335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 25 sep 2006, 19:19

Is buiten de uitlaat nog een verschil waarneembaar tussen de 325i en de 335i aan de buitenkant?
De raamlijsten leken trouwens niet verchroomd maar hadden meer een soort van roestvrijstaal-achtig uiterlijk van dichtbij.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 25 sep 2006, 23:09

Wat lijkt zo'n E90 335i gedrongen TOV de 325ci.. op een van de foto's van Hielke.. Niet best.. Dat de auto als eerst in Amerika is uitgekomen dat in tegenstelling tot de vorige uitgekomen modellen zegt al genoeg.. Gewoon een Amerikaanse BMW..
Kijk maar naar afmetingen van:

E36 Sedan lengte: 4.43m
E36 Coupé lengte: 4.43m

Verschil: 0 Cm


E46 Sedan lengte: 4.47m
E46 Coupé lengte: 4.49m

Verschil: >> 2 Cm

E90 sedan lengte 4.52m
E92 sedan lengte 4.58m

Verschil >> 6 Cm!!!

Vind ik nogal een verschil. Alles in amerika moet groter dus ook de 3 serie- Coupé blijkt wel weer.. Een mooi model daar niet van maar de dak lijn naar de kofferbak toe.. beetje flauw.. en de kofferbak gewoon 10cm te lang..het geeft de auto een uitgerekt uiterlijk mee! Jammer.. Beetje 5 Serie coupé achtig :D :P

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 25 sep 2006, 23:11

Ik zag heel weinig verschil met een 6 vanmiddag.

Mooie, grote GT.................de 3....

N/

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 25 sep 2006, 23:29

Nou ik moet eerlijk bekennen, dat ik het toch wel een van de mooiere BMW's vind van laatste jaren.
Tis dat Hielke me er compleet heen heeft gesleurd om die auto te gaan zien, maar ik durf stellig te zeggen dat als er geen nieuwe TT was gekomen, dit een van mijn favorieten was geweest.
Ik kan er niet bij dat zo een 325i in verhouding zo goedkoop is, met al die extra's tov de audi.
En als je de prijs van de 6 cylinder TT vergelijkt met de 335i is het al helemaal een bekeken zaak.
Ik denk toch wel dat deze auto goed verkocht gaat worden.

Laten we eerlijk zijn, na diverse lelijke BMW's zoals de 1-serie, de X-3, 7-serie en ook wel een beetje de 6-serie......is dit een fraaie auto die qua uiterlijk klopt. En ook de verscheidenheid in motoren waarin hij geleverd wordt is voldoende.
Ik hoop alleen niet dat ze de fout maken om de Coupe ook nog te voorzien met een motor die onder de 325i staat. Zou zonde zijn.
Op deze manier waarborgen ze een bepaalde exclusiviteit en sportiviteit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 sep 2006, 23:56

Rob die BMW 3 COUPE is niet goedkoop maar de TT is gewoon te duur voor het gebodene. Dat vind ik overigens ook voor de Z4 gelden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 26 sep 2006, 02:03

Zo. Moest even veel lezen zeg !! Allereerst wil ik Hielke complimenteren met zijn uitleg over de wegligging. Blijkt toch maar weer eens wat een kenner hij is.

Overigens betekent dat niet dat al zijn opmerkingen zinnig zijn (geldt voor meerdere fappers hier ;) ). Met name de handbak opmerkingen zijn een beetje naief.

Een handbak is leuk voor dat kleine groepje liefhebbers, maar 95% van de coupé zal met automaat verkocht worden (zou ik ook voorstander van zijn). Nou moet ik wel zeggen dat het karakter van een turbo-motor (itt atmosferisch) veel minder geschikt is voor een automaat. Maar dat heeft met name met de koppelvorming te maken en niet zozeer vanwege het gebrek aan kwaliteiten bij het bouwen van een goede automaat (en toch, kijk naar Mercedes, blijven toch echt specialisten).

Maar goed. De coupé, een prachtige auto. Vanuit elk opzicht. Grote velgen zijn inderdaad een must, maar kleine velgen misstaan hem niet lijkt het. De achterkant is inderdaad wat zwakker, maar zeker niet zo slecht als de sedan (hoewel de achterlichten toch erg lijken op iets Japans, ja, ook in real life).

Maar overall is het een beauty. En ik denk dat dit ook genoeg zegt over de nog te verschijnen M3. Dat wordt me toch een bak ...

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 sep 2006, 10:39

Ja dat wordt zeker een bak.

:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 11:25

[img:750:304]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe16.jpg[/img]

Ben er uit, ik vind de sedan ook de dikkere bak.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2006, 11:40

Ik zat nog even aan die olietemp verhalen te denken en het lijkt me eigenlijk best logisch dat BMW daarmee geknoeid heeft.
Kijk, 99% van de wereld beoordeelt het potentieel van auto's aan de hand van hun rechtelijnsnelheid. Turbodiesels zijn geweldig (heb nog nooit op een Autoweek of Autovisie forum iemand zien klagen over het extra gewicht op de neus van zo'n diesel), een S8 of M5 is een ultieme auto en een Impreza is gechipt de snelste auto ter wereld. Zoek even bij youtube of video.google.com op filmpjes van een snelle auto en 9 van de 10 zijn sprintwedstrijdjes.
Een E90 of E92 (niet de WTCC versie ;)) is geen circuitauto, nu niet, over 10 jaar begint het misschien, maar dat zien we dan wel. Nu is het een snelle straat-, zaken-, yuppenauto.

Als BMW nu een 335i in de markt zet die voor een paarhonderd euro tot dezelfde prestaties als de nog te introduceren M3 gebracht kan worden, dan staat heel de wereld op zijn kop.
Alle rechtuitbranders aan de 335i en de M3 kan dan 10x zo lekker de bocht om gaan als hij wil, maar het imago van keizer van de 3-serie reeks is hij kwijt.

Dus wat moet BMW nou met zijn turbo's om ervoor te zorgen dat die niet aan de troon van nieuwe M3 kunnen morrelen?
Simpel, maak de temperatuurhuishouding van de motor zo dat hij bij sportief gebruik ongeveer tegen de grenzen van wat nog kan aanloopt. Wordt hij gechipt, dan gaat hij eroverheen en schakelt zichzelf uit.
Mind you, van die beveiliging bij te hoge olietemp heb ik nog nooit bij geen enkele andere motor van gehoord. Zelfs een peperduur Ferrari of Lamborghini blok kan gewoon kapot lopen bij te hoge olietemp maar zal zichzelf niet uitschakelen. BMW weet dus verdomd goed dat die olietemp aan de hoge kant kan zitten.

Geen enkele tuner kan het maken om auto's te leveren die wel meer vermogen leveren maar als dat extra vermogen gebruikt wordt zichzelf om de haverklap uitschakelen.
En dus blijft de M3 de baas, logisch, want die €40.000 extra die die moet kosten wil BMW wel graag zien, ook van de rechtuitbranders die dat sper en die M badge niet per sé willen.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 26 sep 2006, 11:51

Ja jongen, jij moet voor zapruder gaan schrijven. :D

[img:150:165]http://ochremedia.com/blog/media/mindHat.gif[/img]

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 11:51

Ja leuk 'bedacht' Peter :D

En hoe zit het dan met de getunede turbo(R)S versies van de A3/4/6 die de 'std' atmo (R)S4/6/8 naar de kroon stijgen, doen vermorzelen? En de compressor turbo Benzen(AMG) die sneller(kunnen) zijn (getuned) dan de atmo AMGs?

Tom
Berichten: 22263
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 sep 2006, 11:54

@peter
Tjezus. Je bent slimmer dan je zo op het eerste gezicht lijkt.

:wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2006, 12:02

:lol: :lol: :lol:

Robin, enige wat ik kan bedenken (weer ja ;)) is dat BMW een ander merk is dan Mercedes of Audi.
De M3 wordt bij BMW echt als top van de rijdersauto's gepositioneerd (<- geen uitspraak over of het zo is, maar wel hoe BMW het wil brengen), net zoals bij Porsche de 911. Waarom heeft een Cayman geen sper terwijl het hem volgens verschillende bladen een veel betere auto zou maken? Waarom komt de Cayman niet met een dikkere motor uit de 911 of als RS versie?
Omdat de 911 en dan met name de GT3 dé rijders-Porsche die je bij bosjes op de Ring ziet moet blijven. Logisch, als die daar €60/70/weetikhet/k euro duurder is dan een Cayman; dat verschil wil je als fabrikant wel meepikken (om te produceren kosten alle auto's toch vrijwel hetzelfde).

Maar even aangenomen dat die uitschakelende motor verhalen van die Audi-rijders waar zijn: ik ken geen enkele andere auto die zichzelf bij dreigende oververhitting uitschakelt.
En ik kan ook geen enkele andere verklaring bedenken dan dat BMW weet dat de olie erg heet kan worden en zich de garantieclaims en ander gezeik (Amerika :roll: ) wil beparen.

Misschien is het onzin, maar een 100pk/liter turbobenzine motor zou geen enkele moeite moeten hebben om zijn warmte kwijt te kunnen, zeker niet als er een BMW logo opstaat (want dat geef ik ze mee, motoren bouwen kunnen ze als geen ander).

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 12:34

Peter, die hierarchie van BMW(M3) en Porsche(911) snap ik wel maar

er is maar 1 aangedikt voorval bekend van dat Audi forum en in die E90post draad staan verscheidene figuren die ook al hebben geramd en gejakkerd en trackdays gedaan en die hadden nergens last van!
Maar daar wordt overheen gelezen door sommigen... nou, niet door mij.

Zo wordt 't inderdaad een beetje vkmag/zapruder :P
Laatst gewijzigd door Robin op 26 sep 2006, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 sep 2006, 12:34

Ik was vanmorgen even bij de dealer (Ekris Nijkerk) waar een 325i Coupé in de showroom stond. Met de 18 inch velgen vond ik het geen erg indrukwekkende verschijning. De achterkant is ook wat soft. Helaas was het een exemplaar in zwart en daar hou ik niet zo van omdat de lijnen van carrosserie nogal verborgen worden. Dikkere velgen en spoorverbreders zullen ongetwijfeld veel verschil maken.

Het introductiepakket is overigens niet leverbaar voor auto's op bestelling. Er is nog wel wat voorraad maar dat zijn allemaal automaten met een kleur of uitrusting die ik niet moet hebben.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 26 sep 2006, 12:51

Hoe heet moet die olie dan wel niet worden voordat ie uitschakelt.....200 graden...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 26 sep 2006, 12:55

Betere oliekoeler erop en klaar? Of is dat te makkelijk gedacht?

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 13:01

Mari Oh Oh! schreef:Betere oliekoeler erop en klaar? Of is dat te makkelijk gedacht?
tja, eerst maar eens afwachten of dit VAKER voorkomt. Er zijn E46 M3 blokken geploft etc etc en de huidige M5 V10 heeft ook wat probleempjes.

Ik zie nu eerst een storm in een glas water....

...totdat 't mezelf overkomt natuurlijk :D

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2006, 13:09

Bij 150 graden, maar ik vraag me nu ook wel weer af hoe die Audi-gasten weten dat nu juist dat de oorzaak van de zichzelf uitschakelende motor was??? Of zou je een foutcode van de motor uit kunnen lezen op het dashboard of zo?

Robin, daar heb je gelijk in natuurlijk (vorige post).
Als andere mensen nergens last van hebben telt dat net zo zwaar als de ene groep die er wel last van hebben.
Maar de omstandigheden hoeven niet gelijk te zijn geweest (warme dag/koele dag bijvoorbeeld); gewoon maar even in de gaten houden dus.

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 13:12

Idd Peter, de omstandigheden op een andere trackday waren hitte en vochtigheid en die 335i's hadden NERGENS last van(die qoute heb ik hier ook ergens gepost, of in mijn 335i draadje, weeniemeer)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 13:13

Ik ben ook erg benieuwd of er problemen zullen optreden met de nieuwe turbo, heb er niet zo'n zwaar hoofd in.

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 13:14

Rico, 2 ex S3 rijders met beide de motor aan spaanders.

Zullen we ff optreden op dat US Audiforum?

:twisted:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2006, 13:16

Nee, ik kon het ook al niet meer terug vinden.
Het waren wel allebei verhalen van hetzelfde continent?
Niet dat ze voor de VS een andere specificatie motor hebben zoals bij de E46 M3 bijv. en daar dan de problemen door ontstaan?

Trackdays is ook niet zo'n enorme belasting heb ik het idee; kreeg de olie van mijn 75 nooit hoger dan 100 graden daarmee (dan was hij al weer kapot ;)).
Met driften ging hij wel door tot 120/125 en op de Ring als je dicht achter iemand anders aan rijdt ook.

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 13:21

Ja Peter, was een US E90 post member. 335i daar en hier = 0 verschil, dit itt de E36 en Z3 M modeelen die 'maar' 240BHP daar hadden en een andere config.

(BTW BMW is natuurlijk 1 van de turbopioniers in personenwagens en in de racerij, nog voordat ze met hoogtoerige M motoren furore maakten.)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2006, 13:24

Inderdaad, en die 2002 obrut was toch de eerste straatauto met turbomotor?
Daarom zou 100pk/liter voor hun ook geen enkel probleem mogen zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett, LaurensM, SlowCo en 12 gasten