[Officieel] Renault Megane R26 R

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Steven N. » 30 mar 2010, 12:54

Ten eerste meld je jezelf aan op een forum om discussies te voeren, als je dat niet kan of wil moet je inderdaad niet posten.

Ten tweede had je de onderbouwing beter meteen kunnen geven, want de manier van discussie voeren is ook weer heerlijk welles nietes.

Renault is de enige in hot hatch land die het begrijpt en een tracktool versie uitbrengen. Een GTI/RS/Cupra pretenderen een hot hatch te maken voor sportief straatgebruik maar ook voor het circuit. Bij het laatste vallen deze dus door de mand en de Megane niet doordat ze een R26.R aanbieden. En dát is het punt van die auto. Dat jij hem lelijk vind is onderhand wel duidelijk, maar staat los van het feit dat Renault de autosport met straatauto's in leven houdt. DF, waar we hier voor zijn..

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Rupie » 30 mar 2010, 13:40

Ik weet dat ik met de Lotus geen slechte keus heb gemaakt. Maar ik twijfel wel eens of ik niet eerst de Renault had moeten proberen. De enige officieel verkopende partij in Nederland heeft daar echter destijds ook niet veel aan gedaan om het de goede kant uit te laten lopen. Maar eigenlijk heeft het nog meer te maken met dat ik van plan was om de auto in dat jaar flink over het circuit te jagen, daar waar ik dat met de BMW niet echt meer gedaan heb en de Lotus min of meer te laat kwam.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31509
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door JP » 30 mar 2010, 15:35

Ff op marktplaats gekeken.

Staat er al een tijdje een Radical te koop. Bouwjaar 2009 voor €34000,.
Deze witte Megane R26 R is speciaal door Renault Nederland geleverd aan Ziptuning.
Ziptuning heeft het motormanagement aangepast tot 300 pk voor straat en circuit gebruik. Dit is nummer 5 van de 10 totaal geleverd aan Nederland door Renault Sport France, productie nummerplaatje in dashboard.

Ziptuning heeft alle aan Nederland geleverde Renault Megane R26 R's in opdracht van Renault aangepast in het motormanagement.

Nummer 5 is te koop bij Ziptuning met deze extra speciale programmering voor een scherpe prijs. De acceleratie tijd is nu 4.3 Seconden naar de 100 km/h.

http://link.marktplaats.nl/308040108

Da's wel erg retesnel.... :hmmm:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Robertdj » 30 mar 2010, 15:38

Krijg je dan niet ziekelijk veel torque-steer?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Harrie » 30 mar 2010, 15:56

JP schreef: Da's wel erg retesnel.... :hmmm:
Ik heb ondertussen ook al op verschillende fora's gelezen dat de R26R slecht verkocht zijn en dat er heel veel terug zijn gegaan naar Frankrijk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Tristan » 30 mar 2010, 15:59

4,5 sec naar de 100 km/u? Tuurlijk.....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31509
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door JP » 30 mar 2010, 16:01

Harrie schreef:
JP schreef: Da's wel erg retesnel.... :hmmm:
Ik heb ondertussen ook al op verschillende fora's gelezen dat de R26R slecht verkocht zijn en dat er heel veel terug zijn gegaan naar Frankrijk.
Ja, heb ook nog wel het een en ander vernomen van de lokale berger op de Ring, over de R26(aldanniet Radical), maar dat durf ik hier niet hardop te roepen..... :mrgreen:

Iets met aandrijving..... :bag:

Luco

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Luco » 30 mar 2010, 16:30

JP schreef:
Harrie schreef:
JP schreef: Da's wel erg retesnel.... :hmmm:
Ik heb ondertussen ook al op verschillende fora's gelezen dat de R26R slecht verkocht zijn en dat er heel veel terug zijn gegaan naar Frankrijk.
Ja, heb ook nog wel het een en ander vernomen van de lokale berger op de Ring, over de R26(aldanniet Radical), maar dat durf ik hier niet hardop te roepen..... :mrgreen:

Iets met aandrijving..... :bag:

Ik vermoed de aandrijfassen :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31509
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door JP » 30 mar 2010, 17:13

Inderdaad. Op bepaalde plekken, waar de auto diep in zijn vering gedrukt wordt icm acceleratie, daar krijgt de aandrijving een grote klap.

Bij de berger stond er toen eentje waarbij al voor de 4e keer de aandrijving was afgebroken. Vorige 3x wel onder garantie vervangen, want ja.....gebeurt gewoon op de openbare weg..... :mrgreen:

Gebeurde/gebeurt op de Ring oa vaak, net na de brug bij Breidscheid, als je naar boven gaat (ExMuhle)

Luco

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Luco » 30 mar 2010, 18:05

ja bij een voorwieltrekker krijgt het toch allemaal meer op zijn donder met wat pk's erop omdat het ook nog stuurt en aandrijft.
Maar goed dat is dus niet alleen bij renault.

AnthonyR
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 nov 2009, 23:03

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door AnthonyR » 30 mar 2010, 23:46

Harrie schreef:
JP schreef: Da's wel erg retesnel.... :hmmm:
Ik heb ondertussen ook al op verschillende fora's gelezen dat de R26R slecht verkocht zijn en dat er heel veel terug zijn gegaan naar Frankrijk.
Naar mijn weten zijn er geen onverkochte exemplaren ( gebouwde ) terug gegaan naar Frankrijk, alleen toen de verkoop op gang kwam ging het niet hard genoeg en hebben ze productie al eerder te stoppen. Er staan geen 100tal auto's bij Renault in Dieppe die onverkocht zijn. In totaal zijn er rond de 385 geproduceerd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Macboy » 08 apr 2010, 17:13

Gelukkig gaat het draadje weer de goede kant op :)

indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door indobesar » 26 jan 2011, 15:02

http://www.evo.co.uk/videos/trackdayvid ... _test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jan 2011, 15:08

Blijft een aparte auto, klinkt als een op hol geslagen cappuccino apparaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten