 pk, die is simpelweg briljant. Sportplus en de gasrespons is fel, gemeen en goed (gasrespons van de Spyder vind ik trouwens nog beter). Boven de 7000(!) krijg je nog eens een extra felheid, een powerschop, heerlijk. Gemeen en onverwacht. Schrikken bijna, oie, wat rijd deze auto hard. Die PDK in Sportplus - allejezus wat goed.
Kortom, deze 4S - in deze uitrusting - is wél een auto met karakter. Klaarblijkelijk doen die 430 pk en dat geweldige onderstel, het 'm. Dit is een sportauto van jewelste. Niet normaal goed als je er voor gaat zitten. Klaarblijkelijk voel ik mij meer thuis met dit concept in een 911. Ik weet het niet.
Ik begrijp nu heel goed dat je met deze 911 rondjes rijdt om de Spyder. Qua vermogen al, twee grootheden, en ook qua onderstel (grip en grens).
Deze 911 4S 430pk is een geweldenaar.
Het was een witte, met een duck-tail, sportspoilers en van die donkergrijze af-fabriek Posche velgen, erg mooi gedaan!
Leuk, met een powerkit erop. Een 4, zo'n brede. Verlaagd en verbreed (spacers). En met een technisch vernuftig systeem erop zo van: 'ik hou 'm horizontaal in de bochten'.
De 991 2S van de vorige keer ontbrak het wat mij betreft aan 'soul', gebrek aan karakter, gebrek aan betrokkenheid. Die slappe servo-stearing+ deed nog eens een extra duit in het zakje. Kortom, ik was er klaar mee.
Dan deze 4S.
Deze auto weegt 1.500kg, en da's dan weer zwaar. Hoe zwaarder, hoe minder agile. Volgens mij is dat een soort van wetmatigheid. De Spyder danst meer, simpelweg, omdat hij lichter is. En, omdat de motor in 'het midden ligt', is de balans gewoonweg beter voor elkaar. Maar, wat vind ik dan van die 4S (met 430 pk)?
Nou, daar kan ik kort over zijn. Deze 4S is wél geweldig. Allejezus, wat een sportauto is dit zeg. Het sturen voelt een stuk vleziger aan, zo veel beter dan de 2. Het electrische sturen is nog steeds een grote(!) stap terug tov. de Spyder, maar is nu gewoon wel te doen in de 4S. Zwaar genoeg, en zodra je gaat rijden ben je er niet meer mee bezig. In de 2S zat ik mij voortdurend te ergeren, in deze 4S niet meer.
Het rijden:
Nee, de balans is niet zo mooi als in de Spyder, maar O, wat ligt de grens ver weg. En O, wat is dit wél een sportauto met een hoofdletter S. Geen idee hoe ze het hebben gedaan, maar deze 4 (verlaagd én verbreed) voelde veel meer 'middenmotor' aan dan de 2S. Misschien komt 4 wd, dat zal, maar de auto hoekt van links naar rechts - blijft mooi horizontaal - bijna zo mooi als de Spyder dat doet. Geweldig. Als je 'm echt gaat pushen, wordt de achterkant ineens wat nerveus, die gaat 'wat wringen'. Maar dat is het concept, en ook wel heel erg gaaf. Dit onderstel, z'n extreem brede achterwerk met dito sloffen, zorgen voor een sensationele rijbeleving. Woow. De traktie is echt ongekend.
Het blok,
Tja, geweldig. Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar wat zijn die Porsie atmo's toch altijd geweldige blokken. Sinds ik vreemd ben gegaan (ergo, geen BMW meer rijd

Kortom, deze 4S - in deze uitrusting - is wél een auto met karakter. Klaarblijkelijk doen die 430 pk en dat geweldige onderstel, het 'm. Dit is een sportauto van jewelste. Niet normaal goed als je er voor gaat zitten. Klaarblijkelijk voel ik mij meer thuis met dit concept in een 911. Ik weet het niet.
Ik begrijp nu heel goed dat je met deze 911 rondjes rijdt om de Spyder. Qua vermogen al, twee grootheden, en ook qua onderstel (grip en grens).
Deze 911 4S 430pk is een geweldenaar.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

klinkt goed, zoiets lees je ook uit wat testen, 430pk is natuurlijk ook niet mis en een mooie plus.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Tja, het begint met de Carrera non S met de 911 en dan heb je het andere uiterste van het spectrum van de gewone 911 met dit. Volgens mij kost dat pakketje van 400 naar 430 wel ff 16k. Laat staan alle andere aanpassingen en van non S Carrera 2 naar 4S. Das dan weer jammer. Maar als je een Porsche kan betalen, is dat vast zeuren 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Een standaard C4 krijg je dus ook op dat niveau qua onderstel. Alleen die 430pk niet en dat boeit me niet. 350pk is ook uitstekend. Dan valt de prijs hahaha nog enigzins mee. Rond de 130K. Koopje ..Ruben schreef:Tja, het begint met de Carrera non S met de 911 en dan heb je het andere uiterste van het spectrum van de gewone 911 met dit. Volgens mij kost dat pakketje van 400 naar 430 wel ff 16k. Laat staan alle andere aanpassingen en van non S Carrera 2 naar 4S. Das dan weer jammer. Maar als je een Porsche kan betalen, is dat vast zeuren


- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Kort maar krachtige review Ferdinand! 

- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ruben schreef:
http://www.autogespot.nl/911-club-coupe ... che-centreIn juni 2012 kondigde Porsche de 911 Club Coupé aan, een model bestemd voor twaalf van de 181.000 leden van de 640 Porscheclubs wereldwijd. Dankzij een loting werden de exemplaren toegekend, waarvan één exemplaar aan een gelukkige verzamelaar uit de Luikse streek die het model mocht bestellen. Zijn exemplaar staat al een aantal dagen tentoongesteld bij dealer Penders in Luik.
Dit model is gekenmerkt door zijn unieke kleur, het Brewster Green, en zijn 20 inch Sport Techno-velgen die deels in dezelfde kleur geverfd zijn. Verder beschikt de 911 Club Coupé over het Sport Design Package met een sportievere voorbumper en een ducktail, zoals het hoort. Het interieur is bekleed met lichtbruin leer met contrasterende beige stiksels. Op technisch vlak is de auto uitgerust met de PDK-versnellingsbak en met carbon-keramische remklauwen. Daarnaast is de 3,8 liter flatsix goed voor 430 in plaats van 400 pk. Hopelijk zullen we die binnenkort bij één of ander evenement kunnen bewonderen!
Deze 991, tsja, in eerste instantie dacht ik ''WOW!'', en toen ging ik eens goed kijken. De ducktail staat héél dik, ''911'' op de achterkant, nee, dat mag van mij weggelaten worden, of anders maar gewoon de hele mikmak erop. Die velgen vind ik dan ook weer jammer. Als ik deze naast de RUF RT35 zou zien zou ik niet meer naar deze omkijken.Joop schreef:Boswachtergroen en een grote vleugel is weer helemaal in...
...al zou het niet mijn keuze zijn. Maar goed het is een special edition.
Doet me wel weer denken aan een 930 (die deze kleur daarentegen wel prima kan hebben)...:
Dan de 930:



Normaliter ben ik meer fan van jongere Porsches, maar wat kan een 930 of 964 in de juist kleur me bekoren zeg!
@ Sperdy: Machtige review van een prachtige geweldenaar (de 911 dus


- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Buiten bewustzijn wél?Godspeed schreef:.. Ik heb helaas nooit in mijn bewustzijn met een Porsche meegereden..

-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Mooi verhaal Ferdinand.
Een C4 (Ik heb in 'n 964/993/996 C4 en de rwd tegenhangers gereden) was altijd wat vierkanter qua wegliggingsgevoel dan het speedboat in de konthang licht op de neus bij bocht in (waar ik eigenlijk niet zo van hou)gedoe van 'n gemiddelde Elfer.(Niet GT3 dingen)
Een C4 geeft meer balans 'verdeling' --->geruststelling. Alsof er overal aan elk wiel evenveel massa hangt. Dat kan met deze ook zo zijn geweest. Wat kostte deze C4S PDK 430 nou compleet?:)
Een C4 (Ik heb in 'n 964/993/996 C4 en de rwd tegenhangers gereden) was altijd wat vierkanter qua wegliggingsgevoel dan het speedboat in de konthang licht op de neus bij bocht in (waar ik eigenlijk niet zo van hou)gedoe van 'n gemiddelde Elfer.(Niet GT3 dingen)
Een C4 geeft meer balans 'verdeling' --->geruststelling. Alsof er overal aan elk wiel evenveel massa hangt. Dat kan met deze ook zo zijn geweest. Wat kostte deze C4S PDK 430 nou compleet?:)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten