Nu een huis kopen
- MParallel
- Auto: BMW
Re: Nu een huis kopen
Half stok?
- JP
Op dat erf kun je 'half-stok' in de blote kont doen en laten wat je wil, ook je auto's wassen.....

- MParallel
- Auto: BMW
Lijkt mij ook. Is bijna een enclave.
- JP
Daar kun je makkelijk 40 stacaravans voor het COA kwijt, massa is kassa 

-
- RS-Ron
- Luco
ja en twee huizen verder kan je met je honden hondenzwemmen in een zwembad.
-
Geldt dan ook een opruimplicht?RS-Ron schreef: 01 aug 2025, 17:41 Mooi man, kan ik de honden in mijn eigen tuin uitlaten, vind het wel wat.

- RS-Ron
- JP
Dat kan daar ook !RS-Ron schreef: 01 aug 2025, 17:41 (…)
Mooi man, kan ik de auto’s in mijn eigen tuin uitlaten, vind het wel wat.
Gr Ron
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Lijkt wel 'n Van der Valk joh
Wolven, hier in de buurt ook, hadden we 'n ander draadje voor: Die ene mag nu volgens de rechter wél worden doodgeschoten. Ik ben nu zover dat alles maar afgeschoten MOET worden. Ze zijn hier door grappenmakers toendertijd uitgezet en horen hier niet.

Nou inderdaadtot in de kleinste detail

Wolven, hier in de buurt ook, hadden we 'n ander draadje voor: Die ene mag nu volgens de rechter wél worden doodgeschoten. Ik ben nu zover dat alles maar afgeschoten MOET worden. Ze zijn hier door grappenmakers toendertijd uitgezet en horen hier niet.

-
Om te weten of het wel een wolf was, en welke, moet er dna afgenomen worden, schijnbaar kan dat niet op uiterlijk.
Wat ik me nu afvraag, hoe bepalen ze welke wolf ze moeten afschieten? Of mag het dan wel op uiterlijk
Ik ben er voorstander van dat we ze allemaal opruimen.
Wat ik me nu afvraag, hoe bepalen ze welke wolf ze moeten afschieten? Of mag het dan wel op uiterlijk

Ik ben er voorstander van dat we ze allemaal opruimen.
-
Ik snap wat jij bedoelt Elise, maar deze ongein gaat te ver nu. Shoot to kill ofzo. MdV is al 'bangig' hier in Oranjewoud met onze twee Shi-Tzus.
-
Ik pas hier ook goed op met onze hotdog, zeker op plaatsen waar al eens een wolf gesignaleerd is in het buitengebied.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zijn ze hier uitgezet? Dat dacht ik eerst ook maar Google zegt; De wolf is weer in Nederland gekomen doordat de populatie in Duitsland is gegroeid en jonge wolven op zoek gaan naar een eigen territorium en partner. Deze jonge wolven trekken soms honderden kilometers en kunnen zo in Nederland terechtkomen.
En: https://www.nationalgeographic.nl/diere ... schiedenis
Hoe keerde de wolf terug naar Nederland?
De wolf trok zich lange tijd terug in de bossen van Roemenië en Polen. Pas vanaf eind twintigste eeuw kon hij langzaam beginnen aan een comeback. Op de Conventie van Bern in 1979 kreeg de wolf een beschermde status. Sinds 1992 moeten bovendien alle EU-lidstaten ervoor zorgen dat er een jachtverbod is en het dier zich in rust kan voortplanten.
Zodoende kreeg de wolf de ruimte om te beginnen aan een nieuwe opmars naar het westen van Europa. Begin 2019 vestigde de eerste wolf, een vrouwtje dat de naam GW998f kreeg, zich op de Veluwe. Het dier was afkomstig uit een nestje in de Duitse deelstaat Brandenburg en legde honderden kilometers af om de Nederlandse grens over te steken.
In Drenthe jaagde de wolvin op reeën, hazen en – door onbekendheid met het gebied – soms op schapen. Op de Veluwe vond ze uiteindelijk haar thuis. Samen met een tweede wolf kreeg ze een nestje, waarmee de terugkeer van de wolf in Nederland een feit was.
En: https://www.nationalgeographic.nl/diere ... schiedenis
Hoe keerde de wolf terug naar Nederland?
De wolf trok zich lange tijd terug in de bossen van Roemenië en Polen. Pas vanaf eind twintigste eeuw kon hij langzaam beginnen aan een comeback. Op de Conventie van Bern in 1979 kreeg de wolf een beschermde status. Sinds 1992 moeten bovendien alle EU-lidstaten ervoor zorgen dat er een jachtverbod is en het dier zich in rust kan voortplanten.
Zodoende kreeg de wolf de ruimte om te beginnen aan een nieuwe opmars naar het westen van Europa. Begin 2019 vestigde de eerste wolf, een vrouwtje dat de naam GW998f kreeg, zich op de Veluwe. Het dier was afkomstig uit een nestje in de Duitse deelstaat Brandenburg en legde honderden kilometers af om de Nederlandse grens over te steken.
In Drenthe jaagde de wolvin op reeën, hazen en – door onbekendheid met het gebied – soms op schapen. Op de Veluwe vond ze uiteindelijk haar thuis. Samen met een tweede wolf kreeg ze een nestje, waarmee de terugkeer van de wolf in Nederland een feit was.
-
Ja die insteek kende ik ook al Arthur. Het wordt een welles-nietes verhaaltje daardoor.
Het ver(ont)voerd worden door een busje/vrachtwagen achtig vehikel uit die contreien vind ik wél plausibel itt tot dat google verhaal....volgens mij is daar ook gewoon bewijs voor(?)
EDIT: Maar ze zitten hier nu toch en hoe mooi en stoer etc ze ook zijn, ze passen hier gewoon niet in deze 'overbevolkte' maatschappij etc etc.
Het ver(ont)voerd worden door een busje/vrachtwagen achtig vehikel uit die contreien vind ik wél plausibel itt tot dat google verhaal....volgens mij is daar ook gewoon bewijs voor(?)
EDIT: Maar ze zitten hier nu toch en hoe mooi en stoer etc ze ook zijn, ze passen hier gewoon niet in deze 'overbevolkte' maatschappij etc etc.
-
Had ik vaak daar boswandingen gemaakt daar had ik een jachtmes mee op zak genomen, voor geval dat.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Vind ik wel een mooie, ze passen hier niet omdat wij alles inpikken. Wat moet er dan nog meer weg? De das? Die maakt ook burchten op plaatsen die het ons mensch niet uitkomt. Mijn zus kwam in een buitenwijk van Londen vorig jaar vossen tegen. Is ook niet wat je wil misschien maar zolang wij (mensen) natuur "inpikken" voor woningbouw ga je zulke dingen houden. Moet je ze dan maar afschieten? Niet persé. Maar als ik kinderen zou hebben en een wolf zou mijn kind willen snaaien dan zou ik misschien ook wel alle wolven dood willen schieten.Robin schreef: 02 aug 2025, 10:44
Mijn moraal van dit geraaskal, we verpesten het allemaal zelf. Wij grijpen elke keer maar in in de natuur en dat pakt niet altijd goed uit. Er wonen mijns inziens teveel mensen in Nederland en dat gaat niet goed met samenleven met wilde dieren. We doen het zelf.
Maar het ging hier om huizen kopen, er zijn wel andere topics waar dit in zou passen ga ik van uit.
-
Tuurlijk doen we dit allemaal zelf EvdP, klopt. En we doen deden ook zelf 'de wolf hiernaartoe halen waar hij/zij niet past'.....
- EvdP
Ik geloof niet dat de wolf hier heen is gehaald, ik ben meer van het verhaal wat Arthur van Google heeft gehaald. Maar het gaat er niet om wat ik wel of niet geloof, de situatie is dat dat ding hier nu rondloopt. Ik ben van mening dat als je de twee roedels die in het Fries - Drentse wold leven af gaat schieten je daarna wel weer nieuwe krijgt. Ze hoeven hun paspoort niet te laten zien bij Arthur in de buurt. Grenzen zijn iets wat wij hebben, daar trekt een dier zich geen fuck van aan.
Tijd voor koffie?
Tijd voor koffie?
-
Dat is ook zo EvdP, maar ik vind 't niet plausibel dat één wolf honderden (zoniet >'1000') kilometers in z'n eentje aflegt hier naar NL, waarom pas in 2018/19 (?) en niet eerder? Waarom niet in de 60s/70s/90s?
overal kan zo'n wolf zich settelen, ook in bosrijk Oost Duitsland, maar wat brengt zo'n beest met z'n instinct letterlijk dan hier??
overal kan zo'n wolf zich settelen, ook in bosrijk Oost Duitsland, maar wat brengt zo'n beest met z'n instinct letterlijk dan hier??
- EvdP
Geen flauw idee, ik heb geen verstand van wolven of hun "trekgedrag".
-
-
Had hier een buur wonen met als hobby jagen. Na wat uitleg nemen die lui best serieus wat wel en niet afgeschoten mag worden om een soort balans aan te houden. Die balans is weliswaar onnatuurlijk en gecreëerd maar wel een balans die werkt binnen wat hier allemaal leeft.
Dat zo'n wolf een keer of wat achter schapen aan zit vind ik bij de natuur horen. Katten zitten ook achter vogels aan.
Nu wolven meerdere keren mensen aanvallen mogen ze van mij afgeschoten worden. Inmiddels is het geen incident meer.
Dat zo'n wolf een keer of wat achter schapen aan zit vind ik bij de natuur horen. Katten zitten ook achter vogels aan.
Nu wolven meerdere keren mensen aanvallen mogen ze van mij afgeschoten worden. Inmiddels is het geen incident meer.