Hielke schreef: 23 okt 2021, 10:33
Het is geen loophole, daar is iedereen het over eens.
Ik weet het niet. Met de uitleg van de video denk ik dat het an sich wel 'passief' te maken is, alleen het gedrag van het systeem is en blijft vreemd zeker als je bochtenwerk en DRS meeneemt. Daar moet compensatie voor zijn (hoe dan?)
Het is ook maar hoe je het noemen wilt.
Maar voor de achtervleugels, die getest én goedgekeurd zijn voor dit seizoen, is de testmethode aangepast omdat de vleugels verbogen,
wat niet in de geest van de regels viel.
Het DAS systeem mocht blijven bestaan, terwijl het de sporing van de auto tijdens het rijden aanpastte. Dat mag niet volgens de regels, maar abstract beschreven stond de technische oplossing van Mercedes er niet in, maar toen gold "de geest van de regels" even niet.
En dat is waar veel mensen een beetje klaar mee zijn. Er zijn al lange tijd geen gevaarlijke pitstops geweest met als oorzaak de korte tijd, maar toch heeft MB lopen janken en is er een technische oplossing geïmplementeerd die al bij diverse rijders een pitstop van 8+ sec heeft opgeleverd. Niet bij MB zelf, uiteraard.
Waarom ze dan nu ineens die extra topsnelheid gevonden hebben in relatie tot dat systeem snap ik even niet.
Die motor staat al 7 jaar op 50% te draaien. Die zetten ze dit seizoen stukje bij beter open omdat ze één concurrentje hebben.