Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Niels
Auto: Prius+

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Niels » 20 jan 2009, 12:43

Geelhoed schreef:
jaarkilometrages: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 1,G2,G3,G4
Komt aardig in de buurt :D Met de benzine auto rij ik zo'n 10kkm/jaar en met de diesel ongeveer 30kkm/jaar :wink:

wjn

Bericht door wjn » 20 jan 2009, 16:51

Youp schreef:
Geelhoed schreef:Als die enorm veel verkocht zou zijn wel.

Nu er zoveel Priussen en civicHybrides worden verkocht gaat de norm ook naar beneden. Volgend jaar zou je A-label BMW 318i best wel eens een B-label kunnen zijn. Het gemiddelde schuift namelijk op.
Helaas gebruiken ze bij hybrides geen "well to wheel" analyse. Maar daar gaan we niet weer over discussiëren, dat is inmiddels genoeg gebeurd.
Auto, Motor & Sport heeft een poging gedaan voor electrische auto's. Die zouden enorm schoon zijn (in CO2) als er alleen maar waterkracht, windmolen en kernenergiecentrales waren. Helaas wordt praktisch de helft van de energie in Europa geleverd door (bruin)kool centrales, die minder efficient zijn dan een goede dieselmotor :shock: . Onder de streep was een 100% elektrische auto op dit moment ca. 20% zuiniger (minder CO2) dan een vergelijkbare diesel/benzine.
Geelhoed schreef:Toch niet weer de hoax van Hummer is beter dan een Prius?

De CO2 die gebruikt wordt is de CO2 van de NEDC testcyclus. Daarom heeft BMW zoveel groene labels, die neppen de boel tijdens de test.
Elke fabrikant nept bij de test, dat is ergerlijk. Vroeger (lange eindoverbrengingen) en nu nog meer (speciale kenlijnen die een testcyclus herkennen, kleppen, etc.)

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jan 2009, 20:12

wjn schreef:
Youp schreef:
Geelhoed schreef:Als die enorm veel verkocht zou zijn wel.

Nu er zoveel Priussen en civicHybrides worden verkocht gaat de norm ook naar beneden. Volgend jaar zou je A-label BMW 318i best wel eens een B-label kunnen zijn. Het gemiddelde schuift namelijk op.
Helaas gebruiken ze bij hybrides geen "well to wheel" analyse. Maar daar gaan we niet weer over discussiëren, dat is inmiddels genoeg gebeurd.
Auto, Motor & Sport heeft een poging gedaan voor electrische auto's. Die zouden enorm schoon zijn (in CO2) als er alleen maar waterkracht, windmolen en kernenergiecentrales waren. Helaas wordt praktisch de helft van de energie in Europa geleverd door (bruin)kool centrales, die minder efficient zijn dan een goede dieselmotor :shock: . Onder de streep was een 100% elektrische auto op dit moment ca. 20% zuiniger (minder CO2) dan een vergelijkbare diesel/benzine.
Precies. Maar wanneer je een diesel op jatropha PPO laat lopen wint de hele elektrische auto niks meer waard. Waarom? Jatropha groeit op meest onvruchtbare grond zoals woestijngrond. (Dus geen ontbossing of verminderen van voedselproductie nodig) Het is een plant waar veel olie uit gewonnen kan worden en daar kan weer op gereden worden. De CO2 die een diesel uitstoot wordt weer opgenomen door de plant en van de plant wordt weer olie gemaakt en zo is het circeltje ongeveer rond. In ieder geval ronder als bij een hybride of electro auto.

Go for Dakar van de HTS autotechniek in Arnhem is een Dakar auto aan het ontwikkelen en maken die op deze olie gaat lopen. Ze zouden eigenlijk dit jaar al mee doen, maar dat wordt denk ik volgend jaar. Ik ken de precieze vorderingen niet, ik heb er vorig jaar een paar daagjes oriëntatiestage gelopen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jan 2009, 20:15

Trouwens als we het over het verspillen van energie gaan hebben moeten we eens naar het buitenland kijken... Rusland, India, China..... Wat wij hier kunnen met 1000 euro aan belasting is HELEMAAL niks. In die landen kun je het verschil maken. Als daar de energieverspilling een beetje verminderd wordt zijn we wereldwijd van al het gezeur af.

wjn

Bericht door wjn » 21 jan 2009, 09:56

Youp schreef:Trouwens als we het over het verspillen van energie gaan hebben moeten we eens naar het buitenland kijken... Rusland, India, China..... Wat wij hier kunnen met 1000 euro aan belasting is HELEMAAL niks. In die landen kun je het verschil maken. Als daar de energieverspilling een beetje verminderd wordt zijn we wereldwijd van al het gezeur af.
Het is wel offtopic hier, maar ik snap de motivatie helemaal niet? Als er energie verspild wordt, dan is het hier en verder in het Westen (U.S. of A.). Als je het over CO2 en milieu hebt, loopt de EU / Europa wel voorop met maatregelen, maar onder de streep zijn er genoeg landen die het beter doen. Puur vanwege achterstand in ontwikkeling / armoede.

Ontopic:
Verder ben ik nog steeds vóór km-heffing, maar wel via brandstof of tolheffing (dus simpele en beproefde concepten ipv. fraudegevoelige electronische dingen).

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 21 jan 2009, 09:58

Eerste wet van de thermodynamica: Energie is behouden.
Hoe kan je het dan verspillen? :lol:

wjn

Bericht door wjn » 21 jan 2009, 10:44

Geelhoed schreef:Eerste wet van de thermodynamica: Energie is behouden.
Hoe kan je het dan verspillen? :lol:
Zie woordenboek:

ver·spil·len -spilde, h -spild op een nutteloze manier verbruiken; verkwisten: geld, energie ~

Jij denkt aan vernietigen ;)

Youp

Bericht door Youp » 22 jan 2009, 17:25

wjn schreef:
Youp schreef:Trouwens als we het over het verspillen van energie gaan hebben moeten we eens naar het buitenland kijken... Rusland, India, China..... Wat wij hier kunnen met 1000 euro aan belasting is HELEMAAL niks. In die landen kun je het verschil maken. Als daar de energieverspilling een beetje verminderd wordt zijn we wereldwijd van al het gezeur af.
Het is wel offtopic hier, maar ik snap de motivatie helemaal niet? Als er energie verspild wordt, dan is het hier en verder in het Westen (U.S. of A.). Als je het over CO2 en milieu hebt, loopt de EU / Europa wel voorop met maatregelen, maar onder de streep zijn er genoeg landen die het beter doen. Puur vanwege achterstand in ontwikkeling / armoede.

Ontopic:
Verder ben ik nog steeds vóór km-heffing, maar wel via brandstof of tolheffing (dus simpele en beproefde concepten ipv. fraudegevoelige electronische dingen).
Voorbeeldje; bruinkoolcentrales bij Moskou, die dingen hebben op zich al geen geweldig rendement. Daarna gaat de leiding warm water voor stadsverwarming 10km door de sneeuw, zonder isolatie, richting de stad. In een straal van 5 meter om de leiding ligt nergens sneeuw, zo veel hitte komt er vanaf. Dan komt het warm water aan bij de huishoudens, daar heeft men nieteens een kraan op de radiator dus wordt het veel te warm. Om dit op te lossen zetten ze een raam open.

Energie = weg

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 feb 2009, 15:59

http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/ ... post-19567

De km-heffing is dus bedoeld om het laten staan van de auto te stimuleren!! Nog even het rijden is goedkoper dan stilstaan. :wtf:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 feb 2009, 16:10

Youp schreef: Voorbeeldje; bruinkoolcentrales bij Moskou, die dingen hebben op zich al geen geweldig rendement. Daarna gaat de leiding warm water voor stadsverwarming 10km door de sneeuw, zonder isolatie, richting de stad. In een straal van 5 meter om de leiding ligt nergens sneeuw, zo veel hitte komt er vanaf. Dan komt het warm water aan bij de huishoudens, daar heeft men nieteens een kraan op de radiator dus wordt het veel te warm. Om dit op te lossen zetten ze een raam open.

Energie = weg
Ah, stadsverwarming :mrgreen: of eigenlijk ook opwarming van de temp/wereld..niet echt zunig dus

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Eurlings stelt kilometerheffing uit

Bericht door romo » 06 apr 2009, 21:10

106 Teletekst ma 06 apr
Eurlings stelt kilometerheffing uit

` Minister Eurlings heeft besloten om
de kilometerheffing voor vrachtauto's
uit te stellen.Hij wilde de heffing in
december 2011 invoeren,maar de risico's
zijn te groot,zegt Eurlings nu.

De minister was al gewaarschuwd dat er
aan een snelle invoering grote risico's
zitten.In een voortgangsrapportage
stelt Eurlings dat hij in het vervolg
alleen met plannen werkt waarin met de
risico's rekening wordt gehouden.

Vrachtwagens zijn de eerste voertuigen
waarvoor het kabinet kilometerheffing
wil invoeren.Later zullen ook andere
auto's per kilometer een heffing moeten
betalen.

Niels

Re: Eurlings stelt kilometerheffing uit

Bericht door Niels » 06 apr 2009, 21:35

Hij begint de keutel al in te trekken :lol:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 06 apr 2009, 23:02

Dit was te verwachten natuurlijk, een nieuwe techniek bomproof in 2-3 jaar ontwikkelen en introduceren bij de overheid lijkt me wat al te ambitieus :) . Nice try though. Ben erg benieuwd hoe ze de techniek in stokoude auto's denken te krijgen voor een normale prijs. Ik bedoel gps-techniek is met een beetje creativiteit wel te omzeilen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 apr 2009, 23:04

Mooi zo :)

Daarna VVD / CDA / PVV aan de macht dus dan gaat het zeker de ijskast in. :bag:

RVV

Bericht door RVV » 06 apr 2009, 23:09

Kijk de eerste verwachte barsten beginnen te komen.. het is gewoon simpel.. de overheidspot is leeg. Dit systeem zou kostenneutraal opgezet worden, dus de gemiddelde automobilist zou er niet beter of slechter van worden. (geelhoed kom er maar in met een grafiekje) Nu gaat dit miljardenverspillende project, centjes die Ome Bos er afgelopen maanden in rap tempo er door heen heeft gejaagd gewoon de ijskast in. En dat is maar goed ook.

Eurlings gaf op TV ook al toe dat de vliegtax een grote vergissing was... hij kan het wel..

Niels

Bericht door Niels » 06 apr 2009, 23:22

Wouter81 schreef:Mooi zo :)

Daarna VVD / CDA / PVV aan de macht dus dan gaat het zeker de ijskast in. :bag:
Camiel is toch een CDA-er :hmmm:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 apr 2009, 23:27

Wat mij betreft kappen we ook met die JSF, dat gaat echt een financiële blunder worden nooit eerder vertoond, dat kan haast niet anders.

Afbeelding

Afbeelding

Saab schijnt een paar MILJARD goedkoper uit te komen. Sja, zoveel rotter kan die bak toch niet zijn tov een JSF?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2009, 23:30

ik ben der blij mee dat al die belastende zaken de ijskast ingaan (immers zet het op de brandstof o.i.d. dan is het eerlijker/beter en voelt het niet zo belemmerend)

echter...als dit niet doorgaat voorlopig hoe verloopt dan de BPM afbouw :hmmm: gaat die dan ook niet door? of is de C02 tax of hoe heet dat voldoende...het zal nooit voldoende worden, ben benieuwd wat ze dan gaan doen i.p.v :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2009, 23:33

JSF/Amsterdam verdiept lijn?(hoe heet dat grote project)/betuwelijn enz enz allemaal zaken die niet duidelijk op papier staan/stonden en 2..3...4x zop duur werden :hmmm:

Ik zeg ook kappe met JSF als je toch nieuw wil koop dan de SAAB en bespaar een boel geld, verkoop die F16 dan aan?(niet een schurken staat :mrgreen: ) en vang zo nog wat centen :hmmm:
Laatst gewijzigd door GTRene op 06 apr 2009, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 06 apr 2009, 23:34

Ze kunnen nog geen tunnel bouwen die langer dan een week functioneel blijft zonder ellende.. en die Eurlings doet alsof z'n neus bloed. Laat ze maar nog een kleine 10 jaar wachten met kilometerheffing..

RVV

Bericht door RVV » 06 apr 2009, 23:35

Ik denk dat overheid de BPM momenteel hard nodig heeft :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2009, 23:39

Rico schreef:Ik denk dat overheid de BPM momenteel hard nodig heeft :bag:
Ja denk ik ook, maar ze halen nu ook geld elders weg, geloof dat de lasten van de burger ook flink hoger worden met WOZ waarden en gemeentelijke lasten verhogingen? maja we zien wel, dat is beter dan alleen weer die automobilisten belasten voor geld wat ze gebruiken voor algemene doelen ipv terug te gebruiken voor wegen en andere auto gerelateerde zaken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 apr 2009, 23:40

Ik word zo verdrietig van die lui in Den Haag.

Heb sinds een maand of een 2e baan voor meerdere dagen per maand, werk als trainer die werknemers van NGO's traint en voorbereidt op hun uitzending naar één of ander naar en rottig land.

Of ik ff 42% van alle verdiensten in wil leveren :stom:

Maar goed, denk dat de meeste ondernemers hier nog harder genaaid worden :lol:

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 06 apr 2009, 23:43

Rico schreef:... Dit systeem zou kostenneutraal opgezet worden, dus de gemiddelde automobilist zou er niet beter of slechter van worden. ...
Hiervoor zou eerst komende tijd de MRB elk jaar met 5% verhoogd worden. Dat blijft waarschijnlijk wel doorgaan...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 apr 2009, 23:53

Ik heb vanuit een (bestuurlijk) kader recentelijk ook al wat met de kilometerheffing te maken gehad. Het beoogde effect en de beprijzing doorkruist heel veel besluitvorming trajecten voor nieuwe wegen.

Ik heb een voorstel onder ogen gehad waar een nieuwe weg 4 kilometer omrijden betekent en hooguit 1 minuut tijdwinst oplevert. Die ene minuut wordt door automobilisten gewaardeerd op € 0,16 (€ 9,82 per uur) en door vrachtwagens op € 0,72. Een van de belangrijkste argumenten voor de omweg is het economisch belang. Mijn vraag was of de aanstaande invoering van de kilomterheffing dit economisch belang niet totaal ondermijnt. Immers 4 kilometer extra rijden zal hoogstwaarschijnlijk duurder zijn dan die economische waardering van die ene minuut tijdwinst.

Voor de besluitvorming zijn een stuk voor 2-3 (dynamische) verkeersmodellen gebruikt om het verkeerbeeld voor de komende jaren (30) door te rekening in de regio. Het beoogde effect van de kilometerheffing onbreekt volgens mij nog totaal in al deze computermodellen! :bag:

Plaats reactie