Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
- Reind
Re: BMW 330e besteld
Optie stoelverwarming heb ik niet aangekruist............
-

-
Standkachel. Veel lekkerder dan die kachel op je kl....!
Dat is al snel rijden. Netjes.
Dat is al snel rijden. Netjes.
- Martijn_bmw
zoveel mensen zoveel wensen ik vind het (ook) niks stoelverwarming...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
In deze tijden vind ik stoelverwarming een must(en ook écht een must) de eerste 10 minuten, maar ook langer, relaxing voor je rug etc.
Vooral met leer, koud man nu:)
Vooral met leer, koud man nu:)
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Stoelverwarming je mist het pas als je het ooit hebt gehad, hetzelfde geldt ook voor stuurverwarming denk ik.
- Reind
Ik heb het nu ook en gebruik het alleen de eerst 5 minuten van de rit. Ik heb leer en dat is gewoon steenkoud op dagen als deze. Ik had het in mijn vorige BMW ook maar die had net als de 330e alcantara en ik gebruikte het nauwelijks. Vandaar dat ik het ook niet heb genomen.
En weetje, wat je niet hebt mis je ook niet.
En weetje, wat je niet hebt mis je ook niet.
- Martijn_bmw
heb het in 2 auto's gehad maar nooit aan gehad... oke 1x om te proberen maar niet aan mij besteed 
en idd mijn huidige heeft alcantara daar mis je het al helemaal niet op
(leer kan ik me nog indenken dat sommige dat missen)

en idd mijn huidige heeft alcantara daar mis je het al helemaal niet op
(leer kan ik me nog indenken dat sommige dat missen)
-
Stoelverwarming en stuurverwarming beide gehad. Ik mis het niet. Standkachel wel.
Dat maakt die andere opties overbodig en je hoeft niet meer te krabben.
Kun je BMW's overigens niet starten op afstand? Lijkt me wel wat als ik in de zomer vanaf het terras de airco vast kan laten draaien.
Dat maakt die andere opties overbodig en je hoeft niet meer te krabben.
Kun je BMW's overigens niet starten op afstand? Lijkt me wel wat als ik in de zomer vanaf het terras de airco vast kan laten draaien.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
RutgerK schreef:GTE is toch alleen via externe box te chillen bij JD? Kan hij dat soort dingen ook programmeren via die box? Ik dacht dat het een sub optionele oplossing was.MartijnGizmo schreef:Volgens mij is het andersom, JD programmeert de GTE's zo dat de motor niet constant uit gaat en koud vol wordt belast. Maar inderdaad, met alle systemen zou ik ook niet zitten wachten op een mogelijke schuldvraag ivm chippen en garantie.sitechris schreef:Met een plugin hybrid zou ik wat voorzichtiger zijn met chippen. Het is maar de vraag of de warmtehuishouding goed geregeld is van het blok. Koelt de warme turbo goed af als hij opeens op elektrisch overschakelt? Wat als de olietemperatuur vanwege elektrisch rijden laag is en je opeens via kickdown motor bijschakelt? Bij VAG hebben ze veel problemen met blok van de GTE.
In geval van tuning ben je wel je garantie kwijt. Iets om over na te denken bij meer kwetsbare techniek.
Ik kan bij de e-tron niet goed vaststellen wat wanneer gebeurt. Als het kouder is dan wordt de motor veel sneller ingeschakeld in hybride stand. Ook onder de 50 km/u en bij stilstaan. Misschien is dat om warmte in het blok te krijgen.
Goede vraag hoe JD chipt. Ik zag op hun site de GTE en eTron niet meer staan. Mss zijn ze er wel mee opgehouden?
- Tristan
Ben benieuwd naar jouw ervaringen straks met de 330e. Leuk om eens te vergelijken zoals verbruik etc. Overigens zijn er al diverse tuners bezig met software voor het nieuwe B48 blok.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
De PHEV Outlander staat idd elke ochtend voorverwarmd en ruiten ijsvrij klaar, verwarmd door groene stroom. Maar zonder kachel (en dus motor) rijden dan is de stoelverwarming een must.
Op de Alpina met stoffen recaros ook de stoelverwarming nooit aan. De stoelventilatie dan weer wel, zomers.
Op de Alpina met stoffen recaros ook de stoelverwarming nooit aan. De stoelventilatie dan weer wel, zomers.
- Reind
Kreeg net een telefoontje dat de auto al vandaag ipv morgen kan worden afgeleverd. Dat is al de zoveelste meevaller. Tegenvaller is alleen dat ik vanmiddag niet kan
Morgenvroeg sta ik om 09:00 bij ze op de stoep.
Ben benieuwd.......

Morgenvroeg sta ik om 09:00 bij ze op de stoep.
Ben benieuwd.......
- Tristan
Veel plezier alvast. Heb de auto bijna een week en valt absoluut niet tegen. Integendeel zelfs.
- Riceaux
Veel plezier! 

- Macboy
Wat leuk zeg spannend !!!!
- Tim N
En en en en en???
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hij staat ergens te laden 

- Tim N
Zit er een lader bij? 

- Reind
Gister was dus de grote dag. Om 09:15 stond ik bij Broekhuis Oost op de stoep. Erg leuk om voor het eerst je opgepoetste nieuwe BMW zo in de showroom te zien staan. Je komt echt even ogen te kort als je de auto voor het eerst ziet, heel vreemd. De kleur, de hoogte, de wielen de kentekencombinatie, teveel indrukken tegelijk. Wat me direct opviel en me tegenviel was het feit dat ze de winterwielen er al onder hadden gezet. Ergens logisch natuurlijk maar had de auto liever voor het eerst gezien op de dikke 19inch. De verkoper merkte mij reactie direct op en gaf aan dat hij het wellicht eerst even had moeten overleggen. De gemiddelde klant boeit dit soort dingen niet maar hij begreep mijn standpunt. Ik had zelf waarschijnlijk ook de eerste weken de auto op 19inch rijden was zijn reactie. Maargoed, iets op naar uit te kijken.
Na een bakje koffie kreeg ik uitleg over alle systemen en het idrive systeem. Ondanks dat ik eerder Idrive heb gehad is het toch weer even wennen. Sinds een maand ofzo is het systeem geupdate er nog verder verbeterd. Zo is het beginscherm compleet anders en overzichtelijker geworden. Verder nog tal van verbeteringen waar ik later nog wel een keer op terug kom.
En dan het enige grote minpunt: het stuur. Deze heb ik net als bij mijn vorige auto met alcantara laten bekleden door een gerenommeerde stoffeerder. Dit is echt slecht gedaan. Mijn eerste gedachte was: dat had ik zelf beter gekund. De verkoper wist niet precies wat hij er mee moest aangezien ik het zelf had geregeld. Het stuur moet hoe dan ook opnieuw worden bekleed.
En dan het rijden. Ik had al een dag met een 330e mogen rijden en het is met recht een echte BMW en geen poging om alleen met het bijtellingsverhaal mee te kunnen doen. Wel vond ik de e91 die ik heb gehad veel sportiever. Deze 3 serie is in de basis comfortabeler en zit gevoelsmatig tussen een oude 3 en nieuwe 5 serie in. Ergens logisch want hij weegt bijna 1700kg en heeft een langere wielbasis. Maar ik ben er wel blij mee want ik rij 55.000km per jaar en word ook een dagje ouder
Daarbij word hij veel sportiever in Sport of Sport+. Hiermee krijgt de auto meerdere karakters wat een overall pluspunt is. Waar ik ook van onder de indruk ben is het vermogen en de manier het geleverd word. Je krijg onderin een flinke push van de electromotor en bovenin pakt de 2.0t het over en trekt er dan behoorlijk aan. Het is geen 335i ofzo maar als je er mee rijd heb je wel echt het idee dat je met een snelle auto onderweg bent. Daarnaast is het heerlijk om altijd voldoende vermogen onder je voet beschikbaar te hebben ongeacht toerental.
Over het verbruik kan ik nog maar weinig zeggen. Ik heb nog geen laadpaal thuis en verder pas 1 accu leeg gereden op 400km. Gem verbruik staat nu op 1:14
Ik heb gister ook de splitter erop gezet. Maakt de auto een stuk sportiever.
Een paar kliekjes

Na een bakje koffie kreeg ik uitleg over alle systemen en het idrive systeem. Ondanks dat ik eerder Idrive heb gehad is het toch weer even wennen. Sinds een maand ofzo is het systeem geupdate er nog verder verbeterd. Zo is het beginscherm compleet anders en overzichtelijker geworden. Verder nog tal van verbeteringen waar ik later nog wel een keer op terug kom.
En dan het enige grote minpunt: het stuur. Deze heb ik net als bij mijn vorige auto met alcantara laten bekleden door een gerenommeerde stoffeerder. Dit is echt slecht gedaan. Mijn eerste gedachte was: dat had ik zelf beter gekund. De verkoper wist niet precies wat hij er mee moest aangezien ik het zelf had geregeld. Het stuur moet hoe dan ook opnieuw worden bekleed.
En dan het rijden. Ik had al een dag met een 330e mogen rijden en het is met recht een echte BMW en geen poging om alleen met het bijtellingsverhaal mee te kunnen doen. Wel vond ik de e91 die ik heb gehad veel sportiever. Deze 3 serie is in de basis comfortabeler en zit gevoelsmatig tussen een oude 3 en nieuwe 5 serie in. Ergens logisch want hij weegt bijna 1700kg en heeft een langere wielbasis. Maar ik ben er wel blij mee want ik rij 55.000km per jaar en word ook een dagje ouder

Over het verbruik kan ik nog maar weinig zeggen. Ik heb nog geen laadpaal thuis en verder pas 1 accu leeg gereden op 400km. Gem verbruik staat nu op 1:14
Ik heb gister ook de splitter erop gezet. Maakt de auto een stuk sportiever.
Een paar kliekjes
- MartijnGizmo
Splitter knapt ie idd wel van op, teleurstelling vwb de wielen kan ik me iets bij voorstellen... Toch ook zo niet onaardig om te zien!
- Tim N
Goed omschreven, ben vooral benieuwd hoe de 330e's hier op het forum over zeg 100K bevallen zijn.
Winterset staat niet verkeerd maar maakt hem meer een "gewone" 3-serie. Veel plezier ermee.
Winterset staat niet verkeerd maar maakt hem meer een "gewone" 3-serie. Veel plezier ermee.
- Niels
- Auto: Prius+
Gaaf Reind! Tegen deze bijtelling natuurlijk gewoon briljant, een collega van me betaald eerder in de regio van 2x zoveel voor een A3 sedan 1.4TSI S line om zaken ff in perspectief te zetten.
Die werkplaats blijft ook echt über
Die werkplaats blijft ook echt über

- Tristan
Reind, mocht je overwegen de 330e te verlagen, ik heb via de dealer een set laten maken bij Merwede Springs. Je levert niets in qua comfort maar staat een stuk beter, zeker icm 19'.
Overigens reed ik gister in m'n 335i maar die moet alle zeilen bijzetten om de 330e voorbij te gaan. IRL is de 330e erg snel.
Overigens reed ik gister in m'n 335i maar die moet alle zeilen bijzetten om de 330e voorbij te gaan. IRL is de 330e erg snel.
-
Alleen klinkt je 335i mooier. is ook wat waard? 
Wielen zou ik niet spannend vinden. desnoods gooi je die zelf nog even om voor een paar weken. Stuurtje is wel jammer.

Wielen zou ik niet spannend vinden. desnoods gooi je die zelf nog even om voor een paar weken. Stuurtje is wel jammer.