Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 12 mar 2013, 08:20

ErikS schreef:
dvh schreef:Zodra ik de kans krijg ben ik sowieso weg.

* heeft informatie-pakket werken in Australië aangevraagd *
Je begint serieus te worden, ofniet?
Het gras bij de buurn is nie groener!
+1 voor de eerste zin. :?

Australie vind ik nou net geen buurn:)

dvh

Bericht door dvh » 12 mar 2013, 09:08

ErikS schreef:

Je begint serieus te worden, ofniet?
Het gras bij de buurn is nie groener!
Groener dan dat donkerbruin hier bedoel je ?
We zullen zien.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2013, 10:07

Of het gras ergens anders groener is, hangt meestal voor het grootste deel van je eigen portemonee af.

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 mar 2013, 10:18

+1

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 mar 2013, 10:27

Als ik mijn vrienden/familie mee kon nemen boekte ik vandaag nog een enkeltje. :love:

RVV

Bericht door RVV » 12 mar 2013, 10:42

Waarom moet je een kans krijgen om weg te gaan?

Zoiets doe je gewoon. Zo niet dan ook niet zeuren en je eigen groene of dorre grasmatje blijven maaien :wink:

Persoonlijk is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hier weg te willen. Ja tuurlijk genoeg te zeuren over van alles en nog wat vooral op een forum/facebook whatever. Maar we leven in zo'n beetje het meest welvarende land van de wereld. Ja op bepaalde vlakken is het elders wel iets beter, maar onder de streep totaal opgeteld mag je dondersblij zijn dat je hiero bent geboren/woont. Grote internationale steden in Canada/Australië/States, daar is het echt niet anders dan hier. In het achterland loopt men daar gewoon 40 jaar achter tov hier. Of wil je naar Noorwegen? Zweden? Denemarken? Zwitserland? Of rentenieren ergens in Zuid Amerika? Hou toch op zeg. Stelletje verwende nesten.

JP

Bericht door JP » 12 mar 2013, 10:46

Het gras in Australie zal vast en zeker groener zijn, maar dat kom ook omdat het er af en toe (net als hier) weken aan een stuk regent. Heb je geen Pokon meer nodig. Hetgeen weer slangen, kangoeroes en grote spinnen aantrekt. Niet iets imo om ongerust de kinderen in de tuin te laten spelen.

RVV

Bericht door RVV » 12 mar 2013, 10:54

Ja precies, grappig dat je dat aanhaalt, je ziet wel eens van die docu's op NG etc.. slangen die zo giftig zijn dat ze bij wijze van 10 man met 1 beet kunnen doden. Die zitten dan gewoon in de schuur tussen het kinderspeelgoed. Spinnen die zo giftig zijn dat je hart verlamd, die kruipen gewoon door je kinderkamer heen.

Het is gewoon kut als je het financieel allemaal net kan rondbreien in Nederland. Maar elders is het nog kutter. Met de nodige financiële buffers kan het plezierig zijn elders op de wereld. Juiste stekkie/plekkie, ver van andermans armoede. Maar vanuit een "ik ga het elders wel even doen" mentaliteit, ga je daar echt niet tussen komen. Heel de wereld wil zo'n beetje in Nederland wonen. Zeg maar 5 miljard mensen onder de streep. Sommige lukt het vele gelukkig niet. Maar wij denken dat het ergens anders veel beter voor ons is. Ja op een onbewoond eiland gaan wonen, terug naar de roots.. kokosnoten stukslaan en vissen vangen met een speer. Elke dag op een schelpenstrand liggen.. alleen kun je dan weer niet op DF posten om te zeggen hoe goed je het hebt :wink:

Robin

Bericht door Robin » 12 mar 2013, 11:06

Tja. Welvaart en welzijn zijn twee verschillende dingen.

Je moet je ook afvragen of vermogende lieden wereldwijd hun villa/kasteel etc in NL zouden laten bouwen. Eigenlijk niet. Ze gaan naar CH, Italie, Z Frankrijk, Spanje, Cariben, USA . Ze blijven waar ze zijn.

We weten dat NL het in 't algemeen best goed voor mekaar heeft als land, maar 't getuigt van een soort eigenwaan om te zeggen dat het overal bijna minder is dan hier(zo komt 't over) en dat we 'verwend' zouden zijn. M'n pa idem. Maar die is nog nooit buiten EU geweest LOL.

Je hebt twee kampen: De wegwezers en de club die denkt dat NL echt het beste land ever is, zo lees ik 't.

Ik zit er wat tussenin. Laten we 't zo zeggen. :)

Makkelijk praten van beide kanten. Dik 10 jaar terug wilde ik ook emigreren. Nu niet zozeer meer. Wel 'n huis in ES of in Zuid Amerika. Dat komt er nog wel. Helemaal weg, neh.

Vraag aan 'n Yank of ie in NL wil wonen, een Brit, Een Duitser, een Australier, Canadees, Zweed, Zwitsers, zelfs Colombiaan. Vergeet 't maar. Ja 'n vakantietje. Voor de rest zullen ze je meewarig aankijken. Welk land heeft z'n pro-contra. Je haalt 't land niet uit de inwoner. Maar hou op over dat NL het beste land ever is aub.

RVV

Bericht door RVV » 12 mar 2013, 11:19

Dat die Yank en consorten hier niet wil wonen is nogal wiedes. Ten eerste is het daaro net zo goed dus waarom switchen, ten tweede is Nederland een kleine pisvlek op de wereldkaart. Waar in Australië je naaste buur 150 kilometer verder woont en je gaat theedrinken met je vliegtuig, zit je hier 150 kilometer verder ergens in Duitsland/België/Noordzee (streep door). Ik heb persoonlijk geen idee op Nederland het beste land ter wereld is. Alles heeft met perceptie te maken. Maar volgens mij leven we hier in een bepaalde welvaart waar we ondanks de hoge belastingdruk en in onze beleving tegenwerkende overheidsklimaat, het serieus goed hebben.

Punt is, overal moet je het voor je zelf het beste maken. STEL je hebt 30 miljoen over.. je hoeft nooit meer te werken, hier niet, nergens niet. Dan hoef je je toch ook niet tegen te laten houden door het gegeven van een vast land waar je woont?

dvh

Bericht door dvh » 12 mar 2013, 11:21

Brengt wat teweeg :-)

Ik zal jullie een kleine inzage geven.
Voor mij is het heel pril. Ik zit er een tijdje mee in mijn hoofd en verder dan wat belletjes en wat oppervlakkige informatie is het nog niet gekomen.

Maar binnen ons bedrijf is gewoon veel vraag naar goed personeel. En ook retailers als partner. Gewoon wat ik nu ook ben/doe , alleen dan daar.

De reden is dat ze daar sinds enkele jaren marktleider zijn. De markt waar ik in zit is daar gewoon heel anders als hier. Onderontwikkeld zoals het 25-30 jaar geleden hier was. De positieve ontwikkelingen die wij hier 30 jaar geleden al meemaakte beginnen nu daar. En zo is er gewoon veel vraag naar personeel.

Het wordt je ook erg makkelijk gemaakt.
De gehele migratie wordt voor je geregeld. Visum , verblijfplaats , je spullen verhuizen, de reis zelf, alles wordt voor je betaald en geregeld.

Dus ik verkoop de boel hier, ga over en ga daar lekker verder.

Waarom zou ik dat doen ?
- Beter klimaat ( waar ik eventueel zou willen zitten )
- De uitdaging
- Het avontuur
- Baangarantie + prognose
- Je leeft maar een keer. Wil ik hier altijd blijven ?

Het idee lijkt me ook gewoon leuk..
Nieuw land, nieuwe toekomst , nieuwe dingen..

Nogmaals, alles is heel pril. Ik vraag ook geen advies van de DF'ers ;-)
Dit is puur iets wat ik voor mezelf wil ontdekken en gelukkig heb ik een groot en vertrouwd bedrijf achter mij staan wat me hiermee kan helpen en stimuleren.

Maar goed. Tot zover mijn mening.
Ik begrijp dat een hoop mensen er niet eens over zouden nadenken.
Mij lijkt het wel iets.

Of ik het daadwerkelijk doe ?
Geen idee. Eerst maar eens wat weken erover slapen en veel informatie inwinnen.
Ben er in ieder geval wel ( serieus ) mee bezig.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 11:23

Zo fucking gaaf David! Echt heel gaaf dat je het uberhaupt al wil overwegen. Ik denk dat je er inderdaad een goede toekomst op kunt bouwen als ik je verhaal zo lees.

Robin

Bericht door Robin » 12 mar 2013, 11:34

Die 5 miljard armoedzaaiers/kanslozen willen maar om 1 ding in NL wonen. Sociaal vangnet en de centen. NL is een 'sociaal' land voor nietshebbers/kansarmen, niet voor de (wannabe) ondernemert/middenklasse imo. Afremmende werking en bureaucratie. Andere landen nog meer bureaucratie, maar daar ga je met de ambtenarij om de tafel. Hier zien ze je niet staan....

Dat wordt alleen maar erger met dit kabinet.

Doornivelleren. Pak maar 'n stoomwals Spekman en Samsom.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2013, 11:45

Robin schreef:Tja. Welvaart en welzijn zijn twee verschillende dingen.

Je moet je ook afvragen of vermogende lieden wereldwijd hun villa/kasteel etc in NL zouden laten bouwen. Eigenlijk niet. Ze gaan naar CH, Italie, Z Frankrijk, Spanje, Cariben, USA . Ze blijven waar ze zijn.

We weten dat NL het in 't algemeen best goed voor mekaar heeft als land, maar 't getuigt van een soort eigenwaan om te zeggen dat het overal bijna minder is dan hier(zo komt 't over) en dat we 'verwend' zouden zijn. M'n pa idem. Maar die is nog nooit buiten EU geweest LOL.

Je hebt twee kampen: De wegwezers en de club die denkt dat NL echt het beste land ever is, zo lees ik 't.

Ik zit er wat tussenin. Laten we 't zo zeggen. :)

Makkelijk praten van beide kanten. Dik 10 jaar terug wilde ik ook emigreren. Nu niet zozeer meer. Wel 'n huis in ES of in Zuid Amerika. Dat komt er nog wel. Helemaal weg, neh.

Vraag aan 'n Yank of ie in NL wil wonen, een Brit, Een Duitser, een Australier, Canadees, Zweed, Zwitsers, zelfs Colombisaan. Vergeet 't maar. Ja 'n vakantietje. Vor de rest zullen ze je mewarig aankijken. Welk land heeft z'n pro-contra. Je haalt 't land niet uit de inwoner. Maar hou op over dat NL het beste land ever is aub.
Jij verteld precies hoe het zit Robin. Het is allemaal een centenkwestie.

In Nederland heeft de gemiddelde mens het leuk voor elkaar, het word pas interressant om ergens anders te gaan zitten als je daar bovenuit steekt, no offence.

Alles wat naar Nederland immigreerd zijn doorgaans klaplopers. Alles wat het in hun eigen land beter heeft wil absoluut niet naar Nederland, aziaat, afrikaan of zuid amerikaan.

Omgekeerd is het ook zo dat als je met een gemiddeld Nederlands salaris op 1 van die andere continenten gaat wonen, je leven niet veel interressanter is als hier. Je bespaard misschien wat op je levensonderhoud maar je leefomstandigheden worden ook navenant slechter. Of beter gezegd anders. Sommigen mensen trekt die verandering anderen vervloeken het. Wil je op ongeveer dezelfde voet leven als dat je nu doet dan kost dat ook gewoon geld ook al ga je overzees zitten. Verder haal je je in elk land een hoop sores op je hals mbt visa etc.

Voorbeeldje Thailand. Alles wat hier als buitenlander woont, zijn toch meestal lui boven die 50 of 65 die met pensioen zijn of anders hun schaapjes op het droge hebben. Als je gewoon nog een baan hebt dan kan je het meestal vergeten, business hier beginnen is meestal een drama, werken betaald haast niks. De enigen die dat doen doen dat omdat ze het leuk vinden maar verder schiet het niet op. Alles buiten die groep zijn meestal expats welke via een westers bedrijf een westers salaris genieten, of mensen welke op een andere manier inkomsten naar westerse standaard hebben. Denk trader of werkzaam in de offshore industrie etc.

Die vermogende lui die hun kasteel in Spanje of waar dan ook neerzetten. Ze zijn niet afhankelijk van de arbeidsmogelijkheden van zo'n land en al helemaal niet afhankelijk van het sociale vangnet van zo'n land. Als jij 100 miljoen op de bank hebt dan kan je het zelf wel uitzoeken met je ziektekostenverzekering, arbeidsongeschiktheid etc daar maak je je dan allang niet meer druk om. Belasting maak je je ook niet druk om omdat dat geld toch op 1 of andere Kaaimaneilanden account staat. Dan heb je alle voordelen niet de nadelen.

Tom

Bericht door Tom » 12 mar 2013, 11:54

http://www.globalrichlist.com/
Om e.e.a. weer in juiste perspectief te plaatsen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2013, 11:55

dvh schreef:Brengt wat teweeg :-)

Ik zal jullie een kleine inzage geven.
Voor mij is het heel pril. Ik zit er een tijdje mee in mijn hoofd en verder dan wat belletjes en wat oppervlakkige informatie is het nog niet gekomen.

Maar binnen ons bedrijf is gewoon veel vraag naar goed personeel. En ook retailers als partner. Gewoon wat ik nu ook ben/doe , alleen dan daar.

De reden is dat ze daar sinds enkele jaren marktleider zijn. De markt waar ik in zit is daar gewoon heel anders als hier. Onderontwikkeld zoals het 25-30 jaar geleden hier was. De positieve ontwikkelingen die wij hier 30 jaar geleden al meemaakte beginnen nu daar. En zo is er gewoon veel vraag naar personeel.

Het wordt je ook erg makkelijk gemaakt.
De gehele migratie wordt voor je geregeld. Visum , verblijfplaats , je spullen verhuizen, de reis zelf, alles wordt voor je betaald en geregeld.

Dus ik verkoop de boel hier, ga over en ga daar lekker verder.

Waarom zou ik dat doen ?
- Beter klimaat ( waar ik eventueel zou willen zitten )
- De uitdaging
- Het avontuur
- Baangarantie + prognose
- Je leeft maar een keer. Wil ik hier altijd blijven ?

Het idee lijkt me ook gewoon leuk..
Nieuw land, nieuwe toekomst , nieuwe dingen..

Nogmaals, alles is heel pril. Ik vraag ook geen advies van de DF'ers ;-)
Dit is puur iets wat ik voor mezelf wil ontdekken en gelukkig heb ik een groot en vertrouwd bedrijf achter mij staan wat me hiermee kan helpen en stimuleren.

Maar goed. Tot zover mijn mening.
Ik begrijp dat een hoop mensen er niet eens over zouden nadenken.
Mij lijkt het wel iets.

Of ik het daadwerkelijk doe ?
Geen idee. Eerst maar eens wat weken erover slapen en veel informatie inwinnen.
Ben er in ieder geval wel ( serieus ) mee bezig.
Gaaf David.

Ik kreeg een paar maanden terug zelf zoiets aangeboden, tijdelijk contract in Zuid Korea. Ook alles geregeld en een salaris waar je U tegen zei. Alleen bij mij schortte het nogal aan de garanties nadat het project compleet was. Als dat bij jou gegarandeerd is dan heb je de ideale springplank. Ik had zelf het contract al in de brievenbus maar toen kreeg ik weer een leuker aanbod van de stek waar ik nu zit, dus plannen weer in de ijskast :)

Robin

Bericht door Robin » 12 mar 2013, 11:56

@Bert.

:beer:

Robin

Bericht door Robin » 12 mar 2013, 11:58

Tom schreef:http://www.globalrichlist.com/
Welvaart en welzijn zijn 2 verschillende dingen.

Ook 'voelt' iemand zich rijker met 1500 netto in Portugal/Roemenië dan hier, ergo qua koopkracht is hij 't al.

Hier kun je dan wel 'n goed inkomen hebben op die 'list', het gaat om je koopkracht!
En NL is verrekte duur!

SlowCo

Bericht door SlowCo » 12 mar 2013, 12:04

Ik mag graag meelezen hier en moet dan vaak terugdenken aan het "Flatgebouw Nederland" van Pamela hemelrijk:
http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 12:05

Robin schreef:Die 5 miljard armoedzaaiers/kanslozen willen maar om 1 ding in NL wonen. Sociaal vangnet en de centen. NL is een 'sociaal' land voor nietshebbers/kansarmen, niet voor de (wannabe) ondernemert/middenklasse imo. Afremmende werking en bureaucratie. Andere landen nog meer bureaucratie, maar daar ga je met de ambtenarij om de tafel. Hier zien ze je niet staan....

Dat wordt alleen maar erger met dit kabinet.

Doornivelleren. Pak maar 'n stoomwals Spekman en Samsom.

Was gisteren nog op tv, Onze wereldbanken hier in Nederland geven aan ondernemers geen leningen meer onder de 50k.
Waarom niet, omdat ze er niks aan verdienen.
Ze vergeten even dat ze dankzij die ondernemers zo groot zijn geworden.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 mar 2013, 12:24

Ik zie een aantal positieve bijdragen in dit draadje, vooral van Rico en van David. Leuk :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 12 mar 2013, 12:57

Robin schreef:
Tom schreef:http://www.globalrichlist.com/
Welvaart en welzijn zijn 2 verschillende dingen.

Ook 'voelt' iemand zich rijker met 1500 netto in Portugal/Roemenië dan hier, ergo qua koopkracht is hij 't al.

Hier kun je dan wel 'n goed inkomen hebben op die 'list', het gaat om je koopkracht!
En NL is verrekte duur!
Ja absoluut, die website geeft een wat vertekend beeld.. maar we staan op de 15e plaats wereldwijd als je naar koopkracht kijkt. Laat staan met een bovenmodaal inkomen (kijk eens naar inkomensverdeling in Nederland). Wat we hier doen is met z'n allen klagen dat die nieuwe 320i ruk is omdat het geen M5 is :)

Ergens anders wonen is ook wel eens door mij heengegaan maar ik denk meer vanwege nieuwigheid/avontuur. Bij een baanaanbod dat je niet kunt afslaan en zo stap verder in je vak kunt komen zou ik het best overwegen. Maar ik besef mij wel dat Nederland verder een prima land is om te wonen. Hier staan ze zielig te flitsen, in het buitenland heb je corrupte agenten die weten dat je centen hebt en je misschien jarenlang chanteren als ze de pik op je hebben... het is overal wel iets alleen sta je daar nu niet bij stil omdat je alleen de problemen hier ziet.
Ik zie mezelf wel op latere leeftijd naar het buitenland vertrekken... vooral omdat ik een hekel heb aan dat klimaat hier... ik hou van warmte en van een goed pensioen hier leef je ergens anders als een koning.

WJ

Bericht door WJ » 12 mar 2013, 13:00

Ik zit hier best, enige reden voor mij om te verhuizen naar het buiteland zou zijn dat ik s'ochtends wakker word, uit mijn bed rol, een duik neem in heerlijk helder blauw water en daarna op me fietsje in een heerlijk ochtend zonnetje 2km verderop naar mijn eigen lunchroom @ the beach banjer.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2013, 13:03

:mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mar 2013, 13:23

Tom, @ je laatste zin. Wie weet is je situatie dan zo veranderd dat je dat ook niet meer doet. Beter nu doen! :wink:

Plaats reactie