Zeker. Een 335i is als 2e gezinsauto beetje overdreven misschien maar bij de koude start is er geen enkel haar op m'n hoofd die zegt: verkopen.allen schreef:Alleen klinkt je 335i mooier. is ook wat waard?![]()
Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
- Tristan
Re: BMW 330e besteld
- Reind
Re: BMW 330e besteld
Bedankt voor de leuke reacties.
Vandaag is mijn dag iets minder leuk begonnen. Ik kom op mijn werk en leg de auto aan de stekker om te constateren dat er meerdere deuken in het voorscherm en deur zitten
Ik moest echt even 2x kijken. Al jaren geen schade gehad en al helemaal niet zo'n onverklaarbare. Heb ik deze auto sinds zaterdag en nu al schade........
Ik denk dat het gister gebeurt is in Nijmegen waar ik de 7 heuvelenloop heb gelopen. Mijn auto stond een halve dag geparkeerd voor een supermarkt in de stad. Misschien dat iemand er tegenaan is gereden met de fiets op dat we iets tegenaan is gewaaid door de storm o.i.d
Ontzettend zuur dit.
Vanmorgen overigens gemiddeld 1:21 gereden met nog 20% accu capaciteit op een traject van 80km.

Vandaag is mijn dag iets minder leuk begonnen. Ik kom op mijn werk en leg de auto aan de stekker om te constateren dat er meerdere deuken in het voorscherm en deur zitten

Ik denk dat het gister gebeurt is in Nijmegen waar ik de 7 heuvelenloop heb gelopen. Mijn auto stond een halve dag geparkeerd voor een supermarkt in de stad. Misschien dat iemand er tegenaan is gereden met de fiets op dat we iets tegenaan is gewaaid door de storm o.i.d
Ontzettend zuur dit.
Vanmorgen overigens gemiddeld 1:21 gereden met nog 20% accu capaciteit op een traject van 80km.
- MartijnGizmo
Re: BMW 330e M - nu al schade
Damn, dat is wel mooi klote zo snel!
-
tering wat kut
-
Hah, dat is flink balen. Ik heb het afgelopen maand ook gehad: vage deuk/kras op de linker achterportier. Ik denk ook iemand die op ze bakkes is gegaan met de fiets.
Ga je spotrepair doen?
Ga je spotrepair doen?
- Reind
Ik denk inmiddels te weten waardoor het komt. De straat waar de auto gister in Nijmegen een halve dag geparkeerd stond was in aanbouw. Ik dacht nog mooi, hier heb ik mooi de ruimte door de nieuwe en grote parkeervakken. Alleen werd een gedeelde van de weg afgezeten met van de rood/witte schakelblokken. Nu denk ik dat door een rukwind deze blokken tegen mij auto aan zijn gewaaid.
Ik meld het gewoon bij de verzekering en zie wel. De verzekering zou wel denken. Net 3 dagen verzekerd en nu al een schademelding.
Ik meld het gewoon bij de verzekering en zie wel. De verzekering zou wel denken. Net 3 dagen verzekerd en nu al een schademelding.
-
daalseweg zeker?
- Reind
Inderdaad de Daalseweg. Pal voor de AH
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zuur...
- Tristan
Zuur! Vraagje Reind, hoeveel km range geeft hij bij jou aan als hij volledig opgeladen is?
- Macboy
Mooi verhaal op de vorige pagina. Leuk het enthousiasme te lezen. Waardeer het altijd enorm als mensen daar even goed de tijd voor nemen.
Apart de winterbanden zonder overleg, maar zoals je zegt iets om naar uit te kijken. But you never get a second chance to make a first impression. Heb je fotos van het stuur ? Ben wel benieuwd nu.
Die schade ......
Apart de winterbanden zonder overleg, maar zoals je zegt iets om naar uit te kijken. But you never get a second chance to make a first impression. Heb je fotos van het stuur ? Ben wel benieuwd nu.
Die schade ......
- Reind
43kmTristan schreef:Zuur! Vraagje Reind, hoeveel km range geeft hij bij jou aan als hij volledig opgeladen is?
- Knot
Zonde zeg......
Maareh 1 op 21 haalde ik ook met een 320i met alleen de 184pk knor

-
Deed je toen niet enorm je best met die bagger eco stand?
- Tristan
Ja, rijden als een AOW'er. Ik reed vanmorgen 3,1L/100km (30km) en daar zat 3x een vlotte acceleratie bij.Knot schreef:Zonde zeg......
- Tristan
Vreemd, bij mij max. 32 km. Staat jouw opladen niveau op laag, middel of hoog? En opladen via normale 230V aansluiting?Reind schreef:43kmTristan schreef:Zuur! Vraagje Reind, hoeveel km range geeft hij bij jou aan als hij volledig opgeladen is?
- Reind
Tristan schreef:Vreemd, bij mij max. 32 km. Staat jouw opladen niveau op laag, middel of hoog? En opladen via normale 230V aansluiting?Reind schreef:43kmTristan schreef:Zuur! Vraagje Reind, hoeveel km range geeft hij bij jou aan als hij volledig opgeladen is?
Oplaadniveau staat op hoog en laad nu nog op 230V.
Moest eerder naar huis voor een laadpaal inspectie. Op de terugweg even flink doorgereden op de snelweg. Niet constant volle polle maar wel telkens voetje naar beneden wanneer het kon. Auto is echt veel sneller dan de seat die zwaar gechipt was. Laatste 25km volledig elektrisch gereden en kwam thuis met een gemiddeld verbruik van 1:19,2. Ben er erg over te spreken.
Laatst gewijzigd door Reind op 21 nov 2016, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Aha, bij mij op laag dus zal dat even moeten aanpassen denk ik.
- Jan-Willem
Als het dan toch een hybride moet zijn dan is die wel een hele gave!
Jammer van de schade, maar dat zal ook wel weer goed komen.
Jammer van de schade, maar dat zal ook wel weer goed komen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Tristan, ook de airco uitzetten scheelt bij de PHEV in range.
Balen van die schade , zeg!
Balen van die schade , zeg!
- Tristan
Heb de instellingen veranderd maar vanmorgen weer max. 31 km range en met 25 km was de koek op. Heb de dealer een mail gestuurd waarom er niet vanaf begin 42 km aangeeft. Dan zou ik 30km wel halen alleen elektrisch (woon/werk).
- Reind
Tristan, even een correctie. Mijn range is ook 32km, geen idee hoe ik bij die 43km kwam.
Nog een aantal pluspuntjes:
- Hij heeft standaard een (elektrische) standkachel. Perfecte optie, nooit meer krabben en maakt mijn twijfel over de optiekeuze stoelverwarming overbodig
- Gister voor het eerst de auto even flink de sporen gegeven. De auto is echt super snel en je kunt er prima mee driften.
- Ik kan ook boven de 80km/h elektrisch rijden. Ik dacht eerst dat dit bij een 330e niet kon. Ideaal om icm de navigatie het ideale verbruik te halen.
- En daardoor vanochtend 1:25,5 over 80km incl file.
- Hij heeft standaard een (elektrische) standkachel. Perfecte optie, nooit meer krabben en maakt mijn twijfel over de optiekeuze stoelverwarming overbodig
- Gister voor het eerst de auto even flink de sporen gegeven. De auto is echt super snel en je kunt er prima mee driften.
- Ik kan ook boven de 80km/h elektrisch rijden. Ik dacht eerst dat dit bij een 330e niet kon. Ideaal om icm de navigatie het ideale verbruik te halen.
- Martijn_bmw
echt balen van de schade zeg... ik weet een beetje hoe je je voelt met mijn vandalisme krassen al heb jij de schade door een ander er nóg eerder op zitten 
verder echt een fantastische auto! ik heb ook een paar collega's met 330e's en het zijn echt hele mooie dikke auto's
als de overheid nou ook eens wat stimulerends verzind voor de particulier op elek/phev misschien een leuke optie voor mij als er wat uit de lease lopen over een paar jaar
heel veel plezier er mee

verder echt een fantastische auto! ik heb ook een paar collega's met 330e's en het zijn echt hele mooie dikke auto's

als de overheid nou ook eens wat stimulerends verzind voor de particulier op elek/phev misschien een leuke optie voor mij als er wat uit de lease lopen over een paar jaar

heel veel plezier er mee

- Tristan
Aha, dan is er niks aan de hand.Reind schreef:Tristan, even een correctie. Mijn range is ook 32km, geen idee hoe ik bij die 43km kwam.
De standkachel is heerlijk, nooit meer krabben. Je kan via je app de tijden instellen (30 min. voor vertrek aanzetten). Ik zet ook altijd de nav aan zodat het systeem zelf de beste modus berekend. Vanmorgen rit van 30 km @ 1:37. Dat in vergelijking met de 328i die op hetzelfde traject net aan 1:11 haalde.
- Knot
Ook al is die hele auto 20C dan nog stoelverwarming vol aan