135i coupe project, eindresultaten tuning
- Petrolhead Tom
Re: 135i coupe project, eindresultaten tuning
Ik vind hem nu al bijzonder gaaf. Echt een heerlijk bommetje.
- GTRene
whaha, lol...toen ik het typte dacht ik, benieuwd wat Frank zegt
ik weet niet hoe sterk het spul is maar denk wel dat je kar nog ietsje meer aan kan, rijd nog relaxed snel zeg maar.

ik weet niet hoe sterk het spul is maar denk wel dat je kar nog ietsje meer aan kan, rijd nog relaxed snel zeg maar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kan zo`n kitje er zo maar op eigenlijk, of geeft dat problemen met BMW?
- Snipe
Dat ligt aan je definitie van 'problemen'. Je krijgt geen garantie meer en ze verkopen de auto nooit meer als Premium Selectie, wat natuurlijk van invloed is op de restwaarde. Maar los daarvan doen ze niet moeilijk.romo schreef:Kan zo`n kitje er zo maar op eigenlijk, of geeft dat problemen met BMW?
- M-bitious
Je garantie komt door zo'n kitje direct te vervallen.
Ik ga nu nog niet zeggen wat er voor de mijne ontwikkeld wordt, want dat is niet correct tegenover de makers.
Als het lukt, en ik heb er alle vertrouwen in, dan moeten we gaan nadenken over beperking van het koppel in verband met de bak. Krijg je wel zo'n mooi vlak lijntje van.
Ik ga nu nog niet zeggen wat er voor de mijne ontwikkeld wordt, want dat is niet correct tegenover de makers.
Als het lukt, en ik heb er alle vertrouwen in, dan moeten we gaan nadenken over beperking van het koppel in verband met de bak. Krijg je wel zo'n mooi vlak lijntje van.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:Dat ligt aan je definitie van 'problemen'. Je krijgt geen garantie meer en ze verkopen de auto nooit meer als Premium Selectie, wat natuurlijk van invloed is op de restwaarde. Maar los daarvan doen ze niet moeilijk.romo schreef:Kan zo`n kitje er zo maar op eigenlijk, of geeft dat problemen met BMW?
Dat vind ik wel een probleem.........................dan pas ik er voor...............tenzij de kit fabrikant de garantie overneemt natuurlijk...................hoe zit het met die ACS1 eigenlijk........??
- M-bitious
Pas op met garantie overname. Doe dit alleen bij een bekende tuner. Te vaak gaat er iets stuk en dan zegt de tuner dat het niet aan zijn product ligt en BMW stelt simpel dat het een tuning auto is en wuift alles weg.
Ga dan maar bewijzen wie gelijk heeft.
Ga dan maar bewijzen wie gelijk heeft.
- Sperdy
Mijn ACS1:romo schreef:Snipe schreef:Dat ligt aan je definitie van 'problemen'. Je krijgt geen garantie meer en ze verkopen de auto nooit meer als Premium Selectie, wat natuurlijk van invloed is op de restwaarde. Maar los daarvan doen ze niet moeilijk.romo schreef:Kan zo`n kitje er zo maar op eigenlijk, of geeft dat problemen met BMW?
Dat vind ik wel een probleem.........................dan pas ik er voor...............tenzij de kit fabrikant de garantie overneemt natuurlijk...................hoe zit het met die ACS1 eigenlijk........??
- volledige BMW garantie blijft.
- Schnitzer geeft 125.000km garantie (op hun tjoening).
- Valt 2e hands onder BMW premium (tot max. 120.000km geloof ik, maar dat geldt voor iedere BMW).
- Sperdy
O ja, ik zou een 1M never nooit tjoenen. Alles is op elkaar afgestemd door M, daar laat je toch niemand aan klooien behalve BMW zelf. Ding heeft power zat, likewise acs1. Das leuk genoeg, zou ik zeggen.
-
op deze manier is autorijden een hele andere ervaring!
mooi project.

mooi project.
- M-bitious
Zo reed ik eerder deze week op de snelweg in een normaal tempo. Ik neem een afslag op zo'n klaverblad en er gaat een Porsche 997 vrij kort achter me mee. Voor mij reden een stuk of 6 auto's. Ik kom de bocht uit en en voeg in op de eerste rijstrook en wacht met inhalen van de auto's voor me naar rijstrook 2, totdat de doorgetrokken streep ophoudt. Ik geef tijdig richting naar links en bij het eerste open blokje beweeg ik de auto rustig naar links. Toen besloot de Porsche dat hij meer haast had en sneller is dan al die normale auto's en pleurt hem er gewoon langs, waardoor ik snel naar rechts werd gedwongen en bovenop mijn rem moest. Fijne actie.
Nu hij toch zo'n haast heeft besluit ik even aan te prikken om uit te vinden of hij echt grote haast heeft. Als de auto voor hem op de linkerbaan naar rechts schuift gaat hij er voor. Ik trap het pedaal op de vloer, de automaat doet zijn kick down en off we go............. Terwijl ik acceleer zie ik nog dat er op zijn motorkap (achterop ja) carrera s staat. Die hebben veelal 380 pk, maar dat zijn wel Porsche paardjes. Die zijn flink uit de kluiten gewassen. Op de teller zie ik 160 - 180 - 200, gas los. De Porsche komt niet bij me weg. Volgende auto aan de kant, weer kick down. Ik kan niet helemaal vol gas geven, want ik loop iets te snel in. Tevreden beweeg ik mijn grote teen iets omhoog. Ik denk nog: yes, het werkt.
Zo gaat dat een keer of vier, waarbij ik de Porsche rijder in zijn binnenspiegel zie kijken wat voor een klein autootje zo irritant gebruikt maakt van zijn slipstream. Opeens gaat hij bij 150 abrupt naar rechts (wat een onrustige rijder trouwens), en hij wil kennelijk die kleine vlieg achter hem voor zich hebben. Nu volgt de Porsche mij, maar moet hij natuurlijk op mij reageren. De weg wordt weer vrij en ik plank, de 135 spuit er vandoor, de Porsche volgt een fractie later. Ik kijk niet meer op mijn teller, maar alleen nog maar in mijn binnenspiegel om te kijken of de 997 me bij kan houden. Het gaatje wordt groter, hij trekt het niet, de afstand neemt nog meer toe, ik werp kort een blik op de teller en zie de naald nog over de 200 vliegen. Ik denk weer: het werkt echt, top tuning.
Dan zie ik de Porsche met zijn abrupte rijstijl de uitrijstrook opschieten, waar hij naar mijn zin veel te hard moet remmen om achteraan te sluiten. Tja dit is natuurlijk een van de redenen om de auto te tunen. Bij de M modellen gebeurde dit hoogst zelden. Eerlijk gezegd was die 997 sneller dan ik dacht, maar hij kwam er echt niet aan.
Nu hij toch zo'n haast heeft besluit ik even aan te prikken om uit te vinden of hij echt grote haast heeft. Als de auto voor hem op de linkerbaan naar rechts schuift gaat hij er voor. Ik trap het pedaal op de vloer, de automaat doet zijn kick down en off we go............. Terwijl ik acceleer zie ik nog dat er op zijn motorkap (achterop ja) carrera s staat. Die hebben veelal 380 pk, maar dat zijn wel Porsche paardjes. Die zijn flink uit de kluiten gewassen. Op de teller zie ik 160 - 180 - 200, gas los. De Porsche komt niet bij me weg. Volgende auto aan de kant, weer kick down. Ik kan niet helemaal vol gas geven, want ik loop iets te snel in. Tevreden beweeg ik mijn grote teen iets omhoog. Ik denk nog: yes, het werkt.
Zo gaat dat een keer of vier, waarbij ik de Porsche rijder in zijn binnenspiegel zie kijken wat voor een klein autootje zo irritant gebruikt maakt van zijn slipstream. Opeens gaat hij bij 150 abrupt naar rechts (wat een onrustige rijder trouwens), en hij wil kennelijk die kleine vlieg achter hem voor zich hebben. Nu volgt de Porsche mij, maar moet hij natuurlijk op mij reageren. De weg wordt weer vrij en ik plank, de 135 spuit er vandoor, de Porsche volgt een fractie later. Ik kijk niet meer op mijn teller, maar alleen nog maar in mijn binnenspiegel om te kijken of de 997 me bij kan houden. Het gaatje wordt groter, hij trekt het niet, de afstand neemt nog meer toe, ik werp kort een blik op de teller en zie de naald nog over de 200 vliegen. Ik denk weer: het werkt echt, top tuning.
Dan zie ik de Porsche met zijn abrupte rijstijl de uitrijstrook opschieten, waar hij naar mijn zin veel te hard moet remmen om achteraan te sluiten. Tja dit is natuurlijk een van de redenen om de auto te tunen. Bij de M modellen gebeurde dit hoogst zelden. Eerlijk gezegd was die 997 sneller dan ik dacht, maar hij kwam er echt niet aan.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 29 jun 2011, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Petrolhead Tom
- Tristan
Alleen het 135i logo eraf halen en dan staan ze helemaal af te vragen wat voor een 1-serie het is. 

- M-bitious
Nee hoor, ik heb er net een 135is van gemaakt. Zelfs BMW rijders vragen zich af wat voor een editie het is.
- Tristan
Kan ook. Maar vind het leuker als ze gissen. Ik heb bv. geen typeplaatje en maar een enkele uitlaat. Niemand verwacht 250+pk in een 1-serie diesel. Des te leuker, toch?M-bitious schreef:Nee hoor, ik heb er net een 135is van gemaakt. Zelfs BMW rijders vragen zich af wat voor een editie het is.

- Petrolhead Tom
116 uitlaatje erop en klaar. 
- Martijn_bmw
gaaf verhaal met de porker :banging:
- Erik K.
Martijn_bmw schreef:gaaf verhaal met de porker :banging:
+1

- M-bitious
Zojuist nog even een drop in luchtfiltertje besteld bij Burger Motor Sport in de good ol' US of A. Schijnen een goede flow te hebben. Ik zat maandag de CBR vliegen van de auto te wassen en deed een interessante ontdekking. Als je kijkt naar het BMW honingraat plastic wat voor de intercooler zit, dan is dat uiterst links en rechts helemaal niet open! Ze dekken dus een deel van de intercooler af. Ik ga deze week eens aan de slag met mijn dremeltje om de gaatjes open te maken. Alle beetjes helpen.
- wjn
1er vs Porsche: 1:0
Ze vinden het niet leuk hè, als ze langzamer zijn. De S4 was wat dat betreft een mooie "sleeper".
Ze vinden het niet leuk hè, als ze langzamer zijn. De S4 was wat dat betreft een mooie "sleeper".
- Petrolhead Tom
Helemaal met de snelheden die je met je einser kunt halen. :banging:M-bitious schreef:Zojuist nog even een drop in luchtfiltertje besteld bij Burger Motor Sport in de good ol' US of A. Schijnen een goede flow te hebben. Ik zat maandag de CBR vliegen van de auto te wassen en deed een interessante ontdekking. Als je kijkt naar het BMW honingraat plastic wat voor de intercooler zit, dan is dat uiterst links en rechts helemaal niet open! Ze dekken dus een deel van de intercooler af. Ik ga deze week eens aan de slag met mijn dremeltje om de gaatjes open te maken. Alle beetjes helpen.
- GTRene
ken je deze al Frank?
Nowack N500
500pk 1M
zal mij benieuwen wat ze dan allemaal aanpakken en wat het kost...
of ze gebruiken al de nwe M3 R6 met zelfde motor en 450pk specs en tunen die/dat bijwijze van.
http://www.nowack-motors.de/blog/news/m ... coupe.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
hoe zat het nu met je motorkap...moet je die nog extra vergrendelen of valt het mee qua opwaarste druk, of moet je van die GTR roosters/motorkap hebben.
Nowack N500
500pk 1M
zal mij benieuwen wat ze dan allemaal aanpakken en wat het kost...
of ze gebruiken al de nwe M3 R6 met zelfde motor en 450pk specs en tunen die/dat bijwijze van.
http://www.nowack-motors.de/blog/news/m ... coupe.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
hoe zat het nu met je motorkap...moet je die nog extra vergrendelen of valt het mee qua opwaarste druk, of moet je van die GTR roosters/motorkap hebben.
- M-bitious
Ik vermoed dat dit een heel duur kitje is. Ik hou me even aan Mosselman vast.
Dat liften van de motorkap was bizar, maar het is nooit eerder of daarna voorgekomen. Misschien is het wel leuk om er M3 roostertjes in te maken, helpt de koeling ook nog. Zal alleen relatief duur worden denk ik. Ik heb trouwens wel al ergens zo'n motorkap gezien. Moet eens diep nadenken........
Vriend Manhart biedt voor de einser een M3 E92 V8 blok met kompressor aan
Het houdt daar maar niet op. Je kunt in de grotere BMW's zelfs de V12 biturbo met 900pk krijgen.
Dat liften van de motorkap was bizar, maar het is nooit eerder of daarna voorgekomen. Misschien is het wel leuk om er M3 roostertjes in te maken, helpt de koeling ook nog. Zal alleen relatief duur worden denk ik. Ik heb trouwens wel al ergens zo'n motorkap gezien. Moet eens diep nadenken........
Vriend Manhart biedt voor de einser een M3 E92 V8 blok met kompressor aan

Het houdt daar maar niet op. Je kunt in de grotere BMW's zelfs de V12 biturbo met 900pk krijgen.
- Robin Hartog
M-bitious schreef:
Vriend Manhart biedt voor de einser een M3 E92 V8 blok met kompressor aan![]()

*hebben*