Komt aardig in de buurtGeelhoed schreef:
jaarkilometrages: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 1,G2,G3,G4


Komt aardig in de buurtGeelhoed schreef:
jaarkilometrages: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 1,G2,G3,G4
Auto, Motor & Sport heeft een poging gedaan voor electrische auto's. Die zouden enorm schoon zijn (in CO2) als er alleen maar waterkracht, windmolen en kernenergiecentrales waren. Helaas wordt praktisch de helft van de energie in Europa geleverd door (bruin)kool centrales, die minder efficient zijn dan een goede dieselmotorYoup schreef:Helaas gebruiken ze bij hybrides geen "well to wheel" analyse. Maar daar gaan we niet weer over discussiëren, dat is inmiddels genoeg gebeurd.Geelhoed schreef:Als die enorm veel verkocht zou zijn wel.
Nu er zoveel Priussen en civicHybrides worden verkocht gaat de norm ook naar beneden. Volgend jaar zou je A-label BMW 318i best wel eens een B-label kunnen zijn. Het gemiddelde schuift namelijk op.
Elke fabrikant nept bij de test, dat is ergerlijk. Vroeger (lange eindoverbrengingen) en nu nog meer (speciale kenlijnen die een testcyclus herkennen, kleppen, etc.)Geelhoed schreef:Toch niet weer de hoax van Hummer is beter dan een Prius?
De CO2 die gebruikt wordt is de CO2 van de NEDC testcyclus. Daarom heeft BMW zoveel groene labels, die neppen de boel tijdens de test.
Precies. Maar wanneer je een diesel op jatropha PPO laat lopen wint de hele elektrische auto niks meer waard. Waarom? Jatropha groeit op meest onvruchtbare grond zoals woestijngrond. (Dus geen ontbossing of verminderen van voedselproductie nodig) Het is een plant waar veel olie uit gewonnen kan worden en daar kan weer op gereden worden. De CO2 die een diesel uitstoot wordt weer opgenomen door de plant en van de plant wordt weer olie gemaakt en zo is het circeltje ongeveer rond. In ieder geval ronder als bij een hybride of electro auto.wjn schreef:Auto, Motor & Sport heeft een poging gedaan voor electrische auto's. Die zouden enorm schoon zijn (in CO2) als er alleen maar waterkracht, windmolen en kernenergiecentrales waren. Helaas wordt praktisch de helft van de energie in Europa geleverd door (bruin)kool centrales, die minder efficient zijn dan een goede dieselmotorYoup schreef:Helaas gebruiken ze bij hybrides geen "well to wheel" analyse. Maar daar gaan we niet weer over discussiëren, dat is inmiddels genoeg gebeurd.Geelhoed schreef:Als die enorm veel verkocht zou zijn wel.
Nu er zoveel Priussen en civicHybrides worden verkocht gaat de norm ook naar beneden. Volgend jaar zou je A-label BMW 318i best wel eens een B-label kunnen zijn. Het gemiddelde schuift namelijk op.. Onder de streep was een 100% elektrische auto op dit moment ca. 20% zuiniger (minder CO2) dan een vergelijkbare diesel/benzine.
Het is wel offtopic hier, maar ik snap de motivatie helemaal niet? Als er energie verspild wordt, dan is het hier en verder in het Westen (U.S. of A.). Als je het over CO2 en milieu hebt, loopt de EU / Europa wel voorop met maatregelen, maar onder de streep zijn er genoeg landen die het beter doen. Puur vanwege achterstand in ontwikkeling / armoede.Youp schreef:Trouwens als we het over het verspillen van energie gaan hebben moeten we eens naar het buitenland kijken... Rusland, India, China..... Wat wij hier kunnen met 1000 euro aan belasting is HELEMAAL niks. In die landen kun je het verschil maken. Als daar de energieverspilling een beetje verminderd wordt zijn we wereldwijd van al het gezeur af.
Zie woordenboek:Geelhoed schreef:Eerste wet van de thermodynamica: Energie is behouden.
Hoe kan je het dan verspillen?
Voorbeeldje; bruinkoolcentrales bij Moskou, die dingen hebben op zich al geen geweldig rendement. Daarna gaat de leiding warm water voor stadsverwarming 10km door de sneeuw, zonder isolatie, richting de stad. In een straal van 5 meter om de leiding ligt nergens sneeuw, zo veel hitte komt er vanaf. Dan komt het warm water aan bij de huishoudens, daar heeft men nieteens een kraan op de radiator dus wordt het veel te warm. Om dit op te lossen zetten ze een raam open.wjn schreef:Het is wel offtopic hier, maar ik snap de motivatie helemaal niet? Als er energie verspild wordt, dan is het hier en verder in het Westen (U.S. of A.). Als je het over CO2 en milieu hebt, loopt de EU / Europa wel voorop met maatregelen, maar onder de streep zijn er genoeg landen die het beter doen. Puur vanwege achterstand in ontwikkeling / armoede.Youp schreef:Trouwens als we het over het verspillen van energie gaan hebben moeten we eens naar het buitenland kijken... Rusland, India, China..... Wat wij hier kunnen met 1000 euro aan belasting is HELEMAAL niks. In die landen kun je het verschil maken. Als daar de energieverspilling een beetje verminderd wordt zijn we wereldwijd van al het gezeur af.
Ontopic:
Verder ben ik nog steeds vóór km-heffing, maar wel via brandstof of tolheffing (dus simpele en beproefde concepten ipv. fraudegevoelige electronische dingen).
Ah, stadsverwarmingYoup schreef: Voorbeeldje; bruinkoolcentrales bij Moskou, die dingen hebben op zich al geen geweldig rendement. Daarna gaat de leiding warm water voor stadsverwarming 10km door de sneeuw, zonder isolatie, richting de stad. In een straal van 5 meter om de leiding ligt nergens sneeuw, zo veel hitte komt er vanaf. Dan komt het warm water aan bij de huishoudens, daar heeft men nieteens een kraan op de radiator dus wordt het veel te warm. Om dit op te lossen zetten ze een raam open.
Energie = weg
Camiel is toch een CDA-erWouter81 schreef:Mooi zo
Daarna VVD / CDA / PVV aan de macht dus dan gaat het zeker de ijskast in.
Ja denk ik ook, maar ze halen nu ook geld elders weg, geloof dat de lasten van de burger ook flink hoger worden met WOZ waarden en gemeentelijke lasten verhogingen? maja we zien wel, dat is beter dan alleen weer die automobilisten belasten voor geld wat ze gebruiken voor algemene doelen ipv terug te gebruiken voor wegen en andere auto gerelateerde zaken.Rico schreef:Ik denk dat overheid de BPM momenteel hard nodig heeft
Hiervoor zou eerst komende tijd de MRB elk jaar met 5% verhoogd worden. Dat blijft waarschijnlijk wel doorgaan...Rico schreef:... Dit systeem zou kostenneutraal opgezet worden, dus de gemiddelde automobilist zou er niet beter of slechter van worden. ...
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 17 gasten