Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PD power

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door PD power » 31 okt 2010, 14:54

Ravin ///M schreef:Hielke, ik ben het ermee eens dat het niet slim van ze is om zich meer en beter in de maatschappelijke discussie te mengen. Alleen zijn de uitlatingen over de islam vaak zo bekrompen of generaliserend dat ik me kan voorstellen dat de welwillenden er geen energie voor hebben.

En de "gemiddelde" nederlander moet die energie dan wel opbrengen.....

Juist daardoor ontstaat generalisering.

Misschien kun je je dat voorstellen, als je moeder lastig gevallen wordt door een aantal kut jochies.......

Snap uberhaupt niet dat juist jullie niet meer achter Wilders gaan staan.

Michel P

Bericht door Michel P » 31 okt 2010, 16:30

Ravin ///M schreef:Hielke, ik ben het ermee eens dat het niet slim van ze is om zich meer en beter in de maatschappelijke discussie te mengen. Alleen zijn de uitlatingen over de islam vaak zo bekrompen of generaliserend dat ik me kan voorstellen dat de welwillenden er geen energie voor hebben.
Dat is te goedkoop! Ze zich alleen maar duidelijk te distantiëren van religieus geweld, vrouwen/meisjes onderdrukking uithuwelijking, eerwraak en anders denkende/ongelovigen te respecteren!

JP

Bericht door JP » 31 okt 2010, 17:39

Hippie Steijnen, waar kennen we die ook alweer van?

Afbeelding

Geenstijl.nl

Hielke

Bericht door Hielke » 31 okt 2010, 17:50

Michel P schreef:
Dat is te goedkoop! Ze zich alleen maar duidelijk te distantiëren van religieus geweld, vrouwen/meisjes onderdrukking uithuwelijking, eerwraak en anders denkende/ongelovigen te respecteren!
En tot mijn spijt moet ik zeggen dat de grootste en belangrijkste kansen om zich als gematigde moslim tegen de excessen van de extremisten af te zetten onbenut voorbij zijn gegaan.

Voor mij persoonlijk zijn de alarmbellen pas echt gaan rinkelen op 9-11. Ver daarvoor hadden we in Nederland natuurlijk ook al problemen met minderheden die in arbeids en justitiële zaken in negatieve zin sterk oververtegenwoordigd waren. Ik zag het als een tijdelijk (langdurig) verschijnsel dat in de context van andere gebruiken en gewoontes, en als gevolg van de generatiekloof die tussen de verschillende generaties van allochtonen was ontstaan.

Na 9-11 werd alles anders. Want hoe kon je als moslim in Europa nu gedogen dat in naam van jouw religie moslim extremisten een aanval op het vrije westen uitvoerden middels de meest beestachtige methode; door zoveel mogelijk onschuldige burgers te doden. Geen massale protesten, geen tegenacties op radio en tv, geen leiders uit de eigen gemeenschap die zich met klem tegen hun zelfmoord broeders afzetten, geen afkeuring van Osama Bin Laden. Sterker nog, her en der in de islamitische en westerse wereld onder moslimgroeperingen werd steun aan de aanvallen betuigd. Ik begreep het niet. Als een christen dit in naam van zijn godsdienst had gedaan dan waren christelijke instanties er als de kippen bij geweest om zich van die acties te distantiëren. Weldenkende westerlingen hadden achteloos hun schouders opgehaald vanwege zoveel religieuze onnozelheid.

Ik heb me vanaf toen, zoals wellicht iedereen, meer in de zaak verdiept. Het antwoord was snel gevonden, de feiten lagen er te dik op. Moslimterroristen wereldwijd beroepen zich bij hun daden op teksten in de koran. Het boek hangt van gewelddadigheden, dreigementen, onderwerpingen en overwinningen aan elkaar. Een goedwillende gematigde moslim (er zijn mensen die van mening zijn dat deze soort moslim niet kan bestaan) kan, mocht hij het niet met de daden van deze extremisten eens zijn en ze willen veroordelen, zich onmogelijk op De Koran beroepen. Het boek is overduidelijk wanneer het om de behandeling van andersdenkenden en met name zij die zich tegen de leer van Mohammed verzetten gaat. Dood, verderf en onderwerping zijn hun deel.

De moord op Theo van Gogh in 2004 en het opnieuw achterwege blijven van een tegenreactie uit de nederlandse moslimgemeenschap kwam dan ook niet langer als een verrassing voor me.

Nine Eleven en de moord op Van Gogh speelden zich in een tijd af dat de anti islam gevoelens nog in een vroeg stadium van ontwikkeling waren. Deze twee gebeurtenissen waren DE kans voor allochtone moslims in Nederland om zich tegen het geweld in hun religie af te zetten. Die kans hebben ze laten schieten. De regie in Nederland is nu in handen van Wilders.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 okt 2010, 18:21

Hielke schreef:Deze twee gebeurtenissen waren DE kans voor allochtone moslims in Nederland om zich tegen het geweld in hun religie af te zetten. Die kans hebben ze laten schieten. De regie in Nederland is nu in handen van Wilders.
Waarom zouden ze dat doen? Ik zag afgelopen week die mevrouw van het Katholiek Nieuwsblad met haar smakeloze open brief raaskallen op tv, ik zag Wilders met zijn abjecte ideeën en ik zag een hoop gedoe rondom demonstraties in Amsterdam. Toch is het geen moment in me opgekomen om de telefoon te pakken en het NOS Journaal te bellen om me uit te spreken of af te zetten tegen deze gedragingen van autochtone Nederlanders.

Is het een plicht voor normale, gematigde mensen om zich in het openbaar uit te spreken tegen uitwassen? En welke gematigde moslims zouden dat dan moeten doen? En namens wie? Er is toch geen vereniging van geïntegreerde allochtone weldenkende moslims die persberichten verstuurt of persvoorlichters heeft?

Michel P

Bericht door Michel P » 31 okt 2010, 18:37

Hielke schreef:
Michel P schreef:
En tot mijn spijt moet ik zeggen dat de grootste en belangrijkste kansen om zich als gematigde moslim tegen de excessen van de extremisten af te zetten onbenut voorbij zijn gegaan.

Voor mij persoonlijk zijn de alarmbellen pas echt gaan rinkelen op 9-11. Ver daarvoor hadden we in Nederland natuurlijk ook al problemen met minderheden die in arbeids en justitiële zaken in negatieve zin sterk oververtegenwoordigd waren. Ik zag het als een tijdelijk (langdurig) verschijnsel dat in de context van andere gebruiken en gewoontes, en als gevolg van de generatiekloof die tussen de verschillende generaties van allochtonen was ontstaan.

Na 9-11 werd alles anders. Want hoe kon je als moslim in Europa nu gedogen dat in naam van jouw religie moslim extremisten een aanval op het vrije westen uitvoerden middels de meest beestachtige methode; door zoveel mogelijk onschuldige burgers te doden. Geen massale protesten, geen tegenacties op radio en tv, geen leiders uit de eigen gemeenschap die zich met klem tegen hun zelfmoord broeders afzetten, geen afkeuring van Osama Bin Laden. Sterker nog, her en der in de islamitische en westerse wereld onder moslimgroeperingen werd steun aan de aanvallen betuigd. Ik begreep het niet. Als een christen dit in naam van zijn godsdienst had gedaan dan waren christelijke instanties er als de kippen bij geweest om zich van die acties te distantiëren. Weldenkende westerlingen hadden achteloos hun schouders opgehaald vanwege zoveel religieuze onnozelheid.

Ik heb me vanaf toen, zoals wellicht iedereen, meer in de zaak verdiept. Het antwoord was snel gevonden, de feiten lagen er te dik op. Moslimterroristen wereldwijd beroepen zich bij hun daden op teksten in de koran. Het boek hangt van gewelddadigheden, dreigementen, onderwerpingen en overwinningen aan elkaar. Een goedwillende gematigde moslim (er zijn mensen die van mening zijn dat deze soort moslim niet kan bestaan) kan, mocht hij het niet met de daden van deze extremisten eens zijn en ze willen veroordelen, zich onmogelijk op De Koran beroepen. Het boek is overduidelijk wanneer het om de behandeling van andersdenkenden en met name zij die zich tegen de leer van Mohammed verzetten gaat. Dood, verderf en onderwerping zijn hun deel.

De moord op Theo van Gogh in 2004 en het opnieuw achterwege blijven van een tegenreactie uit de nederlandse moslimgemeenschap kwam dan ook niet langer als een verrassing voor me.

Nine Eleven en de moord op Van Gogh speelden zich in een tijd af dat de anti islam gevoelens nog in een vroeg stadium van ontwikkeling waren. Deze twee gebeurtenissen waren DE kans voor allochtone moslims in Nederland om zich tegen het geweld in hun religie af te zetten. Die kans hebben ze laten schieten. De regie in Nederland is nu in handen van Wilders.
+veel ik denk dat dit geloof/ideologie de volgers zo sterk onder de duim houden en de sociale controle kaart zeer sterk spelen dat matigen door eigen kring zwaar veroordeeld word. Uitstoting is de grootste angst.... maar waarom? Aan de andere kant (buiten het beklemmende geloof/ideologie) is wel respect en vrijheid van een eigen mening mogelijk, ontwikkeling van de eigen individu, dat is toch aanlokkelijk genoeg..... of is men zo bang gezien de agressieve verzen in de koran, en de beelden van barbaarse agressie in diverse moslimlanden te samen met de preken in de moskee dat men niets meer durft.......

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 31 okt 2010, 18:40

@Perry,

Die achterlijke embrio poppetjes verstuurders die kun je zonder gevaar voor eigen leven belachelijk maken, daar zit het verschil!!!

Theo Van Gogh maakte de islam in de ogen van de volgers belachelijk, met het verschil dat de bedreigingen met de dood en zelf een barbaarse moord in NL uit hoofde van het geloof gepleegd is. En reken maar dat in vele moslim woonkamers dit met instemming is gebeurt!!!

Michel

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2010, 18:48

Ravin, ik denk persoonlijk ook dat het er vaker slechter uitkomt dan bedoelt is.
Ik bedoel, Hielke verwoord het hier erg mooi. Maar de gemiddelde Nederlander lukt dit simpelweg niet.
Ze bedoelen het wellicht zo, maar het komt er niet uit. En wat eruit komt klinkt plat en vaak kortaf of idd bekrompen. Niet iedereen zal mondig genoeg zijn het op een correcte manier te brengen wat hier gezegd wordt.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 okt 2010, 18:50

Natuurlijk. Dat verschil zie ik ook wel, maar ik doelde nu specifiek op de suggestie van Hielke dat moslims zich hier tegen uit zouden moeten spreken.

Hielke

Bericht door Hielke » 31 okt 2010, 19:03

Snipe schreef:
Hielke schreef:Deze twee gebeurtenissen waren DE kans voor allochtone moslims in Nederland om zich tegen het geweld in hun religie af te zetten. Die kans hebben ze laten schieten. De regie in Nederland is nu in handen van Wilders.
Waarom zouden ze dat doen? Ik zag afgelopen week die mevrouw van het Katholiek Nieuwsblad met haar smakeloze open brief raaskallen op tv, ik zag Wilders met zijn abjecte ideeën en ik zag een hoop gedoe rondom demonstraties in Amsterdam. Toch is het geen moment in me opgekomen om de telefoon te pakken en het NOS Journaal te bellen om me uit te spreken of af te zetten tegen deze gedragingen van autochtone Nederlanders.

Is het een plicht voor normale, gematigde mensen om zich in het openbaar uit te spreken tegen uitwassen? En welke gematigde moslims zouden dat dan moeten doen? En namens wie? Er is toch geen vereniging van geïntegreerde allochtone weldenkende moslims die persberichten verstuurt of persvoorlichters heeft?
Wat een vreemde vergelijkingen Snipe.

Zoals Mohammed Atta of Mohamed B (what's in a name) zich bij hun daden niet namens de nederlandse allochtonen uitspraken deden die katholieke dame, Wilders of die engelse neo nazi's dat ook niet namens de nederlandse autochtonen. De katholieke dame sprak namens de katholieken, Wilders namens zijn aanhangers, en de neo nazi's namens ik weet niet wie want er was geen kip.

De Mohammeds spreken overduidelijk, volgens henzelf, voor alle Moslims wereldwijd. Als je daar als moslim geen problemen mee hebt als minderheid in een westerse samenleving waarin jij als minderheid je best doet de gebruiken van je oude moederland ten koste van je nieuwe land te behouden, dan moet je er niet van op kijken dat je gastheer je op een gegeven moment de deur uit wil kijken.

De geschiedenis van de mensheid is een goede leermeester. Er zijn nagenoeg geen situaties bekend waarin een nieuwe groep die zich in een bestaande maatschappij heeft gevestigd er straffeloos mee weg komt wanneer eigen gebruiken en gewoontes in stand worden gelaten. Je kunt dat erg vinden, je kunt het onverklaarbaar vinden, zonder assimilatie op termijn werkt het niet. En als zo'n nieuwe groep zich vanuit haar religie ook nog eens verheven voelt aan de gastheren en zich tegen hen wil afzetten dan wordt de kans op acceptatie en een soepele assimilatie wel erg klein. Ook anno 2010.

Misschien moeten die gematigde moslims toch maar eens een vereniging oprichten om zich daarna georganiseerd vrijelijk tegen moslim extremisten uit te spreken. Nederland biedt hen daarbij vanuit de grondwet alle mogelijkheden toe. Je moet het wel willen.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 okt 2010, 19:21

Hielke schreef:De Mohammeds spreken overduidelijk, volgens henzelf, voor alle Moslims wereldwijd.
Volgens henzelf wel. De vraag is alleen of de rest van de moslims het daarmee eens is.
En als dat niet zo is, spreken ze dan uit dat ze het er niet mee eens zijn of halen ze hun schouders op en gaan door met hun eigen bezigheden?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 31 okt 2010, 19:51

PD power schreef: Misschien kun je je dat voorstellen, als je moeder lastig gevallen wordt door een aantal kut jochies........
Dan zou ik een probleem hebben met die kutjochies (nou ja, zij met mij en de mijnen) maar ik niet
met de islam, ik zie dat verband niet.
PD power schreef: Snap uberhaupt niet dat juist jullie niet meer achter Wilders gaan staan.
Wie?

...

De Mohammeds spreken overduidelijk, volgens henzelf, voor alle Moslims wereldwijd. Als je daar als moslim geen problemen mee hebt als minderheid in een westerse samenleving waarin jij als minderheid je best doet de gebruiken van je oude moederland ten koste van je nieuwe land te behouden, dan moet je er niet van op kijken dat je gastheer je op een gegeven moment de deur uit wil kijken.
Hier heb je wellicht een punt, wat betreft deze grote gebeurtenissen had ik ook een reactie verwacht van islamieten. Maar wat Snipe hierover hierboven zegt klopt denk ik. Feit is overigens ook dat ze de media tegen zich hebben, en dat moet je niet onderschatten. Ik heb een filmpje van een speech van Sheik Yasin, een of andere amerikaanse imam, die zegt dat hij Wilders niks slechts toewenst, zelfs geen gevangenisstraf, maar het wel zou waarderen als hij een 'judicial slap on the wrist' krijgt. ANP nieuwslezeres: "De radicale imam SY zei tijdens een speech dat hij wenste dat Wilders eens een ouderwetse marteling zou ondergaan."
Hielke schreef: De geschiedenis van de mensheid is een goede leermeester. Er zijn nagenoeg geen situaties bekend waarin een nieuwe groep die zich in een bestaande maatschappij heeft gevestigd er straffeloos mee weg komt wanneer eigen gebruiken en gewoontes in stand worden gelaten. Je kunt dat erg vinden, je kunt het onverklaarbaar vinden, zonder assimilatie op termijn werkt het niet.
Hier heb je een aantal pagina's van je geschiedenisboek overgeslagen...

Engelsen en Nederlanders in Amerika
Nederlanders in Zuid Afrika
Engelsen in Australie

Of waren dat geen mensen met maatschappijen? Maar dat is je punt juist he, ze nemen de boel straks over. :mrgreen:

En assimilatie is onzin. Integratie kan op verregaand niveau, met behoud van je eigen cultuur. Een voorbeeld is dat het hindoïsme leert (nee houden jullie je broek aan, niet de godsdienst, maar de cultuur), dat je als hindu, wil je je cultuur in ere houden, op het moment dat je je in een vreemde omgeving gaat vestigen, zo veel mogelijk van de gebruiken, feestdagen en plaatselijke verplichtingen overneemt. Alleen dan zul je jezelf kunnen blijven. Maar dat is geen assimilatie. En tegelijkertijd geef je een vreemde in je eigen land diezelfde vrijheid.

Michel P

Bericht door Michel P » 31 okt 2010, 20:07

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... arken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 okt 2010, 20:13

Haha grappig :D

"Leidster van de Volkspartij, Pia Kjaersgaard, beschuldigt de zenders van het zaaien van haat tegen de Westerse maatschappij in migrantengemeenschappen."

Een groepje Arabieren vind dat blijkbaar zelf ook Michel: http://www.depers.nl/binnenland/125637/ ... zeera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Ze zenden bijvoorbeeld op vrijdag een religieus programma uit. De termen die daarin gebruikt worden om christenen te omschrijven vinden we niet acceptabel. Het zijn beledigende woorden. Er wordt ook opgeroepen niet te integreren. Wat mij betreft hoort een televisiezender niet zo duidelijk een mening uit te dragen.’

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 31 okt 2010, 20:19

Marokko doet al-Jazeera in de ban

http://www.nu.nl/buitenland/2367251/mar ... n-ban.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 31 okt 2010, 20:25

dvh schreef:Ravin, ik denk persoonlijk ook dat het er vaker slechter uitkomt dan bedoelt is.
Ik bedoel, Hielke verwoord het hier erg mooi. Maar de gemiddelde Nederlander lukt dit simpelweg niet.
Ze bedoelen het wellicht zo, maar het komt er niet uit. En wat eruit komt klinkt plat en vaak kortaf of idd bekrompen. Niet iedereen zal mondig genoeg zijn het op een correcte manier te brengen wat hier gezegd wordt.
Eensch :thumbup: .

Michel P

Bericht door Michel P » 31 okt 2010, 20:40

http://www.nu.nl/algemeen/2368228/neder ... islam.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 okt 2010, 20:45

+1

Ik zet de hele tekst hier neer:
'Nederland wist niks van islam'
Uitgegeven: 31 oktober 2010 18:17
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2010 18:17

AMSTERDAM - Nederland had ten tijde van de aanslagen van 11 september 2001 in Amerika en de moord op Theo van Gogh in 2004 nauwelijks kennis van de islam. Dat schrijft PvdA-Tweede Kamerlid en oud-voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart Ahmed Marcouch in zijn boek Mijn Hollandse droom. Dat verschijnt maandag.

© NU.nl/Jos van Zetten''Toen we als Nederlandse samenleving geconfronteerd werden met terreuraanslagen op het Westen vanuit de moslimwereld, merkte ik dat men in Nederland werkelijk geen idee had van de stromingen die er binnen die wereld bestaan'', schrijft Marcouch.

''De 'experts' die bij allerlei journalisten aan tafel schoven hadden echt geen idee waarover ze het hadden. Het rapport van de AIVD 'Rekrutering in Nederland voor de jihad' 2002, was een werkstuk op het niveau van een leerling uit het voortgezet onderwijs.''

Radicale islam

Marcouch was tussen 2006 en 2010 voorzitter van Amsterdam-Slotervaart. Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, komt daar vandaan. Volgens de politicus was de radicale islam er ''een populaire jeugdcultuur’’.

Zelf had hij een keer een (verbale) confrontatie met de vrouw van de extremistische moslim Samir A..

In het boek beschrijft Marcouch zijn eigen leven. Hij werd geboren in Marokko en had geen dag op school gezeten toen hij op 10-jarige leeftijd naar Nederland kwam. Toch wist hij zich op te werken tot politieagent en later politicus.

Zeer kritisch

Verder geeft hij zijn visie op zaken als de integratie van Marokkaanse Nederlanders. Hij is regelmatig zeer kritisch over deze bevolkingsgroep. Zo beschrijft hij dat hij in Marokko vaak jongens ziet die dolgraag naar Europa willen.

''Daarom ergert het me mateloos dat hun generatiegenoten die wel het geluk hebben in Nederland te wonen, hier alle geboden kansen aan hun neus voorbij laten gaan, dat ze rondhangen op straat terwijl ze de mogelijkheid hebben naar school te gaan, een vak te leren, geld te verdienen en iets van hun leven te maken.’’

En: ''De Nederlandse samenleving moet een aantal zaken vanuit de Marokkaanse cultuur niet accepteren, en dat moet duidelijk zijn voor de Marokkaan. Want met de instroom van de Marokkaanse immigranten is er ook veel onbeschaafdheid geïmporteerd. Onbeschaafdheid die schuilt in opvattingen over de vrouw, over de homo, over andersgelovende burgers.’’

© ANP
ZO moet 't en het lijkt dus op wat Hielke feitelijk wil en zegt.

Marcouch :beer:

Hielke

Bericht door Hielke » 31 okt 2010, 21:37

Eens met Robin. Zinnige woorden van Marcouch.

Elise

Bericht door Elise » 01 nov 2010, 09:48

Snipe schreef:Is het een plicht voor normale, gematigde mensen om zich in het openbaar uit te spreken tegen uitwassen? En welke gematigde moslims zouden dat dan moeten doen? En namens wie? Er is toch geen vereniging van geïntegreerde allochtone weldenkende moslims die persberichten verstuurt of persvoorlichters heeft?
Dat het niet voor iedereen is weggelegd om zich in het openbaar uit te spreken ben ik met je eens, maar die taak zou natuurlijk juist opgepakt opgepakt moeten worden door moslims die politiek actief zijn.
En eerlijk gezegd vind ik die gematigde politici erg rustig en tam en het meestal laten afweten in dit verband.

De extremere moslim politici wel erg actief om zich in het openbaar uit te spreken.
Zoals bijvoorbeeld Rabbae (groenlinks) zich destijds opstelde tegen Salman Rushdie.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 nov 2010, 10:17

zo is het, de zogenaamde gematigde Moslim moet de extremisten maar eens aanpakken, dan laten ze zien dat ze dat extremisme niet dulden!
nu ook weer in bv Irak, de extremistische Moslims vallen een kerk binnen voor een Islamitische staat Irak, veel doden tot gevolg...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... kerk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De terroristische groepering Al-Qaida heeft gisterenavond een groep van 120 personen gegijzeld en heeft er later 40 gedood in een katholieke kerk in Bagdad. Dat meldt het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken.

De Islamitische Staat Irak, een groep die baden heeft met al-Qaida, heeft de aanslag tegen een Syrisch-katholieke kerk in Bagdad opgeëist
opzoute met je Islamitische staat.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2010, 10:32

Want met de instroom van de Marokkaanse immigranten is er ook veel onbeschaafdheid geïmporteerd. Onbeschaafdheid die schuilt in opvattingen over de vrouw, over de homo, over andersgelovende burgers

Vooral deze uitspraak is in mijn ogen een doorbraak! Het getuigd van lef, dat velen hem mogen volgen en het verstikkende juk eindelijk eens afwerpen!!

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 01 nov 2010, 10:41

Eyeopener van Moarouch.

Eerste vraag die bij me opkomt is "Waarom kom je nu pas met dit geluid?"

GTRene

Bericht door GTRene » 01 nov 2010, 10:43

:sealed: :sealed: :sealed:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 nov 2010, 10:52

Ravin ///M schreef:Eyeopener van Moarouch.

Eerste vraag die bij me opkomt is "Waarom kom je nu pas met dit geluid?"

Ik zie het als een soort van "verlichting" bij onze medemens..........vroeger kon je ook niet zeggen dat de Aarde niet het middelpunt van het universum was........................ja, dat kon wel, op straffe van excommunicatie en het gevang in.................

Het duurt lang, het heeft lef en inzicht nodig.........maar vooral ook voorlichting door een aantal "kartrekkers", waarvan hij er dus blijkbaar 1 is...................dan pas gaat er iets veranderen.............

Plaats reactie