Het was weer heerlijk
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Paskal
- Auto: meerdere
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Voor de liefhebber hier een kort verslagje met wat foto's van mijn sessies op de GP-strecke en de nodige rondjes Nordschleife.
Het was weer heerlijk
met de Clio.

Het was weer heerlijk
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Leuk verslag!
Prachtige ringtool
Prachtige ringtool
- Joy
Rondetijden Nurburgring:
8:13 Mercedes-Benz_C63 AMG Horst von Saurma Sport Auto (2/2009)[81]
8:14 BMW Alpina B3 Biturbo Coupé Horst von Saurma Sport Auto (12/2008),[82] including optional LSD and 19 inch wheels.
8:15 BMW 1 Series M Coupe June 2011 Sport Auto,[83]
8:16.15 Honda NSX (NA1) Motoharu Kurosawa Best Motoring Video Special Vol. 15 "The Honda NSX" (1990), video confirmed
8:16.90 Renault Mégane RS R26.R Vincent Baylé 23 June 2008 Previous FWD record [84]
8:16 Porsche Cayman S Horst von Saurma Sport Auto (12/2009?)[85]
8:17 Porsche Boxster S Horst von Saurma Sport Auto (12/2009?)[86]
8:18 Lexus IS-F

Rondetijd Range Rover Sport SVR: 8:14...
Tijden veranderen, wie had ooit gedacht dat een Range Rover zich zou kunnen meten met gevestigde snelheidskanonnen.
8:13 Mercedes-Benz_C63 AMG Horst von Saurma Sport Auto (2/2009)[81]
8:14 BMW Alpina B3 Biturbo Coupé Horst von Saurma Sport Auto (12/2008),[82] including optional LSD and 19 inch wheels.
8:15 BMW 1 Series M Coupe June 2011 Sport Auto,[83]
8:16.15 Honda NSX (NA1) Motoharu Kurosawa Best Motoring Video Special Vol. 15 "The Honda NSX" (1990), video confirmed
8:16.90 Renault Mégane RS R26.R Vincent Baylé 23 June 2008 Previous FWD record [84]
8:16 Porsche Cayman S Horst von Saurma Sport Auto (12/2009?)[85]
8:17 Porsche Boxster S Horst von Saurma Sport Auto (12/2009?)[86]
8:18 Lexus IS-F
Rondetijd Range Rover Sport SVR: 8:14...
Tijden veranderen, wie had ooit gedacht dat een Range Rover zich zou kunnen meten met gevestigde snelheidskanonnen.
- frank de jonge
Wat ik ook knap vindt is dat er maar 2sec verschil zit tussen een BMW 1M en een Renault Megane R26R
265pk fwd vs 340pk rwd.
Zoveel verschil zit er dan ook weer niet tussen.....
265pk fwd vs 340pk rwd.
- martll
R26R is 230pk.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i
Maar die RR was toch niet origineel? Kuipstoelen, rolkooi enz.
- MParallel
- Auto: BMW
+1Spijkerhard schreef:Leuk verslag!
Prachtige ringtool
- Tristan
R26R reedt op semi's, 1M op gewone sportieve straatbanden.frank de jonge schreef:Wat ik ook knap vindt is dat er maar 2sec verschil zit tussen een BMW 1M en een Renault Megane R26R
265pk fwd vs 340pk rwd.
- martll
Misschien toch iets eerlijker (ook al is het een raar vergelijk) om dan de Megane te pakken die ook op gewone sportieve straatbanden stond: 8:07.97 Renault Mégane RS Trophy (jun. 2011).
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Vandaag was weer redelijk kansloos. Nu was 't wel mijn eigen schuld dat ik niet om 08:00 voor de poortjes stond en pas om 10:00 kwam aankakken.. maar ik heb welgeteld 1 hele ronde gereden. Sluiting na sluiting.. en tussen de sluitingen door net genoeg tijd om dus 1 rondje te rijden. En veeeel figuren met het mes tussen de tanden rond aan het rijden..wat een aso's zitten er soms bij.. dus heb het maar bij dat ene rondje gehouden. Weer een dag om snel te vergeten.

- Knot
Dat vond ik de laatste 2 bezoeken ook dermate vervelend dat ik er eigenlijk in de weekenden niet meer kom.
- Je kunt niet zelf rijden
- Je kunt niet aan de tap gaan hangen want je wil nog rijden
- Je kunt ook niet langs de baan gaan kijken want er rijdt niks.
Toen ik met het gezin in Centerparcs Eiffel zat was ideaal, gewoon rond etenstijd even een paar rondjes doen in alle rust met respectvolle mensen op de baan!
- Je kunt niet zelf rijden
- Je kunt niet aan de tap gaan hangen want je wil nog rijden
- Je kunt ook niet langs de baan gaan kijken want er rijdt niks.
Toen ik met het gezin in Centerparcs Eiffel zat was ideaal, gewoon rond etenstijd even een paar rondjes doen in alle rust met respectvolle mensen op de baan!
- Fabian
Zaterdag was top, kan het niet anders zeggen. Wel een paar klappertjes, maar het liep allemaal lekker door.
- Paskal
Dan weet ik ook weer waarom ik er was op de vrijdagmiddagopeningen vanaf 14u op 18 en 25 juli
Ideaal om in alle rust zoveel rondjes te rijden als je zelf wilt. Afgelopen vrijdagmiddag was hij ook last-minute open vanaf 14u (werd pas heel laat bekend), maar los daarvan was het zeiknat en daar hou ik niet van
Ideaal om in alle rust zoveel rondjes te rijden als je zelf wilt. Afgelopen vrijdagmiddag was hij ook last-minute open vanaf 14u (werd pas heel laat bekend), maar los daarvan was het zeiknat en daar hou ik niet van
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Vandaag van 12 tot +- 16:30 bij de Ring geweest. Weliswaar niet om te rijden, maar wel om te kijken. Wat een ellende, inderdaad veel sluitingen, paar keer langs de baan een half uur staan wachten voor er weer gereden werd.
Bovendien ontiegelijke drukte op alle wegen rondom te ring vanaf halverwege de middag. Waarschijnlijk vanwege DTM dat op t GP circuit was dit weekend. Niet normaal.
Bovendien ontiegelijke drukte op alle wegen rondom te ring vanaf halverwege de middag. Waarschijnlijk vanwege DTM dat op t GP circuit was dit weekend. Niet normaal.
- Erminio
Wij gaan aanstaande zondag weer een poging wagen, hoop dat het niet zo druk wordt 
- Dries B
Ik heb mijn weekend vrijdag al vroegtijdig beëindigd achterop bij Bongard tijdens het eerste opwarmrondje bij Schwedenkreuz... Niet bepaald goedkoop die vangrail am Ring... 
- Paskal
Dat hoort niet Dries
. Er zijn uit het verleden verhalen bekend van mensen die voor 7.000€ aan vangrail uit de grond rijden op SX, dus ik hoop dat jij die niet geïmiteerd hebt
Gooi de bedragen maar ff per pb naar mij toe zodat ik eea op mijn site ook eens kan updaten qua kosten.
Gooi de bedragen maar ff per pb naar mij toe zodat ik eea op mijn site ook eens kan updaten qua kosten.
- Alexander
sterkte Dries, ook met de afhandeling!
- Dries B
@Paskal, daar kom ik gelukkig bijlange na niet aan. Ik heb geluk dat ik een metertje of 50 op slechts centimeters van de vangrail ben geschoven. Ik zal straks de factuur er even bijnemen en je alles per pb sturen.
Eerst zeiden ze dat er niets structureel te zien was aan de vangrail, enkel wat blauwe verf. Daarna werden het ineens toch 12m en 7 of 8 paaltjes.
Discussiëren heeft geen zin, dus heb ik maar gewoon aanvaard.
@ Alexander: thx, gelukkig enkel blikschade. Nog een geluk dat het tijdens mijn opwarmrondje was, want normaal kom ik daar +-70km/u sneller af, dan had het er heel anders uit kunnen zien. Dit jaar zal er in ieder geval geen ringen meer in zitten.
Eerst zeiden ze dat er niets structureel te zien was aan de vangrail, enkel wat blauwe verf. Daarna werden het ineens toch 12m en 7 of 8 paaltjes.
@ Alexander: thx, gelukkig enkel blikschade. Nog een geluk dat het tijdens mijn opwarmrondje was, want normaal kom ik daar +-70km/u sneller af, dan had het er heel anders uit kunnen zien. Dit jaar zal er in ieder geval geen ringen meer in zitten.
- Fabian
Sterkte Dries! Balen!
Maar wat is er dan in hemelsnaam mis gegaan als je normaal 70km/h harder rijdt?
Maar wat is er dan in hemelsnaam mis gegaan als je normaal 70km/h harder rijdt?
- Martijn M
Wat kloten zeg Dries! Op semi's op natte baan gebeurd?
- Dries B
Vorige keer had ik me op een opdrogende baan lichtjes laten verrassen in de rechterknik voor Flugplatz, nu lag die netjes droog, net als de rest van de baan. Mijn bijrijder had ook al een rondje gereden en buiten een paar natte plekken bij Pflanzgarten was de baan voor 99% droog. Omdat het het eerste rondje was toch maar rustig aan gedaan.
Insturen SX met 115-120 op de teller en ineens stond er na het "bultje" in de bocht (waar je omheen rijdt) een grote plas water. De AD08R's in combinatie met een strakke achterkant door de extra dikke stabi zorgden ervoor dat de auto direct 45° gedraaid stond. Heel de bocht afgesneden al schuivend door het gras. We dachten allebei dat ik hem terug opgevangen had, maar omdat de auto nog lichtjes gedraaid stond t.o.v. de rijrichting beten de banden zich terug vast eens ze terug op het asfalt waren en ging ik terug links bergaf over het gras richting vangrail. Linksvoor en linksachter kregen een tik waardoor het wiel linksachter krom stond en de auto terug naar de vangrail stuurde. Als bij wonder kon de auto met wat tegenstuur uit de vangrail gehouden worden en we kwamen tot stilstand in de grindbak (weer op slechts een klein stukje van de vangrail)
Blijkbaar komt water samen in de binnenkant van de bocht voor de kerb, en als dat volgelopen is kan het over de baan beginnen lopen. De marshall die aan het vlaggen was zei ook dat alle auto's een zwieper kregen toen ze er over reden. Toen ik aan het afrekenen was bij start/finish kwam er een oproep binnen dat er 2 auto's op dezelfde manier afgegaan waren. Er werd besloten om er dan toch maar een bordje bij te gaan zetten...
Blijkbaar komt water samen in de binnenkant van de bocht voor de kerb, en als dat volgelopen is kan het over de baan beginnen lopen. De marshall die aan het vlaggen was zei ook dat alle auto's een zwieper kregen toen ze er over reden. Toen ik aan het afrekenen was bij start/finish kwam er een oproep binnen dat er 2 auto's op dezelfde manier afgegaan waren. Er werd besloten om er dan toch maar een bordje bij te gaan zetten...
Laatst gewijzigd door Dries B op 18 aug 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fabian
- Dries B
Het hoort er jammer genoeg denk ik bij.
Enkel spijtig dat het al op mijn 74ste rondje was in plaats van mijn 740ste
En ik wou nog zo graag 25 rondjes rijden op 1 weekend...
Enkel spijtig dat het al op mijn 74ste rondje was in plaats van mijn 740ste
En ik wou nog zo graag 25 rondjes rijden op 1 weekend...
- MParallel
- Auto: BMW
Ai nooit leuk. Sterkte met de afhandeling.