Het grote E39 M5 (occasion) draadje
- Adje ///M3
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
http://auto.marktplaats.nl/bmw/26909832 ... ind=2&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2000 - 133dkm - 20k
(Staat weer te koop?)
2000 - 133dkm - 20k
(Staat weer te koop?)
snel gewisseld oke... maar dan even niet op de kosten letten?????////Maikel schreef:nope... maar is achteraf natuurlijk snel gewisseld... net zoals de koplampen en achterlichtunits...
van 4:3... nodig 16:9 scherm... met mazzel heb je scherm voor 350-400 euro, tja.. dan laat je die Mk2 computer natuurlijk niet zitten met die lelijke graphics en menu , dus upgraden mk3/mk4 gemiddeld 250/300 euro, jesus dan heb ik nog natuurlijk die ouwe TVmodule erinzitten en die ondersteunt alleen maar 4:3 beeld. dus schakeld iedere keer het beeld automatisch terug naar 4:3 beeld op de 16:9 monitor.
Dus op zoek naar een 16:9 tvmodule wederom als je mazzel hebt voor 275 te kopen.
1000 euro verder..
2001 dikkere MF M3/M5 stuur scoren +- 475-500 euro met airbag,mazzel hebben dat je M5 nieuwer is dan 04-1999 anders past het niet en moet je de hele rotzooi aanpassen,echt een must want het 1999-2000 stuur is gewoon RUK!!!!
Ovalen ///Spiegel, dealerprijs - 455,- mazzel als je hem vindt en hem op de kop kunt tikken voor + 225 euro!
Goh dan de buitenkant toch ook maar even upgraden naar facelift..... Hella OEM facelift koplamp 400+ euro PER STUK! 2e hands zoeken minimaal 400 euro per set als je wederom mazzel hebt..
OEM achterlichten LED... zelfde verhaal,vindt ze maar eens en kost weer een aardige duit.
Wil je het dan helemaal goed doen natuurlijk ook de ouwe zwarte tellerunit vervangen voor de nieuwere en betere grijze... $$$$ als je hem vindt!
Dat het niet zoveel voorsteld qua werk om van pre naar facelift te gaan is duidelijk maar dat het serieus geld kost is een andere zaak!
En dan vinden sommigen die 99er compleet PREfacelift met 180K en verneukt leer en nog wat kleinigheden goedkoop met zijn 14K vaste prijs...

Adje ///M3 schreef:http://auto.marktplaats.nl/bmw/26909832 ... ind=2&fs=1
2000 - 133dkm - 20k
(Staat weer te koop?)
Als je zon advertentie maakt dan is het toch niet raar dat je nooit wat verkoopt! ding staat al erg lang te koop
- Ravin ///M
Als ie er nou normale wielen onder doet en mooiere foto's maakte...
-
Of jij begrijpt het echt niet, of je wilt het niet begrijpen.Paul schreef:Paul schreef:nope... maar is achteraf natuurlijk snel gewisseld... net zoals de koplampen en achterlichtunits...
snel gewisseld oke... maar dan even niet op de kosten letten?????
van 4:3... nodig 16:9 scherm... met mazzel heb je scherm voor 350-400 euro, tja.. dan laat je die Mk2 computer natuurlijk niet zitten met die lelijke graphics en menu , dus upgraden mk3/mk4 gemiddeld 250/300 euro, jesus dan heb ik nog natuurlijk die ouwe TVmodule erinzitten en die ondersteunt alleen maar 4:3 beeld. dus schakeld iedere keer het beeld automatisch terug naar 4:3 beeld op de 16:9 monitor.
Dus op zoek naar een 16:9 tvmodule wederom als je mazzel hebt voor 275 te kopen.
1000 euro verder..
2001 dikkere MF M3/M5 stuur scoren +- 475-500 euro met airbag,mazzel hebben dat je M5 nieuwer is dan 04-1999 anders past het niet en moet je de hele rotzooi aanpassen,echt een must want het 1999-2000 stuur is gewoon RUK!!!!
Ovalen ///Spiegel, dealerprijs - 455,- mazzel als je hem vindt en hem op de kop kunt tikken voor + 225 euro!
Goh dan de buitenkant toch ook maar even upgraden naar facelift..... Hella OEM facelift koplamp 400+ euro PER STUK! 2e hands zoeken minimaal 400 euro per set als je wederom mazzel hebt..
OEM achterlichten LED... zelfde verhaal,vindt ze maar eens en kost weer een aardige duit.
Wil je het dan helemaal goed doen natuurlijk ook de ouwe zwarte tellerunit vervangen voor de nieuwere en betere grijze... $$$$ als je hem vindt!
Dat het niet zoveel voorsteld qua werk om van pre naar facelift te gaan is duidelijk maar dat het serieus geld kost is een andere zaak!
En dan vinden sommigen die 99er compleet PREfacelift met 180K en verneukt leer en nog wat kleinigheden goedkoop met zijn 14K vaste prijs...
De auto is volgens een mede DFer helemaal in orde, behalve een lichte trilling tijdens het remmen (als dat de schijven zijn, kan dat zo opbokken met een kleine afdraaibeurt, neem je mee in de prijs!) en het leer. Als de rest goed is, dan is dat echt wel een koopje.
Wie zegt dat die M5jes van 16-17-18k wel helemaal in orde zijn, zoals eerder zeer duidelijk uitgelegd, je weet het niet. Als je eentje van 16-17k vind, facelift en die ook helemaal in orde is (dus ook met nieuwe voorremmen, 4x nieuwe banden rondom) neem ik mijn woorden gauw terug, maar ik weet vrijwel zeker dat bij de meeste dat zeker niet zo is!
En je hoeft het ding niet facelift te maken, sterker nog, ik zou het niet doen want het zou mij geen ruk boeien, ik vind hem behoorlijk knap zo, vooral de kleur vind ik echt gaaf. Gaat mij om de 400 pk, sper en de lekker opties die derop zitten (schuifdak bijv!). Trouwens weet niet wat je met de oude zwarte tellerunit bedoelt, maar volgens mij heeft deze ding de nieuwere tellerunit met de stapsgewijs uitgaande lichten bij warmdraaien van de motor, met grijze achtergrond. Maar dat is maar een detail.
In dat opzicht gezien is het wel een koopje!!!
- FreudeamFahren
Paul bedoelt te zeggen (en is daar 'n beetje stellig in
) dat wanneer je, zoals hij, veel geeft om de facelift spulletjes van binnen & van buiten dat zijn auto relatief niet duur is, omdat hij die investeringen allemaal net gedaan heeft. Zijn kilometerstand plus de bruldozen en het onderstel maken zijn aanbod af. Het is IMHO beetje onnodig om de blauwe op de Veluwe daarbij te halen. Andere auto (want niet opgeleukt) met meer kilometers in 'n net iets andere prijsklasse. Smaken verschillen.

- FreudeamFahren
Die lampjes zijn bij een tellerset met zwarte achtergrond ook gewoon present, btwEG schreef:(...) Trouwens weet niet wat je met de oude zwarte tellerunit bedoelt, maar volgens mij heeft deze ding de nieuwere tellerunit met de stapsgewijs uitgaande lichten bij warmdraaien van de motor, met grijze achtergrond. Maar dat is maar een detail. (...)

Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 08 jan 2010, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
FreudeamFahren schreef:Paul bedoelt te zeggen (en is daar 'n beetje stellig in) dat wanneer je, zoals hij, veel geeft om de facelift spulletjes van binnen & van buiten dat zijn auto relatief niet duur is, omdat hij die investeringen allemaal net gedaan heeft. Zijn kilometerstand plus de bruldozen en het onderstel maken zijn aanbod af. Het is IMHO beetje onnodig om de blauwe op de Veluwe daarbij te halen. Andere auto (want niet opgeleukt) met meer kilometers in 'n net iets andere prijsklasse. Smaken verschillen.
jij begrijpt het!

En misschien niet voor iedereen even interessant maar zet maar eens een prefacelift en een facelift E39 naast elkaar.
Kun je zien wat een stelletje koplampen al niet doen met een auto.
Zon ovalen binnenspiegel kan me gestolen worden, maar stuur en breedbeeldnavi vindt ik echt wel een must in zon gehaktbal hoor, ik tilde er ook niet zo zwaar aan totdat ik het ombouwde,oogt gewoon 10 jaar jonger en het stuur is gewoon zo veel lekkerder. (houdt niet van dunne sturen)
En voor 14K mag je toch verwachten dat het leer nog in een netjese staat is, zouden bij mij toch wel belangrijke dingen zijn bij een eventuele koop, dat iedere auto wel een kleinigheid heeft dat zal absoluut,als je leder er zo uitziet is dat toch wel een grote afknapper eigenlijk,haalt de hele auto naar beneden hoe netjes die ook is,IMHO gewoon zonde
Maar dat het ineens een koopje is is bullshit, 400pk , sper een een schuifdak! 14K is nog steeds een hoop centjes hoor.
En Tijs dat ben je met me eens, want anders had je hem wel meegenomen

Maar dat je voor zulk geld een fijnere,snellere,luxere auto koopt ...uhmmm denk het niet.
FreudeamFahren schreef:Die lampjes zijn bij een tellerset met zwarte achtergrond ook gewoon present, btwEG schreef:(...) Trouwens weet niet wat je met de oude zwarte tellerunit bedoelt, maar volgens mij heeft deze ding de nieuwere tellerunit met de stapsgewijs uitgaande lichten bij warmdraaien van de motor, met grijze achtergrond. Maar dat is maar een detail. (...)
Die oude zwarte unit zit er bij 95% al niet meer in, zijn bijna allemaal onder garantie vervangen door de grijze ivm pixelfehler.
- RVV
Ik weet wel zeker van niet ! Toen ik vorig jaar in Jelmer zijn M5 heb gereden, afgezet tegen de waarde van die auto... MEER auto krijg je niet voor je geld, nergens niet. De luxe, afwerking, uitrusting, en vooral de prestaties.. echt super..Maar dat je voor zulk geld een fijnere,snellere,luxere auto koopt ...uhmmm denk het niet.
- FreudeamFahren
De blauwe M5 op de Veluwe is trouwens verkocht...
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Ben ik de enige die de oude (zwarte) tellerplaat veel mooier vind?
-
Als je een M5 met zulke wielen aanbiedt, verdien je gewoon een pakslaagPaul schreef:Adje ///M3 schreef:http://auto.marktplaats.nl/bmw/26909832 ... ind=2&fs=1
2000 - 133dkm - 20k
(Staat weer te koop?)
Als je zo'n advertentie maakt dan is het toch niet raar dat je nooit wat verkoopt! ding staat al erg lang te koop
8)
-
Vind de must voor zo'n breedbeeldscherm een beetje overtrokken. Het blijft gewoon ouderwetse troep.
In de 2001 530i Touring heb ik het ook zitten (mk3) , maar echt nog nooit gebruikt. Navi is ondanks recente cd vreselijk traag, onduidelijk af te lezen en omslachtig te bedienen.
TV functie werkt niet meer sinds alles digitaal is, ombouwen naar mk4 met digitenne en dvd-speler hoeft voor mij niet. In mijn dienstwagen kijk ik regelmatig tv, maar om prive een beetje in je auto een film gaan zitten kijken....
Vind het beeldscherm zelfs een beetje irritant en zet het daarom altijd uit. Heb helemaal geen behoefte aan zendernamen te grote van een luciferdoosje te zien.
Misschien ben ik door de e60 teveel vervend geraakt, en uiteindelijk toch de meerwaarde van het i-drive systeem gaan inzien?
Toen ik op zoek ging naar een 530i/540i Touring, liet ik alle auto's zonder navi-scherm links liggen, weet nu wel beter...zo'n smal paneel voor alleen de radio/bc maakt het voor mij een veel mooier/rustiger geheel.
Gaat voor de M5 natuurlijk niet op met z'n standaard scherm voor tv en navi.
In de 2001 530i Touring heb ik het ook zitten (mk3) , maar echt nog nooit gebruikt. Navi is ondanks recente cd vreselijk traag, onduidelijk af te lezen en omslachtig te bedienen.
TV functie werkt niet meer sinds alles digitaal is, ombouwen naar mk4 met digitenne en dvd-speler hoeft voor mij niet. In mijn dienstwagen kijk ik regelmatig tv, maar om prive een beetje in je auto een film gaan zitten kijken....
Vind het beeldscherm zelfs een beetje irritant en zet het daarom altijd uit. Heb helemaal geen behoefte aan zendernamen te grote van een luciferdoosje te zien.
Misschien ben ik door de e60 teveel vervend geraakt, en uiteindelijk toch de meerwaarde van het i-drive systeem gaan inzien?
Toen ik op zoek ging naar een 530i/540i Touring, liet ik alle auto's zonder navi-scherm links liggen, weet nu wel beter...zo'n smal paneel voor alleen de radio/bc maakt het voor mij een veel mooier/rustiger geheel.
- Fabian
Eens. Tom tom werkt veel beter als de DVD navi in de E39. Maar ach, t ziet er wel mooier uit he zo'n schermpje.M@rcel schreef:Vind de must voor zo'n breedbeeldscherm een beetje overtrokken. Het blijft gewoon ouderwetse troep.

-
Iemand was het dus mee eens met mijFreudeamFahren schreef:De blauwe M5 op de Veluwe is trouwens verkocht...

- FreudeamFahren
Of met ons eens...
- Paskal
- Auto: meerdere
Marcel,M@rcel schreef:Vind de must voor zo'n breedbeeldscherm een beetje overtrokken. Het blijft gewoon ouderwetse troep.
In de 540 had ik de MK4 (dvd) zitten.... In de 530d had ik tot voor kort een MK3 (cd), maar wat een "ramp" is dat dan zeg als je MK4 gewend bent. Atari-achtige grafische, schokkerige weergave, veel te trage bediening (wachten na invoer van een letter is bij de MK4 gelukkig verdwenen), een niet dimbaar scherm en cd wisselen bij de grensovergang

Persoonlijk vind ik zo'n 16:9-scherm een stuk mooier dan een smal paneel voor de radio/bc. Wat doe jij dan met je navi? Op je raam plakken... da's een mooi gezicht 8) Heb een hekel aan allerlei los inbouwspul als Tomtom's, carkits etc. Als ik een Parrot zou nemen zou ik hem a-la Fabian wegbouwen in een vakje. En in een M5 is een half navi-scherm natuurlijk helemaal geen gezicht: zit je de hele tijd tegen zo'n casseteband-gleuf aan te kijken

-
Ik begrijp niet wat jullie bedoelen met MK4 enzo, ik begrijp het wel, maar wat het verschil precies is ? ?
Maat van me had een 2003 530d edition met veel opties derop, had 6 cd wisselaar + 16:9 navigatie met casette derachter. Wat voor MK is dat ?MK3 ofzo ?
Wat zijn precies de verschillen MK4 met MK3 ?
Maat van me had een 2003 530d edition met veel opties derop, had 6 cd wisselaar + 16:9 navigatie met casette derachter. Wat voor MK is dat ?MK3 ofzo ?
Wat zijn precies de verschillen MK4 met MK3 ?
- Eddy
- Auto: BMW E61 535d High Executive
Paul schreef:FreudeamFahren schreef:Paul bedoelt te zeggen (en is daar 'n beetje stellig in) dat wanneer je, zoals hij, veel geeft om de facelift spulletjes van binnen & van buiten dat zijn auto relatief niet duur is, omdat hij die investeringen allemaal net gedaan heeft. Zijn kilometerstand plus de bruldozen en het onderstel maken zijn aanbod af. Het is IMHO beetje onnodig om de blauwe op de Veluwe daarbij te halen. Andere auto (want niet opgeleukt) met meer kilometers in 'n net iets andere prijsklasse. Smaken verschillen.
jij begrijpt het!en die blauwe zeik ik niet af, ik vindt die gewoon nog best aan de prijs voor een prefacelift.
En misschien niet voor iedereen even interessant maar zet maar eens een prefacelift en een facelift E39 naast elkaar.
Kun je zien wat een stelletje koplampen al niet doen met een auto.
Zon ovalen binnenspiegel kan me gestolen worden, maar stuur en breedbeeldnavi vindt ik echt wel een must in zon gehaktbal hoor, ik tilde er ook niet zo zwaar aan totdat ik het ombouwde,oogt gewoon 10 jaar jonger en het stuur is gewoon zo veel lekkerder. (houdt niet van dunne sturen)
En voor 14K mag je toch verwachten dat het leer nog in een netjese staat is, zouden bij mij toch wel belangrijke dingen zijn bij een eventuele koop, dat iedere auto wel een kleinigheid heeft dat zal absoluut,als je leder er zo uitziet is dat toch wel een grote afknapper eigenlijk,haalt de hele auto naar beneden hoe netjes die ook is,IMHO gewoon zonde
Maar dat het ineens een koopje is is bullshit, 400pk , sper een een schuifdak! 14K is nog steeds een hoop centjes hoor.
En Tijs dat ben je met me eens, want anders had je hem wel meegenomen![]()
Maar dat je voor zulk geld een fijnere,snellere,luxere auto koopt ...uhmmm denk het niet.
Klopt indd..Mijn eigen is een facelift model en die heb ik voor hetzelfde geld meegenomen waar deze voor tekoop staat.
Heb dus 16/9 navi etc etc en mijn leer ziet er nog uit als een auto die 60.000 heeft gelopen
Ik vind dit veel geld voor een niet facelift! Zou met 12k op moeten houden
-
Ik heb m'n RS4 verkocht en een nieuwe 335D besteld. Omdat ik voor 2 maanden dus wat nodig heb kan ik een E39M5 kopen (heb ik al eens meer gehad en dat beviel prima) met 176k km in silverstone en tot de laatste beurt(174K) dealer onder houden met boekjes dus.
Ziet er prima uit
Wat vinden de kenners hier zo'n ding waard??
Ziet er prima uit
- Adje ///M3
Ik wil em wel inruilen op mijn E36leonard schreef:Ik heb m'n RS4 verkocht en een nieuwe 335D besteld. Omdat ik voor 2 maanden dus wat nodig heb kan ik een E39M5 kopen (heb ik al eens meer gehad en dat beviel prima) met 176k km in silverstone en tot de laatste beurt(174K) dealer onder houden met boekjes dus.
Ziet er prima uit

-
Adje ///M3 schreef:Ik wil em wel inruilen op mijn E36leonard schreef:Ik heb m'n RS4 verkocht en een nieuwe 335D besteld. Omdat ik voor 2 maanden dus wat nodig heb kan ik een E39M5 kopen (heb ik al eens meer gehad en dat beviel prima) met 176k km in silverstone en tot de laatste beurt(174K) dealer onder houden met boekjes dus.
Ziet er prima uit
Dat was niet de vraag Adje

- Adje ///M3
Zo'n Silverstone met 176dkm op de klok mag niet veel meer kostenleonard schreef:Adje ///M3 schreef:Ik wil em wel inruilen op mijn E36leonard schreef:Ik heb m'n RS4 verkocht en een nieuwe 335D besteld. Omdat ik voor 2 maanden dus wat nodig heb kan ik een E39M5 kopen (heb ik al eens meer gehad en dat beviel prima) met 176k km in silverstone en tot de laatste beurt(174K) dealer onder houden met boekjes dus.
Ziet er prima uit
Dat was niet de vraag Adje

-
Ik heb hem nog geen eens gekocht !!!!
Mijn vraag is alleen wat zo'n auto waard is??
Mijn vraag is alleen wat zo'n auto waard is??