Toyota GT 86 en Subaru BRZ
-
OnlineHielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Even voor de goede orde en de rest van de discussie: waar zeg ik dat ik de Clio RS boven de Subaru prefereer? Waar zeg ik dat de Clio de betere trackcar is? Helemaal nergens. Die woorden worden me in de mond gelegd. Hoe kan ik nou een uitspraak doen over een auto waar ik nog nooit mee gereden heb?
Ik heb alleen gezegd dat de Subaru voor een prijs van 40.000 euro wel ontzettend goed moet zijn om de Clio RS als trackcar te kunnen kloppen.
Ik heb alleen gezegd dat de Subaru voor een prijs van 40.000 euro wel ontzettend goed moet zijn om de Clio RS als trackcar te kunnen kloppen.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Op zich heeft Hielke wel gelijk dat je bij een Clio meer waar voor je geld krijgt. Maar dat doet niet af aan mijn stelling dat een Clio en zo'n GT 86 niet met elkaar concurreren. Feitelijk krijg je natuurlijk met iedere duurdere auto minder waar voor je geld. Een Veyron is 25 keer zo duur als een GT 86, maar niet 25 keer zo leuk. De vraag is dus altijd of je het geld ervoor over hebt. Nou, in het geval van Hielke lijkt me wel duidelijk of hij het geld voor zo'n Toyota over zou hebben.
Over die banden achterin voor driftdagen en trackdays: dat meldde Toyota zelf. Geinig weetje toch, dat ze er rekening mee hebben gehouden?
@Hielke: als je zegt dat de Clio de ultieme trackcar is zeg je toch dat hij beter is dan welke andere auto dan ook? De ultieme is immers de beste. Er bestaat niet zoiets als ultiem-ultiemer-ultiemst.
Over die banden achterin voor driftdagen en trackdays: dat meldde Toyota zelf. Geinig weetje toch, dat ze er rekening mee hebben gehouden?
@Hielke: als je zegt dat de Clio de ultieme trackcar is zeg je toch dat hij beter is dan welke andere auto dan ook? De ultieme is immers de beste. Er bestaat niet zoiets als ultiem-ultiemer-ultiemst.
-
- Berichten: 9438
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Jawel, da's de E36 M.. ehhh 130... ehhh 1M! :banging:Snipe schreef: @Hielke: als je zegt dat de Clio de ultieme trackcar is zeg je toch dat hij beter is dan welke andere auto dan ook? De ultieme is immers de beste. Er bestaat niet zoiets als ultiem-ultiemer-ultiemst.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ultiem is misschien een foute betiteling. Net zoals 'betaalbaar' dat is uit de mond van Subaru/Toyota.
Anderzijds, vanuit het perspectief van betaalbaarheid is de Clio RS wellicht toch de ultieme trackcar.
Anderzijds, vanuit het perspectief van betaalbaarheid is de Clio RS wellicht toch de ultieme trackcar.
- wim breman
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
- Locatie: Schiedam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik ben het wel met Hielke eens, daarnaast vind Driving fun niet alleen op een track plaats maar grotendeels ook op de momenten dat het kan op straat.
De GT86 is iid een totaal ander concept dan de Clio RS maar de prestaties zijn wel vergelijkbaar ongeacht dat ze verschillende aandrijflijnen hebben.
Naar mijn idee is de GT86 een zeer fraai ontwerp terwijl de Clio een gooi en smijtdoos is zonder echt mooi te zijn.
Mijn punt is dat er een mooie coupe op de markt gezet word die kwa prestaties zijn prijs in vergelijk met anderen niet waarmaakt.
Daarnaast vermoed ik dat 80% van de verkochte GT86/BRZ nooit op een circuit zullen komen omdat de doelgroep daar niet mee bezig is.
Als er een 1.6 turboblok met 250 pk in had gelegen was het een totaal ander verhaal geworden.
De GT86 is iid een totaal ander concept dan de Clio RS maar de prestaties zijn wel vergelijkbaar ongeacht dat ze verschillende aandrijflijnen hebben.
Naar mijn idee is de GT86 een zeer fraai ontwerp terwijl de Clio een gooi en smijtdoos is zonder echt mooi te zijn.
Mijn punt is dat er een mooie coupe op de markt gezet word die kwa prestaties zijn prijs in vergelijk met anderen niet waarmaakt.
Daarnaast vermoed ik dat 80% van de verkochte GT86/BRZ nooit op een circuit zullen komen omdat de doelgroep daar niet mee bezig is.
Als er een 1.6 turboblok met 250 pk in had gelegen was het een totaal ander verhaal geworden.
-
- Berichten: 55307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik vermoed hetzelfde als Wim Breman hierboven. +1
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dat is nou juist mijn punt: het universum van Hielke lijkt zich te beperken tot het circuit. En we weten allemaal dat dat niet zo is. Zelfs Hielke, anders reed hij niet in een Punto.wim breman schreef:Ik ben het wel met Hielke eens, daarnaast vind Driving fun niet alleen op een track plaats maar grotendeels ook op de momenten dat het kan op straat.
Dus: prestaties vergelijkbaar? Ja. Op het circuit vergelijkbaar? Ja. Auto als geheel vergelijkbaar? Nee, niet echt.
Ik zag een tijdje terug een Lotus Cortina en een Ford Fairlane met elkaar in gevecht op een circuit. Ze gaven elkaar weinig toe, maar toch heb ik niet de indruk dat destijds veel kopers tussen die auto's getwijfeld hebben.
-
- Berichten: 55307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ja hèhè.
Wie doet er ueberhaupt aan trackdays. Hoeveel GT86s 1Ms Megane RS RS3s 911s/GT3/458s etc doen er aan trackdays mee van de verkochte bunch?
Dus ALS zo'n GT86 niet echt als trackdaycar in de markt is gezet , gooit ie ook geen enorm hoge ogen als praktische daily denk ik en voor achterafweggetjes doe ik dan wel 'n Exige/STi/370Z van 1 of 2 jaar oud.
Ook erg beperkte auto, zo'n GT86 imo. Blinkt hij ergens in uit?
Wie doet er ueberhaupt aan trackdays. Hoeveel GT86s 1Ms Megane RS RS3s 911s/GT3/458s etc doen er aan trackdays mee van de verkochte bunch?
Dus ALS zo'n GT86 niet echt als trackdaycar in de markt is gezet , gooit ie ook geen enorm hoge ogen als praktische daily denk ik en voor achterafweggetjes doe ik dan wel 'n Exige/STi/370Z van 1 of 2 jaar oud.
Ook erg beperkte auto, zo'n GT86 imo. Blinkt hij ergens in uit?
- Enrico
- Berichten: 3875
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Trackcar test....
Subaru Impreza STI 2002 317pk 1585kg vs M3 CSL op de nurburg ring... 1 passagier in 2 autos binnen 1 uur 1 ronde als passagier in elke auto........
Achter het stuur....
STI = amateur wanna be racer, 200 rondjes ring die net de ring taxi kan volgen
M3 CSL = Ringverslaafde, ontellbaare ronden gereden en Scuderia Hanseat veteraan
Beste Ring tijd BtG
STI = 8.28
CLS = onder de 8 minuten
AWD vs. RWD
Welke vond de passagier het meest leuke als belevenis?
met name de belevenis van gas geven, bocht snelheid, remmen en hoe vroeg je op het gas kon.... van de STI waaren indrukwekkend.... ik kon het haast niet geloven toe mijn passagier dat zei.... ??? en toch dringt het tot je door.... belevenis en performance zijn 2 total verschillende dingen..... Tuurlijk maakt de CSL gehakt van mijn STI.... maar belevenis van snelheid heeft wenig met hoe snel je over een bepaald afstand over doet.... het gaat om gevoel.... tot dat iemand een rijdende GT86 of BRZ heeft ervaren blijft het allemaal aannames.... zou net kunnen dat het subliem rijdt en zijn prijs kaart voor veelen wel waard is.
iedereen houdt van en voelt iets anders in elke auto die hij rijdt, als passagier of achter het stuur.
Subaru Impreza STI 2002 317pk 1585kg vs M3 CSL op de nurburg ring... 1 passagier in 2 autos binnen 1 uur 1 ronde als passagier in elke auto........
Achter het stuur....
STI = amateur wanna be racer, 200 rondjes ring die net de ring taxi kan volgen
M3 CSL = Ringverslaafde, ontellbaare ronden gereden en Scuderia Hanseat veteraan
Beste Ring tijd BtG
STI = 8.28
CLS = onder de 8 minuten
AWD vs. RWD
Welke vond de passagier het meest leuke als belevenis?

iedereen houdt van en voelt iets anders in elke auto die hij rijdt, als passagier of achter het stuur.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Moet ik al weer op een uitspraak van jou reageren Perry. Ga aub niet denken dat ik het erom doe, maar zo'n uitspraak als "het universum van Hielke lijkt zich te beperken tot het circuit" is uit de lucht gegrepen. Het is nu eenmaal zo dat een sportieve auto, en zeker de Clio RS en de nieuwe Subaru, qua wegligging op een circuit het snelst, veiligst en meest effectiefst beoordeeld kunnen worden.
Voor mijn eigen koopoverwegingen kijk ik simpelweg naar de kwaliteiten van een auto op de route van huis naar de Appie Heijn en terug. Ergo, Fiat Punto schraapdiesel
Voor dat doel de ultieme auto.
Voor mijn eigen koopoverwegingen kijk ik simpelweg naar de kwaliteiten van een auto op de route van huis naar de Appie Heijn en terug. Ergo, Fiat Punto schraapdiesel

- wim breman
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
- Locatie: Schiedam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Eerst maar eens kijken hoe de GT86/BRZ stuurd dan.....................
Ondanks dat ik mijn E46/m3 dit jaar inruilde voor een Megane RS/cup omdat ik het gewoon een mooie auto vind die ook nog eens prima stuurd en voor 90% aan mijn wensen voldoet in het dagelijkse gebruik blijf ik graag mijn E30/325i als trackauto gebruiken omdat ik mij op het cicuit met een RWD het prettigst/safe voel omdat ik van de generatie (bouwjaar '54) ben die met RWD zijn opgegroeid.
Wim.
Ondanks dat ik mijn E46/m3 dit jaar inruilde voor een Megane RS/cup omdat ik het gewoon een mooie auto vind die ook nog eens prima stuurd en voor 90% aan mijn wensen voldoet in het dagelijkse gebruik blijf ik graag mijn E30/325i als trackauto gebruiken omdat ik mij op het cicuit met een RWD het prettigst/safe voel omdat ik van de generatie (bouwjaar '54) ben die met RWD zijn opgegroeid.
Wim.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dat is waar. Wat ik ermee bedoel is dat ik uit je posts hierboven niet de indruk krijg dat je deze auto's op veel andere punten beoordeelt. Ik denk dat kopers van de GT 86 het belangrijk vinden dat het een coupé is, dat 'ie achterwielaandrijving heeft of misschien zelfs dat Toyota een wat betere reputatie heeft op het gebied van betrouwbaarheid dan bijvoorbeeld Renault.Hielke schreef:zo'n uitspraak als "het universum van Hielke lijkt zich te beperken tot het circuit" is uit de lucht gegrepen. Het is nu eenmaal zo dat een sportieve auto, en zeker de Clio RS en de nieuwe Subaru, qua wegligging op een circuit het snelst, veiligst en meest effectiefst beoordeeld kunnen worden.
Jij weerlegt dat met pk's of gelijke rondetijden of andere argumenten van het circuit. Allemaal argumenten die op zich waar zijn, maar bij kopers die met een gevulde portemonnee naar een dealer toe hobbelen om hun handtekening onder een koopcontract te zetten spelen natuurlijk ook andere dingen mee.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Het is gewoon een feit dat nog geen 5 procent van de nu verkochte Clio's en strams verkochte Toybarus op het circuit komen. Ik snap dus echt niet waarom jullie dit meenemen in de beoordeling van een auto.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Omdat het wel een onderdeel uitmaakt van de 'Halo' die de auto uitstraalt. Toyota zet daar zelf ook dik op in.
Het is wel jammer.. de auto was ontwikkeld om weer sub-bejaarde bestuurders richting Toyota te krijgen. Dat gaat never lukken met de +10k penalty voor gevoelsmatig gelijke auto's als de Clio RS. Extra zuur omdat het in het buitenland wel een prijskraker lijkt te gaan worden (of zie ik dat verkeerd).
Het is wel jammer.. de auto was ontwikkeld om weer sub-bejaarde bestuurders richting Toyota te krijgen. Dat gaat never lukken met de +10k penalty voor gevoelsmatig gelijke auto's als de Clio RS. Extra zuur omdat het in het buitenland wel een prijskraker lijkt te gaan worden (of zie ik dat verkeerd).
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Klopt, naar verwachting $25K in US, 28K UK Pound en €30 in D.....Damir Vukovic schreef:Omdat het wel een onderdeel uitmaakt van de 'Halo' die de auto uitstraalt. Toyota zet daar zelf ook dik op in.
Het is wel jammer.. de auto was ontwikkeld om weer sub-bejaarde bestuurders richting Toyota te krijgen. Dat gaat never lukken met de +10k penalty voor gevoelsmatig gelijke auto's als de Clio RS. Extra zuur omdat het in het buitenland wel een prijskraker lijkt te gaan worden (of zie ik dat verkeerd).
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dan zijn de netto prijzen dus interessant om te weten, als die NL hoger liggen weet je dat de importeur extra wil vangen...... domme gedachten wat als de auto te duur is zal de verkoop marginaal zijn, dus onder aan de streep een lagere winst.indobesar schreef:Klopt, naar verwachting $25K in US, 28K UK Pound en €30 in D.....Damir Vukovic schreef:Omdat het wel een onderdeel uitmaakt van de 'Halo' die de auto uitstraalt. Toyota zet daar zelf ook dik op in.
Het is wel jammer.. de auto was ontwikkeld om weer sub-bejaarde bestuurders richting Toyota te krijgen. Dat gaat never lukken met de +10k penalty voor gevoelsmatig gelijke auto's als de Clio RS. Extra zuur omdat het in het buitenland wel een prijskraker lijkt te gaan worden (of zie ik dat verkeerd).
Kas kraker is werk in de werkplaats, je merk uit de rollator doelgroep halen, betere PR kun je niet krijgen. Gewoon je volume modellen een paar euro duurder maken om je imago model scherp te kunnen prijzen.
Nu halen de liefhebber er straks 1 uit het buitenland met de kop eraf, en gaan het onderhoud bij een specialist doen wat 9 van de 10 dealers kent de auto uit de folder, dus daar heb je niets te zoeken.
Michel
-
OnlineHielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
30k in Duitsland?
Dan zijn ze bij Subaru Nederland klaarblijkelijk nog steeds abonnementshouder bij Holland Casino.
Tsja, wat heb je er ook aan om een jongere generatie naar je produkt te lokken.
Dan zijn ze bij Subaru Nederland klaarblijkelijk nog steeds abonnementshouder bij Holland Casino.
Tsja, wat heb je er ook aan om een jongere generatie naar je produkt te lokken.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
De GTT was voor een Duitse consument in D. even duur als voor een NL consument in NL. Hoe dat ooit heeft gekund, wellicht met Holland Casino 
Michel

Michel
- JP
- Berichten: 34406
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Nou, de Polo GTi kost in Duitsland net zoveel als in Nederland, en zoveel worden er heus niet van verkocht.
Eens even vergelijken;
Genesis; 213pk in NL €41995 / Duitsland; €29990,-
RZC; 200pk in NL €35350,- / Duitsland; €30150
Scirocco; 200pk in NL €33990,- / Duitsland €27075,-
Megane; 250pk in NL €32990,- / Duitsland €27290,-
Audi TT; 211pk in NL €45190,- / Duitsland €34000,-
GT86/BRZ; 200pk in NL €40000,-* / Duitsland €30000,-*
Eens even vergelijken;
Genesis; 213pk in NL €41995 / Duitsland; €29990,-
RZC; 200pk in NL €35350,- / Duitsland; €30150
Scirocco; 200pk in NL €33990,- / Duitsland €27075,-
Megane; 250pk in NL €32990,- / Duitsland €27290,-
Audi TT; 211pk in NL €45190,- / Duitsland €34000,-
GT86/BRZ; 200pk in NL €40000,-* / Duitsland €30000,-*
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Een opa, een circuit en een Clio RS. Het moet niet gekker worden.
Maar goed, binnenkort verwacht ik ee 100 tal nieuwe aanmeldingen op Df van Opa's die een Toyota hebben gekocht om op het circuit te raggen. Voor zover ik weet hebben we op Df nu in ieder geval maar 1 opa met een Clio.
Maar goed, binnenkort verwacht ik ee 100 tal nieuwe aanmeldingen op Df van Opa's die een Toyota hebben gekocht om op het circuit te raggen. Voor zover ik weet hebben we op Df nu in ieder geval maar 1 opa met een Clio.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
De huidige Subaru Impreza 2.0r is in NL amper duurder dan in D. scheelt ca. 3k, wellicht dat dit voor de BRZ wel een goede indicatie is, en dat Subaru gaat stunten t.o.v. Toyota in NL. Zou wel gaaf zijn, gewoon 5k goedkoper, krijg je ook een mager dealer netwerk voor, maar als de GTT specialisten zich ook op deze auto richten verversen ze hun clientèle.JP schreef:Nou, de Polo GTi kost in Duitsland net zoveel als in Nederland, en zoveel worden er heus niet van verkocht.
Eens even vergelijken;
Genesis; 213pk in NL €41995 / Duitsland; €29990,-
RZC; 200pk in NL €35350,- / Duitsland; €30150
Scirocco; 200pk in NL €33990,- / Duitsland €27075,-
Megane; 250pk in NL €32990,- / Duitsland €27290,-
Audi TT; 211pk in NL €45190,- / Duitsland €34000,-
GT86/BRZ; 200pk in NL €40000,-* / Duitsland €30000,-*
Michel
-
- Berichten: 55307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Hoe bedoel je dat? De GTT was hier de bekende 49995,- en met wat dingetjes 52 of 53k GULDEN. Toen. Dat heb ik er ongeveer voor betaald toen.Michel P schreef:De GTT was voor een Duitse consument in D. even duur als voor een NL consument in NL. Hoe dat ooit heeft gekund, wellicht met Holland Casino
Michel
Ik herinner me in Karlsruhe wat jongelui om m'n auto heen te dansen, toll geil etc. Ding was daar toen rond de 59000 DM . Serieus. Was 'n 'duur' (der) ding dan hier in NL fwiw....
DM was 1.10 gulden ongeveer toch?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
De Megane RS werd er bij bij gehaald omdat die een bepaalde prestatie tov de 1M neerzette (sneller op de ring) van het prestatiepotentieel van de GT86/BRZ is feitelijk nog weinig bekend. Als een Clio (en ik heb een Clio best hoog) (veel) sneller is dan de GT86/BRZ dan mag die laatste terecht op dat vlak worden afgebrand. Tot die tijd is het speculatie.Op 'n bepaald moment in het 1M draadje werd de Megane RS rakker er ook 'met de haren bijgesleept' ivm die denderende NS tijd gereden door 'n profi die Horst al na 2 laps NS op 'n ronde zou zetten bij wijze van, but who cares, het ding is goed, en dat zeg ik als 'pro rwd 'figuur....
Verder is het zoals Perry schrijft, hoe leuk een Clio ook is, conceptueel staat die mijlenver van een GT86/BRZ. Neem alleen al de zitpositie, rijhouding en ergonomie, die is in een niet aangepast Clio gewoon zwaar kut. Je zit veel te hoog, stuur staat te vlak fijne zitpositie is onvindbaar. Zoals je in een boodschappenauto verwacht, maar niet in een trackuse auto. Zo'n ToySu lijkt veel meer op een handschoen die je aantrekt. Veel meer eenheid met de auto. (oke is ook een veronderstelling). 26k voor zo'n Clio vind ik ook een behoorlijke centenkwestie hoor. Gebruikt voor rond de 14/15 k is het leuk spul met de nodige aanpassingen. Stel 40plus K voor de Toyota in NL. Gaat het geen topper worden maar dat is niet de schuld van het modelletje ansich. Ik schreef het al eerder;,Toyota NL weet zich helemaal geen raad met dit model. Valt niet te vermarkten onder het Traditionele Toyota publiek, honkvaste merkrijders van andere merken bereiken ze niet, blijft over die klant die van alles een keer wat wil proberen. Die zij ook weer vrij zeldzaam als het op nieuwe auto's aankomt. Dessalnietemin blijft het initiatief natuurlijk fantastisch.
-
- Berichten: 22308
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Clio RS is een geweldige auto (boekjeswijsheid, heb er nooit in gereden maar geloof de lovende reviews graag). Denk ook dat ze qua rondetijden elkaar niet zoveel ontlopen.
Maar dat ze die auto voor 26k in de markt konden zetten is natuurlijk omdat het in de basis een Clio is. Nu is daar niks mis mee maar vind dat wel een wezenlijk verschil met de GT86 die ze van grond af aan opgebouwd hebben. De engineers hadden het voor het zeggen en hoefde daardoor (zolang het ding voor een bepaalde prijs geproduceerd kon worden) geen concessies te doen. En dus krijg je wel een relatief lichte coupe, laag zwaartepunt, rwd en een rijgedrag met als doel een smile op je gezicht. Als ze uit de Toyota of Subaru rekken moesten shoppen was dit simpelweg nooit mogelijk geweest.
Wat dat waard is? Geen idee... meerprijs moet ieder voor zich bepalen. Ik ben geen fan van die VAG methode waarbij ze onderdelen uit de rekken pakken en er een badge opplakken. Prima om lekker goedkoop autotjes als de Aygo/C1/107 te produceren maar niet voor liefhebbers-spul. Dat verpest het voor mij ook wat betreft de 1M (blijf het meer een 135i met uitgeklopte wielkasten vinden dan een M). Ik ben ervan overtuigd dat als je die engineers vrijheid geeft om iets knaps te maken er ook mooiere dingen uit komen. Dan kun je alleen niet op prijs concurreren met merken die dat wel doen. Juist op DF verwacht je liefhebbers die deze stap van Toyota/Subaru wel kunnen waarderen en daar de meerwaarde van in zien.
Over de prijs. Die 40k vind ik ook vrij fors.. ondanks dat het ding geen concurrenten heeft.. voor m'n gevoel is dat wat teveel voor deze auto. Een 35k lijkt mij een prijskaartje die beter past bij deze auto.
Vermogen van 200pk lijkt mij prima. Hadden er best 50 meer mogen zijn maar hele concept van deze auto draait niet om vermogen (check de presentatie van die Toyota dude). Idem voor rondetijden, als dat voor je het belangrijkste is moet je iets kopen wat bakken vermogen heeft en het liefst loopt te pronken met Ring tijden (dankzij de rechte stukken). Panamera turbo is ook sneller op de Ring als een 360 Challenge Stradale maar ik wist het wel en liet die lelijke (en op de ring waarschijnlijk saaie) Porker staan
Maar dat ze die auto voor 26k in de markt konden zetten is natuurlijk omdat het in de basis een Clio is. Nu is daar niks mis mee maar vind dat wel een wezenlijk verschil met de GT86 die ze van grond af aan opgebouwd hebben. De engineers hadden het voor het zeggen en hoefde daardoor (zolang het ding voor een bepaalde prijs geproduceerd kon worden) geen concessies te doen. En dus krijg je wel een relatief lichte coupe, laag zwaartepunt, rwd en een rijgedrag met als doel een smile op je gezicht. Als ze uit de Toyota of Subaru rekken moesten shoppen was dit simpelweg nooit mogelijk geweest.
Wat dat waard is? Geen idee... meerprijs moet ieder voor zich bepalen. Ik ben geen fan van die VAG methode waarbij ze onderdelen uit de rekken pakken en er een badge opplakken. Prima om lekker goedkoop autotjes als de Aygo/C1/107 te produceren maar niet voor liefhebbers-spul. Dat verpest het voor mij ook wat betreft de 1M (blijf het meer een 135i met uitgeklopte wielkasten vinden dan een M). Ik ben ervan overtuigd dat als je die engineers vrijheid geeft om iets knaps te maken er ook mooiere dingen uit komen. Dan kun je alleen niet op prijs concurreren met merken die dat wel doen. Juist op DF verwacht je liefhebbers die deze stap van Toyota/Subaru wel kunnen waarderen en daar de meerwaarde van in zien.
Over de prijs. Die 40k vind ik ook vrij fors.. ondanks dat het ding geen concurrenten heeft.. voor m'n gevoel is dat wat teveel voor deze auto. Een 35k lijkt mij een prijskaartje die beter past bij deze auto.
Vermogen van 200pk lijkt mij prima. Hadden er best 50 meer mogen zijn maar hele concept van deze auto draait niet om vermogen (check de presentatie van die Toyota dude). Idem voor rondetijden, als dat voor je het belangrijkste is moet je iets kopen wat bakken vermogen heeft en het liefst loopt te pronken met Ring tijden (dankzij de rechte stukken). Panamera turbo is ook sneller op de Ring als een 360 Challenge Stradale maar ik wist het wel en liet die lelijke (en op de ring waarschijnlijk saaie) Porker staan

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik kan met de iPad niet op BMW.nl door de huisselectie neuzen, maar zo via autoscout krijg ik toch al meerdere treffers onder de 40k voor een Z4M coupe. Waaronder een bij de Beier en eentje particulier met 17500 km. Lijkt me een lastige keuze voor een aantal fanboys hier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast