BMW M2
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Te grote rijhoogte?... je hoeft nooit over een stenen verkeersdrempel heen zeker?
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Jawel hoor, maar ik wil een zo laag mogelijk COG, meer verlagen dan een cm of 1,5 a 2 doe ik sowieso niet, dan krijg je alleen maar een verkloot rollcenter e/o bumpsteer.
Over die drempels kom ik wel, mits hij niet lager is dan mijn verlaagde M3, en die is exact 10cm bumper-wegdek.
Zit verder te lezen over M performance onderstel, erg fraai, komt met factory dial in, maar voor corner weight, specifieke instellingen en uitlijning moet je maar naar de specialist. Dat is natuurlijk kut. Dan rijd ik na een maand of 3 a 4 wel direct naar die specialist die dan gelijk alles after market eronder klust en afstelt.
Over die drempels kom ik wel, mits hij niet lager is dan mijn verlaagde M3, en die is exact 10cm bumper-wegdek.
Zit verder te lezen over M performance onderstel, erg fraai, komt met factory dial in, maar voor corner weight, specifieke instellingen en uitlijning moet je maar naar de specialist. Dat is natuurlijk kut. Dan rijd ik na een maand of 3 a 4 wel direct naar die specialist die dan gelijk alles after market eronder klust en afstelt.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
M performance onderstel is dacht ik van kw. Maar wel door bmw gefinetuned en getest op rammeltjes.
Ik rij standaard en bevalt prima. Mocht ik een ander onderstel dan die van bmw m performance.
Ik rij standaard en bevalt prima. Mocht ik een ander onderstel dan die van bmw m performance.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Ja, ik twijfel. Moet in 1x goed. Als het rammelt naar de dealer en zo'n vorkpoot in de bloemenvaas op de BMW balie kunnen rammen heeft ook zo zijn voordelen
Ik zie idd ook rubber plakken zitten waar je dat bij een "normale" coilover zeker niet hebt (veerschotel bijv). Ok. Je hebt me overtuigd. løl 
Uitlaat ga ik wel skippen, komt tzt wel een remus op, mooiere sound.


Uitlaat ga ik wel skippen, komt tzt wel een remus op, mooiere sound.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
Mooie wagen word dat zo!
Ik herinner me nog de Seat en Subaru dagen, wel mooie stappen gemaakt op auto gebied!
Levertijd is ook best snel btw
Ik herinner me nog de Seat en Subaru dagen, wel mooie stappen gemaakt op auto gebied!
Levertijd is ook best snel btw
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Ah jij bent de WJ van Seat Online, long time no seeWJ schreef: 25 aug 2019, 14:16 Mooie wagen word dat zo!
Ik herinner me nog de Seat en Subaru dagen, wel mooie stappen gemaakt op auto gebied!
Levertijd is ook best snel btw


-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Gisteren een klapband op de ring van Antwerpen door het raken van een voorwerp. De wagen gelukkig, gezien de drukte, aan de kant kunnen zetten. De wegassistentie heeft eerst een noodloopwiel omgekeerd! proberen te monteren omdat het niet over de remklauw ging. Dat reed voor geen meter en dus weer aan de kant.
Dan maar gewacht op een echte takelwagen. Uiteindelijk flink wat krasjes op de wielen door de actie. Balen.
- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW M2
Die Belgische wegen zijn ook wel dramatisch ook hoor. Heb nooit steenslagschade maar 2x door België naar zuid Frankrijk en het is 2x raak.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^ Dat dus, gezien de M2 onderstel kwaliteiten zou Belgie een verboden habitat moeten zijn 

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Ik had een fantasie dat ik er ooit een zelf mocht bestellen en streepte het performance onderstel af,
veel reacties over aftermarket spul met rammels wat kapot zou gaan.
Geeft allemaal niks, iedereen zijn eigen mening en ervaring . Leuk toch !!
Mijn ervaring is Ohlins en Madeno racing, als er iets met die dempers is ( en ja, soms is er een glijlagertje of iets dergelijks kleins) lost Leo alles kosteloos op.
Voor je eigen plezier zou ik je adviseren om eens te kijken in z’n nieuwe bedrijf wat er allemaal mogelijk is. Kijken en luisteren kost niets en is erg leerzaam daar, een aantal df-ers kan het bevestigen.
Ik heb ook geluidjes gehad in een nieuwe Ohlins road en track op de 135i, maar de oorzaak lag ergens anders .
Namelijk de ijzer op ijzer camberplates die alle geluid doorgeven. Bij een 135i en 335i zijn ze er bij Ohlins vanuit gegaan dat er geen camberplates gebruikt worden en dat de rubberen silence blocks er tussen blijven.
Bij een m3 houd Ohlins er rekening mee dat er camberplates gebruikt worden en worden er andere zuigers gebruikt in de struts ( veerpoten) en andere shims. Dit was nergens bekend, en is na lang zoeken ontdekt.
Die zijn er nu bij mij ook kostenloos ingezet en probleem opgelost , na een paar dagen zoeken. De rammels die je dus soms op forums tegenkomt zit altijd een verhaal achter wat je nooit hoort hoe het echt zit. Als er geen expert mee bezig is blijft het gissen .
De Ohlins set op mijn gt3 heeft de auto echt zoveel beter gemaakt, en de bilsteins waren zeker niet slecht. Nooit geen problemen mee gehad, en de megane Rs werd er echt een klasse beter van.
Veel plezier met de nieuwe M2 , wat je ook doet , je krijgt een geweldige goeie auto
veel reacties over aftermarket spul met rammels wat kapot zou gaan.
Geeft allemaal niks, iedereen zijn eigen mening en ervaring . Leuk toch !!
Mijn ervaring is Ohlins en Madeno racing, als er iets met die dempers is ( en ja, soms is er een glijlagertje of iets dergelijks kleins) lost Leo alles kosteloos op.
Voor je eigen plezier zou ik je adviseren om eens te kijken in z’n nieuwe bedrijf wat er allemaal mogelijk is. Kijken en luisteren kost niets en is erg leerzaam daar, een aantal df-ers kan het bevestigen.
Ik heb ook geluidjes gehad in een nieuwe Ohlins road en track op de 135i, maar de oorzaak lag ergens anders .
Namelijk de ijzer op ijzer camberplates die alle geluid doorgeven. Bij een 135i en 335i zijn ze er bij Ohlins vanuit gegaan dat er geen camberplates gebruikt worden en dat de rubberen silence blocks er tussen blijven.
Bij een m3 houd Ohlins er rekening mee dat er camberplates gebruikt worden en worden er andere zuigers gebruikt in de struts ( veerpoten) en andere shims. Dit was nergens bekend, en is na lang zoeken ontdekt.
Die zijn er nu bij mij ook kostenloos ingezet en probleem opgelost , na een paar dagen zoeken. De rammels die je dus soms op forums tegenkomt zit altijd een verhaal achter wat je nooit hoort hoe het echt zit. Als er geen expert mee bezig is blijft het gissen .
De Ohlins set op mijn gt3 heeft de auto echt zoveel beter gemaakt, en de bilsteins waren zeker niet slecht. Nooit geen problemen mee gehad, en de megane Rs werd er echt een klasse beter van.
Veel plezier met de nieuwe M2 , wat je ook doet , je krijgt een geweldige goeie auto

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Jazeetie, ik werk in Aalst, Belgie momenteel, dus of de ring Brussel of Antwerpen, en vaak gedeeltelijk allebeiFernando schreef: 25 aug 2019, 16:44 Die Belgische wegen zijn ook wel dramatisch ook hoor. Heb nooit steenslagschade maar 2x door België naar zuid Frankrijk en het is 2x raak.

Gelukkig is die A4 met zijn biljart laken in NL Zeeland een soort van Nurburgring daar in Zeeland als je beetje doorrijdt

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Niets ontgaat deze 3-jarige petrolhead.

Ligt het ook niet een beetje aan het onafgeveerd gewicht dat de M2 zo hard aanvoelt? Nu net weer 100km afgelegd met getrokken 18” 235/40 op een 9J velg. Voelt een stuk comfortabeler aan dan de 265/35/19. En dat lijkt me voornamelijk door het verschil in gewicht en niet bandhoogte.
Porsche heeft ook een stuk kleinere remmen dus wellicht maakt dat het onderstel wat fijner aanvoelen?
Welke banden leg ik nu achteraan? Vooraan ligt er nog PSS. Frits van PSG heeft kan PSS met BMW-ster aan
282/stuk leveren, all-in.
PS4S, zonder ster (bestaat niet) aan 271/stuk.
Daily driver, 35K km per jaar in alle omstandigheden. Ik dacht eerst PS4S maar dan heb je verschillende banden op de assen.

-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Kan het niet verschil van RFT en non RFT zijn?
Ik zou trouwens voor de P4S gaan. Het is de opvolger van de PSS. Extra grip achter is geen probleem.
Als die 18" een winterband is. Dat is altijd al zachter/soepelr rubber en wangen dan een normale zomerband.
Ik zou trouwens voor de P4S gaan. Het is de opvolger van de PSS. Extra grip achter is geen probleem.
Als die 18" een winterband is. Dat is altijd al zachter/soepelr rubber en wangen dan een normale zomerband.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Gewoon 4x PS4S klaar:)
Duidelijke taal!
Duidelijke taal!

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Ik heb geen RFT op beide sets. 18" wielen die nu achteraan liggen, komen van de winterset, inderdaad.Kadett schreef: 26 aug 2019, 10:11 Kan het niet verschil van RFT en non RFT zijn?
Ik zou trouwens voor de P4S gaan. Het is de opvolger van de PSS. Extra grip achter is geen probleem.
Als die 18" een winterband is. Dat is altijd al zachter/soepelr rubber en wangen dan een normale zomerband.
@robin, helder.
Meer paginavulling:
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Op en over de grens gevoel de PSS aldus de tester, voor de rest PS4S.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW M2
Erik ik dacht dat kleppenuitlaten niet meer geleverd mochten worden? Is jouw dealer creatief met bestellen of klopt mijn info niet?
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
M Perf uitlaat is niet leverbaar in EU voor M2C/OPF
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW M2
Dat dacht ik ook, maar zag hem een paar pagina’s terug wel voorbij komen in zijn configuratie.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Misschien US/ROW, want deze bekende foto van paar pagina's terug is ongeveer 'vorige week' gemaakt en geen M Auspuff erbij...Thomas H schreef: 26 aug 2019, 13:34 Dat dacht ik ook, maar zag hem een paar pagina’s terug wel voorbij komen in zijn configuratie.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW M2
62K voor een M2C dat is veel auto voor het geld. In NL is 90K?
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
100k vanaf:)
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW M2
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M2
Prijzen in NL zijn idd compleet verziekt voor auto's met relatief veel CO2 uitstoot.
kleiner voorbeeld maar zag bijv van het weekeind nieuwe suzuki jimny kost in belgie 15K in NL 30K
kleiner voorbeeld maar zag bijv van het weekeind nieuwe suzuki jimny kost in belgie 15K in NL 30K
