Hoppa! 90ct per liter erbij!GTRene schreef: (immers zet het op de brandstof o.i.d. dan is het eerlijker/beter en voelt het niet zo belemmerend)
Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- Geelhoed
Re: Eurlings stelt kilometerheffing uit
- GTRene
ik tank toch altijd voor een tientjeGeelhoed schreef:Hoppa! 90ct per liter erbij!GTRene schreef: (immers zet het op de brandstof o.i.d. dan is het eerlijker/beter en voelt het niet zo belemmerend)

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Geelhoed schreef:Hoppa! 90ct per liter erbij!GTRene schreef: (immers zet het op de brandstof o.i.d. dan is het eerlijker/beter en voelt het niet zo belemmerend)
Meest eerlijk
Meest transparant
Meest goedkope oplossing
Geen gedoe met privacy
Kortom; doen dus............................
- Geelhoed
Begin ik een tanktoeristenbedrijfje. Nadeel is ook dat er geen differentiatie naar weg en file kan worden gemaakt.
Bovendien betaal je dan niog steeds niet voor het weggebruik. Een Alto die dagelijks 200 km maakt betaalt dan evenveel wegenbelasting als een Hummer die er 10 doet. Lijkt me niet wenselijk.
Maarre: DEJA VU
Bovendien betaal je dan niog steeds niet voor het weggebruik. Een Alto die dagelijks 200 km maakt betaalt dan evenveel wegenbelasting als een Hummer die er 10 doet. Lijkt me niet wenselijk.
Maarre: DEJA VU
-
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2084205/st ... litst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook weer zo'n mooi verhaal. Als de techniek faalt ben je als eigenaar weer de lul.
Ook weer zo'n mooi verhaal. Als de techniek faalt ben je als eigenaar weer de lul.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Waarom willen die lui nooit reageren? Kunnen ze eens een beetje sympathie winnen door netjes te zijn en te zeggen dat er een fout is gemaakt waardoor de bekeuringen vernietigd worden.... Neuh... Het CJIB wil niet reageren.
-
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=3,2" onclick="window.open(this.href);return false;
En daar was ie weer.
BPM eraf ieder juigt hiep hiep hoera.
nee wacht.
CO2 tax terug
en nee wacht.
CO2 tax en per km betalen plus kastje in de auto.
Autorijden in nederland is voor de liefhebber straks voorbij. Geniet nog even jongens koop die dikke kneiter nog. Straks heb je met big brother is watching you genoeg aan 1.1 charade op gas.
En daar was ie weer.
BPM eraf ieder juigt hiep hiep hoera.
nee wacht.
CO2 tax terug
en nee wacht.
CO2 tax en per km betalen plus kastje in de auto.
Autorijden in nederland is voor de liefhebber straks voorbij. Geniet nog even jongens koop die dikke kneiter nog. Straks heb je met big brother is watching you genoeg aan 1.1 charade op gas.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Nog mooi de tijd om wat centen te verdienen en over een jaartje of 10 te vertrekken hier.
Volgend jaar nog een mooie nieuwe Golf GTI bestellen, kon wel eens de laatste leuke auto worden.
Volgend jaar nog een mooie nieuwe Golf GTI bestellen, kon wel eens de laatste leuke auto worden.
- GTRene
ze zijn er nog niet uit zeggen ze hoe dat kastje eruit komt te zien...
dan heb ik de uitgelekte primeur, alvast geinstalleerd in de sportieve Lotus Elise
kilometerheffing kassa euh kastje

dan heb ik de uitgelekte primeur, alvast geinstalleerd in de sportieve Lotus Elise

kilometerheffing kassa euh kastje
-
Zal wel weer een mooi project worden.
Net als de OV kaart, het C2000 systeem, Noord-zuidlijn enzovoort.
Net als de OV kaart, het C2000 systeem, Noord-zuidlijn enzovoort.
- GTRene
Opnieuw uitstel van invoering kilometerheffing
woensdag 30 september 2009 12:12
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... effing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
woensdag 30 september 2009 12:12
rest hier>De invoering van de kilometerheffing is wederom uigesteld. Aanvankelijk zou de heffing in 2011 voor vrachtwagens worden ingevoerd. Dat werd verplaatst naar begin 2012. Dat wordt nu september 2012. In het meest realistische scenario wordt echter uitgegaan van oktober 2014.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... effing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
-
Rico schreef:Kijk de eerste verwachte barsten beginnen te komen.. het is gewoon simpel.. de overheidspot is leeg. Dit systeem zou kostenneutraal opgezet worden, dus de gemiddelde automobilist zou er niet beter of slechter van worden. (geelhoed kom er maar in met een grafiekje) Nu gaat dit miljardenverspillende project, centjes die Ome Bos er afgelopen maanden in rap tempo er door heen heeft gejaagd gewoon de ijskast in. En dat is maar goed ook.
Eurlings gaf op TV ook al toe dat de vliegtax een grote vergissing was... hij kan het wel..
+1 ik zeg rammelen aan die kast tot ie valt......opneuken met dat ge-uitmelk.

Doet me echt heel erg goed dat dit nu soort van spaak loopt.
I love it...gna gna gna gna
-
Geelhoed schreef:Hoppa! 90ct per liter erbij!GTRene schreef: (immers zet het op de brandstof o.i.d. dan is het eerlijker/beter en voelt het niet zo belemmerend)
Sow Geelhoedje...redden ze het daar wel mee in Den Haag....laat ze meteen 1,50 p liter doen dan kunnen ze meer roven...
- Femme
Kostenneutraal is sowieso een leugen. Er wordt weer een hele industrie gecreeërd die nul waarde toevoegt aan de maatschappij. Bedrijven die de systemen ontwikkelen, bedrijven die ze installeren en onderhouden, ambtenaren die de administratie doen. Allemaal pure overhead. Om te rijden heb je geen systeem nodig dat alle verkeersbewegingen volgt en administreert. Eens dat er mee begonnen wordt kom je er niet meer vanaf, daar zorgen de lobbyïsten van de belanghebbende partijen wel voor. Je zou je baan maar verliezen ook al doe je iets overbodigs.Rico schreef:Dit systeem zou kostenneutraal opgezet worden, dus de gemiddelde automobilist zou er niet beter of slechter van worden.
Hele bedrijfstakken in Nederland danken hun bestaansrecht aan overbodige regelgeving die door de overheid wordt opgelegd. Een paar zeikerds hebben er baat bij. Verder gaat het allemaal ten koste van het deel van de natie dat wel iets productiefs doet.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1Hele bedrijfstakken in Nederland danken hun bestaansrecht aan overbodige regelgeving die door de overheid wordt opgelegd. Een paar zeikerds hebben er baat bij. Verder gaat het allemaal ten koste van het deel van de natie dat wel iets productiefs doet.
Dan krijg je weer allerlei verenigingen, stichtingen en wat dies meer zij........................
Ik stel voor;
Zeg al je lidmaatschappen op en kijk maar eens hoe snel het over is.............................al die lidmaatschappen, waar het geld elk jaar slapend binnenkomt, maar waarvoor je werkelijk niets maar dan ook niets voor terug ziet.....................................der wordt er maar een beter van; de voorzitter, c.q. het bestuur.............................
Ik, persoonlijk, maak er een sport van om zo min mogelijk betalende lidmaatschappen aan te gaan............................heerlijk is dat.......................
- wjn
Maar het komt er wel, de OV-chipkaart is er immers ook gekomen 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
En we wachten af...
Wat ik alleen niet snap, waarom zijn de motorrijtuigen belastingen nu aan het stijgen als een gek terwijl ze compleet worden vervangen door de kilometerbeprijzing?
Nog even een laatste cent er uit slaan? Of kunnen ze dadelijk zeggen: "zie je wel dat je niet duurder uit bent?".
Sinds ik motorrijtuigenbelasting betaal
voor de motorfiets, nu zo'n 5 jaar, ben ik van 56 euro per jaar naar 96 euro per jaar gegaan. Bijna een verdubbeling... En de motorrijtuigenbelasting voor mijn auto is in een jaar tijd ook alweer 25 euro gestegen. Mijn auto zit overigens in een van de laagste catagorieën...
Wat ik alleen niet snap, waarom zijn de motorrijtuigen belastingen nu aan het stijgen als een gek terwijl ze compleet worden vervangen door de kilometerbeprijzing?
Nog even een laatste cent er uit slaan? Of kunnen ze dadelijk zeggen: "zie je wel dat je niet duurder uit bent?".
Sinds ik motorrijtuigenbelasting betaal

- Hans
Als de motorrijtuigenbelasting weg valt, zal de provincie een andere vorm van belasting verzinnen. Dus links of rechtsom gaat de burger door de km heffing meer geld kwijt zijn.
- GTRene
fietsbelasting komt ook nog denk ik...
zag je laatst dat stukje op TV...gaan er meer mensen met de fiets bv naar het station...hebben ze daar ruimte gebrek om al die fietsen te stallen
het is zo makkelijk te zeggen jaag ze de auto uit echter het openbaar vervoer is daar helemaal niet op berekend en daarbij vallen heel veel inkomsten weg ivm brandstof en belastingen e.d.
waar ik altijd van baal, zijn weer nieuwe regeltjes en extra dingen die je moet doen, waar je dus aan moet denken en of zaken voor moet regelen
zag je laatst dat stukje op TV...gaan er meer mensen met de fiets bv naar het station...hebben ze daar ruimte gebrek om al die fietsen te stallen

het is zo makkelijk te zeggen jaag ze de auto uit echter het openbaar vervoer is daar helemaal niet op berekend en daarbij vallen heel veel inkomsten weg ivm brandstof en belastingen e.d.

waar ik altijd van baal, zijn weer nieuwe regeltjes en extra dingen die je moet doen, waar je dus aan moet denken en of zaken voor moet regelen

- JP
Logisch, mensen op de fiets stoten toch ook meer co2 uit
- Youp
Mensen die lopen ook.JP schreef:Logisch, mensen op de fiets stoten toch ook meer co2 uit
Waar energie verbruikt word, wordt CO2 uitgestoten. Ik stem voor adembelasting!

- romo
Nog volop discussie over kilometerprijs
DEN HAAG - Binnen het kabinet is nog volop discussie over hoeveel een automobilist straks per kilometer moet betalen, zodat het nog de vraag is of er vrijdag een besluit valt over de invulling van de kilometerheffing.
Volgens de laatste planning kan er op z'n vroegst in het najaar van 2012 begonnen worden met een heffing voor vrachtwagens. Later moeten dan personenauto's volgen. De Tweede Kamer wacht al lange tijd op het voorstel van minister Camiel Eurlings (Verkeer) waarin staat hoeveel bestuurders precies moeten betalen. In het Nederlandse systeem gaan mensen betalen naar gebruik van de auto en de wegen. De vaste lasten voor een auto, zoals de wegenbelasting en aanschafbelasting, verdwijnen.
Gebruik wordt belast.......................................juist, dan kan je in elk geval straks overal gratis parkeren..................................
DEN HAAG - Binnen het kabinet is nog volop discussie over hoeveel een automobilist straks per kilometer moet betalen, zodat het nog de vraag is of er vrijdag een besluit valt over de invulling van de kilometerheffing.
Volgens de laatste planning kan er op z'n vroegst in het najaar van 2012 begonnen worden met een heffing voor vrachtwagens. Later moeten dan personenauto's volgen. De Tweede Kamer wacht al lange tijd op het voorstel van minister Camiel Eurlings (Verkeer) waarin staat hoeveel bestuurders precies moeten betalen. In het Nederlandse systeem gaan mensen betalen naar gebruik van de auto en de wegen. De vaste lasten voor een auto, zoals de wegenbelasting en aanschafbelasting, verdwijnen.
Gebruik wordt belast.......................................juist, dan kan je in elk geval straks overal gratis parkeren..................................

- wjn
En Heijmans maakt weer winst, door minder kosten te maken. Ik begin 'm te snappenMichel Huisman schreef:Ze kunnen nog geen tunnel bouwen die langer dan een week functioneel blijft zonder ellende..

- wim breman
Als de wegenbelasting verdwijnt ben ik benieuwd wat er met de provinciale opcenten gebeurd, ik vrees dat die niet wegvallen.
In de politiek hoor je niets over de prima alternatieve oplossing zoals alle heffingen in de benzineprijs stoppen, dan betaal je pas echt voor het gebruik en is het niet nodig om die peperdure systemen aan te schaffen.
Daarnaast nog voor alle buitenlanders een vignetje uitvinden zoals Zwitserland en Oostenrijk al hebben, zitten wij niet scheef naar al die toeristen te kijken.
Dat de BPM gaat verdwijnen geloof ik ook niet, de overheid heeft daarmee een te mooi wapen in handen om ons door toeslagen en ondoorzichtige regeltjes allemaal in die kleine groene milieu autootjes te persen.
Dat we met z'n allen (nog) meer gaan betalen staat voor mij wel vast.
In de politiek hoor je niets over de prima alternatieve oplossing zoals alle heffingen in de benzineprijs stoppen, dan betaal je pas echt voor het gebruik en is het niet nodig om die peperdure systemen aan te schaffen.
Daarnaast nog voor alle buitenlanders een vignetje uitvinden zoals Zwitserland en Oostenrijk al hebben, zitten wij niet scheef naar al die toeristen te kijken.
Dat de BPM gaat verdwijnen geloof ik ook niet, de overheid heeft daarmee een te mooi wapen in handen om ons door toeslagen en ondoorzichtige regeltjes allemaal in die kleine groene milieu autootjes te persen.
Dat we met z'n allen (nog) meer gaan betalen staat voor mij wel vast.