en het verschil wordt nog groter...
12 x 480 + 600 = 6.360
VS
12 x 20 + 180 = 420
verschil bijna fucking 6k EUR per jaar voor precies dezelfde zorg

Wat heeft dat verder met accijnzen te maken? Hogere tax op tabak is meer geld in het laatje, of een roker nou merr of minder kost doet niet ter zake.Luco schreef:je vergelijk gaat dus mis, want een roker kost minder dan iemand die gezond leeft
Jawel, sinds 2004.Wouter81 schreef:Vast geen EU lid, dat land.wjn schreef:Af en toe is er ook goed nieuws te vinden in Europa.
In het land waar ik werk (geen Euro's, maar wel Europa) zijn de benzineprijzen met bijna 3% naar beneden gegaan. Super 98 bij een premium station kost € 1,38/liter. En daar zit de wegenbelasting al in
Vaak rijdt die dikke bak veel minder km/jaar dus ik ben eerder voor km heffing en natuurlijk is 'n 1.0 dieseltje zuiniger dan 'n 3.8 benzine. Maar in de basis vind ik punt één oneerlijk in NL.///Joost schreef:
Dikke bak rijden die veel zuipt: meer betalen
Asociaal hard rijden: meer betalen, salaris gerelateerd
Ongezond leven: meer betalen
Ik zeg doen.
Ik weet het, ik zou een behoorlijk controversiele president zijn.Robin_NL schreef:Vaak rijdt die dikke bak veel minder km/jaar dus ik ben eerder voor km heffing en natuurlijk is 'n 1.0 dieseltje zuiniger dan 'n 3.8 benzine. Maar in de basis vind ik punt één oneerlijk in NL.///Joost schreef:
Ik zeg doen.
Punt 2: Never. Zie je al het 18 jarige bouvakkertje 200 rijden in z'n ouwe GTI/GSI en zie je al de zakenman 150 rijden met z'n S65 AMG? Bouvakkertje krijgt 1000 euro boete bijvoorbeeld en de zakenman 4 mille ofzo?
Het zal dan in Finland wel zo werken, maar dat zijn landen met weinig inwoners....
Ongezond leven:100% mee eens.
Waarom de zorgpremie wel inkomensafhankelijk en niet de andere verzekeringspremies ? Waarom niet bij Albert Heijn inkomensafhankelijk winkelen; gewoon je sofinummer op de bonuskaart ? Technisch allemaal mogelijk. Nee ! niks moet inkomensafhankelijk zijn alleen de LB, IB en de Bijstand.
"Bouvakkertje" ..........ik weet niet op welke planeet je leeft, maar dit komt nogal denigrerend over, ben overigens geen bouwvakker, maar vind een dergelijke toon niet thuis horen in een serieuze discussie.Robin_NL schreef:Vaak rijdt die dikke bak veel minder km/jaar dus ik ben eerder voor km heffing en natuurlijk is 'n 1.0 dieseltje zuiniger dan 'n 3.8 benzine. Maar in de basis vind ik punt één oneerlijk in NL.///Joost schreef:
Ik zeg doen.
Punt 2: Never. Zie je al het 18 jarige bouvakkertje 200 rijden in z'n ouwe GTI/GSI en zie je al de zakenman 150 rijden met z'n S65 AMG? Bouvakkertje krijgt 1000 euro boete bijvoorbeeld en de zakenman 4 mille ofzo?
Het zal dan in Finland wel zo werken, maar dat zijn landen met weinig inwoners....
Ongezond leven:100% mee eens.
Zou ik niet zo wakker om liggenPD power schreef:"Bouvakkertje" ..........ik weet niet op welke planeet je leeft, maar dit komt nogal denigrerend over, ben overigens geen bouwvakker, maar vind een dergelijke toon niet thuis horen in een serieuze discussie.
In 2011 verdienden 394 duizend Nederlanders meer dan 100 duizend euro bruto per jaar, blijkt uit cijfers van het CBS.
dvh schreef:Mja.
De regeling is klote tot op heden.
Maar het is nog geen 2014 en waarschijnlijk veranderd er nog een hoop.
Het komt op dit moment niet eens door de eerste kamer.
Dit soort sensatieberichten ( telegraaf, rtl , staat sbs6 er ook bij ? ) kan ik missen als kiespijn en neem ik niet serieus.
Gepensioneerden gaan er tot 25 procent op achteruit en een deel van de mensen met een uitkering moet het zelfs met 30 procent minder koopkracht doen, blijkt volgens bronnen van RTL Nieuws ook uit stukken van het Centraal Planbureau (CPB), die niet worden vrijgegeven.
Dit.. Misschien wel de meest zinnige opmerking.Rutte stelde ook dat de effecten van het plan om de premie afhankelijk te maken van het inkomen ''simpelweg nog niet te berekenen" zijn, omdat deze nog vormgegeven moeten worden.
De VVD zal bij de vormgeving van de plannen ''kijken wat dat betekent voor groepen mensen''
http://www.nu.nl/geldzaken/2949440/koop ... cent-.htmlVVD-leider Mark Rutte beloofde vrijdag maatvoering bij de invoering van de inkomensafhankelijke zorgpremie.
Het gaat wel door, maar niet met de genoemde kwantiteit......das de strategie er achter. Bewust erg hoog in zetten, wetende dat de boel zowat ontploft, dan "herberekenen" en "herijken" ....dan een kwart, een derde laten vallen, iedereen tevreden want het is toch een stuk beter dan origineel, gaat het vervolgens alsnog fluitend door de senaat. Heeft de regering exact wat ze wil.
dvh schreef:Ik denk dat het onbedoeld zo zou kunnen gaan. Geloof niet dat dit strategisch uitgestippeld wordt het zo te doen.
Maar geloven is een discussie an sich op DF... Dus ik ga van mijn vrijdagavond genieten
dvh schreef:Mja.
De regeling is klote tot op heden.
Maar het is nog geen 2014 en waarschijnlijk veranderd er nog een hoop.
Het komt op dit moment niet eens door de eerste kamer.
Dit soort sensatieberichten ( telegraaf, rtl , staat sbs6 er ook bij ? ) kan ik missen als kiespijn en neem ik niet serieus.
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bing [Bot], D. Peters, Edwin de Haas, Enzo, frankie, Peter-Paul, Semrush [Bot], Thomas H, WJ en 2 gasten