Mark Nauta schreef:Laten we inderdaad wel één lijn trekken in dat. Er is natuurlijk al eerder een discussie geweest of het al dan niet betalen voor foto's van DF trackday's.
Ik heb altijd mijn foto's bij DF voor niets aangeboden. Voor High-Res konden en kunnen mensen mij een mail of PM sturen. Tuurlijk zou ik het ook leuk
vinden om er een kleine zakcent mee te verdienen en zo weer nieuw materiaal te kunnen bekostigen (heb nog een redelijke wishlist). We hebben toen
al bepaald dat het vrij zal zijn. Misschien dat Peter er nu anders over denkt, maar als dat niet zo het geval is, dan vind ik inderdaad dat je de foto's vrij
moet aanbieden of de link moet verwijderen.
JohanH schreef:Zoals Mark al aangeeft, zonder toestemming van de organisatie de foto's gewoon gratis beschikbaar stellen. Dat was destijds de uitkomst uit de hele discussie rond Kristof Boels die een dagje langs kwam om alleen wat foto's te maken en deze vervolgens te verkopen.
Met de kanttekening dat dit alleen voor persoonlijk gebruik is, zodra er sprake is van publicatie of commercieel gebruik is het 'wel zo netjes' om de fotograaf te betalen. De 40 euro die Patrick voor de volledige foto heeft staan is een prima prijs voor commercieel gebruik, ik kan me echter wel voorstellen dat het wat hoog overkomt als je alleen voor de herrinering een leuk kiekje van je auto op CPZ wilt

Deze eerdere discussie was bij mij (helaas) niet bekend, daarom zonder pardon de link naar mijn site geplaatst

Mijn excuses hiervoor. Ik heb de link inmiddels verwijderd.
Het is ook absoluut niet de bedoeling om jullie een poot uit te draaien ofzo. Zoals Mark als zegt zou het leuk zijn om een klein gedeelte van de kosten (fotograferen is een dure hobby) terug te verdienen.
Maar een foto op klein formaat kunnen jullie zo (gratis) krijgen, stuur me maar een mail of PB dan mail ik de foto door.
Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken.