Toch een poging dan om verketterd te worden

zoals bij de meeste wel bekend ik ben geen boomknuffelaar of die-hard EV fan maar heb te maken met de carpolicy van mijn werkgever die sinds enkele jaren verplicht leaseauto afnemen voorschrijft (eerder kon je ook budget laten uitkeren en reed ik zelf daarvan al mijn ICE BMW’s zoals M135i, 335i, 435i etc) en eerder was ook verplicht MB / EV keuze nú gelukkig iets versoepeld met alleen verplicht EV.
Dus na de EQE kon ik iets ruimer gaan shoppen en was de shortlist:
BMW iX1, iX3 en i5 en daarnaast de Audi Q4.
iX1 te krap van binnen, i5 te groot slagschip net zoals ik de EQE dat vond en de iX3 ten tijden van bestellen geen zekerheid over de effecten op de prijs van China importheffingen dus daarmee vielen de BMW keuzes helaas af. (i4 te lage achterbank/dak voor kinderstoeltjes daardoor niet eens op de shortlist)
Bleef over de Q4 die qua ruimte gelijk is aan iX3 en ik ook een mooie auto vind vooral van binnen nog een oldschool dashboard ipv een plank met schermen wat tegenwoordig overal mode is en de S-line bekleding vind ik altijd erg strak. Dus zo tot de conclusie gekomen dat een Q4 S-line Quattro het moest worden.

Kleuren weinig keuze, wit, zwart, blauw of kiezelgrijs. Blauw was een lelijke blauw, wit vind ik niks op zo’n ding en kiezelgrijs heeft MDV al op de Born dus bleef zwart over