Wimo schreef: 23 dec 2023, 11:30
Ik vond het zelfs tegenvallen.. een 2 jaar oude auto met toch wel wat kms met een nieuwprijs van 80k vragen ze bij bmw nog rustig 60k voor. Dan is de sprong naar nieuw niet monsterlijk.
Nou ja, noem het niet monsterlijk, 20k. Bij mij scheelde het iets meer dan 30k op een 1,5 jaar oude auto. Verschil mocht wat mij betreft nog wat groter zijn maar helaas zijn de prijzen zo. En die 30k, of 20k in jouw geval, kan dan mooi opzij voor de volgende aanschaf over 1,5-2 jaar. Komt ook nog bij dat je die 20k al voor de helft kwijt bent bij het uit de showroom rijden, laat staan na 1-2 jaar. Gaat het een keer zo hard. 20k extra bijleggen en 20k afschrijven
Klopt ook, je zult altijd consessies moeten doen. Aan de andere kant vink je dan ook niet alles aan wat leuk vindt en mss toch niet nodig hebt. Ik heb er niet zoveel moeite mee, meestal is een inruilprijs een showstopper
Arthur schreef: 21 dec 2023, 13:44
Als ik het geld had stond er eentje op de stoep hier, wat een dikke bak. Alleen de aanschaf is 1, running costs per maand zullen ook wel aardig zijn.
Zou dit heel veel schelen t.o.v. een M340i? Ik vraag dit voor een vriend
Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Al weer een snelle wissel!!
Tja voor dagelijks verkeer heeft het ook allemaal niet zoveel zin meer dat extreem snelle spul.
De M lights zijn wat dat betreft wel het ultieme compromis tussen bloed snel, comfortabel en prijs tov van een echte M.
Begrijp dat je ook regelmatig op het circuit bent te vinden. Ik rij al jaren trackdays en sindsdien interesseert me een snelle daily nog maar weinig. Comfortabel is belangrijkste punt nu, voldoende power is leuk maar >300pk is vrij zinloos.
Arthur schreef: 21 dec 2023, 13:44
Als ik het geld had stond er eentje op de stoep hier, wat een dikke bak. Alleen de aanschaf is 1, running costs per maand zullen ook wel aardig zijn.
Zou dit heel veel schelen t.o.v. een M340i? Ik vraag dit voor een vriend
Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Jou afschrijving dit jaar zal wss al genoeg zijn geweest om een dikke auto van te kopen, eerst de XM en nu de M3T er zo snel uit,
mark323ti schreef: 27 dec 2023, 15:50
Begrijp dat je ook regelmatig op het circuit bent te vinden. Ik rij al jaren trackdays en sindsdien interesseert me een snelle daily nog maar weinig. Comfortabel is belangrijkste punt nu, voldoende power is leuk maar >300pk is vrij zinloos.
Hier dus precies andersom, toen ik 15 was begonnen met circuit rijden, maar door de enorme kosten voor weinig rijtijd, heb ik ervoor gekozen te stoppen ermee (nu alweer ruim 10 jaar geleden ofzo?) en een leuke auto op straat te rijden waar ik vaker gebruik van maak dan dat circuit speeltje. Als je die 6x per jaar gebruikte was je er wel namelijk..... sindsdien ook nooit meer op een circuit geweest om zelf te rijden
Zou dit heel veel schelen t.o.v. een M340i? Ik vraag dit voor een vriend
Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Al weer een snelle wissel!!
Tja voor dagelijks verkeer heeft het ook allemaal niet zoveel zin meer dat extreem snelle spul.
De M lights zijn wat dat betreft wel het ultieme compromis tussen bloed snel, comfortabel en prijs tov van een echte M.
Begrijp dat je ook regelmatig op het circuit bent te vinden. Ik rij al jaren trackdays en sindsdien interesseert me een snelle daily nog maar weinig. Comfortabel is belangrijkste punt nu, voldoende power is leuk maar >300pk is vrij zinloos.
Exact dit. En ondanks deze conclusie heb ik wel maximaal kunnen genieten van de auto. Maar zoals alles in het leven, ook een m3 went en word helaas “normaal” als je er elke dag mee op pad bent.
Zou dit heel veel schelen t.o.v. een M340i? Ik vraag dit voor een vriend
Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Jou afschrijving dit jaar zal wss al genoeg zijn geweest om een dikke auto van te kopen, eerst de XM en nu de M3T er zo snel uit,
mark323ti schreef: 27 dec 2023, 15:50
Begrijp dat je ook regelmatig op het circuit bent te vinden. Ik rij al jaren trackdays en sindsdien interesseert me een snelle daily nog maar weinig. Comfortabel is belangrijkste punt nu, voldoende power is leuk maar >300pk is vrij zinloos.
Hier dus precies andersom, toen ik 15 was begonnen met circuit rijden, maar door de enorme kosten voor weinig rijtijd, heb ik ervoor gekozen te stoppen ermee (nu alweer ruim 10 jaar geleden ofzo?) en een leuke auto op straat te rijden waar ik vaker gebruik van maak dan dat circuit speeltje. Als je die 6x per jaar gebruikte was je er wel namelijk..... sindsdien ook nooit meer op een circuit geweest om zelf te rijden
Leuk om te lezen dat we inderdaad beide exact omgekeerd aan het doen zijn. Goedkoop was “23 zeker niet. Maar alle toffe herinneringen zijn ook iets waard.
Wat rij je zelf als daily? Wellicht al gepost maar kon het niet snel terugvinden.
Hier maar even. Onze praatjesmakert rijdt een zwaar getunede singleturbo 700pk M3 Touring. Met luchtvering(?)
Tom Wrigley Performance en MHD staan goed bekend, R44 ken ik niet, maar om die compressor zo open en bloot zonder filter te laten is imho insane en vragen om moeilijkheden, maar 10.000 miles ging 't al goed. Toch nu niet...(actuators/electronica probleempje?)
Wielen zijn duur en ugly as fuck imo. De kleur van de auto wel weer mooier dan die van Misha. Tellersnelheden vallen me erg tegen (rechte stuk, bochten, liften op die brug vóór Flugplatz) voor '700pk'*
Zo'n ding doet 't stock veel beter....
*Maar met deze setup en meer powaaah is een <9s quatermile WR gedaan hoor ik???? Da's vreselijk snel
Wimo schreef: 28 jun 2024, 09:16
Ik vond de 991.2 GTS met upgrade turbo's ook leuk.. iets stabielere oplossing ook.
Dat was Kasparas (maatje/studie genoot van zoon van maat van me), die GTS is inmiddels verder gemod, vooral om het vermogen op de weg te krijgen. Met 335 brede achterbanden en wat suspension tweaks is het onderstuur weg en heeft dat ding afgrijselijke grip. Krijg binnenkort de volledige setup doorgespeeld.
Als je relatief eenvoudig naar 700pk wil is een 991S/992 base toch wel een lekkere optie.. De 992 instapper met OEM gts turbo's stage2 is een betrouwbare alleskunner. Blok is oersterk.
Zo, zet je vriendin koud op de dragstrip, in een M3 Touring en leer haar binnen 3 minuten hoe launchcontrol werkt en hoe ze moet sprinten. Ze remt alleen veeeeeel te vroeg......