1 van die dingen zijn de paddle shifters aan het stuur.
In deze periode van auto's bouwen heeft BMW er voor gekozen om de paddle shifters technisch te laten werken zodat de paddle shifters zowel links als rechts gebruikt kunnen worden voor het op-als terugschakelen. Aan de voorzijde van het stuur kan je terugschakelen en via de achterkant van het stuur kan je opschakelen. Nou zal ik niet zeggen dat dit helemaal niet werkbaar is, maar prettig is anders.
Ten eerste moet je behoorlijk lange duimen hebben om via de voorzijde terug te kunnen schakelen. Daarnaast is het tegenwoordig gewoon goed om paddle shifters te hebben waarbij je links terug schakeld en rechts opschakeld, het is dus ook deels gewoon gewenning.
Ik heb in mijn audi ook paddle shifters en die gebruik best veel. Doordat het BMW concept voor mijn als niet prettig ervaren wordt, heb ik ze de afgelopen 1.500km amper gebruikt.
Maar daar komt nu verandering in. BMW is blijkbaar op een gegeven moment er ook achtergekomen dat het concept niet echt wenselijk is en is bij de facelift overgestapt op de links en rechts gescheiden werking van de paddle shifters.
Dus we bestellen bij BMW een setje LCI paddle shifters, doen ff de switch en hopa het werkt.
Dit is gelukkig een plug and play retrofit, waar geen codering bij komt kijken.
En het werkt inderdaad naar behoren zoals ik gehoopt had. Binnenkort ff rondje op Zandvoort doen en daar komen ze goed van pas.
Boven de pre LCI en onder de LCI variant.

Ja en verder is het natuurlijk gewoon lekker rijden.