BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jul 2011, 09:32

NICE! Echt een must have!

Leuk verslag Robin! :clap:

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jul 2011, 09:41

Robin schreef:Als ik m'n verslagje had kunnen typen zonder 'n meter gereden te hebben, kan Hielke dat natuurlijk ook, of nog zelfs beter denk ik:)
Hoezo, BMW check, de 3L bi turbo is al heilig verklaard door je check, in een compactere auto overtuigd deze nog meer check, sper check, Andre approved check! :wave:

Had dus ook geen enkele verwachting op een kritische noot. Terwijl elke auto zijn plus en min punten heeft, en dan heb ik het niet over de beperkte zitruimte achterin of de prijs :wave:

Let wel zonder een meter te hebben gereden en ondanks dat in de hot hatch body mooier blijf vinden lijkt het me de meest begeerlijke BMW die thans nieuw te koop is.

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2011, 10:06

Robin schreef:Als ik m'n verslagje had kunnen typen zonder 'n meter gereden te hebben, kan Hielke dat natuurlijk ook, of nog zelfs beter denk ik:)
Oh, heb je er echt mee gereden! My mistake. Met zo'n Baby GT2 uitspraak zet je een liefhebber echt op een verkeerd spoor :tooth:

Michel, spaar me aub. Eindelijk is er rust in dit draadje. Mag wel even zo blijven. :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jul 2011, 10:15

Ja, GVD Hielke, hop met de luie reet in de benen, fuck de notaris, aan de bak.

Michel

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 18 jul 2011, 10:34

Andre, stond je 1M gister op CPZ?

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jul 2011, 10:46

Ja Hielke, ga André stalken. Sta je al voor de deur van de kartbaan?

Andre

Bericht door Andre » 18 jul 2011, 11:17

Pol regel jij even een 1m voor die jonge. Ik weet zelf heel goed de kritische noten van een 1m daar heb ik niemand anders voor nodig. En om hielke in mijn auto 's te laten rijden om jou te vermaken daar mag je zelf een 1m voor regelen of huren whatever. Pers hielke anders eens met een schoenlepel in die exige. :D

Nee was niet op CPZ gister!

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2011, 11:24

Ja Michel, regel eens even een Exige voor me om af te kraken.

Door die kritische noten van mij sta ik de laatste tijd helemaal droog :please:

:blink:

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jul 2011, 11:26

Hielke schreef:Ja Michel, regel eens even een Exige voor me om af te kraken.

Door die kritische noten van mij sta ik de laatste tijd helemaal droog :please:

:blink:
Zeg maar wanneer je wil rijden, komt helemaal goed!

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jul 2011, 11:27

Andre schreef:Pol regel jij even een 1m voor die jonge. Ik weet zelf heel goed de kritische noten van een 1m daar heb ik niemand anders voor nodig. En om hielke in mijn auto 's te laten rijden om jou te vermaken daar mag je zelf een 1m voor regelen of huren whatever. Pers hielke anders eens met een schoenlepel in die exige. :D

Nee was niet op CPZ gister!
Wat heeft Hielke misdaan dat hij niet in je 1M mag rijden........

Andre

Bericht door Andre » 18 jul 2011, 11:43

Hielke en ik kunnen heel goed met elkaar. Ik leen alleen mijn auto 's niet uit aan iemand die er alleen maar een stukje over wil schrijven.

Er rijden genoeg mensen in mijn auto 's. Ik laat mensen rijden in mijn auto 's als vriendendienst en niet om er een verslag over te schrijven. Hielke heeft de intentie om er rijverslag van te schrijven. Dat soort auto 's kan je halen bij de importeur!!!

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jul 2011, 11:49

Wetende dat Hielke bij de importeur alleen hoongelach tegemoet kan zien als die belt is het logisch dat hij geen contact opneemt.

Maar waar zijn de believers zo bang voor? Een sappig verhaal vanuit de belevingswereld van Hielke wil toch iedereen graag lezen. Een verhaal waar status en marketing geen enkele invloed op hebben dat doet de autoliefhebber toch goed.

Maar goed je punt is duidelijk Andre, jammer maar helaas.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2011, 11:59

als er echt iets niet goed zou zijn aan de 1M dan hadden we er al lang over gelezen, denk dat de 1M meer goed dan "slecht" of minder heeft.
als je dat bv ten opzichte van een Lotus Exige zou zetten (andere auto natuurlijk maar bijwijze van) komt ie er goed uit.
Over een Exige/Elise zou je ook wat dingen kunnen zeggen, doch dat soort mensen/liefhebbers nemen dat voor lief, denk dat die mensen nog een graatje "erger" zijn dan die sportieve BMW M groep :D

Andre

Bericht door Andre » 18 jul 2011, 12:03

Ik heb dat al eens eerder gezegd jullie lezen niet. Het maakt mij niks uit al wordt die auto compleet de afgrond ingeschreven. Ik heb mijn keuzes altijd zelf gemaakt en daar sta ik nog steeds achter. Daar zal een verslag van hielke niks aan veranderen.

De reden dat hielke dus niet rijdt heeft niet met ze mening te maken maar dat hij testverslag wil schrijven. En nogmaals testauto 's haal je bij de importeur en niet bij dre.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 12:10

Michel P schreef:Maar waar zijn de believers zo bang voor? Een sappig verhaal vanuit de belevingswereld van Hielke wil toch iedereen graag lezen.
Er zijn geen believers die ergens bang voor zijn. Hielke heeft Rico en Andre voorgesteld dat ze een 1 M met volle tank bij hem afleveren waar hij vervolgens een uur mee rijdt met de belofte dat hij met een zaklamp alle negatieve punten op zal sporen die er te vinden zijn.
Rico heeft geen 1 M en Andre schrijft hierboven dat 'ie zelf de kritische noten wel kan kraken. Als Hielke echt zo'n interesse in de 1 M had zou hij wel iets meer moeite doen dan lijdzaam afwachten tot er een voor zijn deur wordt gezet, denk je niet?

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2011, 12:32

Even een correctie Snipe, want je spreekt slechts deels de waarheid.

Ik heb één enkele eis bij Rico en daarmee dus ook jou neergelegd. Dat ik de auto voor minimaal een uur wilde hebben. That's all. Over dat met een lampje naar negatieve punten zoeken. Onzin. Als ze er zijn beschrijf ik ze. Net als de positieve punten. Dat hoort bij een onbevooroordeelde test.

Je hebt gelijk als je stelt dat ik waarschijnlijk niet veel interesse in een testrit in een 1M heb omdat ik er geen moeite voor doe. En in deze fase al helemaal niet meer. Het was met al die 1M's in Heerenveen heel makkelijk uitgekomen. Nu nog in die auto willen rijden zou betekenen dat ik mensen moedwillig voor het hoofd zou willen stoten. Ongeacht mijn oordeel. Dat wil ik niet, dat is een stuk dom blik me niet waard. Dat testverslag van mijn hand gaat er dus nooit komen.

Voor de rest: PEACE! :drinking:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 18 jul 2011, 12:47

Who cares?
Driekwart van DF wil wel in zo'n hok rijden als het voor hun deur neergezet wordt.
Maar het zou niet in me opkomen om dan bij iemand die net een knap jaarsalaris van zijn zuurverdiende centjes in zo'n auto gestoken heeft om de sleutels te gaan bedelen.

Argh, nu heb ik toch in dit topic gereageerd. :(
Even ontopic dan, lijkt me een erg leuke auto zo'n 1M, maar voor het geld zijn wel meer leuke auto's te koop.
Maar qua icoon status denk ik wel dat er over 20 jaar naar deze auto gekeken wordt zoals nu naar een E30 M3, dus dat is wel mooi dat er nog auto's gemaakt worden die een eigen groep liefhebbers weten te creëren. :thumbup:
Maar goed, dat was zonder de 1M ook al het geval, denk maar een aan Morgan threewheeler, Porsche Boxster Spyder, Nissan Skyline GT-R enz. enz.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 jul 2011, 13:08

@Michel, tuurlijk heb ik als reiswagen liever m'n 535i, obvious lijkt mij. Hoef ik niet te melden. En achterin passen de kids amper. Heb ik ook al vaker uitgelegd. Kofferruimte wil jij ook niet horen. En ja op de snelweg is't interieur meer 'n klankkast dan de superstille F10, maar ook logisch.

Ik meldde alleen dat de kar een Achterwielaangedreven EVO/STi is.

Vergelijkingen met andere karren zijn hier al tig keer de revue gepasseerd, dus dat wilde ik niet in m'n verslagje(behalve dus de EVO/STi)

BTW. Toen ik dat trieste verhaal van Steve vorige week las betr de crash met de GTS vs 306, gaf 't me weer te denken dat zo'n soort kar ook z'n voordelen heeft bij 'n eventuele aanrijding.

Het was dus een verslagje over 'n op zichzelf staande auto.

Meer niet.

Cheers :beer:
Robin
Laatst gewijzigd door Robin op 18 jul 2011, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 13:11

Hielke schreef:Nu nog in die auto willen rijden zou betekenen dat ik mensen moedwillig voor het hoofd zou willen stoten.
Nee hoor, ik kijk er met interesse naar uit ;-)

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2011, 14:02

Snipe schreef:
Hielke schreef:Nu nog in die auto willen rijden zou betekenen dat ik mensen moedwillig voor het hoofd zou willen stoten.
Alles om de heibel en daarmee de kijkcijfers van het handjevol bezoekers te vergroten?

Niet via mij.

Als je een serieus en kwalitatief goed testverslag van een auto wilt hebben dan weet je me te vinden. Maken we een afspraak en laat je alles mooi aan mij over. Kijk je daar ook met interesse naar uit?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 jul 2011, 14:25

Hielke schreef:
Snipe schreef:
Alles om de heibel en daarmee de kijkcijfers van het handjevol bezoekers te vergroten?

Niet via mij.

Als je een serieus en kwalitatief goed testverslag van een auto wilt hebben dan weet je me te vinden. Maken we een afspraak en laat je alles mooi aan mij over. Kijk je daar ook met interesse naar uit?
Please stop talking.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 14:27

Heibel? Kijkcijfers? Je had het toch over 'rijden'? Ik heb de woorden 'verslag', 'test' en 'afbranden' daar niet bij genoemd geloof ik.

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jul 2011, 14:34

Hou eens op Robin H. Jouw plaat blijft ook behoorlijk hangen. Perry, geef eens antwoord op de laatste vraag van Hielke. Leuk de stellingname die je in neemt. Maar zodra Hielke het concreet maakt reageer je niet. Hoeft ook niet, maar had dan ook niet de stelling gemaakt. Om het dan opeens op woordkeuze te gooien vind ik buitengewoon flauw.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 jul 2011, 14:40

Ruben schreef:Hou eens op Robin H. Jouw plaat blijft ook behoorlijk hangen. Perry, geef eens antwoord op de laatste vraag van Hielke. Leuk de stellingname die je in neemt. Maar zodra Hielke het concreet maakt reageer je niet. Hoeft ook niet, maar had dan ook niet de stelling gemaakt. Om het dan opeens op woordkeuze te gooien vind ik buitengewoon flauw.
Ik word moe van dat constante gezeur over dat Hielke steeds weer begint over dat sturen in de 1M. It's not gonna happen, get over it. Als dat een plaat moet voorstellen, so be it.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 14:42

Ruben, die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is: hij is welkom, maar het past niet in zijn situatie. Hielke is af en toe een uurtje beschikbaar. In die tijd een auto ophalen, testen, fotograferen, filmen en weer terugbrengen gaat natuurlijk niet lukken. Dat geeft verder niet, maar erover door blijven jammeren heeft dan natuurlijk weinig zin.

Plaats reactie