BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Petrolhead Tom

Re: BMW M135i

Bericht door Petrolhead Tom » 22 nov 2012, 16:27

Jij kunt je storen aan het verschil tussen 1 "kliekje" naar voren of naar achteren? :?

Tim N

Bericht door Tim N » 22 nov 2012, 16:41

Kan mij helemaal vinden in het door M Parallel genoemde. Zou ook graag (mijn rugleuning) traploos kunnen verstellen.

Tristan

Bericht door Tristan » 22 nov 2012, 16:43

Weet niet maar mijn rugleuning in mijn F30 is traploos handmatig in te stellen. En ik heb een 1-serie gereden met elektrische stoelen en zaten beduidend hoger.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 22 nov 2012, 16:52

Petrolhead Tom schreef:Jij kunt je storen aan het verschil tussen 1 "kliekje" naar voren of naar achteren? :?
Ja wel als de fijnste positie tussen 2 klikjes zit en die beide het net niet zijn. En het is niet zo dat er maar een cm tussen de klikjes zit.

TIM N: rugleuning is (ook) traploos bij de handbediende stoel.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 nov 2012, 16:55

Ik heb er nog nooit last van gehad maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn.

Krijg er wel een beetje een vier-jarige kind idee bij: die kan je niet hebben. Maar die wil ik juist! :tong: :tong: :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 22 nov 2012, 17:19

In verschillende auto's gehad. Vind het een kutsysteem., veel te traag met het verstellen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 nov 2012, 18:54

RVV schreef:In verschillende auto's gehad. Vind het een kutsysteem., veel te traag met het verstellen.
Voor zover ik me herinner had ik 't alleen in de E46 en E90 M3. Zit 't erin dan zit 't erin zit 't er niet in dan niet he. Maar ik loop er ook niet warm voor vanwege wat Rico hierboven zegt ook. Stoelverwarming vind ik WEL wat: Lekker voor je lichaam in dit jaargetijde eventjes 'n 10 minuten. Met leder helemaal 'n must want anders sterf je van de kou zegmaar.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 nov 2012, 19:11

Robin schreef:Voor zover ik me herinner had ik 't alleen in de E46 en E90 M3. Zit 't erin dan zit 't erin zit 't er niet in dan niet he. Maar ik loop er ook niet warm voor vanwege wat Rico hierboven zegt ook. Stoelverwarming vind ik WEL wat: Lekker voor je zak in dit jaargetijde eventjes 'n 10 minuten. Voor Ilja helemaal 'n must want anders sterf 'ie van de kou zegmaar.
Wat een pussy's die M135-rijders ..

:kikker:

Robin

Bericht door Robin » 22 nov 2012, 19:45

Mooie optie dat WIFI in de Boxster Ferdinand.
ik had 'n berichtje verwacht in de trant van:
JA IK HEB MIJN GORDEL NIET OM EN JE HOEFT NIET TE TANKEN SCHAT
maar deze is ook goed. :kikker:

Tim N

Bericht door Tim N » 22 nov 2012, 20:11

MParallel schreef: TIM N: rugleuning is (ook) traploos bij de handbediende stoel.
Toch net niet helemaal zeg maar.

@Tom, idd er is prima mee te leven, zal het er ook absoluut niet achteraf inbouwen maar vond het ideaal in de Volvo. (wel enkel icm memory ivm 2 rijders, vrouw wil het net iets "luier" hebben staan dan ikzelf)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 nov 2012, 20:39

Robin schreef:Mooie optie dat WIFI in de Boxster Ferdinand.
ik had 'n berichtje verwacht in de trant van:
JA IK HEB MIJN GORDEL NIET OM EN JE HOEFT NIET TE TANKEN SCHAT
maar deze is ook goed. :kikker:
:coffee: :kikker:
Zonder dolle, zo'n m135i is een lekker scheurijzer.

MParallel

Bericht door MParallel » 23 nov 2012, 02:12

Tim N schreef:
MParallel schreef: TIM N: rugleuning is (ook) traploos bij de handbediende stoel.
Toch net niet helemaal zeg maar...
Leg eens uit dan?

Het is geen kliksysteem zoals voor/achter verstelling. Als je de rugleuning ontgrendeld, is het volledig vrij in te stellen.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2012, 05:29

Persoonlijk vind ik een klein tikje aan de rugleuning bij elektrische verstelling wel fijn. Naast het feit dat ik het een geweldige optie vind. Toch knap hoe ik het steeds presteer om discussies aan te zwengelen over iets waar bijna niemand over droomt :)

Over tot de orde van de dag: Robin geweldige keus 3-deurs Estoril :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 23 nov 2012, 08:14

Op de bovenste foto's duidelijk te zien: Het stripje op de deur. Dat moet er maar opblijven ivm parkeergarages.

Verder leuk en prima, staat ie nog op transportblokken dacht ik?
En ook al is dat M anthraciet wiel misschien niet moeders mooiste, het completeert 'n standaard M135i. De details van 'n M135i tov een normale M sport 1er zoals deze hierboven zijn minimaal, maar tóch definieren ze de M135i op 'n subtiele manier.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 nov 2012, 11:08

Ilaj, over die electieke stoelen en dat 'hoger zitten': in bijv. een 1M is dat wel goed merkbaar. Dat verschil is niet subtiel, maar SIGNIFICANT. Electrisch zit - voor mij - té hoog in een 1M. Heeft ook met lichaamsbouw (lengte van je rug én je benen) etc, te maken, hoe goed of hoe slecht.. Is ook allemaal persoonlijk. Dus zou dit wel even uitproberen, met rijden. Dus niet even overstappen in showroom van auto a naar b, nee, echt even rijden..

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2012, 11:37

Ja dank voor tip.

Robin staat nog op transportblokken idd. Ben eens met de velgen. Vond deze de mooiste velgen maar de M135i moet je gewoon in je opnemen en dat heb ik inmiddels gedaan. Onderscheidend. Lichter. Voor een leek valt het niet op. Een liefhebber ziet het tezamen met de uitlaat in een oogopslag. Hou ik wel van.

Vergeet ook de antraciete buitenspiegels niet (ben er nog niet uit of ik dat mooi vind op elke kleur)

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2012, 11:44

Is er ook weer een dakspoiler te krijgen! Lijkt me wel een must.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 23 nov 2012, 12:20

@Macboy: En vergeet de horizontale flapjes ipv mistlampen in de frontbumperinlaten niet.

@Rico: Ieder z'n meug, maar echt never 'n dak/achterspoiler....niet op 'n sedan/coupe en niet op 'n hatch.
(zo'n gurney de kofferklep op 'n M3/5 AMG ding is wat anders)

De eneige uitzondering voor massive achterspoilers bij mij is 'n F40.

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2012, 12:24

@Rico: Ieder z'n meug, maar echt never 'n dak/achterspoiler....niet op 'n sedan/coupe en niet op 'n hatch.
(zo'n gurney de kofferklep op 'n M3/5 AMG ding is wat anders)
Wel grappig want iedereen die ik sprak of zijn mening gaf bij de Mk1 vond de auto er veel beter uitzien met een dakspoiler. Wat ik overigens niet echt een spoiler vond in de zin van het is ook letterlijk een spoiler. Maar meer een velengstuk van de daklijn. De Mk1 werd er iig een stukje strakker van. Over de huidige kan ik niets zeggen zolang ik nog geen foto's daarvan heb gezien.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 nov 2012, 12:26

Hatchback en dakspoiler is gewoon altijd en alleen een dikke +1.

Tim N

Bericht door Tim N » 23 nov 2012, 12:30

MParallel schreef: Leg eens uit dan?

Het is geen kliksysteem zoals voor/achter verstelling. Als je de rugleuning ontgrendeld, is het volledig vrij in te stellen.
True, maar met draaiknop oid is dit makkelijk onder het rijden te doen, met E36 systeem niet echt ff snel en doeltreffend zeg maar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 nov 2012, 13:19

Sperdy schreef:Ilaj, over die electieke stoelen en dat 'hoger zitten': in bijv. een 1M is dat wel goed merkbaar. Dat verschil is niet subtiel, maar SIGNIFICANT. Electrisch zit - voor mij - té hoog in een 1M. Heeft ook met lichaamsbouw (lengte van je rug én je benen) etc, te maken, hoe goed of hoe slecht.. Is ook allemaal persoonlijk. Dus zou dit wel even uitproberen, met rijden. Dus niet even overstappen in showroom van auto a naar b, nee, echt even rijden..

Klopt idd..........het meest moet je dan wennen aan het idee dat je de koppeling van een vrachtwagen intrapt, dat vind ik het meest vervelende, de hoek knie-voet-koppeling is "gewöhnungsbedurftig".......... :kikker:

Maar de M3 had het ook al, dus helemaal vreemd is het ook weer niet, :D

MParallel

Bericht door MParallel » 23 nov 2012, 16:50

Tim N schreef:
MParallel schreef: Leg eens uit dan?

True, maar met draaiknop oid is dit makkelijk onder het rijden te doen, met E36 systeem niet echt ff snel en doeltreffend zeg maar.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar dat was ook niet het discussiepunt ;)

Macboy: Ik vind electrische stoelen ook "gaaf". Mijn doel was om een E36 te hebben met elke denkbare optie die toen te krijgen was (en naar nu blijkt ook niet te krijgen) dus electrische stoelen horen daar ook bij.

Ja ze zijn zwaarder, ja het is lastiger te maken als er iets stuk gaat, maar ja, ik wilde ze gewoon, om een punt van de lijst te kunnen doorstrepen.
Nu is het niet meer zo bijzonder, omdat elk merk wat zich "premium" vindt het wel aanbied, maar in die tijd was het toch wel redelijk speciaal.

En het is lekker makkelijk te verstellen onder het rijden. Heb er nog geen spijt van gehad.

Ik heb de originele draadbomen gebruikt voor de stroomvoorziening.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 nov 2012, 16:57

Tjonge jonge, wat een grapjassen hier zeg over de knoppen en de snelheid van een electrische stoel.........waar gaat dit over.
Voordat je gaat rijden stel je de stoel in die 9 van de tien keer al staat zoals je de auto verlaten hebt.
Stel dat het 20 seconden van je tijd in beslag neemt voor dat je gaat rijden.......who cares.....................
En dat ze Misschien 10 kg zwaarder zijn wat niemand hier in het gewone verkeer merkt........... :please:
Ik kom werkelijk bijna niet meer bij van het lachen.............................. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2012, 17:04

Tjonge jonge, wat een grapjassen hier zeg over de knoppen en de snelheid van een electrische stoel.........waar gaat dit over.
Voordat je gaat rijden stel je de stoel in die 9 van de tien keer al staat zoals je de auto verlaten hebt.
Vaak afwisselen van auto met mijn vrouw, drie dagen (afgewisseld) in de week rij ik in de ene auto en zij in de andere auto. Op een gegeven moment hadden 2 auto's beide met electrisch verstelbare stoelen. Toen begon het behoorlijk irritant te worden dat het electrisch verstelbare systeem zo traag werkte. Handverstelbaar moet je nog steeds verstellen, maar dat gaat veel sneller.

Plaats reactie