Bericht
door Tom » 18 mar 2021, 09:43
Ik ben wel tevreden met de uitslag. Het echte links is klein (en van mij had in deze situatie SP best wat zetels erbij mogen hebben als nuchter/links tegengeluid, puur voor de balans, en hoor hen liever dan het 'enge' GroenLinks). De VVD heeft veel prima standpunten, maar had van mij harder afgestraft mogen worden vanwege integriteit. Maar dat ze groot zouden blijven wisten we. Aan de rechterkant is PVV+FvD+JA21 samen best groot. Van FvD en JA21 is het jammer dat ze vooral ruzie met elkaar gemaakt hebben maar onder de streep staan ze wel voor hetzelfde geluid, en met PVV erbij genoeg voor tegengas.
D66 is het enige waar ik wat problemen mee heb, o.a. vanwege klimaat en hun manier van dingen doordrukken. Ik vind het ook bijzonder dat mensen trots zijn om in een democratie te leven maar ook vrijwillig afstand doen van soevereiniteit, want afgelopen week bleek wel weer dat 'we' dat niet belangrijk moesten vinden en die macht naar de EU moet, liefst zonder zeggenschap (bleek ook al uit afschaffen referendum). Ik snap die gewoon niet, je kunt toch prima voor méér EU zijn zonder zeggenschap/democratie in te leveren?