Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Dennis Cavallino
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Ik hoor ook geluiden van mensen met iets meer knaken dan de gemiddelde DF-er en Gummer, dat ze bereid zijn om zelf hun zorgkosten voor de oudedag te betalen, bijvoorbeeld door gewoon verpleegsters aan huis in te huren.
Aan de ene kant denken ze daarmee het stelsel voor de minder bedeelden intact te laten. Aan de andere kant zijn ze bang dat ze dan juist een kloof tussen arm en rijk slaan. Want denken jullie?
Aan de ene kant denken ze daarmee het stelsel voor de minder bedeelden intact te laten. Aan de andere kant zijn ze bang dat ze dan juist een kloof tussen arm en rijk slaan. Want denken jullie?
- wjn
Dit gebeurt toch al heel lang, mensen die het kunnen betalen regelen het zelf wel. Weet ik uit eerste hand.
Ik ben alleen bang dat hier iets anders achter zit, nl. dan hoeft er helemaal geen zorgpremie betaald te worden, omdat je het zelf regelt (iets dergelijks als je met pensioen kunt doen).
En zodoende de last nog meer op een grote groep werkenden wordt neergelegd met modaal / 2x modaal.
Ik ben alleen bang dat hier iets anders achter zit, nl. dan hoeft er helemaal geen zorgpremie betaald te worden, omdat je het zelf regelt (iets dergelijks als je met pensioen kunt doen).
En zodoende de last nog meer op een grote groep werkenden wordt neergelegd met modaal / 2x modaal.
- 350 Z
Goed gezien PvdA is goed voor zijn (vaak zeer) rijke achterban (met hun baantjes carrousel) en goed voor zijn arme stemmers, maar slecht voor de werkende gewone man. Ben blij dat er meerderen dit nu zien. Ik zeg altijd links stemmen kost veel geld wat door de 1 a 2 x modaal kan worden opgebracht.wjn schreef: Dus als je bijv. 120k€ verdient is het nog steeds 482/mnd, maar heb je veel meer belastingvoordeel.
Dus directeuren van mulitinationals en andere grote bedrijven komen er goed vanaf. Verdienen nog meer en hebben door de belastingverlaging dus meer voordeel. En hadden sowieso al afspraken met de belastingdienst (bedrijven ook voor omzetbelasting) anders vertrekken ze even gemakkelijk uit NL.
Ook Samson en companen komen er relatief ongeschonden vanaf met deze zogenaamde inkomensafhankelijke zorgpremie, je zou maar in moeten leveren!!
En aangezien de PvdA in bijna alle grote steden een enorme kiezersgroep heeft (en deze word door de open grenzen alleen maar groter) blijven ze altijd veel stemmen trekken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Staat er ook ergens een handige calculator online om de nieuwe IB te berekenen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
^^^Vroeg ik me ook net af 

- Luco
Wouter81 schreef:Staat er ook ergens een handige calculator online om de nieuwe IB te berekenen?
Daar heb je toch geen tool voor nodig?
De rijken worden rijker
De armen worden armer
De werkenden en middeninkomens moeten bloeden voor de rest
- GTRene
- 350 Z
En het mooie van dit systeem voor de rijken is dat de ziektekostenpremie niet omhoog gaat of je nu 100.000, 300.000 of 1.000.000 euro's per jaar verdient, en het belastingtarief gaat voor hen omlaag zodat zij echt niet zullen klagen maar deze nieuwe marxistische regering op hun blote knieen zullen danken.
En de gewone werkende tja die is gepiepeld.
En de gewone werkende tja die is gepiepeld.
-
Onlinetomgtr
Ok ik wil niet al te rechts klinken maar als je zeg 200,000 per jaar bruto verdient betaal je bijna een ton aan loonbelasting. Mischien procentueel minder aan ziektekosten, maar denk dat je er toch niet echt geweldig vanaf komt in Nederland. Of moet iemand die 700,000 per jaar verdient boven op de loonbelasting 4800 Euro per maand voor de zorgverzekering betalen? Komop zeg. Dan kan je inderdaad beter zeggen, laat die zorgverzekering maar, regel het zelf wel. Of wil je naar perverse belastingen zoals in Frankrijk en nog meer mensen naar Belgie jagen? Denk dat iedereen helemaal van z'n padje is over die 480 euro maar dat komt er in deze vorm nooit doorheen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zie net het journaal............vrij vertaald; Den Haag, we have a problem............
Dit is een wel erg beroerde start van een nieuw kabinet...............kon wel eens een gevalletje crash and burn worden............
De VVD heeft een mega zaak aan de broek hangen, snelheid ging voor zorgvuldigheid, dat beloofd nog wat voor ander moeilijke onderwerpen.......
Hoofdpijn dossier dus..............dat wordt dan een pallet verpakking Paracetamol............advies van mijn kant;
Een sterke wil, doet meer dan een poeder en een pil..................kunnen die prijzen ook weer omlaag

Dit is een wel erg beroerde start van een nieuw kabinet...............kon wel eens een gevalletje crash and burn worden............
De VVD heeft een mega zaak aan de broek hangen, snelheid ging voor zorgvuldigheid, dat beloofd nog wat voor ander moeilijke onderwerpen.......
Hoofdpijn dossier dus..............dat wordt dan een pallet verpakking Paracetamol............advies van mijn kant;
Een sterke wil, doet meer dan een poeder en een pil..................kunnen die prijzen ook weer omlaag

-
Ik hoop van harte dat "we" echt in actie komen als het plan doorgaat. Ik geloof niet echt in beide........
- dvh
Wat je zegt Shakes.
Ik verbaasde me zelfs nog over enkele tamme reacties waar het bukken en slikken bevestigd wordt. Zonder enkele weerstand.
Wanneer gaat de Nederlander de straat op richting Den Haag?
Bij mij begon het al aardig te jeuken om wat straatstenen uit de weg te plukken en die kant op te rijden..
Ik verbaasde me zelfs nog over enkele tamme reacties waar het bukken en slikken bevestigd wordt. Zonder enkele weerstand.
Wanneer gaat de Nederlander de straat op richting Den Haag?
Bij mij begon het al aardig te jeuken om wat straatstenen uit de weg te plukken en die kant op te rijden..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Geen Stijl;
Hoe meer ik er over nadenk des te onzaliger ik het plan vind................
Goedkope kar; u tankt voor € 0,75 L, dikke kar; u tankt voor € 18,-- ( factor 24 komt u bekend voor naar ik aanneem)
Parkeren op de gemeentelijk parkeerplaats, uw goedkope bijstands kar staat voor € 0,50 per uur.......och u hebt weer een dikke kar vandaag? Nou das dan effe € 12,-- per uur doneren aub
Uw pak melk bij AH, bij tonen van uw loonstrook en tot het minimum salaris; 1,5 L voor € 1,00..............daarboven moeten wij helaas u aanslaan voor € 24,-- voor dit geweldige pak melk, als dat geen Euro knaller is, dan weten wij het ook niet meer.............
Geenstijl
Doe mij maar RUTTECARE.......... maar dan wel weer met onderscheid ziekenfondss particulier , ik ga toch niet samen met zo een 20 euro pauper op een kamer liggen als ik 482/maand betaal
Geenstijl
We kiezen 1 geboortejaar uit, en alle mensen uit dat geboortejaar gaan voortaan als dwangarbeiders aan de slag, goedkope producten produceren om te concurreren met Zuid-Oost Aziatische landen. De opbrengst gebruiken we volledig voor de zorgkosten.
Dit kan gewoon democratisch geregeld worden, want iedereen die niet uit dat geboortejaar komt, is vóór
Geenstijl
Eendentax. Elke eend betaalt vanaf nu tweehonderd euro per maand pacht om op Nederlands grondgebied te mogen leven.
Het wordt tijd dat ook die kuteenden eens bij gaan dragen aan het oplossen van de crisis. Alleen de lusten, maar niet de lasten.
Hoe meer ik er over nadenk des te onzaliger ik het plan vind................
Goedkope kar; u tankt voor € 0,75 L, dikke kar; u tankt voor € 18,-- ( factor 24 komt u bekend voor naar ik aanneem)
Parkeren op de gemeentelijk parkeerplaats, uw goedkope bijstands kar staat voor € 0,50 per uur.......och u hebt weer een dikke kar vandaag? Nou das dan effe € 12,-- per uur doneren aub
Uw pak melk bij AH, bij tonen van uw loonstrook en tot het minimum salaris; 1,5 L voor € 1,00..............daarboven moeten wij helaas u aanslaan voor € 24,-- voor dit geweldige pak melk, als dat geen Euro knaller is, dan weten wij het ook niet meer.............
- GTRene
nu vind ik dat je wel wat doorslaat Romo
ze willen hoe dan ook geld zien want ze maken het op en of betalen bestuurders te veel geld van het geld wat binnenkomt en of doktoren enz enz...
dus of je het nu via de zorg betaald of via een andere naam de belasting of tax op 1M auto's of wat ook, het beestje moet een naam hebben.
ja ze kunnen het anders doen, doch NL maar ook andere landen zijn veels te ver doorgeslagen in absurde lonen en loon verschillen in de zelf gecreerde "gouden" jaren....probeer dat maar eens terug te draaien...
je kan ook zoals in Spanje of Griekenland ineens de lonen - 30% of -50% doen...das meer dan nu die 20,-euro of 450,-euro
gewoon je gedrag wat aanpassen waar het kan...en anders verkoop je toch je boot (1M)
ala reclame.
in eigen vlees snijden doen ze niet snel of niet hard...net zo min als welgestelde? burgers dat uit zichzelf zullen doen

ze willen hoe dan ook geld zien want ze maken het op en of betalen bestuurders te veel geld van het geld wat binnenkomt en of doktoren enz enz...
dus of je het nu via de zorg betaald of via een andere naam de belasting of tax op 1M auto's of wat ook, het beestje moet een naam hebben.
ja ze kunnen het anders doen, doch NL maar ook andere landen zijn veels te ver doorgeslagen in absurde lonen en loon verschillen in de zelf gecreerde "gouden" jaren....probeer dat maar eens terug te draaien...
je kan ook zoals in Spanje of Griekenland ineens de lonen - 30% of -50% doen...das meer dan nu die 20,-euro of 450,-euro

gewoon je gedrag wat aanpassen waar het kan...en anders verkoop je toch je boot (1M)

ala reclame.
in eigen vlees snijden doen ze niet snel of niet hard...net zo min als welgestelde? burgers dat uit zichzelf zullen doen
- dvh
Waar de schoen het meest wringt René is dat je geen keuze hebt.
Als je een 1M wil kopen weet je dat er zoveel % belasting op zit wat je aan de Nederlandse staat betaald.
Dus heb je geld, dan heb je een keuze.
Nu valt er niks te kiezen, er is ( vrijwel ) niet aan te ontsnappen. Het voelt daarom heel erg opgelegd.
En zeker VVD'ers die zich als liberaal zien gruwelen hiervan. Ik ook.
Gevoelsmatig gaat mijn inkomstenbelasting gewoon van 52% nu naar 62%.. Maakt inderdaad niet uit welke naam je eraan geeft. Maar er zal 10% meer uitgaan zonder dat ik daar een enkele keuze in heb.
Dus van de 100% die je als loon verdient, mag je 60% afgeven aan de Nederlandse staat. En je krijgt er niks meer voor terug dan je nu al hebt. De zorg wordt er niet beter van. Jij wordt er niet gezonder van. Ik wordt er niet gelukkiger van.
Als je een 1M wil kopen weet je dat er zoveel % belasting op zit wat je aan de Nederlandse staat betaald.
Dus heb je geld, dan heb je een keuze.
Nu valt er niks te kiezen, er is ( vrijwel ) niet aan te ontsnappen. Het voelt daarom heel erg opgelegd.
En zeker VVD'ers die zich als liberaal zien gruwelen hiervan. Ik ook.
Gevoelsmatig gaat mijn inkomstenbelasting gewoon van 52% nu naar 62%.. Maakt inderdaad niet uit welke naam je eraan geeft. Maar er zal 10% meer uitgaan zonder dat ik daar een enkele keuze in heb.
Dus van de 100% die je als loon verdient, mag je 60% afgeven aan de Nederlandse staat. En je krijgt er niks meer voor terug dan je nu al hebt. De zorg wordt er niet beter van. Jij wordt er niet gezonder van. Ik wordt er niet gelukkiger van.
- GTRene
kan ik me ook goed voorstellen, het "gekke" is eigenlijk dat je bij een bepaald inkomen boven de 2 of 3 ton? je er op vooruit gaat, (die 3% mindering belasting)
doch daar (zo'n inkomen) komen de meesten niet aan...
ja wellicht wel weer wat VVD bobo's en of bestuurders oid, benieuwd hoe het er straks uit gaat zien, duurt nog ff.
doch daar (zo'n inkomen) komen de meesten niet aan...
ja wellicht wel weer wat VVD bobo's en of bestuurders oid, benieuwd hoe het er straks uit gaat zien, duurt nog ff.
- wjn
Af en toe is er ook goed nieuws te vinden in Europa.
In het land waar ik werk (geen Euro's, maar wel Europa) zijn de benzineprijzen met bijna 3% naar beneden gegaan. Super 98 bij een premium station kost € 1,38/liter. En daar zit de wegenbelasting al in
In het land waar ik werk (geen Euro's, maar wel Europa) zijn de benzineprijzen met bijna 3% naar beneden gegaan. Super 98 bij een premium station kost € 1,38/liter. En daar zit de wegenbelasting al in

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vast geen EU lid, dat land.wjn schreef:Af en toe is er ook goed nieuws te vinden in Europa.

- Dennis Cavallino
Weet je wat mooi zou zijn:
Premie betalen aan de hand van een jaarlijkse gezondheidscheck.
Dan heb je pas echt de poppetjes aan 't dansen.
Premie betalen aan de hand van een jaarlijkse gezondheidscheck.
Dan heb je pas echt de poppetjes aan 't dansen.

- ///Joost
Accijnzen tabak en belasting op fastfood omhoog gooien...en niet te zuinig.
- GTRene
of je doet gewoon zoals vele foute lieden al voor deze man deden om zichzelf te verrijken ten koste van anderen>>
Penningmeester steelt miljoenen
dat ze dat niet eerder op is gevallen...
zo jammer dat er altijd mensen zijn die maar graaien uit min of meer belasting gelden.
aan de andere kant kun je ook bijna stellen dat deze scholen (geen hinder van ondervonden) eigenlijk een paar miljoen te veel hebben gekregen van de staat...immers ze kwamen niet te kort zo te lezen
Penningmeester steelt miljoenen
http://nos.nl/artikel/436027-penningmee ... oenen.htmlEen penningmeester van de christelijke onderwijsvereniging IRIS in Kampen heeft circa 2,8 miljoen euro verduisterd uit de kas van de vereniging. Dat is volgens de koepel gebleken uit een onderzoek.
De fraude kwam begin dit jaar aan het licht toen de penningmeester zijn taken overdroeg aan zijn opvolgers. De man kon het geld verduisteren door financiële overzichten te vervalsen.
Onderzoek
In juli heeft IRIS aangifte tegen de man gedaan en is een onderzoek gestart door een extern accountantsbureau. Dat bureau bevestigt nu de fraude.
De vereniging probeert via een rechtszaak zoveel mogelijk van het gestolen geld terug te krijgen. Volgens het bestuur van IRIS heeft de fraude geen gevolgen voor de kwaliteit van het onderwijs op de 14 scholen die bij de vereniging zijn aangesloten.
dat ze dat niet eerder op is gevallen...
zo jammer dat er altijd mensen zijn die maar graaien uit min of meer belasting gelden.
aan de andere kant kun je ook bijna stellen dat deze scholen (geen hinder van ondervonden) eigenlijk een paar miljoen te veel hebben gekregen van de staat...immers ze kwamen niet te kort zo te lezen

- Luco
Ja ook weer zo lekker makkelijk, ik weet niet of je de diverse onderzoeken al gelezen hebt, maar rokers kosten de gezondheidszorg minder dan niet rokers, want ze gaan nl eerder dood en de meeste kosten komen op latere leeftijd die de roker meestal niet haalt.///Joost schreef:Accijnzen tabak en belasting op fastfood omhoog gooien...en niet te zuinig.
En al die mongoliede voetballers die elkaar elk weekend het ziekenhuis intrappen gaan die dan ook meer betalen?
Roken en fastfood zijn maar twee dingen die ongezond zijn, gaan we dan voor een ander bepalen wat die wel en niet mag, niet werken is ook niet bevordelijk voor je gezondheid, gaan we die ook extra laten betalen?
Of als je meer dan 30km te hard rijdt en je veroorzaakt een aanrijding, gaat die dan ook zelf voor alle kosten opdraaien?
enz
enz
- Petrolhead Tom
Vroeger! Toen de VVD nog geloofde in waar ze voor stond.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1314 ... lan__.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1314 ... lan__.html
- ///Joost
Behalve het stukje over niet werken haal je best wel goede ideeen aan ja. Uiteindelijk is veel in het leven een keuze. Natuurlijk kosten niet-rokers meer dan rokers volgens jouw vergelijking, maar dat is appels met peren. Ik heb het natuurlijk over de extra kosten (long-, hart- en vaatziektes) die roken met zicht meebrengt. Rokers hebben hier feitelijk meer kans op en het is hun keuze om te roken.Luco schreef:Ja ook weer zo lekker makkelijk, ik weet niet of je de diverse onderzoeken al gelezen hebt, maar rokers kosten de gezondheidszorg minder dan niet rokers, want ze gaan nl eerder dood en de meeste kosten komen op latere leeftijd die de roker meestal niet haalt.///Joost schreef:Accijnzen tabak en belasting op fastfood omhoog gooien...en niet te zuinig.
En al die mongoliede voetballers die elkaar elk weekend het ziekenhuis intrappen gaan die dan ook meer betalen?
Roken en fastfood zijn maar twee dingen die ongezond zijn, gaan we dan voor een ander bepalen wat die wel en niet mag, niet werken is ook niet bevordelijk voor je gezondheid, gaan we die ook extra laten betalen?
Of als je meer dan 30km te hard rijdt en je veroorzaakt een aanrijding, gaat die dan ook zelf voor alle kosten opdraaien?
enz
enz
Dikke bak rijden die veel zuipt: meer betalen
Asociaal hard rijden: meer betalen, salaris gerelateerd
Ongezond leven: meer betalen
Ik zeg doen.
- Luco
je vergelijk gaat dus mis, want een roker kost minder dan iemand die gezond leeft